ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΙΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΔ0023 Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΕΙΟΥ ΜΥΘΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΑΤΣΑΔΩΡΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
…από μικρούς συγγραφείς
Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα (παραβολή του «ασώτου υιού»)
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
‘Aπιστος Σύντροφος ?.
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μετάφραση – Προσαρμογή στο Power Point: Μαρία Κασαπίδη
Ο ΔΟΥΛΕΥΤΑΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΤΕΜΠΕΛΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Κ ΕΊΜΕΝΑ Ν ΕΟΕΛΛΗΝΙΚΉΣ Λ ΟΓΟΤΕΧΝΊΑΣ Μ ΑΡΊΑ Μ ΟΥΡΚΟΚΏΣΤΑ Τ ΜΉΜΑ Α'2 Το σοφό σπουργίτι.
Ο λύκος που ήταν χορτοφάγος
Άρης το σαλιγκάρι Άντον Κρινγκς.
Εθιμα Χριστουγεννων Σχέδιο μαθήματος.
Βλέπω την ιστορία Δραστηριότητες Διαδίκτυο Χριστίνα Οικονόμου.
Eργαστήριο.
A ARTE DE VIVER JUNTO Η τέχνη της συμβίωσης Automatic.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Το Λιοντάρι, ο Κυνηγός και ο Λοτόμος (Αισώπου μύθοι)
(411/ ) (411/ ) Έτος: 4ο Εξάμηνο: 7ο Ρόδος 2011
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΕΣ ΣΟΦΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Δ1.
Ενότητα 4 Σκουπίδια στη θάλασσα Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Συγγραφείς: Βερόνικα Σαμαρά & Γεώργιος Κορμάς Εικονογράφηση των ιστοριών από τα παιδιά του:
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
Οδηγίες συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης για το πρόγραμμα Teachers 4 Europe
ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ … Μπορείς να σκεφτείς αν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας δίνει χαρτί, φρούτα, καρπούς, ξυλεία, φωλιές για τα πουλιά και τα άλλα ζώα,
Μια βόλτα στο θέατρο Σπύρος Ρουμελιώτης Α’3.
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε στην αυλή ενός χωριάτικου σπιτιού µια χελώνα, που είχε έναν µεγάλο καηµό. Ήθελε να πετάξει στον ουρανό όπως τα πουλιά. -
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Έχω κάτι … διαφορετικό??. ’διαφορετικός «το να είσαι …’διαφορετικός’…» 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Επιμέλεια από την εκπαιδευτικό της Στ2 τάξης: Μέλλου.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Τα παραμύθια μας 1η προσπάθεια.
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Η Κοκκινοσκουφίτσα.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΙΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΔ0023 Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΕΙΟΥ ΜΥΘΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΑΤΣΑΔΩΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ ΤΑΞΗ: ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΘΕΜΑ: ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Να είναι οικείο και προσιτό στους μαθητές. Να συνδέεται με τις κοινωνικές ανάγκες. Να διαπλέκεται με τα ήθη και έθιμα του πολιτισμού μας.

ΕΠΟΠΤΙΚΑ / ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Πίνακας. Ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Χαρτί και υλικά ζωγραφικής. Φύλλα εργασίας. Φύλλα αξιολόγησης.

ΜΕΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ.

ΓΕΝΙΚΟΙ / ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ  Να έρθουν οι μαθητές σε εισαγωγικό επίπεδο σε επαφή με τους αισώπειους μύθους. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Προαγωγή συνεργατικής μάθησης. Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Χρήση και ερμηνεία πινάκων. Διαχείριση πληροφορίας.

Αναφορά στα καινοτομικά στοιχεία του εκπαιδευτικού σεναρίου και των εργαλείων στη σχολική κοινότητα και στον αναμενόμενο ρόλο τους για τους συμμετέχοντες Ενεργοποίηση όλων των ικανοτήτων. Η γνώση παρέχεται διαθεματικά.

ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 Διδακτική ώρα. (45 ΛΕΠΤΑ). Προσανατολισμός του μαθήματος: Καταιγισμός ιδεών. (5 λεπτά). Συζήτηση στην τάξη περί μύθων, ρωτάμε τα παιδιά εάν έχουν ακούσει ποτέ κάποιον μύθο από συγγενικό τους πρόσωπο και αν απαντήσουν θετικά ζητάμε από τους μαθητές να μας δώσουν ένα παράδειγμα. Φάση 1η – Καθοδηγούμενη συζήτηση: Ερωτήσεις-απαντήσεις, συζήτηση (10 λεπτά). Μιλάμε στα παιδιά για τον Αίσωπο και τους μύθους του, τα ηθικά διδάγματα που παίρνουμε μέσα από αυτούς και έπειτα λύνουμε τυχών απορίες τους.

Φάση 2η -Ομαδική ή ανά ομάδες Επεξεργασία: Ομάδες/ομάδα εργασίας για κατασκευή συλλογικής εικόνας του διαδικτύου, φύλλο εργασίας, συζήτηση. (30λεπτά) Χωρίζουμε την τάξη σε ομάδες ανά 4 ή 5 άτομα και τους μοιράζουμε φυλλάδια όπου περιέχουν πέντε μύθους του Αισώπου οι οποίοι είναι οι εξής: Ο Δίας και η χελώνα Ο Δίας στο γάμο του κάλεσε σε τσιμπούσι όλα τα ζωντανά. Μονάχα η χελώνα έλειψε και ο Δίας αγνοώντας την αιτία, τη ρώτησε την επόμενη μέρα γιατί δεν πήγε στο δείπνο. Και τότε αυτή του λέει: «Το καλύτερο σπίτι είναι για τον καθένα το δικό του». Και τότε, ο Δίας θυμωμένος μαζί της, την ανάγκασε να κουβαλάει το καβούκι της στην πλάτη της.

Οι οδοιπόροι και το τσεκούρι  Κάποτε, δυο φίλοι ξεκίνησαν για κάποια δουλειά τους και περπατούσαν συζητώντας. Εκεί που βάδιζαν, μέσα σ' ένα δάσος, ο ένας απ' αυτούς πρόσεξε πως κάτι γυάλιζε ανάμεσα στα χόρτα. Έσκυψε να δει τι ήτανε και σήκωσε ένα τσεκούρι ολοκαίνουριο. - Βρήκαμε ένα τσεκούρι! φώναξε χαρούμενος ο σύντροφός του. Εκείνος όμως, που είχε βρει το τσεκούρι ταράχτηκε και λέει: - Να μη λες βρήκαμε ένα τσεκούρι, μόνο να λες: βρήκες ένα τσεκούρι. Αλλά, καθώς προχωρούσαν, αντάμωσαν τρεις-τέσσερις ξυλοκόπους, που είχανε χάσει το καινούργιο τους τσεκούρι κι έψαχναν να το βρουν. Όταν είδαν τους δυο οδοιπόρους, που ο ένας τους κρατούσε το τσεκούρι, έπεσαν πάνω τους θυμωμένοι. - Χαθήκαμε! φώναξε εκείνος που είχε βρει το κρατούσε στα χέρια του. Γυρίζει τότε ο φίλος του και του λέει: - Να μη λες χαθήκαμε, να λες: χάθηκα! Ούτε όταν βρήκες το τσεκούρι με ήθελες για σύντροφό σου, ούτε τώρα που θα σου το πάρουν και θα φας και ξύλο θέλω να μ' έχεις σύντροφό σου!

Η αλεπού και η μαϊμού Μια αλεπού και μια μαϊμού, λογόφερναν για την αρχοντιά τους. Η καθεμιά ήθελε να κάνει την άλλη να πιστέψει πως ήταν από μεγάλο σόι. Η λογομαχία τράβαγε του μάκρους, όταν έτυχε οι δυο κυράδες να περνάνε από ένα νεκροταφείο. Άρχισε λοιπόν η καλή σου η μαϊμού ν’ αναστενάζει και να δακρύζει. - Τι έπαθες; τη ρώτησε η αλεπού. Γιατί σ’ έπιασαν ξαφνικά τα κλάματα; - Αχ! πώς να μην κλαίω, έκανε η μαϊμού, όταν βλέπω τις μαρμαρένιες επιτάφιες στήλες τόσων ένδοξων προγόνων μου! Γυρίζει τότε η αλεπού και της λέει: - Ε, τι να σου κάνω, κυρά – μαϊμού; Ότι θέλεις μπορείς να λες! Οι πεθαμένοι που ‘ναι θαμμένοι σε τούτο το νεκροταφείο, δεν μπορούν να σηκωθούν και να στις βρέξουν!

Συμμαχία λύκων και σκυλιών Οι λύκοι κάποτε είπαν στα σκυλιά: - Τι λόγο έχουμε να μαλώνουμε αδιάκοπα; Μοιάζουμε τόσο, που μπορούμε θαυμάσια να μονιάσουμε πια σαν αδέρφια. Στο μόνο που διαφέρουμε, είναι στη γνώμη. Σ’ εμάς αρέσει η ελεύθερη ζωή, ενώ εσείς είστε δούλοι των ανθρώπων. Κάθεστε να σας δέρνουν και να σας δένουν με το λουρί και σεις τους φυλάτε τα πρόβατα και τους γλείφετε τα χέρια. Ύστερα αυτοί, για το ευχαριστώ, σας πετούν τα κόκαλα που δεν μπορούνε να φάνε οι ίδιοι. Αν, λοιπόν, θελήσετε ν’ αλλάξετε γνώμη, παραδώστε μας τα κοπάδια. Θα τα ‘χουμε συντροφικά και θα τρώμε ώσπου να χορτάσουμε. Οι σκύλοι παραδέχτηκαν πως όλα αυτά ήταν πολύ σωστά. Παράδωσαν λοιπόν τη στάνη στους λύκους, και περίμεναν. Οι λύκοι όμως, όταν βρέθηκαν στη στάνη, πρώτα τα σκυλιά σκότωσαν, για να τρώνε τα πρόβατα ανεμπόδιστοι.

Η Αλκυόνη Η Αλκυόνη είναι ένα πουλί φιλέρημο που ζει συνήθως κοντά στη θάλασσα. Λένε πως για να γλιτώσει από το κυνήγι των ανθρώπων στήνει τη φωλιά της και κλωσσάει τ’ αυγά της στα βράχια της παραλίας. Κάποτε, όταν επρόκειτο να γεννήσει πήγε σ’ ένα ακρωτήριο και βλέποντας ένα βράχο μέσα στη θάλασσα άφησε εκεί τα’ αυγά της. Μια φορά που βγήκε για να βρει τροφή συνέβη να ξεσπάσει δυνατός αέρας και η θάλασσα φουρτούνιασε. Τα κύματα ανέβηκαν ως τη φωλιά της, την κάλυψαν και τα πουλάκια της πνίγηκαν. Η Αλκυόνη όταν είδε τι συνέβη είπε: «Εγώ η παλαβή φταίω, που θεωρούσα τη στεριά επικίνδυνη και φυλαγόμουν και ήρθα εδώ στη θάλασσα, που μου στάθηκε πολύ πιο άπιστη».

Αφού μοιράσαμε το παραπάνω φυλλάδιο με τους αισώπειους μύθους στις ομάδες, ζητάμε να τους διαβάσουν προσεχτικά, να συνεργαστούν στο πλαίσιο της ομάδας τους για συγκέντρωση πληροφοριών από το διαδίκτυο, όπως εικόνες, έντυπο υλικό και άλλες πληροφορίες που συνδέονται με τους μύθους. Ακόμα, να συγκεντρώσουν τις ζωντανές μνήμες που τυχών έχουν ( αφηγήσεις ηλικιωμένων: γιαγιά/παππούς.) Έπειτα αναθέτουμε δραστηριότητες σε κάθε ομάδα: ( Οι δραστηριότητες όπως θα δούμε είναι διαθεματικού χαρακτήρα και συνδέονται με τομείς όπως η γλώσσα, τα μαθηματικά, η ιστορία, τα εικαστικά.)

Φύλλο εργασίας / Δραστηριότητες ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1η-> ΓΛΩΣΣΑ Γράψτε την έννοια των εξής λέξεων όπου συναντήσαμε στους παραπάνω μύθους: Οδοιπόροι, δείπνο, λογομαχία, αδιάκοπα, φιλέρημος, φουρτούνιασε, κοπάδι, τσεκούρι, καβούκι, σύντροφος. 1. ……………………………………………………………………… 2. ………………………………………………………………………. 3. ……………………………………………………………………… 4. …………………………………………………………………….. 5. ……………………………………………………………………… 6. ……………………………………………………………………… 7. ……………………………………………………………………… 8. ……………………………………………………………………… 9. ……………………………………………………………………… 10………………………………………………………………………..

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2η ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να δημιουργήσει μια ζωγραφιά όπου να αναπαριστά όλα τα ζώα όπου συνάντησαν κατά την εξέταση των αισώπειων μύθων. (Χελώνα, αλεπού, μαϊμού, λύκος, σκύλος). Η ζωγραφική ενεργοποιεί την εικαστική προσέγγιση του θέματος ευαισθητοποιώντας τα παιδιά

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Συγκέντρωση και καταγραφή στοιχείων ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Συγκέντρωση και καταγραφή στοιχείων. (Αριθμός στίχων από κάθε μύθο). Δημιουργία γραφήματος (πίνακας). ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4η --) Ιστορία. Αναζητείστε ιστορικά στοιχεία για τους αισώπειους μύθους, πότε εμφανίστηκαν και πού; Πόσοι ήταν; Για περαιτέρω βοήθεια επισκεφθείτε τον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.paidika.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1049&Itemid=83

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5η Αφού έχετε μελετήσει τους μύθους όπου σας προσφέρθηκαν, αντιστοιχίστε τον κάθε μύθο με το ηθικό δίδαγμα όπου θεωρείτε πως αντιπροσωπεύει, Καλή Επιτυχία!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5η ΜΥΘΟΣ Α) Οι οδοιπόροι και το τσεκούρι. Β) Ο Δίας και η χελώνα. Γ) Η αλεπού και η μαϊμού. Δ) Συμμαχία λύκων και σκυλιών. Ε) Η αλκυόνη. ΗΘΙΚΟ ΔΙΔΑΓΜΑ 1)Παντού παραμονεύει ο κίνδυνος. 2)Δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε εύκολα. 3) Η συντροφικότητα δεν πρέπει να είναι ιδιοτελής. 4) Το καλύτερο σπίτι είναι το δικό μας. 5) Ο καθένας θεωρεί τον εαυτό του καλύτερο.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 6η - Εικαστικά Αφού επιλέξετε τον παρακάτω σύνδεσμο θα ακούσετε ένα παιδικό τραγουδάκι για τον Αίσωπο. Μετά γράψτε για τι πράγμα μας μιλάει το τραγουδάκι, παρατηρείτε κάτι κοινό στη θεματολογία των Αισώπειων μύθων; Αν ναι, τι είναι αυτό; http://www.youtube.com/watch?v=b6B7WitHqvA ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 7η  Μυθολογία άλλων λαών Μύθους εκτός από τον Αίσωπο έγραψαν και άλλοι σύγχρονοι συγγραφείς όπως ο Wilhelm Busch . Ένας από αυτούς παρουσιάζεται παρακάτω:

ΣΠΙΝΟΣ ΚΑΙ ΒΑΤΡΑΧΟΣ Ένας βάτραχος είδε ένα σπίνο όπου καθόταν σε ένα δέντρο και κελαηδούσε. Αποφάσισε λοιπόν να ανέβει και ο ίδιος στο δέντρο. Τα κατάφερε με πολύ κόπο. Μόλις έφτασε όμως δίπλα στο σπίνο , εκείνος πέταξε μακριά, πράγμα που κακοφάνηκε στον βάτραχο. Θέλοντας τότε να δείξει ότι και αυτός μπορεί να κάνει το ίδιο, πήρε φόρα, έδωσε μία για να πετάξει, έπεσε κάτω και σκοτώθηκε…. -Wilhem Busch-

Συγκρίνεται τον παραπάνω μύθο με τους μύθους όπου εξετάσετε παραπάνω Συγκρίνεται τον παραπάνω μύθο με τους μύθους όπου εξετάσετε παραπάνω. Παρατηρείτε κοινά στοιχεία; Γιατί πιστεύετε πως οι μύθοι έχουν αξία για έναν λαό; ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ: Ζητήστε από τους γονείς σας να σας αφηγηθούν δύο Αισώπειους μύθους, έπειτα καταγράψτε τους και σχολιάστε το περιεχόμενο τους . Όσα παιδάκια είστε από άλλες χώρες παρουσιάστε μας μύθους του τόπου σας,

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ