Η έννοια της διαφοράς στο σχολείο Προβληματισμοί και προτάσεις.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
Advertisements

«O αλυσοδεμένος ελέφαντας.» Του Χόρχε Μπουκάι.
Μη μας από-ρίπτετε…. Επαναχρησιμοποιήστε μας!!!
«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
Κανόνες χρήσης του Διαδικτύου για μαθητές
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Το συμμάζεμα της σοφίτας του σπιτιού έφερε στο μυαλό μου πολλές αναμνήσεις όταν ήρθε στα χέρια μου …. Το συμμάζεμα της σοφίτας του σπιτιού μου έφερε στο.
Το μυστικό του μουσείου
Μια ιστορία για δύο βότσαλα με φόντο φωτογραφίες από την Κίνα!
1 Δορυφορικό 3 ης Ομάδας. 2 ΕΜΕΙΣ πώς βλέπουμε το Λόγο του Θεού;
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Όταν οι υποθέσεις και τα θέματα της καθημερινότητάς σας γίνουν τόσα πολλά,
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Κ ΕΊΜΕΝΑ Ν ΕΟΕΛΛΗΝΙΚΉΣ Λ ΟΓΟΤΕΧΝΊΑΣ Μ ΑΡΊΑ Μ ΟΥΡΚΟΚΏΣΤΑ Τ ΜΉΜΑ Α'2 Το σοφό σπουργίτι.
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
Η κατάσταση στην εκπαίδευση υποψηφίων οδηγών:
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Έχεις δύο επιλογές! από το
Eλένη Φτιάκα Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Tμήμα Eπιστημών της Aγωγής Πανεπιστήμιο Kύπρου.
Οι ρόλος σχετίζονται με το είδος της συμπεριφοράς που υπαγορεύονται από κάποιες θέσεις και έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Έχουν ρίζες: Από τα μηνύματα.
 ΜΑΡΙΑ XATΖΗΚΑΛΛΙΑ  ΤΑΞΗ Β2  ΕΤΟΣ  ΜΑΘΗΜΑ ΙΛΙΑΔΑ –ΣΕΛΙΔΑ45, ΑΣΚΗΣΗ 2δ 1 ZAΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ.
Μια ιστορία για δύο βότσαλα Πάνω σε φωτογραφίες της Κίνας!
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Σχολικοσ εκφοβισμοσ ...Και άλλα ερωτήματα που βασανίζουν τα παιδιά που είναι θύματα εκφοβισμού... Θα μου κάνουν κακό ή απλά το κάνουν για να περάσει η.
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΤΖΕΝΕΜΠΑ Το παραμύθι του 2 ου Νηπιαγωγείου Ιεράπετρας, στα πλαίσια της δράσης «όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους». ( Τα παιδιά.
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Σπίτι για πέντε Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Ο σοκολατένιος κατακλυσμός. Μια φορά κι έναν καιρό, κάπου σε ένα μακρινό δάσος, ζούσαν κάποιοι χωριανοί, που δεν έρχονταν, ποτέ σε επαφή με τον υπόλοιπο.
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
Βιβλιοπαρουσίαση Άντρεα Σπύρου Ε’1.
ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ … Μπορείς να σκεφτείς αν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας δίνει χαρτί, φρούτα, καρπούς, ξυλεία, φωλιές για τα πουλιά και τα άλλα ζώα,
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Χαρταετοί ο και 1 ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας Τμήματα: Α 1, Α 2 του 9ου δημοτικού σχολείου, Α 2, Β του 1ου δημοτικού σχολείου Νάουσας, Εκπαιδευτικός:
Ως τώρα ασχοληθήκαμε με τα μεγέθη Μήκος (L) Εμβαδόν (S) και Όγκο (V) Με τη μέτρηση τους μπορέσαμε να απαντήσαμε σε ερωτήματα σαν τα παρακάτω: Πόσο μακριά.
Μια εργασία από τις μαθήτριες του Β’2 Γυμνασίου: Ελένη Αγγελοπούλου, Άννα Συριοπούλου, Δανάη Τροκούδη, Εβίνα Μαρτινάκου.
ΘΑΛΕΙΑ ΣΤΑΘΑΤΟΥ Σεπτέμβρης 2015 E2. Κ ΡΙΜΑ ΚΙ ΑΔΙΚΟ Ζωρζ Σαρή.
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Εργασία στο μάθημα : Η λογοτεχνία στο νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαρία (Α.Μ.4395) Σιούρτου Νικολέτα-Αντιγόνη (Α.Μ.4474) Δεκέμβριος 2011.
Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών Πρόχειροι λογαριασμοί.
Θετική Σκέψη “Σκέψου θετικά, και θετικά πράγματα θα συμβούν”
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Προετοιμασία της Βιβλικής
Βδομάδα 2_4/4/16 Στόχοι Revision.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
ΌΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
Δ2 Δανάη Διαμαντοπούλου.
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
Το παραμύθι της Περσεφόνης
Βδομάδα 9_10/3/16 Στόχοι The weather.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η έννοια της διαφοράς στο σχολείο Προβληματισμοί και προτάσεις

Eλένη Φτιάκα Tμήμα Eπιστημών της Aγωγής Πανεπιστήμιο Kύπρου

To μικρό χωριό στο βουνό όπου τα παιδιά δε χαμογελούσαν ποτέ

Μιά φορά κι έναν καιρό... στην κορφή ενός θεόρατου κι απόκρημνου βουνού, ήταν ένα μικρό χωριό.

συνέχεια... Το χωριό, παρότι μικρό και φαινομενικά ασήμαντο, ήταν γνωστό σ’ ολόκληρο τον κόσμο για δυό λόγους.

συνέχεια... Ο ένας, ήταν ότι έδινε ιδιαίτερη προσοχή στην εκπαίδευση των παιδιών του. Ο δεύτερος, ότι τα παιδιά του χωριού δε χαμογελούσαν ποτέ.

συνέχεια... Στο χωριό αυτό μεγάλωναν καμμιά τριανταριά παιδιά....

συνέχεια......κι όταν έφτανε η ώρα τους να πάνε σχολείο,

συνέχεια......πήγαινε το καθένα στο σχολείο που ήταν ειδικό για την περίπτωσή του.

συνέχεια... Η Μαρία, για παράδειγμα, που δεν έβλεπε καλά και φορούσε, γυαλιά, πήγαινε στο πρώτο σχολείο, για παιδιά με προβλήματα όρασης...

συνέχεια... Η Ελένη, που ήταν ιδιαίτερα ψηλή και ανεπτυγμένη για την ηλικία της, πήγαινε στο δεύτερο σχολείο για παιδιά με πρόωρη ανάπτυξη.

συνέχεια... Ο Δημήτρης, ήταν μέτριος σωματικά. Νοητικά όμως ήταν ένα εξαιρετικό παιδί με πρόωρες ανησυχίες και οξύτατη κριτική σκέψη. Ο Δημήτρης πήγαινε στο τρίτο σχολείο, για μικρές διάνοιες.

συνέχεια... Ο Στέλιος ήταν επίσης πανέξυπνος. Έλα όμως που οι γονείς του στο σπίτι καυγάδιζαν συνεχώς και ήταν στα πρόθυρα διαζυγίου! Ο Στέλιος πήγαινε στο τέταρτο σχολείο, για παιδιά με οικογενειακά προβλήματα...

συνέχεια... Και για να μην τα πολυλογούμε, στο χωριό αυτό, οπου όλεςοι εκπαιδευτικές ανάγκες είχαν προβλεφθεί, υπήρχαν τριάντα διαφορετικά σχολεία για τα τριάντα διαφορετικά παιδιά του χωριού.

συνέχεια... Αυτό κόστιζε βέβαια κάτι παραπάνω, αλλά κανείς δεν παραπονιόταν! Πάνω απ’ όλα έβαζαν την εκπαίδευση των παιδιών τους.

συνέχεια... Μόνο που να! Είχαν βρε παιδί μου αυτό το παράπονο! Γιατί να μη χαμογελούν και τα δικά τους τα παιδιά σαν όλα τα παιδιά του κόσμου; Τι τους έλειπε;

συνέχεια... Εδώ οι γονεις τους έκαναν τις μεγαλύτερες θυσίες για να τα μορφώσουν όπως πρέπει! Και ούτε κόπους λογάριαζαν, ούτε χρήμα...

συνέχεια... Μιά μέρα, το συμβούλιο του χωριού αποφάσισε σε ειδική συνεδρία να λύσει αυτό το πρόβλημα μιά για πάντα. Μετά από πολλή συζήτηση, κι αφού είχαν ακουστεί διάφορες προτάσεις, το συμβούλιο έστειλε να φέρουν απ’ την πόλη μιά σοφή δασκάλα που είχε τη φήμη ότι έκανε όλα τα παιδιά να χαμογελούν.

συνέχεια... Οι εισηγήσεις όμως της δασκάλας, που πέρασε πολλές βδομάδες μελετώντας τα παιδιά και τα σχολεία του χωριού, αναστάτωσαν ολόκληρο το χωριό!

συνέχεια... Να κλείσουν, λέει, όλα τα διαφορετικά σχολεία, και τα παιδιά του χωριού να πηγαίνουν σε ένα σχολείο, όλα μαζί. Με τα λεφτά που θα περισσέψουν να χτίσουν στο χωριό ένα μεγάλο χαρούμενο και χρωματιστό σχολείο όπου θα πηγαίνουν όλα τα παιδιά μαζί!

συνέχεια... Όλα τα παιδιά μαζί! Πού ακούστηκε τέτοιο πράγμα; Ποτέ στην ιστορία του χωριού δεν είχε γίνει κάτι παρόμοιο ! Πώς θα μάθουν όλα τα παιδιά μαζί; Και η Μαρία, και η Ελένη, και ο Δημήτρης και ο Στέλιος κι όλοι οι άλλοι! Αφού οι ανάγκες τους είναι διαφορετικές!

συνέχεια... ‘Μπορείτε να κάνετε ότι θέλετε!’ είπε τότε η σοφή δασκάλα, ‘Αλλά αν τα παιδιά σας δεν πάνε όλα μαζί στο ίδιο σχολείο, δε θα χαμογελάσουν ποτέ! Άδικα σπαταλάτε τα λεφτά και το χρόνο σας! Τα παιδιά χρειάζονται φίλους και παιχνίδια! Όχι απομόνωση και σκληρή δουλειά!’

συνέχεια... ‘ Τα παιδιά χρειάζονται ποικιλία και χαρά! Όχι εξαντλητικές, επαναληπτικές ασκήσεις! Τα παιδιά χρειάζονται άλλα παιδιά! Όχι περισπούδαστους, εξειδικευμένους δασκάλους!’

συνέχεια... Είδαν κι απόειδαν οι κάτοικοι του χωριού, κι αποφάσισαν να δοκιμάσουν το πρωτάκουστο αυτό σχέδιο. Έχτισαν λοιπόν ένα καινούργιο σχολείο όπου έβαλαν όλα τα πράγματα που ήξεραν ότι χρειάζονται τα παιδιά από το παλιό τους το σχολείο, κι όλους τους δάσκαλους που ήξεραν να διδάσκουν τα παιδιά ανάλογα με τις ανάγκες τους.

συνέχεια... Ήταν ένα μεγάλο, φωτεινό και χρωματιστό σχολείο, γεμάτο παιχνίδια και βιβλία κι όλα του Θεού τα πράγματα που θα μπορούσε να επιθυμήσει ένα παιδί. Κι ήταν γεμάτο παιδιά!

συνέχεια... Στην αρχή τα πράγματα ήταν δύσκολα. Όλοι ήταν συνηθισμένοι να κάνουν το δικό τους χωρίς να ρωτούν και χωρίς να δίνουν σημασία σε κανένα... Ύστερα όμως, όταν οι εγωισμοί μπήκαν στην άκρη, όταν οι πρακτικές δυσκολίες ξεπεράστηκαν, τότε...

συνέχεια... τότε... το σχολείο γέμισε τρεχαλητά και φωνές παιδικές! Tο χωριό γέμισε χαρά. Τα παιδιά δε χαμογελούσαν απλώς... Ξεκαρδίζονταν στα γέλια...

συνέχεια... Τα παιδιά δε μάθαιναν απλώς! Ρουφούσαν τα καινούργια πράγματα σα σγουγγάρια. Ρωτούσαν το ένα το άλλο, κι απαντούσαν και κατέβαζαν καινούργιες ιδέες. Οι δάσκαλοι είχαν μείνει κατάπληκτοι! Οι γονείς είχαν μείνει απορημένοι...

συνέχεια... ‘Πώς δεν το σκεφτήκαμε νωρίτερα;’ απορούσαν όλοι. ‘Πώς δεν το καταλάβαμε τόσα χρόνια τώρα ότι τα παιδιά έχουν πρώτα-πρώτα παιδικές ανάγκες, κι ύστερα μόνο ειδικές ανάγκες!’

συνέχεια... Στο μικρό χωριό ψηλά στο βουνό τα παιδιά δεν έπαψαν από τότε ποτέ πια να γελούν. Κι ούτε έπαψαν ποτέ να μαθαίνουν! Όλα μαζί, χαρούμενα, στο ίδιο σχολείο!

συνέχεια... Κι είμαι σίγουρη πως θα γελάσετε αν σας πώ, πώς υπάρχουν ακόμα χωριά όπου οι άνθρωποι δεν το ξέρουν αυτό το μυστικό!

συνέχεια... όπου οι άνθρωποι νομίζουν ότι τα παιδιά μαθαίνουν καλλίτερα άμα τα κλείσουμε σε τέσσερεις στενούς τοίχους, μακριά από τα άλλα παιδιά, και τους φορτώσουμε και τέσσερεις σοφούς δασκάλους!

συνέχεια... Αν είναι ποτέ δυνατόν!

συνέχεια... κι έτσι ξοδεύουν άδικα τα λεφτά τους, και το χρόνο τους...

Τέλος!...κι ύστερα απορούν γιατί δε χαμογελούν τα παιδιά τους...

Στυλιανού, 1990, σ. 150 Ύστερα απ’ όλα αυτά τα γεγονότα και τις αναμνήσεις μου, που πέρασα σ’ αυτά τα έξι χρόνια μακριά από τα ειδικά σχολεία, αν κάποιος μου έλεγε να πάω σε ειδικό σχολείο και να μείνω, η απάντησή μου θα ήταν απόλυτα αρνητική. Θα έλεγα σ’ αυτούς που μου πρότειναν κάτι τέτοιο ότι δε θέλω άλλη ειδική μεταχείριση.. Φτάνει πιά η απομόνωση από την κοινωνία.