Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων. ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Advertisements

ΒΑΔΙΖΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Η Οθωμανική αυτοκρατορία
Η βασιλεία του Όθωνα.
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος προσπαθεί να σώσει την Πρωτεύουσα
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
Ένταση στα Βαλκάνια..
ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ
Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα .κεφ16
Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Όταν έφτασαν οι Βενετοί στο νησί ένα από τα μελήματά τους ήταν να αποξενώσουν τον κρητικό λαό από τις ρίζες και τις παραδόσεις του, για να το επιτύχουν.
Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται κεφ. 23
Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Γ) Μετά από το Μουσείο Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
Οι συνθήκες ζωής στην Οθωμανική αυτοκρατορία
 Ήταν εθελοντική και ειρηνική, με οικονομικά κυρίως αίτια.  Πολλοί Έλληνες κατοίκησαν σε πόλεις που βρίσκονταν κατά μήκος των εμπορικών δρόμων που διέσχιζαν.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Ούρδας Ιωάννης 2012 Η τέταρτη σταυροφορία και η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Φράγκους.
4.7. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Η ελληνοχριστιανική οικουμένη Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος.
 To 19o αιώνα είχε ωριμάσει η ιδέα της απελευθέρωσης των Ελλήνων.  Στην Οδησσό της Ρωσίας το 1814 συναντήθηκαν τρεις έμποροι και αποφάσισαν να ιδρύσουν.
Ρήγας Βελεστινλής.
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Η πτώση του Βυζαντίου.
ΡΗΓΑΣ ΒΕΛΕΣΤΙΝΛΗΣ.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 Θρησκευτικά ΘΕ1: Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο.
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
37. Ένα περιστατικό από τη δράση του αγίου Κοσμά του Αιτωλού
Ο Ρήγας Βελεστινλής ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Το συγγραφικό και εκδοτικό του έργο συγγραφικό ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
Βυζαντινά Μονοπάτια. Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ή Ορθόδοξο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ή απλά Οικουμενικ ὸ ν Πατριαρχείον είναι η ονομασία.
Δημιουργία παρουσίασης :Βάσω Ραμπαούνη
Η κρίση στα Βαλκάνια Ενότ. 4η κεφ. 6 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Ν ΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ Σ ΥΓΧΡΟΝΗ Ε ΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣ ΤΟΡΙΑ 18 ΟΣ – 20 ΟΣ ΑΙΩΝΑ Σ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ Παιδαγωγική Σχολή ΑΠΘ Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τομέας Κοινωνικών.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Δυναστεία των Μακεδόνων Οι Μακεδόνες αυτοκράτορες κυβερνούν για 200 χρόνια την αυτοκρατορία. Κάνουν αλλαγές στη διοίκηση και τη νομοθεσία. Βασίλειος Α'
Ήρωες και ηρωίδες του 1821 ΑΝΝΑ Επιμέλεια εργασίας: ΜΑΡΙΑ ΚΩΝ/ΝΑ ΣΤ2
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Από την κρίση της βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην οθωμανική κυριαρχία
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ο Φίλιππος Β΄και η ένωση των Ελλήνων
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί
Αθανάσιος Ρεπανιδιώτης ο Νεομάρτυρας
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΘΕΜΑΤΑ Τι ήταν τα θέματα ; Στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία με την ονομασία
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής
Χαλούλος Παναγιώτης, Απρ. 2005
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
Η ΡωμαϊκΗ ΑυτοκρατορΙα
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843 ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862)
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων. ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013

Οι θρησκευτικές κοινότητες κατά την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Mustafa II συναντά τη γαλλική πρεσβεία του Charles de Ferriol το 1699? Ζωγραφική από τον Jean-Baptiste van Μουρ

Παρατηρήστε το χάρτη και θυμηθείτε πως γινόταν η διοίκηση στη βυζαντινή αυτοκρατορία Για να διοικείται καλύτερα η αυτοκρατορία είχε χωριστεί σε θέματα.

Ένας κατακτητής θα διατηρούσε τη διοικητική δομή του κράτους που καταλάμβανε; Οι Τούρκοι κατήργησαν τη βυζαντινή διοίκηση στις χώρες που κατέκτησαν.

Η εκκλησία και οι κληρικοί

Φάνηκαν όμως ανεκτικοί στο ……. Οικουμενικό πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης.

Ο Μεχμέτ ο Β΄ συνομιλεί με τον Πατριάρχη Γεννάδιο. Επιτρέπει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο να συνεχίσει να λειτουργεί και μετά την άλωση..

Ο Πατριάρχης, εκτός από θρησκευτικός ηγέτης, ήταν και εκπρόσωπος του ρουμ μιλέτ, των υπόδουλων δηλαδή Ορθόδοξων Χριστιανών και λογοδοτούσε στο Σουλτάνο για τις πράξεις τους. ▲ Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Γεννάδιος Σχολάριος συνομιλεί με τον σουλτάνο Μεχμέτ Β', Αθήνα, Γεννάδιος Βιβλιοθήκη

Η Εκκλησία δεν είχε μόνο θρησκευτικά καθήκοντα αλλά αποφάσιζε και για ποικίλες υποθέσεις, όπως π.χ. για τις κληρονομιές. Παράλληλα, ο Πατριάρχης είχε τη δυνατότητα να ιδρύει σχολεία και να επιβάλλει ειδική φορολογία στους πιστούς.

ο Πατριάρχης Νεόφυτος ο Β', που είχε επηρεασθεί από τις ευρωπαϊκές ιδέες και αμφισβητούσε την υποταγή στους Τούρκους. Η πολιτική του ήταν αντιτουρκική. Το 1609 έστειλε άκρως απόρρητη επιστολή στο βασιλιά της Ισπανίας Φίλιππο Γ΄, με την οποία του ζητούσε την οργάνωση εκστρατείας για την απελευθέρωση των Ορθοδόξων από τους Τούρκους.

Άλλα μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας, πάλι, σαν το μοναχό Μάξιμο τον Γραικό που αναγνωρίσθηκε ως άγιος στη Μόσχα, καλλιέργησαν καλές σχέσεις με τη Ρωσία. Έτσι, οι Ρώσοι ταυτίστηκαν στη σκέψη των υπόδουλων Χριστιανών, με το «ξανθό γένος», που θα ελευθέρωνε την Κωνσταντινούπολη από τους απίστους.

Μερικοί κληρικοί πίστευαν ότι η κατάκτηση από τους Τούρκους ήταν μια τιμωρία που επιβλήθηκε στους Βυζαντινούς εξαιτίας των σφαλμάτων των αυτοκρατόρων.

Οι Φαναριώτες

Ο Αλέξανδρος Μουρούζης δέχεται τον πρεσβευτή της Αγγλίας Οι Φαναριώτες που κατοικούσαν στην συνοικία της Κωνσταντινούπολης, ήταν μορφωμένοι, ήξεραν ξένες γλώσσες και χρησιμοποιήθηκαν από τους Τούρκους σε διάφορες διοικητικές θέσεις. Παρόλα αυτά όμως δεν είχαν πάψει να είναι υπόδουλοι και η ζωή τους πολλές φορές εξαρτιόταν από τις διαθέσεις του σουλτάνου.

Ο Φαναριώτης Μαυρογένης ταξιδεύει στη Βλαχία προς το Βουκουρέστι.

Οι προεστοί και δημογέροντες

Εκτός από τις δύο προηγούμενες ομάδες, μεγάλη εξουσία είχαν οι κοινοτικοί άρχοντες της εποχής, γνωστοί ως επίτροποι, δημογέροντες, προεστοί και κοτζαμπάσηδες. Οι Τούρκοι αναγκάστηκαν να σεβαστούν την τοπική ηγεσία κάθε χωριού, επειδή οι ίδιοι δεν είχαν κατάλληλα οργανωμένο διοικητικό μηχανισμό για να υπολογίζουν τον φόρο που αναλογούσε σε κάθε κάτοικο. Με το πέρασμα του χρόνου, αρκετοί κοινοτικοί άρχοντες απέκτησαν μεγάλη περιουσία και πολιτική δύναμη. O Ιωάννης Λογοθέτης, πρόκριτος της Λιβαδειάς. Πίνακας του Λουί Ντυπρέ

Αρχόντισσα Μυτιληνιά ευγενής

«Εκείνον τον παλιό καιρό και το παλιό ζαμάνι, μ ʼ είχεν η χώρα προεστό, με είχεν η χώρα πρώτον. Κι αντά ʽ ριχνα το δόσιμο και το βαρύ τεφτέρι, δέκα στους πλούσιους έριχνα, στις χήρες δεκαπέντε, στη δόλια τη φτωχολογιά έριχνα τριανταπέντε». (Γ. Κορδάτου: «Η κοινωνική σημασία τής ελληνικής επανα- στάσεως τού 1821, σελ. 113, έκδ. «Επικαιρότητα», 1975). Φώτος Καραπάνος. Προεστός από την Ακαρνανία Δημοτικό τραγούδι της Ηπείρου για τους προεστούς:

Το αρχοντικό τού Δεσπότη τού Χρυσού στο σημερινό νομό Σερρών. (Εθνική Βιβλιοθήκη, Παρίσι). Παρατηρείστε τον ρωμιό, που τον προσκυνάει γονατιστός

1. Ποιοι αποτελούσαν την ηγεσία των υπόδουλων Ελλήνων κατά την Τουρκοκρατία; 2. Ποια ήταν η θέση και ο ρόλος του Πατριάρχη; 3. Πώς αντιμετώπιζε ο ορθόδοξος κλήρος την τουρκική κατάκτηση; 4. Ποιος ήταν ο ρόλος των Φαναριωτών; 5. Τι ήταν οι προεστοί ή δημογέροντες; 6. Τι ρόλο έπαιζαν στην πολιτική ηγεσία; 7. Ποια ήταν τα αισθήματα του λαού απέναντί τους και γιατί; Τι πρέπει να γνωρίζω.

Καλό διάβασμα