Τεχνολογιεσ εκπαιδευσησ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι ο προγραμματισμός
Advertisements

Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
 Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μέσα σε έναν Μικρόκοσμο  με την βοήθεια μιας Μικρογλώσσας.
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Τι σημαίνει το ρήμα scratch;
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Δημιουργία εφαρμογών Επίπεδο.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Π. ΜΑΚΡΗΣ Τηλ ΡΟΜΠΟΤΑΚΙΑ Π. ΜΑΚΡΗΣ Τηλ free sample.
Σκοπός Σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές.
Τεχνολογίες Εκπαίδευσης
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Ομάδα Φ : Τολίκας Γεώργιος Κεσόγλου Μαρίνα Καλαϊτζίδης Κλεόβουλος
Δημιουργία εκπαιδευτικού παιχνιδιού
Σιδηρόπουλος Δημήτρης
Γνωριμία με το Scratch.
Στο λειτουργικό σύστημα Windows, υπάρχουν εικονίδια (icons) τα οποία αναπαριστούν τις διάφορες οντότητες (φυλαγμένες πληροφορίες, προγράμματα που κάνουν.
Διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού με το Scratch για τις Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού Η παρούσα σειρά μαθημάτων ΤΠΕ υλοποιήθηκε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ SCRATCH ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Εφαρμογές του Scratch στην διδασκαλία της Πληροφορικής
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
Κωνσταντίνος Δελησταύρου Ευγενία Παπαδοπούλου
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “One Laptop Per Child “ Επιτροπή πρωτοβουλίας για την ελληνοποίηση του.
Παρουσίαση Περιβάλλοντος του Scratch. Σκηνή Η σκηνή είναι ο χώρος, που εκτυλίσσονται οι ιστορίες, τα παιχνίδια σου και τα animations. Τα αντικείμενα.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Παρουσίαση Λογισμικών ΟΜΑΔΑ Γιάννης Κώστας Αντιγόνη Βασιλική.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Εισαγωγη στο scratch.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (1)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Scratch Α. Μπάρδης, Σ. Ξενάκη, Γ. Τρικαλιώτη “Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού” Διδακτική ενότητα: Εξισώσεις κίνησης στη Φυσική.
Μια σύγχρονη πόλη η οποία δεν κατασπαταλά τον ορυκτό πλούτο της Γης και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
1 ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΕ SCRATCH ΤΜΗΜΑ ΣΤ1.
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Ανεβοκατεβάσματα Ζευγαρά Βάλια Καρανάσιου Κων/να Καστανούλια Γεωργία Σφίγγας Νάσος Φούκα Μελίνα Χαρκοπλιά Αναστασία Εκπ/κός Πληροφορικής: Μαυραντζάς Νικόλαος.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Αυτόνομοι Πράκτορες Ενισχυτική Μάθηση (Q-learning algorithm) in PONG Χανιά, 4/3/2011 Μπαμπαλής Μπάμπης.
Ελευθερία στα σχολεία Οδηγός εγκατάστασης Ubuntu Ltsp + Εκπαιδευτικό υλικό.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
A’ ΕΠΑ.Λ. Εφαρμογές Πληροφορικής Γεωργιλά Χιονία 1.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Γιώργος Σούλτης.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Συνέντευξη με νήπια.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
AppInventor
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
ΑΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΟ SCRATCH
Workshops Εισηγητής: Παλιούρας Αριστείδης
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Καλώς ορίσατε στο PowerPoint
imagine – program - share
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τεχνολογιεσ εκπαιδευσησ Εκμάθηση Προγραμματισμού σε μαθητές Δημοτικού με το περιβάλλον προγραμματισμού Scratch. Τεχνολογιεσ εκπαιδευσησ

Αγγέλου Αρετή Χριστίνα Ομάδα Ψ Αγγέλου Αρετή Χριστίνα Πάλλας Γεώργι0ς Στεφανή Άννα

Thomas Suarez, 12-year-old app developer! «Τα παιδιά πλέον θέλουν όχι μόνο να παίζουν αλλά να φτιάχνουν τα δικά τους παιχνίδια»!

Τι είναι το Scratch ? Το Scratch http://scratch.mit.edu/ είναι ένα περιβάλλον προγραμματισμού που δημιουργήθηκε από το Lifelong Kindergarten Group του MIT http://llk.media.mit.edu/ Επιτρέπει στον χρήστη να δημιουργήσει εύκολα: διαδραστικές ιστορίες, κινούμενα σχέδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια, μουσική , ψηφιακή τέχνη.

Είναι βασισμένο στο squeak. Έχει σχεδιαστεί για χρήση από την ηλικία των 8 ετών. Οι σχεδιαστές του Scratch στοχεύουν στην ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων όπως: δημιουργική σκέψη, σαφή επικοινωνία, συστηματική ανάλυση, εξοικείωση με γλώσσες προγραμματισμού.

Μια παγκόσμια κοινότητα! 1,287,242 registered members 382,002 project creators 2,890,143 projects uploaded  51,147,692 scripts 17,658,054 sprites That's a lot of Scratch-ing!

Κάθε μέλος της κοινότητας: Στην κοινότητα του Scratch (http://scratch.mit.edu) παρέχεται η δυνατότητα: Να ανταλλάξει κανείς ιδέες και απόψεις με άλλους δημιουργούς Να εμπλακεί ενεργά σε μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης Κάθε μέλος της κοινότητας: Διαθέτει δικό του χώρο για την έκθεση των έργων του Μπορεί να σχολιάζει τα έργα των άλλων Να έχει πλήρη πρόσβαση στον τρόπο που έχουν δημιουργηθεί οι εφαρμογές, ώστε να τις τροποποιεί στις δικές του ανάγκες και να τις επαναχρησιμοποιεί.

ScratchED Οι άνθρωποι της Scratch έχουν δημιουργήσει έναν ιστότοπο ειδικά για τους εκπαιδευτικούς, το ScratchED (http://scratched.media.mit.edu) Σκοπός του ιστότοπου είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να καταλάβουν πως οι μαθητές τους: Μπορούν να δημιουργήσουν και να μοιραστούν τις δημιουργίες τους με άλλους Να ανταλλάξουν εμπειρίες με συναδέλφους, αλλά και τα έργα που έχουν δημιουργήσει Να εντοπίσουν άλλους εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν το Scratch και βρίσκονται κοντά στην περιοχή τους.

Παραδοσιακός τρόπος εκμάθησης προγραμματισμού Ο μαθητής ξεκινάει μαθαίνοντας τι είναι το πρόγραμμα και πως τρέχει σε έναν υπολογιστή. Ποια γλώσσα προγραμματισμού θα χρησιμοποιήσει. Τι είναι οι μεταβλητές και πως αυτές αποθηκεύονται. Στη συνέχεια… Μαθαίνει τις συνθήκες επανάληψης if, while, κτλ. Συνηθισμένος τρόπος διδασκαλίας!

Ποιος είναι ο στόχος μας ? Εκμάθηση προγραμματισμού σε παιδιά δημοτικού. «Φτιάχνοντας παιχνίδια με το Scratch»!

Πλεονεκτήματα του Scratch! Δεν χρειάζεται ο μαθητής να καταλάβει όλες τις λεπτομέρειες του προγραμματισμού για να μπορέσει να προγραμματίσει. Για παράδειγμα δεν χρειάζεται να μάθει από την αρχή τι είναι η μεταβλητή! Μπορεί απλώς να χρησιμοποιήσει τις εντολές του Scratch και να φτιάξει το δικό του πρόγραμμα κατευθείαν! Πως γίνεται αυτό ?

Οι εντολές στο Scratch είναι εκ των προτέρων γνωστές Αναπαριστώνται ως τουβλάκια που τα συνδέουμε μεταξύ τους, συνθέτονται στίβες που συνιστούν τα σενάρια των εντολών. Τα τουβλάκια – εντολές συνδέονται μεταξύ τους κατά τρόπο όμοιο με αυτόν που θα ενώναμε τουβλάκια lego! Οι εντολές είναι με τέτοιο τρόπο σχεδιασμένες ώστε να μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους μόνο αν ο συνδυασμός τους έχει νόημα! Οι εντολές είναι εκ των προτέρων γνωστές και εντοπίζονται εύκολα ανοίγοντας κάθε μία από τις διαθέσιμες παλέτες εντολών. Τα ονόματα των εντολών έχουν επιλεχθεί ώστε να μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τι κάνει κάθε εντολή. Το Scratch δίνει τη δυνατότητα να εξετάσουμε γρήγορα τα αποτελέσματα κάποιας εντολής πατώντας διπλό κλικ πάνω της.

Χαρακτηριστικά – Παρουσίαση Scratch

Περιγραφή Περιβάλλοντος

Δημιουργία Νέου Αντικειμένου

Αντικείμενα

Εντολές Κίνηση: Εντολές που κινούν τα αντικείμενα, αλλάζουν την κατεύθυνσή τους και καθορίζουν την θέση τους στο σκηνικό. Όψεις: Εντολές που αφορούν τη διαχείριση της εμφάνιση των αντικειμένων, όπως π.χ. την αλλαγή του μεγέθους ή της ενδυμασίας του αντικειμένου. Ήχος: Εντολές που αναπαράγουν μουσική και ηχογραφήσεις που έχουν εισαχθεί στο επιλεγμένο αντικείμενο ή που επιτρέπουν την αναπαραγωγή νοτών από συγκεκριμένα μουσικά όργανα

Πένα : Εντολές που επιτρέπουν στο αντικείμενο να ζωγραφίζει στη σκηνή καθώς κινείται, δηλαδή να αφήνει ένα ίχνος στις θέσεις πάνω από τις οποίες κινείται Έλεγχος: Εντολές που καθορίζουν πότε θα τρέξει ένα σύνολο εντολών ή πόσες φορές θα εκτελεστεί το συγκεκριμένο σύνολο εντολών. Αισθητήρες: Εντολές που επιτρέπουν στο αντικείμενο να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του, όπως π.χ. το αν αγγίζει άλλα αντικείμενα ή χρώματα, και να αντιδρά ανάλογα. Τελεστές: Εντολές που βοηθούν τα αντικείμενα να κάνουν μαθηματικές πράξεις, συγκρίσεις, υπολογισμούς Μεταβλητές: εντολές που αφορούν τιμές που αποθηκεύουμε για τη συνέχεια του προγράμματος, όπως π.χ. το σκορ, ή τις ζωές του χρήστη σε ένα παιχνίδι

Ναρκοπέδιο! Σκοπός παιχνιδιού Αντικείμενα: Πλοίο, Νάρκες, Έκρηξη (δεύτερη ενδυμασία του πλοίου) Περιγραφή κώδικα – περιβάλλοντος

Το χρονόμετρο ξεκινά να μετράει δευτερόλεπτα αυτόματα από τη στιγμή που εκκινούμε το Scratch Αν τσεκάρουμε την αντίστοιχη επιλογή του χρονομέτρου για να εμφανιστεί στην οθόνη, τότε θα παρατηρήσουμε ότι : Ο χρόνος κυλάει παρότι δεν εκτελούμε κάποιο έργο Η αρχική του τιμή δεν είναι 0 αλλά αντιστοιχεί στα δευτερόλεπτα που πέρασαν από τη στιγμή που ανοίξαμε το Scratch Επειδή ο χρόνος αυτός δεν μας ενδιαφέρει παρέχεται η εντολή μηδένισε το χρονόμετρο!

Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Αντικείμενο: Οποιαδήποτε μορφή έξυπνης ή μη φιγούρας που πρωταγωνιστεί στο πρόγραμμά μας. Συμπεριφορά: Σειρά εντολών (πολύχρωμα τουβλάκια) με τη βοήθεια των οποίων ένας προγραμματιστής μπορεί να προσδώσει συμπεριφορές σε ένα αντικείμενο. Γεγονός: Ένα συμβάν το οποίο αναγνωρίζεται από το αντικείμενο και για το οποίο το αντικείμενο επιδεικνύει συγκεκριμένες συμπεριφορές.

Δημιουργία παιχνιδιών με το Scratch - Οφέλη για το μαθητή! Ο μαθητής θα μάθει προγραμματισμό φτιάχνοντας παιχνίδια και άρα προβλέπεται το μάθημα να είναι διασκεδαστικό. Ο μαθητής βάζει τη φαντασία του να δουλέψει και προσπαθεί να δώσει συμπεριφορά στα αντικείμενά του. Όσο περισσότερα αντικείμενα και συμπεριφορές προσθέτει ο μαθητής στο παιχνίδι τόσο πιο ενδιαφέρον γίνεται. Η πολυπλοκότητα του παιχνιδιού βασίζεται στο σχεδιαστή του. Ταυτόχρονα με τον τρόπο σκέψης με τον οποίο θα εξοικειωθεί ο μαθητής είναι πιθανό να σκέφτεται πιο μεθοδικά και να λύνει τα καθημερινά προβλήματα πιο αποδοτικά. Ο μαθητής τελικά θα φτιάξει τη δικιά του τεχνολογία και θα αντιληφθεί τι «κρύβεται» πίσω από τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί καθημερινά.

Ομαδική δουλειά Οι μαθητές ευχαριστιούνται περισσότερο όταν δουλεύουν σε ομάδες. Η δημιουργία ενός παιχνιδιού μπορεί να γίνει από ένα σύνολο παιδιών που θα έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Σεναριογράφος, Σχεδιαστής Αντικειμένων, Σχεδιαστής Πίστας, Συνθέτης των ήχων του παιχνιδιού και άλλα! Ενισχύεται η Συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα μεταξύ των μαθητών.

Αναγνώριση Δουλειάς – Συναγωνισμός – Άμιλλα Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν στο τέλος πιο παιχνίδι τους άρεσε περισσότερο από αυτά που έφτιαξαν οι συμμαθητές τους. Συμμετοχή στην παγκόσμια κοινότητα του Scratch η οποία έχει περισσότερα από 1,000,000 μέλη και δημοσιοποίηση του παιχνιδιού. Διεθνής Αναγνώριση! Παιδιά από όλο τον κόσμο τα έχουν καταφέρει περίφημα εντυπωσιάζοντας ακόμη και τους πιο έμπειρους προγραμματιστές μεγάλων εταιριών λογισμικού.

Βιβλιογραφία http://scratch.mit.edu/ http://www.scratchplay.gr/ http://scratched.media.mit.edu/ http://learnscratch.org/ http://scratch.mit.edu/projects/kglezou/2144124 http://en.wikipedia.org/wiki/Scratch_(programmi ng_language) http://www.scratchplay.gr/scratchguide_el.pdf http://www.jhigh.co.uk/ITIntroCourses/S2Courses /ScratchProgramming/Scratch_Home.html

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας! ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΟΡΙΕΣ ?