Athens Hotel Branding Seminar Franchising στα Ξενοδοχεία 23/09/2005 Dr. Άρης Ίκκος Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
2 Περιεχόμενα Τί είναι το franchising Ξενοδοχειακό franchising Τρόποι εκμετάλλευσης ξενοδοχείων
3 Τί είναι το franchising (1) - Ρόλος franchisor Μέθοδος οργάνωσης ενός δικτύου, όπου το ένα μέρος, ο franchisor, δίνει το δικαίωμα στο άλλο, τον franchisee, να χρησιμοποιεί το όνομά του, το προϊόν του και την τεχνογνωσία του, καθώς και όλα εκείνα τα εφόδια με τα οποία θα μπορέσει να οργανώσει και να λειτουργήσει την επιχείρησή του με επιτυχία.
4 Τί είναι το franchising (2) - ανταλλάγματα franchisee Σε αντάλλαγμα ο franchisee πληρώνει στον franchisor μια αρχική αμοιβή αλλά και, σε συνεχή βάση, ένα ποσοστό επί των πωλήσεών του ή/και επί των προμηθειών που κάνει από τον franchisor και τους εγκεκριμένους προμηθευτές
5 Βασικά Χαρακτηριστικά Franchising 2 μέρη –franchisor –franchisee Σύμβαση Ενοικίαση (leasing) Συστήματος –όνομα (trade mark) –πακέτο franchise •προϊόν, τεχνογνωσία •άλλα χαρακτηριστικά λειτουργίας
6 Πακέτο Franchise Όνομα - Image Περιοχή Προϊόντα Διαδικασίες λειτουργίας Μέθοδοι marketing Εκπαίδευση Συνεχής Υποστήριξη
7 To franchising … …για τον franchisee: OPI 3 –Other People’s Ideas –Other People’s Initiative –Other People’s Innovation …για τον franchisor: OPM 3 –Other People’s Money –Other People’s Motivation –Other People’s Management
8 1 o Franchise: στα μέσα δεκαετίας ‘70 Μέσα δεκαετίας ‘80: ~10 Η κατάσταση σήμερα –500 περίπου franchises –πάνω από καταστήματα –πωλήσεις από franchise: λιγότερο από 5% επι συνόλου λιανικών πωλήσεων –Διεθνής έκθεση ΚΕΜ Franchised Ξενοδοχεία: Holiday Inn 2 λόγια για το franchising στην Ελλάδα
9 Περιεχόμενα Τί είναι το franchising Ξενοδοχειακό franchising Τρόποι εκμετάλλευσης ξενοδοχείων
10 Franchising: Αύξηση Τζίρου Στόχευση κατάλληλου market segment –Είδος πελατείας –Γιατί προτιμούν οι πελάτες το ξενοδοχείο μας έναντι του ανταγωνισμού –Από πού προέρχονται οι πελάτες –Ποιός κάνει την κράτηση –Πώς κάνει την κράτηση Brand awareness – αναγνωρισιμότητα
11 Κόστη (Fees) ενός Ξενοδοχειακού Franchise Entry Fee Royalty Fee Advertising / Marketing Contribution Fee Reservation Fee Frequent Traveller Program
12 Άλλα κόστη ενός Ξενοδοχειακού Franchise Εκπαίδευση και Meetings Προμήθεια κατάλληλου εξοπλισμού Πρόβλεψη για πρόωρη διακοπή σύμβασης
13 Πότε συμφέρει το franchise Κόστος σε σχέση με GOP, πχ 7% επί των εσόδων αντιπροσωπεύει –το 20% σε ένα GOP 35% –και 50% σε ένα GOP 14% Κόστος σε σχέση με έσοδα από franchisor, πχ 6% επί των εσόδων αντιστοιχεί –στο 25% των εσόδων αν αυτά είναι 24% –στο 50% αν είναι 12% Break – even =(Κόστος Franchise) (Μικτό κέρδος δωματίου)
14 Κίνδυνοι στο ξενοδοχειακό franchising UFOC ‘Λεόντειες’ συμβάσεις Μονομερής τροποποίηση όρων Προστασία περιοχής Διαιτησία Προστασία: επικοινωνία με franchisees
15 Τάσεις στο Franchising Προστασία περιοχής Σύνδεση fees με έσοδα από franchisor Δυνατότητα διακοπής με έγκαιρη προειδοποίηση Έγκριση από franchisees για αύξηση fees, αλλαγή προδιαγραφών, δημιουργία νέου brand, προώθηση άλλων brands μέσω συστήματος Μεσολάβηση / Διαιτησία στη χώρα του franchisee Fair pricing στις προμήθειες αγαθών
16 Περιεχόμενα Τί είναι το franchising Ξενοδοχειακό franchising Τρόποι εκμετάλλευσης ξενοδοχείων
17 Εναλλακτικές λύσεις Ανεξάρτητη λειτουργία Δίκτυα Πωλήσεων Franchising Management Contracts Ενοικίαση
Ευχαριστώ για την προσοχή σας Dr. Άρης Ίκκος