ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΥΚΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι!
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΠΕΔΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σχολείων Προαγωγής Υγείας
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Ειρήνη Παππά Η αξιολόγηση του μαθητή/τριας στο μάθημα των Θρησκευτικών.
Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Ερήμης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΘΑΡΗΣ – ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΠΕΡΤΗ
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΘΕΜΑ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Το Σχολειό μου.
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Λουσικών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΥΚΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΥΚΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2009-2010

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ   ΘΕΜΑ: Ένα δημιουργικό και χαρούμενο σχολείο, μακριά από ένταση, βία και θυμό Στόχοι: Ο μαθητής: (α) Να ζει μέσα σε ένα υγιές σχολικό περιβάλλον (β) Να απασχολείται δημιουργικά και ευχάριστα τόσο στο σχολείο όσο και στον ελεύθερο του χρόνο (γ) Να καλλιεργήσει την αυτοπειθαρχία του και να αντιμετωπίζει με ήρεμο τρόπο τυχόν διαφωνίες και συγκρούσεις, εφαρμόζοντας δημοκρατικές μεθόδους και δεξιότητες επικοινωνίας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Α. Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Α. Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών

1. Παρουσίαση των ενδιαφερόντων των μαθητών στους γονείς - Τουρνουά Καράτε

2. Δεντροφύτευση – Φροντίδα σχολικού κήπου

2. Φύτευση λουλουδιών

3. Κατασκευή εικαστικού έργου στο χώρο του σχολείου

3. Ζωγράφισμα τοίχου στο μάθημα της Τέχνης

Στόχος Δραστηριότητες 4. Λειτουργία σχολικού ραδιόφωνου από μαθητές κατά τα διαλείμματα Κλασσική μουσική Χριστουγεννιάτικη μουσική 5. Δημιουργική ενασχόληση μαθητών το διάλειμμα (παιχνίδια αυλής, αθλοπαιδιές, επιτραπέζια)- ενεργή εμπλοκή των μαθητών στην οργάνωσή τους Επιτραπέζια παιχνίδια Επιτραπέζια Αντισφαίρισης Τουρνουά αντισφαίρισης

6. Επίσκεψη μαθητών της Γ’ τάξης στην Ομοσπονδία Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης

Στόχος Δραστηριότητες 7. Αξιοποίηση του χώρου της Βιβλιοθήκης ως χώρου μελέτης, αλλά και εφαρμογής προγραμμάτων θεατρικής και συναισθηματικής αγωγής Διαμόρφωση /στόλισμα του χώρου με χαλί, μαξιλαράκια, αναπαυτικές καρέκλες, τραπεζάκια. Πρόγραμμα επισκέψεων τάξεων Εδώ διεξάγεται το μάθημα του ενδιαφέροντος «Θέατρο» και το μάθημα Συναισθηματικής Αγωγής, «Οι ιστορίες ξυπνούν»

7. Συγύρισμα της Βιβλιοθήκης

7. Αξιοποίηση του χώρου της Βιβλιοθήκης

Στόχος Δραστηριότητες 8. Καλλιέργεια του θεσμού του εθελοντισμού (παζαράκια-πορείες-έρανοι) Προσφορά μεταχειρισμένων βιβλίων και παιχνιδιών από παιδιά για παζαράκι. Έσοδα δόθηκαν στο σύνδεσμο «Κάνε μια ευχή» Επίσκεψη χορωδίας στο οίκημα καρκινοπαθών «Αροδαφνούσα»

7. Καλλιέργεια του θεσμού του εθελοντισμού (παζαράκια-πορείες-έρανοι)

με συνεργασία της Αστυνομίας. Στόχος Δραστηριότητες 8. Διοργάνωση αθλητικής ημερίδας με θέμα: «Ορθή Συμπεριφορά στους αθλητικούς χώρους και φίλαθλο πνεύμα» - Συμμετοχή Μελών της Αστυνομικής Δύναμης και ποδοσφαιριστών Σωματείων της Κ.Ο.Π. Εκδήλωση «Ποδήλατο-Ασφάλεια» με συνεργασία της Αστυνομίας. 9. Ημέρα Ποδηλάτου: «Αθλούμαι για καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία» 10. Συμμετοχή σε διοργάνωση αθλητικής ημερίδας του Κ.Ο.Α. – Γνωριμία με διάφορα αθλήματα και Ομοσπονδίες Επίσκεψη μαθητών της Γ΄ τάξης στην Ομοσπονδία Ping Pong

Ποδήλατο και ασφάλεια

Β. Ενεργή εμπλοκή των μαθητών στη ζωή του Σχολείου

Δραστηριότητες 1. Καθορισμός κανονισμών τάξης σε συνεργασία με τα παιδιά 2. Καθορισμός Πλαισίου Γενικού Κώδικα Συμπεριφοράς – Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο 3. Κλείσιμο σχολικής μέρας 4. Δημιουργία καναλιού επικοινωνίας μαθητών – εκπαιδευτικών (κουτί επικοινωνίας) 5. Εμπλοκή μαθητών στην αξιολόγηση των στόχων του σχολείου (επικέντρωση της προσπάθειάς τους σε συγκεκριμένο στόχο και ανάπτυξη δεξιοτήτων για επίτευξή του) 6.Αυτοαξιολόγηση (Αξιολόγηση της προσωπικής τους προσπάθειας σε σχέση με την επίτευξη των στόχων της τάξης) 7. Δημιουργία γωνιάς στην τάξη που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αποφόρτιση της έντασης

Δραστηριότητες 1. Προβολή επιτευγμάτων των μαθητών (τάξη-σχολική συγκέντρωση σχολική εκδήλωση-ενώπιον γονέων) 2. Αναγνώριση και επιβράβευση των επιτευγμάτων των μαθητών Προφορικοί και γραπτοί έπαινοι Επίδοση συγχαρητηρίων (προσωπικά και δημόσια) Επίδοση μικρών βραβείων - δώρων

Γ. Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή Γ. Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή

Δραστηριότητες 1. Εφαρμογή του προγράμματος «Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο Σχολείο» 2. Εφαρμογή του προγράμματος Προαγωγής Υγείας με θέμα: «Εγώ και συ γινόμαστε Εμείς» 3. Εφαρμογή διαφόρων παιχνιδιών για την καλλιέργεια και ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων

2. «Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο Σχολείο» 2. «Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο Σχολείο»

Πώς αισθάνομαι όταν θυμώνω......

Το δικό μας θυμόμετρο

ΔΟΥΛΕΨΑΜΕ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΣΕΝΑΡΙΑ, ΟΠΟΥ ΑΝΤΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΑΣΧΗΜΑ ΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΩΝ. ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΖΗΤΟΥΝ ΣΥΓΓΝΩΜΗ!

ΣΚΕΦΤΗΚΑΜΕ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΣΑΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΚΕΦΤΗΚΑΜΕ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΣΑΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΜΕ ΤΑ ΑΣΧΗΜΑ ΜΑΣ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΑΜΕ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΜΑΣ ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΣΥΓΓΝΩΜΗ!

5. «Εγώ και Συ Γινόμαστε Εμείς»

Όλοι διαφορετικοί όλοι ταιριάζουμε!

Είμαστε μοναδικοί, όλοι ταιριάζουμε!

Το κουτί των συναισθημάτων Το δέντρο της φίλίας

Γ. Αξιοποίηση εκπαιδευτικών του σχολείου Γ. Αξιοποίηση εκπαιδευτικών του σχολείου

ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Α) Τροποποίηση της Συμπεριφοράς Β) Οι Ιστορίες Ξυπνούν

Δραστηριότητες 1. Εφαρμογή παρεμβατικού προγράμματος για τη διαφοροποίηση της συμπεριφοράς του μαθητή 2. Εκπαιδευμένοι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν τη διαχείριση συγκρούσεων που εμφανίζονται στο χώρο του σχολείου με τεχνικές διαμεσολάβησης

Σωστή συμπεριφορά στην τάξη Οι μαθητές σήμερα, αν δεν έχουν εκπαιδευτεί σωστά από το σπίτι, χρειάζεται να εκπαιδευτούν από το σχολείο και συγκεκριμένα από τον εκπαιδευτικό της τάξης τους για το πώς να συμπεριφέρονται σωστά.

Α) Τροποποίηση της Συμπεριφοράς Α) Τροποποίηση της Συμπεριφοράς Πέντε βασικές αρχές που αποτελούν τους πυλώνες για την τροποποίηση μιας ανεπιθύμητης συμπεριφοράς.

Σ.Σ.Σ.Α.Α. ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ Σαφήνεια, Συνέπεια, Σταθερότητα, Αγάπη, Αλλαγή ΣΑΦΗΝΕΙΑ Οι κανονισμοί να είναι σαφείς. Οι μαθητές να ξέρουν ακριβώς τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται μέσα στην τάξη. Οι κανονισμοί (όχι περισσότεροι από 5) να είναι σαφείς, συγκεκριμένοι και σύντομοι. ΣΥΝΕΠΕΙΑ Αμοιβές για σωστή συμπεριφορά και συνέπειες για αρνητική συμπεριφορά. Αμοιβή μπορεί να είναι και ένας έπαινος, δεν χρειάζεται να είναι πάντα κάτι χειροπιαστό. . ΣΤΑΘΕΡΟ-ΤΗΤΑ Πρέπει ο εκπαιδευτικός να είναι σταθερός και συνεπής στις αμοιβές και συνέπειες. Είναι καλά οι αμοιβές και οι συνέπειες να δίνονται αμέσως μετά την πράξη. ΑΓΑΠΗ Ο εκπαιδευτικός πρέπει να αγαπά και να νοιάζεται για τις ανάγκες των μαθητών του περισσότερο από την ύλη που πρέπει να καλύψει. ΑΛΛΑΓΗ Για να δημιουργήσει ο εκπαιδευτικός ένα περιβάλλον κατάλληλο για μάθηση πρέπει να είναι πρόθυμος να κάνει αλλαγές για χάρη των μαθητών. Αλλαγές στην ύλη, δραστηριότητες ώστε το μάθημά του να έχει πιο πολύ ενδιαφέρον. πολύ ενδιαφέρον,

Τροποποίηση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς Τροποποίηση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς Αυτή μπορεί να γίνει μόνο αν ο εκπαιδευτικός έχει ήδη δημιουργήσει μια καλή σχέση με το μαθητή, όταν δηλαδή ο μαθητής καταλάβει ότι ο εκπαιδευτικός τον νοιάζεται και θυμώνει με τις πράξεις του και όχι με αυτόν τον ίδιο.

Συμφωνία μαθητή με εκπαιδευτικό τάξης Πρόγραμμα τροποποίησης συμπεριφοράς Εγώ ο ……………………………………. δέχομαι την πιο κάτω συμφωνία μεταξύ εμένα, και των δασκάλων μου…………………………………………………………………………………………...   Στόχος μου Στόχος μου είναι να μένω στο κάθισμά μου ή στον Υπολογιστή πάντα με την άδεια των δασκάλων μου χωρίς να ενοχλώ τους συμμαθητές μου και να κάνω τις εργασίες που θα μου υποδείξουν οι δασκάλες μου. Όταν γίνομαι ανήσυχος σε ένα μάθημα ή δεν κάνω την εργασία μου παίρνω διακριτικά προειδοποίηση από τη δασκάλα. Δικαιούμαι 3 προειδοποιήσεις. Στην 3η προειδοποίηση η δασκάλα μου δίνει το τάϊμερ και βγαίνω έξω από την τάξη μου για 5 λεπτά. Μόλις τελειώσει η ώρα μπαίνω έτοιμος να συνεχίσω με σωστή συμπεριφορά το μάθημα και γλυτώνω το κόκκινο κουτί. Στην 4η προειδοποίηση η δασκάλα χρωματίζει κόκκινο το κουτάκι που αντιστοιχεί με το μάθημα που γίνεται η μη αποδεχτή συμπεριφορά μου. Με μόνο ένα κόκκινο κουτί την ημέρα παίρνω ένα κουπόνι.   Υπογραφές: ……………………………….. ………………………………….. ……………………………..

Δ. Ενίσχυση και ενθάρρυνση των μαθητών με κίνητρα και επιβράβευση Δ. Ενίσχυση και ενθάρρυνση των μαθητών με κίνητρα και επιβράβευση

Κίνητρα και Επιβράβευση κουπόνι Άδεια χαλάρωσης Ζητώ άδεια να αποχωρήσω από την τάξη για …… λεπτά με σκοπό να ηρεμήσω και να επιστρέψω αμέσως στην τάξη.

Κίνητρα και επιβράβευση Θετική πίεση από συμμαθητές Η πίεση από τους συμμαθητές με μια θετική κατεύθυνση, μπορεί να αποδειχτεί ανεκτίμητη βοήθεια στην προσπάθεια παροχής κινήτρων προς παιδιά με προβληματική συμπεριφορά ώστε να τη βελτιώσουν. Για κάθε περίοδο που ο …….. θα κάνει την εργασία του χωρίς να προκαλεί ανησυχία, το τμήμα θα κερδίζει ένα βαθμό. Όταν ο ………….. καταφέρει να μαζέψει …….. βαθμούς για το τμήμα, τότε η κατ’ οίκον εργασία της Τετάρτης θα ματαιωθεί ή η τάξη βγαίνει ένα διάλειμμα 5/10 λεπτά πιο νωρίς.

Επιθυμητή συμπεριφορά Επιθυμητή συμπεριφορά Εφαρμογή Οι μαθητές τα διαλείμματα να βγαίνουν έξω από την τάξη και να παίζουν στους καθορισμένους χώρους. Ένας δάσκαλος παιδονομίας σημειώνει τα ονόματα των παιδιών που βρίσκει στις τάξεις ή στους διαδρόμους. Βάζει τη σημείωση στο κουτί «Προειδοποιήσεις» που βρίσκεται στην αίθουσα των δασκάλων. Σε προσδιορισμένη μέρα και ώρα (κάθε δύο εβδομάδες) οι μαθητές που δεν έχουν 3 προειδοποιήσεις βγαίνουν 5 λεπτά νωρίτερα διάλειμμα.

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ Δίνεται προειδοποίηση στο/στη μαθητή/ρια …………………... του τμήματος …………… επειδή ήταν στην τάξη / διάδρομο την ώρα του διαλείμματος. Ημερ…………………………… Διάλειμμα: 1, 2, 3, σίτισης Εκπαιδευτικός:…………………..

Σοβαρή ανεπιθύμητη συμπεριφορά Σοβαρή ανεπιθύμητη συμπεριφορά Δράση Σε περίπτωση που ένας μαθητής σημειώσει σοβαρή ανεπιθύμητη συμπεριφορά τότε ο δάσκαλος που εμπλέκεται στο επεισόδιο ενημερώνει την επιτροπή πρόληψης της βίας. Η επιτροπή αναλαμβάνει να διερευνήσει και να αξιολογήσει το περιστατικό. Καθορίζει ώρα συνάντησης με το μαθητή, συζητά τα πλαίσια σωστής συμπεριφοράς και καθορίζεται ο χρόνος υλοποίησης της συνέπειας της πράξης του αυτοαξιολόγηση και αυτοέλεγχος στο χώρο του ιατρείου με επίβλεψη εκπαιδευτικού. κοινωνική εργασία (καθαριότητα τάξης, αυλής, συγύρισμα βιβλιοθήκης, φροντίδα σχολικού κήπου, κομποστοποίηση) 3) στέρηση συμμετοχής σε ενδοσχολική δραστηριότητα

Β) Οι Ιστορίες Ξυπνούν ΣΚΟΠΟΣ: Μέσα από την αφήγηση και επεξεργασία 4 λαϊκών παραμυθιών επιδιώκουμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο της εξάρτησης από διάφορες ουσίες όπως τα ναρκωτικά , το αλκοόλ κ.άλ.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ 1)Να εκφράζουν τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους για τα «κακώς έχοντα» της σύγχρονης κοινωνίας. 2)Να καταθέτουν στην ομάδα προσωπικές εμπειρίες και βιώματα. 3)Να συζητούν για στάσεις και συμπεριφορές αυτοσεβασμού, αυτοεκτίμησης,αντίστασης σε προκλήσεις.

Β) Οι Ιστορίες Ξυπνούν ΕΦΑΡΜΟΓΗ : Στις Στ΄ τάξεις του Σχολείου Β) Οι Ιστορίες Ξυπνούν ΕΦΑΡΜΟΓΗ : Στις Στ΄ τάξεις του Σχολείου Χρόνος: Οκτώβρης 2009 –Μάης 2010

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Τα παιδιά μαζεύονται στο χώρο της Βιβλιοθήκης και κάθονται σε κύκλο. Οι αφηγήσεις γίνονται σύμφωνα με συγκεκριμένη μέθοδο: Υπάρχει συνοδεία μουσικής, ερωτήσεις που τίθενται σε καθορισμένα σημεία ,συζήτηση στις ομάδες και κλείσιμο με συμμετοχή όλων στον κύκλο.

Γίνεται αφήγηση των εξής παραμυθιών: Τα τρία γουρουνάκια Η ωραία κοιμωμένη Ο καημός Η μικρή μαιμού που ήθελε πολύ καημό

Αφήγηση της ιστορίας «Η ωραία κοιμωμένη» Αφήγηση της ιστορίας «Η ωραία κοιμωμένη»

Τα παιδιά παρακολουθούν προσεκτικά

Αφήγηση της ιστορίας «Ο καημός» Αφήγηση της ιστορίας «Ο καημός»

Συζήτηση σε μικρές ομάδες

Τα παιδιά καταγράφουν τις απόψεις της ομάδας τους Τα παιδιά καταγράφουν τις απόψεις της ομάδας τους

Αρμόδιοι φορείς παρακολουθούν την εφαρμογή του Προγράμματος Αρμόδιοι φορείς παρακολουθούν την εφαρμογή του Προγράμματος

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!