ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Advertisements

Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Κυκλοφοριακή Αγωγή.
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΝΔΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ «ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ»
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Παρουσίαση θέματος από τη νηπιαγωγό
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΠΕ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ 5 ο Δ. Σχ. Κιλκίς Υπεύθυνη προγράμματος: Αφροδίτη Ντίνου (ΠΕ11) Σχ. έτος (1 η χρονιά)
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Βασίλης Μπουραλέξης Δάσκαλος 1 ου 6/θέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου
9ο Γυμνάσιο Καλλιθέας «Μάνος Χατζιδάκις»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Φλώρινας
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του Στ1
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Θεσπρωτίας
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
Στην καρδιά της Ευρώπης
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
Υπεύθυνες εκπ/κοί : Λασκαρίδου Μαγδαληνή – Τιουτιούφα Μαρία
Το περιβάλλον και οι γύρω μου: Ενδιαφέρομαι-Ενεργώ-Ευαισθητοποιώ
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
Νηπιαγωγείο Λουσικών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ www.ioas.gr

ΣΚΟΠΟΣ Ευαισθητοποίηση Παιδιών & Ενηλίκων Ευαισθητοποίηση Παιδιών & Ενηλίκων Διαμόρφωση ενημερωμένων Πεζών & Επιβατών Δημιουργία Υπεύθυνων Πολιτών www.ioas.gr

ΣΤΟΧΟI www.ioas.gr Ενημέρωση των Παιδιών στα παρακάτω θέματα: Δρόμος & Όχημα Περπατώ στο πεζοδρόμιο με ασφάλεια Σταματώ με ασφάλεια στην άκρη του πεζοδρομίου Περνώ απέναντι το δρόμο Παίζω με ασφάλεια στην πόλη μου Συμπεριφέρομαι σωστά ως πεζός και ως επιβάτης www.ioas.gr

ΟΜΑΔΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ www.ioas.gr Παιδιά ηλικίας 5-7 ετών Νηπιαγωγεία Παιδιά ηλικίας 5-7 ετών Νηπιαγωγεία Α’, Β’ και Γ’ Δημοτικού Εκπαιδευτικοί Γονείς Τοπικοί φορείς www.ioas.gr

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ www.ioas.gr Η κύρια μέθοδος προσέγγισης της κυκλοφοριακής αγωγής είναι το «Θεατρικό Παιχνίδι» Το θεατρικό παιχνίδι είναι παιδαγωγική διαδικασία η οποία: ✓ Δημιουργεί έδαφος και κίνητρα ανάπτυξης της δημιουργικότητας των παιδιών. ✓ Οδηγεί σε μια ενεργητική συμμετοχή των παιδιών. ✓ Οδηγεί σε μια απολαυστική κατάκτηση και βίωση της γνώσης. www.ioas.gr

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ Μέσα από τις τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού το παιδί οδηγείται στη βιωματική και ομαδοσυνεργατική προσέγγιση του θέματος που του παρουσιάζεται με ευχάριστο τρόπο, έτσι ώστε να κατακτήσει, να μετατρέψει την εμπειρία του σε γνώση, αλλά και να εμπεδώσει την ήδη υπάρχουσα αποκτηθείσα γνώση. www.ioas.gr

ΒΑΣΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ www.ioas.gr ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΗΧΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ * Για την κάθε ομάδα παιδιών το θεατρικό παιχνίδι προσαρμόζεται ανάλογα με τις ηλικιακές ανάγκες. www.ioas.gr

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Α’ Στάδιο: παιχνίδια αίσθησης χώρου, ακοής και παρατηρητικότητας, τα οποία σχετίζονται με το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής και έχουν στόχο τη μετάδοση της πληροφορίας σχετικά με τη συμπεριφορά του πεζού στο δρόμο. Β’ Στάδιο: μέσα από το παιχνίδι των ρόλων τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να συνεργαστούν και να παρουσιάσουν βιωματικά τις εμπειρίες και τις γνώσεις που έχουν πάνω στα θέματα της κυκλοφοριακής αγωγής. Για παράδειγμα, γινόμαστε πεζοί, επιβάτες, τροχονόμοι κ.λ.π Γ’ Στάδιο: τα παιδιά παρουσιάζουν εικόνες γεμάτες ήχο και κίνηση που ως αφετηρία ή ερέθισμα έχουν τη γνώση που αποκόμισαν από το πρόγραμμα. Για παράδειγμα τα παιδιά παρουσιάζουν ποια θα πρέπει να είναι η συμπεριφορά τους όταν βλέπουν ένα δρόμο με πεζοφάναρο. www.ioas.gr

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΥΛΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η εκπαίδευση των παιδιών θα μπορεί να συνεχιστεί και μέσα στην τάξη. Σε ώρες που θα αποφασίζει ο/η εκπαιδευτικός, θα γίνεται ανακεφαλαίωση όλων των εννοιών που διδάχτηκαν οι μαθητές μέσω του θεατρικού παιχνιδιού χρησιμοποιώντας διάφορα εκπαιδευτικά εργαλεία. www.ioas.gr

ΒΑΣΙΚΟ ΥΛΙΚΟ www.ioas.gr Προνήπιο – Νηπιαγωγείο 1) Ειδικά Σχεδιασμένος Τάπητας 2) Αφίσες για την τάξη 3) Εκπαιδευτικό πακέτο (Εκπαιδευτική ιστορία, Φύλλα εργασίας για τα παιδιά) Α΄,Β΄,Γ Δημοτικού 2) Αφίσες για την τάξη. 3) Εκπαιδευτικό πακέτο διαφορετικού περιεχομένου για την κάθε τάξη. (Εκπαιδευτικές ιστορίες, Εκπαιδευτικές κάρτες, Φύλλα εργασίας για τους μαθητές) www.ioas.gr

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ: Χρήσιμος Οδηγός Κυκλοφοριακής Αγωγής σχετικά με την οδική ασφάλεια των παιδιών τους. Έντυπο Ι.Ο.ΑΣ. & Αττικής Οδού «Οδηγώ με Ασφάλεια - 6 Εύκολοι Τρόποι για να μειώσουμε τα ατυχήματα και τις συνέπειες τους» ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ: Φύλλα Εργασίας Έντυπο Ι.Ο.ΑΣ. & Αττικής Οδού «Οδηγώ με Ασφάλεια - 6 Εύκολοι Τρόποι για να μειώσουμε τα ατυχήματα και τις συνέπειες τους» www.ioas.gr

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ & ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΝΑ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ & ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΝΑ ΟΜΑΔΑ Η διάρκεια του προγράμματος διαμορφώνεται ανάλογα με τις ηλικίες των παιδιών: Προ νήπιο – Νηπιαγωγείο: Διάρκεια μια ώρα, αριθμός παιδιών 15-20 Α΄, Β΄, Γ Δημοτικού: Διάρκεια μια ώρα και 30 λεπτά, αριθμός παιδιών 25-30 www.ioas.gr

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΙ ΧΩΡΟΙ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΙ ΧΩΡΟΙ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΠΑΡΚΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΧΩΡΟΙ ΕΚΔΡΟΜΩΝ (π.χ. ΑΛΣΗ) ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ www.ioas.gr