Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η χρήση των τεχνών ως εκπαιδευτική τεχνική
Επιμέλεια παρουσίασης: Ασημακοπούλου Κατερίνα Σιλιγάρδου Χρύσα Τζοβάρα Αλεξάνδρα.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Παρουσίαση Eκπαιδευτικού Yλικού: Αγωγή Υγείας - Κυκλοφοριακή Αγωγή - Ατυχήματα του Γεωργ. Θεοφ. Καλκάνη καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Εκπαίδευση και Διασκέδαση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Πώς εκφράζουν τις ιδέες τους σήμερα
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Αλέξης Κόκκος. 1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα 2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες 3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
Πρόγραμμα Μουσειακής Αγωγής
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
«Το σχολείο μας: εργαστήρι ανάπτυξης κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και συνεργασίας των δύο φύλων»
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΓΩΓΗΣ» Σχ. έτος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΔΟΜΗ ΤΕΛ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ. Στ Στ. Θέματα προς Συζήτηση Ζ. Ζ. Δυσκολίες, Προοπτικές, Δράσεις Α. Α. Εισαγωγή στο Πρόβλημα, «Μακροσκοπική» Επισκόπηση.
Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Το άγαλμα που κρύωνε του Χρ. Μπουλώτη
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Project.
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση

ΓΙΑΤΙ Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Αναπτύσσει την φαντασία (Dewey) Αναπτύσσει τα πολλαπλά είδη νοημοσύνης (Gardner, Harvard School of Education)

Εξοικειώνει με τον αντισυμβατικό τρόπο σκέψης ΓΙΑΤΙ Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Εξοικειώνει με τον αντισυμβατικό τρόπο σκέψης Χαρακτηριστικά των αυθεντικών έργων τέχνης: Μιλούν για σημαντικές αλήθειες Έχουν ολιστική διάσταση Απαιτούν νοητική και συναισθηματική εγρήγορση για την κατανόηση τους

ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ PAULO FREIRE Συνθετική, ολιστική επεξεργασία όλων των υποθεμάτων ενός θέματος (με έναυσμα την παρατήρηση σκίτσων)

Γυναίκα που σιδερώνει (1904) Picasso

Ερωτήματα: Ποιες είναι οι συνθήκες εργασίας του αγγειοπλάστη; Πόσο πουλάει το προϊόν του; Ποιος κερδίζει από αυτό; Τι σημαίνει εκμετάλλευση της εργασίας; Ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία του αγγειοπλάστη;

Υποθέμα Α: Συνθήκες Εργασίας Υποθέματα Υποθέμα Α: Συνθήκες Εργασίας Υποθέμα Β: Τιμές αγοράς και πώλησης Υποθέμα Γ: Εκμετάλλευση της εργασίας Υποθέμα Δ: Επιπτώσεις στην υγεία

Στάδιο 1: Ανίχνευση εκπαιδευτικών αναγκών Υποκίνηση του ενδιαφέροντος για να εξεταστεί το θέμα Ανίχνευση των απόψεων των εκπαιδευομένων σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα (γίνεται μέσα από συζήτηση ή ερωτηματολόγιο)

Στάδιο 2: Έκφραση των απόψεων των εκπαιδευομένων σχετικά με το θέμα

Στάδιο 3: Προσδιορισμός των υποθεμάτων από τον εκπαιδευτή

Προσδιορισμός των υποθεμάτων του θέματος Παράδειγμα Σταδίου 3: Προσδιορισμός των υποθεμάτων του θέματος «Προστασία του περιβάλλοντος»:

Στάδιο 4: Ο εκπαιδευτής προσδιορίζει διάφορα έργα τέχνης ως εναύσματα επεξεργασίας των υποθεμάτων (τα έργα τέχνης σχετίζονται με τα υποθέματα) Χρησιμοποιούνται έργα αυθεντικής τέχνης από: τη ζωγραφική τη γλυπτική τη φωτογραφία τη λογοτεχνία, την ποίηση το θέατρο τον κινηματογράφο το χορό τη μουσική κ.ά.

«Γυναίκα με περιστέρια» Picasso

Στάδιο 5: Αλλεπάλληλη παρουσίαση των έργων τέχνης. Γίνεται επεξεργασία καθενός έργου και συσχέτισή του με το αντίστοιχο υποθέμα (κάθε συμμετέχων εκφράζει τις εμπειρίες, τα συναισθήματα και τις σκέψεις του)

Στάδιο 6: Επανεξέταση και εμπλουτισμός των αρχικών απόψεων των εκπαιδευομένων Σύνθεση/ Συμπεράσματα Σύνδεση με την υπόλοιπη «ύλη» της διδακτικής ενότητας ή/και του εκπαιδευτικού προγράμματος

“A girl on a swing”, Winslow Homer

“The life of Hariet Tubman”, Lacob Lawrence

Μαρσέλ Προυστ, «Ημέρες Ανάγνωσης», 1909 Δεν υπάρχουν ίσως ημέρες της παιδικής μας ηλικίας τόσο μεστές, όσο εκείνες που νομίσαμε πως τις αφήσαμε να κυλήσουν δίχως να τις ζήσαμε, οι ημέρες που περάσαμε μ’ ένα αγαπημένο βιβλίο. Όλα αυτά που έμοιαζαν να τις γεμίζουν για τους άλλους και που εμείς τα παραμερίζαμε σαν πεζά εμπόδια σε μια απόλαυση θεϊκή: το παιχνίδι για το οποίο κάποιος φίλος ερχόταν να μας βρει τη στιγμή που διαβάζαμε το πιο ενδιαφέρον σημείο, μια ενοχλητική μέλισσα ή ηλιαχτίδα που μας ανάγκαζε να σηκώσουμε τα μάτια από τη σελίδα ή ν’ αλλάξουμε θέση. Έτσι, αν σήμερα μας τύχει να ξανανοίξουμε τα παλιά εκείνα βιβλία, τα ξεφυλλίζουμε σαν να είναι τα μοναδικά ημερολόγια που κρατήσαμε από τις ημέρες που χάθηκαν, και με την ελπίδα ότι θα δούμε να καθρεπτίζονται στις σελίδες τους κατοικίες και τενάγη που δεν υπάρχουν πια.   Μαρσέλ Προυστ, «Ημέρες Ανάγνωσης», 1909

“Portrait of Taylor and McKenzie”, James Hill

“Ring around the Rosie”, Edward Henry Potthast

«Στοχαστής στη μελέτη του» Rembrandt

«Η στοχάστρια» Φρέσκο στην Πομπηία

“Η σχολή των Αθηνών”, Raffaello

Ο Αριστοτέλης ατενίζοντας μία προτομή του Ομήρου (1653) Rembrandt

«Ο σκεπτόμενος» Rodin