Πάνω από 50 χρόνια δράσης για τα ζώα στην Ελλάδα Operating in the UK as:
Tουριστική Βιομηχανία-Διαχείριση Αδέσποτων Μπορεί η εικόνα του αδέσποτου πληθυσμού μιας χώρας να επηρεάσει την επιλογή ή όχι της χώρας ως τουριστικό προορισμό;
Tουριστική Βιομηχανία-Διαχείριση Αδέσποτων «Παντού υπάρχουν αδέσποτοι σκύλοι. Οι περισσότεροι από αυτούς φαίνονται ακίνδυνοι αλλά ποτέ δεν ξέρεις». [Γυναίκα, ηλικίας 55-64] «Είδαμε πολλά αδέσποτα σκυλιά. Είχε πραγματικά μια αρνητική επίδραση πάνω μου. Λατρεύω τα ζώα. Να διαμένω σε ένα όμορφο θέρετρο 5 αστέρων και ταυτόχρονα να βλέπω ένα ζώο να λιμοκτονεί μου είναι πραγματικά δύσκολο». [Γυναίκα, ηλικίας 18-24] «Εξορμώντας στο νησί, είδα πολλές αδέσποτες γάτες και σκύλους. Τα περισσότερα ήταν σε κακή κατάσταση και πεινούσαν. Η εμπειρία ήταν απαίσια. Ένιωσα άσχημα. Ήθελα να σταματήσει το αυτοκίνητο για να βοηθήσω όσα ζώα μπορούσα». [Άνδρας, ηλικίας 25-34] «Είχα μια άλλη τραυματική εμπειρία σήμερα το πρωί. Ένα κουτάβι έκλαιγε όλη τη νύχτα. Ερευνώντας, το βρήκα δεμένο σε ένα δέντρο με το μισό του σώμα σε νερό. Το ζώο ήταν φοβισμένο. Δεν είχα ιδέα τι να κάνω και δεν μπορούσα να τον αφήσω εκεί αβοήθητο. Το ελευθέρωσα και προσπάθησα να το ταϊσω. Ήταν πολύ χαρούμενο που βρήκε κάποιον και δεν με άφηνε ούτε δευτερόλεπτο. Τελικά αναγκάστηκα να το ξεγελάσω και έτσι με άφησε να φύγω. Δεν είμαι σίγουρη αν έκανα σωστά αλλά ελεύθερο ίσως είχε καλύτερη τύχη. Βρίσκω αυτό το ταξίδι μια πολύ οδυνηρή εμπειρία και ανυπομονώ να φύγω. Όλη αυτή η κατάσταση μου ραγίζει την καρδιά» [Γυναίκα, ηλικίας 30-45] Τα γαϊδούρια που μας ανεβοκαατεβάσανε δεν αναπαύονται στη σκιά, δεν είχαν πρόσβαση σε νερό και ήταν συχνά υπερφορτωμένα. Τα καημένα πρέπει να κάνανε πάνω από 4 δρομολόγια την ημέρα…»
Πρωταρχικά Συμπεράσματα • Οι ταξιδιώτες ανησυχούν για την προσωπική τους ασφάλεια και αντιλαμβάνονται ότι η εξαθλιωμένη εικόνα των αδέσποτων θα μπορούσε να τα καταστήσει επικίνδυνα. • Μακράν η μεγαλύτερη ανησυχία είναι συναισθηματικής φύσεως. Η επίδραση που έχει η εικόνα εξαθλιωμένων ζώων σε τουρίστες κατά την διάρκεια των διακοπών τους, τους προδιαθέτει αρνητικά επηρεάζοντας τις μελλοντικές αποφάσεις τους σχετικά με πιθανούς τουριστικούς προορισμούς ή με επαναληπτική επίσκεψη της ίδιας χώρας. YouGov/Spana survey CANDi International, and the Humane Research Council U.S. and Canada
Σημαντικά Στατιστικά • Το 34% των τουριστών δήλωσε ότι θα αναφέρουν την εμπειρία τους στο ξενοδοχείο ή στον ταξιδιωτικό πράκτορα. • Το 30% των ερωτηθέντων θα μοιραστούν την εμπειρία τους σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης και / ή να αποθαρρύνουν την οικογένεια και τους φίλους τους από το να επίσκεφθούν τον συγκεκριμένο προορισμό. • Ένα άλλο 22% θα μοιραστεί την εμπειρία στο TripAdvisor ή Virtual Tourist ενώ το 17% θα το μοιραστούν σε άλλο ίστοτοπο ανάλογου περιεχομένου. • Μελέτες κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης που συνδέονται με την τουριστική βιομηχανία ανέφεραν ότι το 92% του συνόλου των καταναλωτών εμπιστεύνονται το “word of mouth” σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη μορφή διαφήμισης. • Τα 66% των καταναλωτών 26 χωρών λένε ότι προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες από ‘επιχειρήσεις’ που εφαρμόζουν προγράμματα ανταποδοτικής κοινωνικής ευθύνης. Η ευζωία του αδέσποτου πληθυσμού στους τουριστικούς προορισμούς είναι δείγμα ανταποδοτικής κοινωνικής ευθύνης και λειτουργεί θετικά στην εμπειρία πολλών τουριστών από την χώρα. YouGov/Spana survey CANDi International, and the Humane Research Council U.S. and Canada Nielsen’s March 2012 Global Social Responsibility Report
Σημαντικά Στατιστικά Zero-ing In Countries US- Καναδάς Παρά το ασταθές οικονομικό κλίμα των τελευταίων ετών, είναι σαφές ότι δύο αγορές παραμένουν αρκετά σταθερές, αν όχι σχεδόν εύρωστες: η βιομηχανία φροντίδας κατοικίδιων ζώων φροντίδα και η βιομηχανία τουρισμού. Η γενιά των baby boomers έχει πλέον συνταξιοδοτηθεί και ο κόσμος είναι ένα μικρότερο μέρος. Τα ταξίδια και ο τουρισμός αντιπροσώπευαν το 9,1% του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2011, σύμφωνα με το World Travel και Τουρισμού (WTTC). Το WTTC αναμένει μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Οι ΗΠΑ και ο Καναδάς, αποτελούν παραδοσιακά pet loving χώρες. Η αγορά προϊόντων φροντίδας κατοικίδιων ζώων παγκοσμίως αυξάνεται και το 2012 έφτασε τα $94 δις. Οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν τα $56.7 ενώ ο Καναδάς τα $3.6 δις. Οι αναλυτές μιλούν πλέον για pet humanisation. Αυτά οι δύο οικονομικοί παράγοντες, δείχνουν ότι οι αποφάσεις αγοράς τουριστικών προορισμών επηρεάζονται και από την αγάπη τους για τα ζώα. 41% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα ήταν λιγότερο πιθανό να ταξιδέψει σε μια χώρα όπου υπάρχει μεγάλος αδέσποτος πληθυσμός. YouGov/Spana survey CANDi International, and the Humane Research Council U.S. and Canada Nielsen’s March 2012 Global Social Responsibility Report
Σημαντικά Στατιστικά Zero-ing In Countries Μεγάλη Βρετανία Πάνω από το 52% των Βρετανών δηλώνουν ότι αν έβλεπαν ένα ζώο να κακοποιείται, δεν θα επέλεγαν να επισκέφθούν ξανά τη χώρα. Το 22% έχουν δει τα ζώα να κακοποιούνται ενώ βρίσκονταν σε διακοπές στο εξωτερικό. 28% των Βρετανών έχουν λάβει μέρος σε δραστηριότητα που είχε σχέση με ζώο κατά τη διάρκεια των διακοπών όπως σαφάρι με καμήλα ή ιππασία με άλογο αλλά και μεταφορά - βόλτα με εργαζόμενα ιπποειδή. Το 75% δηλώνουν ανησυχία για την ευημερία αυτών των ζώων. YouGov/Spana survey CANDi International, and the Humane Research Council U.S. and Canada Nielsen’s March 2012 Global Social Responsibility Report
ΕΟΤ: Στρατηγική 3ετίας
Αγορές - Στόχοι
Στόχος Να εδραίωσουμε την Ελλάδα ως φιλοζωικό, τουριστικό προορισμό.
H υπουργός Τουρισμού κα. Όλγα Κεφαλογιάννη… • «Στόχος μας είναι η ολική αποκατάστασή της εικόνας της Ελλάδας και η τοποθέτηση της ξανά στον κατάλογο με των μεγάλων δυνάμεων του Τουρισμού. Η Ελλάδα πρέπει να γίνει συνώνυμη μιας υπόσχεσης απέναντι στους επισκέπτες. Δικής μας υπόσχεσης. Όλων των Ελλήνων. Ότι δηλαδή δεσμευόμαστε να τους φιλοξενήσουμε όπως φιλοξενούμε τους συγγενείς μας, τους φίλους μας. Να νοιώσουν σαν στο σπίτι τους, στην πάντα διαχρονική πατρίδα μας».