Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ’ Τάξη Ενότητα 13: Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίδιοι
Advertisements

Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και η καλλιέργεια του γραπτού και του προφορικού επιχειρηματολογικού λόγου Δ΄Δημοτικό Σχολείο Λατσιών.
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
ΤΑΞΗ Α’ Παιχνίδια που ταξιδεύουν Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
Διδασκαλία Ελληνικής Γλώσσας ΤΕΓ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΓΚΡΕΝΟΜΠΛ ΓΑΛΛΙΑΣ.
Κειμενοκεντρικη προΣεγγιΣη
πως γράφουμε τη βιβλιογραφία στην εργασία μας
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
Επιμέλεια παρουσίασης: Ασημακοπούλου Κατερίνα Σιλιγάρδου Χρύσα Τζοβάρα Αλεξάνδρα.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Πώς να γράψετε μια έκθεση
Τα δικαιώματα των παιδιών
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1ο ΒΗΜΑ  Διαβάζουμε ανάγνωση όλο το κείμενο, για να καταλάβουμε την άποψη του συγγραφέα.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ
Ενότητα 15: Αλληλογραφώ Διάφοροι τρόποι αλληλογραφίας
Υλικό για Διδακτική Πρόταση 1, Διδακτική Πρόταση 2 Διδακτική Πρόταση 3.
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Τάξη Δ’ Ενότητα 4 Στάση Βροχοσταλίδων Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
Ενότητα 4 Σκουπίδια στη θάλασσα Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Η περιληψη.
Ανακοινώσεις για την εκδήλωση.
Επιχειρηματικός Λόγος
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
Ενότητα 20 Ζώα υπό εξαφάνιση Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
Καταγραφή ιδεών Το πρώτο βήμα στη συγγραφή της έκθεσής σας είναι να καταγράψετε όλες τις ιδέες σας. Δε χρειάζεται να τις γράψετε με κάποια σειρά, αργότερο.
Η ελιά.
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
7ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος Δ2’ Αλέξανδρος, Δημήτρης, Μάρκος
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
«Η ελιά» 142ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Τμήμα Δ΄1. Μύθοι και αρχαιολογίa της ελιάς  Αγγειογραφίες  τοιχογραφίες  πιθάρια λαδιού - λυχνάρια  ιδεογράμματα.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Παραγωγή γραπτού λόγου στο Λύκειο
Δομή ερευνητικής εργασίας
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
«ΝΑ ΑΓΑΠΑΤΕ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ» ΘΕ 3 ΣΧ 22.
Ενότητα 6 Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Σύνταξη Επιστολής
Η Ε Λ Ι Α 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΙΦΥΤΟΥ ΤΑΞΗ: Δ’
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Αιτιολογικές προτάσεις
Μικροχώρι Νομού Ξάνθης Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
Μικροχώρι Νομού Ξάνθης Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Επιχειρηματολογούμε… Από τους μαθητές της Γ’2
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο Τάξη Δ’ Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου

Στόχοι Να θυμηθείτε πληροφορίες σχετικά με τη σπουδαιότητα και τη χρησιμότητα της ελιάς. Να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να γράψετε ένα κείμενο ακολουθώντας τα τρία στάδια παραγωγής κειμένου: Προσυγγραφικό Συγγραφικό Μετασυγγραφικό

Σημαντικές πληροφορίες κειμένου:

Ανακοίνωση ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Το Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού θα δεντροφυτέψει όλους τους δημόσιους χώρους του χωριού. Ζητούμε από τους κατοίκους του χωριού να εισηγηθούν τα δέντρα που προτιμούν να στολίσουν το χωριό δικαιολογώντας την άποψή τους. Η γνώμη όλων είναι σημαντική. Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού

Επικοινωνιακό Πλαίσιο: Ο διευθυντής του σχολείου μάς ζήτησε από όλα τα παιδιά να γράψουν το δέντρο που προτιμούν να χρησιμοποιηθεί στη δενδροφύτευση. Η τάξη μας θα υποστηρίξει την άποψη ότι το πιο σπουδαίο και χρήσιμο δέντρο για να επιλεχθεί είναι αυτό της ελιάς. Γράψτε μια επιστολή προς το Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού για να να το πείσετε για την πιο πάνω άποψη. Θα το πετύχετε αν χρησιμοποιήστε λογικά επιχειρήματα.

Προσυγγραφικό Στάδιο Τι είδους κείμενο θα γράψουμε;

Προσυγγραφικό Στάδιο Κειμενικές συμβάσεις επιστολής

Προσυγγραφικό Στάδιο Κειμενικές Συμβάσεις Επιχειρηματολογικού κειμένου Α. Παίρνουμε θέση σχετικά με το θέμα Β. Χρησιμοποιούμε επιχειρήματα για να υποστηρίξουμε τη θέση μας. Γ. Καταλήγουμε σε κάποια συμπεράσματα για το πώς θα ισχύσει η θέση αυτή. Πρόλογος Περιεχόμενο (Παράγραφοι) Επίλογος

Πώς διατυπώνουμε τα επιχειρήματά μας; 1. Με ερωτήσεις που προβληματίζουν αυτόν που τις ακούει ή τις διαβάζει.  Ποιο άλλο δέντρο θα ήταν καλύτερο από την ελιά; 2. Με συνδετικές λέξεις και φράσεις:  επίσης, συνεπώς, βέβαια  μπορεί, ενδέχεται, είναι δυνατόν, πιστεύω, υποθέτω...  πρέπει, χρειάζεται, επιτρέπεται, κρίνεται απαραίτητο 3. Με αιτιολογικές προτάσεις:  γιατί, διότι, επειδή

Συγγραφικό Στάδιο Κειμενικές συμβάσεις επιστολής Κειμενικές συμβάσεις επιχειρηματολογικού κειμένου Κώδικας διόρθωσης κειμένου

Συγγραφικό Στάδιο Παράγραφοι επιστολής: Πρόλογος Σπουδαιότητα ελιάς Χρησιμότητα ελιάς Επίλογος

Συγγραφικό Στάδιο Παράγραφοι επιστολής:

Συγγραφικό Στάδιο Πρόλογος 1. Αναλύουμε την οδηγία 2. Παίρνουμε θέση πάνω στο θέμα Μπορούμε να αρχίσουμε ως εξής: Αγαπητά μέλη του Κοινοτικού Συμβουλίου Αρεδιού, Διαβάσαμε την ανακοίνωση σχετικά με τη δεντροφύτευση που θα γίνει στους δημόσιους χώρους του χωριού μας. Η τάξη μας έχει τη γνώμη πως η ελιά είναι το ιδανικότερο δέντρο που θα μπορούσαμε να επιλέξουμε.

Δεύτερη παράγραφος: Σπουδαιότητα ελιάς Ιστορικό δέντρο: αρχαία Ελλάδα (θρησκεία, ιατρική, πολιτισμός της ελιάς – τέχνες, φωτισμός), Ολυμπιακοί και Παναθηναϊκοί Αγώνες, εμπόριο, Κύπρος («ευέλαιον»= λάδι με καλή ποιότητα) Ευλογημένο δέντρο (χριστιανισμός: Βάπτιση, Μύρο, Άγιον Ευχέλαιον, καντήλια) Σύμβολο ειρήνης και ελπίδας

Τρίτη Παράγραφος: Χρησιμότητα ελιάς Καρπός Λάδι Ξυλεία

Επίλογος Χαιρετισμός Καταλήγουμε σε κάποια συμπεράσματα. Γράφουμε τι ελπίζουμε να γίνει τελικά. Χαιρετισμός Κλείνουμε την επιστολή μας με ένα χαιρετισμό: Με εκτίμηση, Οι μαθητές της Δ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αρεδιού

Μετασυγγραφικό Στάδιο Κειμενικές Συμβάσεις Επιστολής 1. Έγραψα: τον αποστολέα; τον τόπο και την ημερομηνία; την προσφώνηση; το χαιρετισμό; την υπογραφή; 2. Έγραψα εισαγωγική παράγραφο; 3. Χώρισα το περιεχόμενο της επιστολής σε παραγράφους; 4. Έγραψα τελική παράγραφο; Κειμενικές Συμβάσεις Επιχειρηματολογίας 1. Έγραψα λογικά επιχειρήματα για τη σπουδαιότητα της ελιάς; 2. Έγραψα λογικά επιχειρήματα για τη χρησιμότητα της ελιάς; 3. Διατύπωσα κάποια ερωτήματα για να προβληματίσω το κοινοτικό συμβούλιο Αρεδιού; 4. Χρησιμοποίησα συνδετικές λέξεις και φράσεις, όπως: επίσης, συνεπώς, βέβαια μπορεί, ενδέχεται, είναι δυνατόν, πιστεύω, υποθέτω... πρέπει, χρειάζεται, επιτρέπεται, κρίνεται απαραίτητο 5. Χρησιμοποίησα αιτιολογικές προτάσεις;