Περιβαλλοντικη Αγωγη Μαθητές/τριες της Α΄ τάξης Σχολ. Έτος:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GB ( ) 5 1 ( ) ( ) ( /cm 2 ) 0.2 /30min·φ90 (5 /m 3 ) 0.4 /30min·φ90 (10 /m 3 ) /30min·φ90 (25 /m 3 )
Advertisements

«Ανάπτυξη Τοπικού Σχεδίου Δράσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέχρι το 2020». Στο Βόλο αλλάζουμε συμπεριφορά, αλλάζουμε κλίμα! Εύη Καραϊσκου,
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
«Ανάπτυξη Τοπικού Σχεδίου Δράσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέχρι το 2020». Στο Βόλο αλλάζουμε συμπεριφορά, αλλάζουμε κλίμα! Εύη Καραϊσκου,
Αποτελέσματα Μελέτης για το Μέγαρο Πολιτισμού Κύπρου Ετοιμάστηκε για την Εταιρεία KPMG Από την Εταιρεία RAI Consultants Public Ltd Μάρτιος 2008.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Εφαρμογή της διαλογής βιοαποβλήτων στην πηγή σε Αθήνα και Κηφισιά Η 1 η πιλοτική στην Ελλάδα LIFE10 ENV/GR/605 Όλγα Σκιάδη, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc.
Διαχείριση απορριμμάτων
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΗΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΟΛΙΧΝΗΣ
«Tα σκουπίδια μας Δεν είναι σκουπίδια»
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Ρωτήθηκαν 67 άτομα μιας σχολής χορού και έδωσαν τις εξής απαντήσεις: Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,L,L,L,L,L,L, L,L,L,L,T,T,T,T,T,T,T,M,M,M,M,M,M,M,M,M,M,L,L,L,L,L,L,L,T,T,T,T,T,M,M,
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Γυμνάσιο Αντιρρίου.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Μορφεσ και δυνατοτητεσ κομποστοποιησησ στο νησι τησ κω
ΚΑΤΟΧΗ - ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΕΠΙΚΑΘΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ Η έρευνα αυτή συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στα.
Αβιοτικό περιβάλλον οργανισμοί.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ολοκληρωμένη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων 20 Φεβρουαρίου 2014 μέσω δράσεων πρόληψης, μείωσης, χωριστής.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1/5/ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ 1/5/ (πηγή: HELIOAKMI).
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Οικιακή Κομποστοποίηση
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
1 Τοπικές βλάβες από δήγματα όφεων Κουτσουμπού Γεωργία Ειδικευόμενη Γενικής Ιατρικής ΓΚΑ Αθήνα, 18 η Ιουλίου 2002.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακυκλώστε και σώστε το περιβάλλον!!!
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΕΣΥΠ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Εργαστήριο Δασικής Διαχειριστικής & Τηλεπισκόπησης Ασκήσεις Δασικής Διαχειριστικής Ι Διδάσκων Δημήτριος Καραμανώλης, Επίκουρος Καθηγητής Άσκηση 4.
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ 1Ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΙΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ:
ΚΕ.ΣΥ.Π ΠΟΡΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΠΕ 09 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ Σ.Ε.Π
1 Ανατολική Μακεδονία - Θράκη Τμήμα Γεωλογίας Α.Π.Θ., Ασκήσεις Υπαίθρου Β’ έτους.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΕΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη/Ίδρυμα Καρέλια
Δράση: ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΚΟΜΠΟΣΤ.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Κομποστοποίηση...; α) παρασκευή κομπόστας από φρούτα που περίσσεψαν στο σπίτι ή β) μετατροπή οργανικών απορριμάτων σε λίπασμα.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΑΝΔΡΟΥ ΜΑΡΙΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΑΝΤΡΕΑΣ ΠΕΤΡΟΥ ΣΤ΄1
ΝΤΑΝΙΕΛ ΚΑΛΑΙΤΣΙΔΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΟΡΠΑΣ,
«Κομποστοποίηση Οργανικού Κλάσματος οικιακών απορριμμάτων»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Περιβαλλοντικη Αγωγη Μαθητές/τριες της Α΄ τάξης Σχολ. Έτος: 2012-13 Ερευνούμε τις διατροφικές μας συνήθειες. Μειώνουμε την παραγωγή σκουπιδιών. Περιβαλλοντικη Αγωγη Μαθητές/τριες της Α΄ τάξης Σχολ. Έτος: 2012-13 Προτυπο Πειραματικο Γενικο Λυκειο Ευαγγελικης Σχολης Σμυρνης

Οψεισ τησ Καθημερινοτητασ μασ Οικονομική κρίση ή όχι είναι πάντα εκεί. Σωροί σκουπιδιών στοιβάζονται καθημερινά στις γωνίες των σπιτιών μας. Ένδειξη ή μήπως απόδειξη του υπερβολικού καταναλωτισμού και της αισθητικής μας;

Τι μπορουμε να κανουμε; Mείωση, Eπαναχρησιμοποίηση και Aνακύκλωση των απορριμμάτων. Σωστή εκτίμηση της αξίας των υλικών και περιορισμό κατανάλωσης (βιώσιμη οικονομία πρώτων υλών). Τι μπορούμε να κάνουμε; Να ευαισθητοποιηθούμε σε θέματα μείωσης, επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης των απορριμμάτων. Να υιοθετήσουμε ένα καταναλωτικό πρότυπο, με συνήθειες και μορφές συμπεριφοράς τέτοιες ώστε : να γίνεται σωστή εκτίμηση της αξίας των υλικών και η χρήση τους να έχει ένα μέτρο. να έχουμε δηλαδή «βιώσιμη οικονομία πρώτων υλών».

Τροφικα Αποβλητα… μια προτεραιότητα Καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό στο σύνολο των αστικών στερεών αποβλήτων Ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για εκπομπές αερίων του Θερμοκηπίου Φαινόμενα φτώχειας και υποσιτισμού εγείρουν ηθικά ζητήματα Τα τροφικά απόβλητα αποτελούν προτεραιότητα στις δράσεις σχετικά με την πρόληψη αποβλήτων καθώς: Καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό στο σύνολο των αστικών στερεών αποβλήτων και Ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για εκπομπές αερίων του Θερμοκηπίου Επίσης, υπάρχουν Ηθικά ζητήματα, δεδομένου ότι 79 εκατομμύρια πολίτες της ΕΕ ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και περίπου 1 δισ. άνθρωποι παγκοσμίως υποσιτίζονται.

Μικρεσ «διορθωσεισ»- Μεγαλα αποτελεσματα Μικρεσ «διορθωσεισ»- Μεγαλα αποτελεσματα Προγραμματισμός γευμάτων Έλεγχος περιεχομένου ντουλαπιών Λίστα αγορών Καλύτερη συντήρηση τροφίμων Νέες συνταγές με υπόλοιπα φαγητού Σωστός υπολογισμός μερίδων Προσοχή στις ημερομηνίες λήξης Στον οικιακό μας χώρο, μικρές «διορθώσεις» στις καθημερινές μας συνήθειες, μπορεί να αποφέρουν μεγάλα αποτελέσματα ως προς τη μείωση των τροφικών αποβλήτων που παράγουμε. Μπορούμε να: Προγραμματίζουμε τα γεύματα μίας εβδομάδας Ελέγχουμε τι έχουμε στα ντουλάπια μας Φτιάχνουμε λίστα με τα ψώνια Μαθαίνουμε πως συντηρείται καλύτερα κάθε τρόφιμο Δοκιμάζουμε συνταγές με ό,τι περίσσεψε Υπολογίζουμε σωστά τις μερίδες Διαβάζουμε σωστά τις ημερομηνίες λήξης

Δραστηριότητες: Καταιγισμοσ Ιδεων Χωριστήκαμε σε ομάδες και γράψαμε σε χαρτόνια ιδέες και σκέψεις για το ερώτημα «Πώς θα μειώσω τα σκουπίδια;» παίρνοντας αφορμές και από εικόνες που μας μοιράστηκαν.

Δραστηριότητες: Ενημερωση απο Ειδικουσ Μια άλλη δραστηριότητα μας στο πλαίσιο του προγράμματος ήταν η ενημέρωση από ειδικούς. Βλέπουμε ένα στιγμιότυπο από την ενημέρωση που μας έγινε από την Οικολογική Εταιρία για την κομποστοποίηση.

Συζητηση Πολλές συζητήσεις κάναμε στην τάξη για το πώς θα αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας και θα μειώσουμε τη παραγωγή σκουπιδιών. Για παράδειγμα, με αφορμή το κόμικ της Μαφάλντα. ΚΟΜΙΚ Τα ατελείωτα λεπτά του ρολογιού μας θύμισαν τα άφθονα αγαθά που παράγονται καθημερινά στον πλανήτη και σκεφτήκαμε πως ο υπερκαταναλωτισμός μας οδηγεί στην παραγωγή άφθονων αγαθών.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Δραπετσώνας Μια άλλη δραστηριότητα ήταν η εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δραπετσώνας.

Εισηγησεισ Εκεί είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε εισηγήσεις σχετικά με το πρόβλημα των σκουπιδιών και να καταλάβουμε βαθύτερα το πρόβλημα.

Εκπαιδευτικο Παιχνιδι Ασχοληθήκαμε με εκπαιδευτικά παιχνίδια που είχαν αφορμή την υπερκατανάλωση φυσικών πόρων. (Χώρες)

Ομαδικεσ Δραστηριοτητεσ Περιηγηθήκαμε στη γύρω περιοχή για εργασία πεδίου. Καταγράψαμε τις ποσότητες ανά είδος σκουπιδιών πεταμένα σε πεζοδρόμια και δρόμους της γύρω περιοχής που ήταν μια τυπική γειτονιά της Αθήνας. Προβληματιστήκαμε για τη συμπεριφορά των πολιτών και τι θα μπορούσε να καλυτερέψει την κατάσταση.

Εργαστηριο Συμμετείχαμε σε εργαστήρια. Εδώ βλέπουμε στιγμιότυπο από πείραμα ανακύκλωσης χαρτιού που μπορεί να βρει διάφορες χρήσεις και να μειώσει το χαρτί που πετάμε στα σκουπίδια.

Μία από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες που ασχοληθήκαμε στο πρόγραμμα ήταν να μάθουμε για την κομποστοποίηση αλλά και να την εφαρμόσουμε στο χώρο του σχολείου.

Τι ειναι Κομποστοποιηση; Φυσική διαδικασία που μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε κομπόστ (λίπασμα) Άμεσος και σημαντικός τρόπος ανακύκλωσης (δυνατότητα για κομποστοποίηση 35% των οικιακών απορριμμάτων) Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία, η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία. Αυτή η ουσία λέγεται κομπόστ ή χούμους ή εδαφοβελτιωτικό, δλδ ένα πολύ καλό φυσικό λίπασμα. Η κομποστοποίηση είναι ένας πολύ άμεσος και σημαντικός τρόπος ανακύκλωσης των οργανικών υλικών. Έχει υπολογιστεί ότι το 35% των οικιακών απορριμμάτων μπορούν να κομποστοποιηθούν.

Πωσ γινεται η Κομποστοποιηση; Τα βακτήρια, οι μύκητες και άλλα μικρόβια είναι οι 'εργάτες' της κομποστοποίησης. Αυτά τα μικρόβια αποικοδομούν τα οργανικά υλικά του σωρού και παράγουν διοξείδιο του άνθρακα, θερμότητα και νερό. Παράγεται το κομπόστ, τέλειο λίπασμα για τον κήπο. Τα βακτήρια, οι μύκητες και άλλα μικρόβια είναι οι 'εργάτες' της κομποστοποίησης. Αυτοί υποβοηθούνται κι από πολλούς άλλους μεγαλύτερους οργανισμούς. Κατά τη διάρκεια της κομποστοποίησης, αυτά τα μικρόβια παράγουν διοξείδιο του άνθρακα (CO2), θερμότητα και νερό καθώς αποικοδομούν τα οργανικά υλικά του σωρού. Το τελικό αποτέλεσμα είναι το κομπόστ (πλούσιο, σκούρο, θριφτό και άοσμο), τέλειο λίπασμα για τον κήπο.

Για την αποτελεσματική κομποστοποίηση χρειάζεται: Για την αποτελεσματική κομποστοποίηση χρειάζεται: Σωστό μίγμα υλικών (σε σωστές αναλογίες) Σωστός αερισμός Σωστή υγρασία Σωστό μέγεθος υλικών 3 στρώσεις με κλαδέματα και πράσινα φύλλα 1 στρώση με υλικά πλούσια σε άνθρακα (π.χ. κορμοί, πριονίδι)

Η Κομποστοποιηση στην Ευρωπη Ευρωπαϊκό ρεύμα προς την οικιακή κομποστοποίηση Στόχος της Ελλάδας η μείωση στα βιοαποικοδομήσιμα απόβλητα (κατά 25%, 50% και 65%, σε σχέση με το 1995, μέχρι το 2010, το 2013 και το 2020). Στην Ευρώπη υπάρχει ένα μεγάλο ρεύμα κατευθυνόμενο προς την οικιακή κομποστοποίηση, η οποία μάλιστα δεν έρχεται σε αντίθεση με καμία άλλη μέθοδο που μπορεί ενδεχομένως να εφαρμόζει ο εκάστοτε δήμος. Η Ελλάδα, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, εναρμονίστηκε με την κοινοτική οδηγία θέτοντας ως ποσοτικούς στόχους τη μείωση στα βιοαποικοδομήσιμα απόβλητα κατά 25%, 50% και 65%, σε σχέση με το 1995, μέχρι το 2010, το 2013 και το 2020 αντίστοιχα.

Οικιακη Κομποστοποιηση; Τι χρειαζομαστε για Οικιακη Κομποστοποιηση; Ειδικό κάδο κομποστοποίησης (με λίγους ή και καθόλου γαιοσκώληκες) Λίγο χώμα κήπου Εργαλεία κήπου (σκαλιστήρι, ποτιστήρι, μακρύ ξύλο για ανακάτεμα) Καδάκι κουζίνας για τη συλλογή των υλικών στην κουζίνα Έναν ειδικό κάδο κομποστοποίησης (με λίγους ή και καθόλου γαιοσκώληκες) Λίγο χώμα κήπου Εργαλεία κήπου (σκαλιστήρι, ποτιστήρι και ένα μακρύ ξύλο για ανακάτεμα) και επισης Ένα μικρό καδάκι κουζίνας για τη συλλογή των υλικών στην κουζίνα

Πωσ μπορω να φτιαξω τον δικο μου καδο;

1. ΑΠΟ ΠΑΛΕΤΕΣ Μια λύση είναι ο κάδος από παλέτες. Χρειαζονται 4 μεταχειρισμένες παλέτες. Καρφώνουμε τις 3 στο έδαφος και μετά βιδώνουμε την 4η στο μπροστινό μέρος ετσι ώστε να μπορούμε αργότερα να την ξεβιδώσουμε για να πάρουμε το κομπόστ. Αν θέλουμε όταν βρέχει ή και μόνιμα τον σκεπάζουμε με ένα παλιό χαλί ή κάποιο παρόμοιο υλικό.

2. Απο παλια λαστιχα Ένας άλλος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσουμε παλιά λάστιχα. Πρώτα κόβουμε το εσωτερικό των λάστιχων για να κάνουμε πολύ χώρο εσωτερικά. Μετά τοποθετούμε 4 λάστιχα το ένα πάνω στο άλλο και ο κάδος μας είναι έτοιμος. Αν θέλουμε, όταν βρέχει ή και μόνιμα, τον σκεπάζουμε με ένα παλιό χαλί ή κάποιο παρόμοιο υλικό. Όταν θέλουμε να αδειάσουμε τον κάδο απλά ξεχωρίζουμε τα λάστιχα και μαζεύουμε το περιεχόμενο.

3. Απο μεταλλικο πλεγμα Ή ακόμη μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μεταλλικό πλέγμα. Παίρνουμε ένα μεταλλικό πλέγμα και το τυλίγουμε έτσι ώστε να σχηματίσουμε ένα κύλινδρο. Δένουμε τις άκρες με σύρμα. Προσοχή ! όπου υπάρχουν σύρματα που προεξέχουν να τα γυρίσουμε προς τα μέσα καλά για να μην τραυματιστούμε όταν χρησιμοποιούμε τον κάδο. Αν θέλουμε, όταν βρέχει ή και μόνιμα, τον σκεπάζουμε με ένα παλιό χαλί ή κάποιο παρόμοιο υλικό. Όταν θέλουμε να αδειάσουμε τον κάδο απλά ανασηκώνουμε το πλέγμα.

Υπαρχουν ετοιμοι καδοι ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ;

+++ Εδώ βλέπουμε και μερικούς κάδους που μπορούμε να βρούμε στα εμπορικά καταστήματα. Κάδος κήπου, κάδος μπαλκονιού, κάδος σπιτικός που μπορεί ακόμα και να χωρέσει μέσα στο ντουλάπι κάτω από το νεροχύτη της κουζίνας.

Τι μπορουμε να ριξουμε στον Καδο κομποστοποιησησ;

ΚΑΦΕΤΙΑ (πολύς Άνθρακας) ΝΑΙ ΠΡΑΣΙΝΑ (πολύ Άζωτο) Γκαζόν Ξερά φύλλα, κλαδέματα Φρούτα και λαχανικά Οικιακά φυτά Φύλλα Απορρίμματα κουζίνας Υπολείμματα από αφέψημα Φλούδες, Κοτσάνια από φρούτα/λαχανικά Κοπριά ΚΑΦΕΤΙΑ (πολύς Άνθρακας) Χαρτί κουζίνας Φλούδες κορμών Άχυρα Πριονίδια Ξεραμένη χλόη Χαρτοπετσέτες Στέλεχος καλαμποκιού Στάχτες Αρχικά τι μπορούμε να ρίξουμε: από πράσινα απορρίμματα τα οποία είναι πλούσια σε άζωτο (Ν) μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε : πίνακας…. Από καφετιά απορρίμματα : πίνακας…

ΟΧΙ ΥΠΟ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Κόκαλα Απορρίμματα σκύλων/γάτων Λάδια Λίπη Λιπαρές ουσίες Υπολείμματα από κρέατα/ψάρια Γαλακτοκομικά Σπόρους ζιζανίων Ψωμί/ζυμαρικά Μεταλλικά αντικείμενα Πλαστικά Γυάλινα υλικά Υπολείμματα μαγειρεμένων φαγητών ΥΠΟ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Ξύλα Λεμονόκουπες Πορτοκαλόφλουδες Άρρωστα φυτά Υπό προϋποθέσεις σε μικρές ποσότητες ώστε να μην μειώνεται υπερβολικά το ΡΗ του μείγματος μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε: πίνακας… Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ρίχνουμε στον κάδο: πίνακας… Διότι άλλα από αυτά τα υλικά δεν αποσυντίθενται και άλλα είναι φορείς παθογόνων μικροοργανισμών.

Φτιάχνοντας τον κάδο μας… Στιγμιότυπα από την κατασκευή του δικού μας κάδου στην πίσω αυλή του σχολείου. Ήταν μια εύκολη κατασκευή με παλέτες!! Χρησιμοποιήσαμε κλαδέματα από την αυλή του σχολείου και φέραμε υπολείμματα φυτικών τροφών (μη μαγειρεμένων) από τα σπίτια μας. Φτιάξαμε το μείγμα σε στρώσεις και αναμένουμε το πρώτο λίπασμα σε 4 έως 6 μήνες δλδ τον επόμενο Σεπτέμβριο.

ΣΥμπερασμα; Τα σκουπίδια μιας σύγχρονης πόλης είναι άφθονα αλλά πάντα μπορούν να βρουν μια χρήση. Μήπως τα σκουπίδια δεν είναι απλώς ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα;

Οι «Σκουπιδάνθρωποι» Μήπως τελικά, τα σκουπίδια που παράγουμε αντανακλούν τις ιδέες, τις συνήθειές μας και, γενικά, το τρόπο που «βλέπουμε» τη φύση γύρω μας και τους συνανθρώπους μας; Στην εικόνα, βλέπουμε τα σκουπίδια να αποτελούν το υλικό καλλιτεχνικού έργου. Ένας πληθυσμός από σκουπιδανθρώπους… Μήπως, τελικά, τα σκουπίδια που παράγουμε αντανακλούν τις ιδέες, τις συνήθειές μας και, γενικά, το τρόπο που «βλέπουμε» τη φύση γύρω μας και τους συνανθρώπους μας; Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!

Συντονιστές Καθηγητές: Γιάννης Γράψας Σοφία Γουρνά

Μαθητές/τριες Επώνυμο Όνομα TMHMA ΒΑΡΔΑΞΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ A1 ΓΙΑΝΝΕΙΟΥ ΜΑΡΙΑ- ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΟΛΕΜΙ ΑΛΕΣΙΑ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ-ΜΑΡΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ ΘΩΜΑΔΑΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ- ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΛΙΑΝΙΩΤΗ ΜΥΡΤΩ - ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΜΑΡΙΑ A2 ΛΑΟΥΤΑΡΗΣ ΜΗΤΣΟΥΡΑ ΡΟΔΗ ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ ΘΕΜΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ-ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ A3 ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΗ ΜΑΡΘΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΛΑΖΑΡΟΣ ΤΖΑΝΙ ΑΝΤΖΕΛΟ ΤΖΑΝΙΚΙΑΝ ΡΟΥΠΕΝ ΤΡΑΓΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΑΜΠΙΡΗ ΒΑΡΒΑΡΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΠΑΥΛΙΝΑ ΧΑΡΔΑΛΟΥΠΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΡΜΑΝΗ ΜΙΧΑΕΛΑ-ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΜΑΡΙΑ -ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ

Παρουσίασαν: Κλεοπάτρα Χατζηαναγνώστου Λάζαρος Στεργίου Παυλίνα Χαραλάμπους Δημήτρης Τράγκας Ρουπέν Τζανικιάν