ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΗ – ΑΝΘΡΩΠΟΙ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Advertisements

ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
Γενικές πληροφορίες για την Ελλάδα
Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ Δ ΙΑΠΩΝΙΑ ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ Δ
0,20 € 1 € 2 € 4 € 6 € 9 € 12 € 0,10 € 3 € Ποιό ήταν το νόμισμα της Ελλάδας πριν το ευρώ (€);
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
ΣΥΝΟΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Παραδοσιακά παιχνίδια
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Λατινοκρατία: κυρίως περιοχές υπό βενετική κυριαρχία, μετά την Τέταρτη Σταυροφορία
Τα απελευθερωτικά οράματα ο Ρήγας Φεραίος
Μουσικά όργανα απο ξένες χώρες
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Τζαζ μουσικη project 1. Τζαζ μουσικη project 1.
ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Ομάδα Παραδοσιακών Χορών Δήμου Φιλοθέης
Σχολείο: Γυμνάσιο ΛΤ Χάλκης Ημερ/νία: 31/05/2009
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Ελάτε να γνωρίσετε το νομό μας και το χωριό μας!
ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΑΡΑΣΤΡΑΤΙΔΗΣ
Ενόργανη – Ρυθμική- Τραμπολίνο-Ακροβατική γυμναστική
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Ο ρυθμός ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2012 – 2013 ΤΜΗΜΑ : ΑΠ4 ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ :
Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Ερωτήσεις Multiple choice.
ΚΡΗΤΗ: «ΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ»
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
Παραδοσιακή μουσική Λέσβου Χριστίνα Δρόσου. Ιστορία της μουσικής της Λέσβου-Επιρροές Η κύρια επιρροή της μουσικής της Λέσβου βρίσκετε ανατολικά στην Μ.
Κρητικές Παραδοσιακές Φορεσιές
ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΧΟΡΟΣ(HIP-HOP)
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «ΠαραδοσιακοΙ χοροΙ : ΜελΕτη και διδασκαλΙα»
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Κρητικοί Παραδοσιακοί Χοροί Χανιώτης Πεντοζάλι Μαλεβυζιώτης.
ΕΡΕΧΘΙΟ-ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ► Το Ερεχθείο είναι από τους πιο ιδιόρρυθμους ναούς της ελληνικής αρχαιότητας. Η ονομασία του, που παραπέμπει στο μυθικό βασιλιά της.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
“Θα παίξομε και καστρινό και το μαλεβιζιώτη απου τονε χορεύουνε όσοι ‘χουνε τη νιότη” “Είναι ένας όμορφος χορός από το Μαλεβίζι και δεν υπάρχει Κρητικός.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ‘’Άσκηση και Ποιότητα Ζωής’’. Ατομική Εργασία στο.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
            13ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
ΣΥΡΤΟΣ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΚΟΡΩΝΗ.
Οι Κρητικοί παραδοσιακοί χοροί στην ψυχοσύνθεση των Κρητικών
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Χιροσιμα.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ Περίπου είκοσι παραδοσιακοί χοροί συμπεριλαμβάνονται στην χορευτική κληρονομιά της Κρήτη. Από αυτούς, σήμερα, μερικοί χορεύονται ευρέως σε όλη την Κρήτη, και άλλοι είναι καθαρά τοπικοί. Στην πρώτη κατηγορία έχουμε τη «Ρεθυμνιώτικη Σούστα», το «Σιγανό", το «Μαλεβιζιώτη" ή «Καστρινό πηδηχτό ", το «Χανιώτικο Συρτό " και τον «Πεντοζάλη". Για να είναι είμαστε ποίο ακριβείς, η «Ρεθυμνιώτικη Σούστα», ήταν γνωστή στην περιοχή του Ρεθύμνου , ο «Μαλεβιζιώτης» στο Ηράκλειο και ο «Χανιώτικος Συρτός " και ο «Πεντοζάλης» στα Χανιά.

        Η «Ρεθυμνιώτικη Σούστα», ο χορός της αγάπης της Κρήτης, που χορεύεται από ένα ή περισσότερα ζευγάρια , περιλαμβάνει πολλά στοιχεία του αρχαίου πυρρίχιου. Τα βασικά βήματα του χορού, τα οποία μοιάζουν με μικρά πηδήματα και κάνουν τα σώματα των χορευτών να κινούνται σαν ελατήρια, ήταν πιθανόν η αιτία που ο χορός, κατά τη διάρκεια της ενετοκρατίας (1204-1669) ονομάστηκε «Σούστα", από την ιταλική λέξη "susta" που σημαίνει την ελατήριο. Ο σύγχρονος Κρητικός συρτός γενικά γνωστός ως Χανιώτικος συρτός λέγεται ότι εξελίχτηκε πιθανόν μέσω του μετασχηματισμού των βημάτων ενός παλαιότερου χορού συρτός, στο μέσος-18ου αιώνα στην επαρχία Κίσσαμος στα Χανιά. Πρέπει να σημειώσουμε ότι ο χορός χρησιμοποιήθηκε επίσης, σύμφωνα με το αρχαία έθιμα, ως απαραίτητο μέσο έκφρασης και ενθάρρυνσης σε περιπτώσεις πολέμου. Η παράδοση λέει ότι η μουσική που συνοδεύει τον Χανιώτικο συρτό είναι βασισμένη σε δύο μελωδίες, οι οποίες είχαν δημιουργηθεί , σύμφωνα με την αρχαία συνήθεια, από τους κρητικούς πολεμιστές – οι τελευταίοι υπερασπιστές της Κωνσταντινούπολης – το 1453, και είχαν έρθει πίσω στην Κρήτη από τους επιζώντες. Η πρώτη απόδοση μουσικής του χορού αποδίδεται στο βιολιστή από τις Λουσακιές Κισσάμου, Στέφανο Τριανταφυλλάκη ή Κιόρος. Ο Χανιώτικος συρτός διαδεδομένος στην υπόλοιπη Κρήτη κατά τη διάρκεια της περιόδου μεταξύ των δύο παγκόσμιων πολέμων, αποκτώντας βαθμιαία τις παραλλαγές στο ύφος και την έκφραση. Είναι ένας μοναδικός χορός και ιδιαίτερα ενδιαφέρον λόγω του μεγάλου αριθμού των μελωδιών (τόνοι), που δημιουργείται από τους καλούς μουσικούς του 19ου και 20ού αιώνα.

Ο «Σιγανός" είναι ένας αργός χορός, όπως το όνομα δείχνει, που χορεύεται σήμερα από τους άνδρες και τις γυναίκες σε κάθε γιορτή. Στο παρελθόν, εντούτοις, χορευόταν κυρίως από τις γυναίκες. Σύμφωνα με την παράδοση, κατά τη διάρκεια του οθωμανικού νόμου οι τούρκοι Αγάδες προσκαλούσαν τις κρητικές οικογένειες στις γιορτές, προκειμένου οι σύζυγοι και οι κόρες τους να χορέψουν. Αλλά σκόρπιζαν ρεβίθια στο πάτωμα για να γλιστρούν οι γυναίκες και να γελοιοποιούνται.

Ο «Πεντοζάλη» (σύμφωνα με τη παράδοση) πήρε την σημερινή μορφή και το όνομα του κατά τη διάρκεια της επανάστασης του Δασκαλογιάννη το 1770-71,πιθανόν απ ό μετασχηματισμό ενός παλαιότερου χορού του πυρρίχιου . Ονομάστηκε το Πεντοζάλης επειδή συμβολίζει το πέμπτο ζάλο (βήμα), δηλαδή η πέμπτη προσπάθεια – ελπίδας – πιθανότητας για ελεύθερη Κρήτη από τους Τούρκους. Έχει δέκα βήματα, για να τιμήσει την μνήμη την 10η Οκτωβρίου 1769, όταν έλαβαν οι άνθρωποι στα Σφακιά την απόφαση να προχωρήσουν στην επανάσταση, και η μουσική της αποτελείται από δώδεκα φράσεις μουσικής (μέρη) προς τιμή των δώδεκα ηγετών της επανάστασης. Οι απολογισμοί που έχουν συντηρηθεί λένε ότι μέχρι την πρώτη δεκαετία του '60, οι άνθρωποι των επαρχιών Κίσσαμου και Σέλινου, ενώ χορεύοντας τον πεντοζάλη, στο άκουσμα κάθε τόνου της μουσικής, που χρησιμοποιείται για να φωνάξει το όνομα του καπετάνιου που αντιστοιχούσε στη φράση μουσικής, τιμώντας κατ' αυτό τον τρόπο τη μνήμη του Δασκαλογιάννη , τους συντρόφους του και την επανάστασή τους. Η μορφή του πεντοζάλη είναι ιδιαίτερα μοναδική, γρήγορη, δυναμική και εκρηκτική. Η σύγχρονη διάκριση μεταξύ "αργού" και "γρήγορου" έγινε στη δεκαετία του '50, όταν τακτοποίησαν μερικοί λυράρηδες της κεντρικής Κρήτης τον τόνο του χορού σιγανός της κεντρικής και ανατολικής Κρήτης και έπειτα αμέσως προχώρησαν στο πεντοζάλη.

Μαλεβιζιώτης: Ονομάζεται επίσης Καστρινός Πηδηχτός χορεύεται σε έναν κύκλο από τους άνδρες και τις γυναίκες που κρατούν τα χέρια στους ώμους (με τους αγκώνες να κάμπτονται). Είναι στα 2/4 χρόνου και έχει 16 βήματα.