ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Advertisements

Τα αδέλφια παιδιών με γενετικά προβλήματα Παντελής Κοντογιάννης Παιδοψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας.
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους
Ομάδες Γονιών από τις Σ.Υ. ΠΡΟΤΑΣΗ. Ομάδες που λειτουργούν • Γονείς παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες (μαθησιακά προβλήματα, αναπηρίες, αναπτυξιακές διαταραχές,
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η οριοθέτηση των παιδιών προσχολικής ηλικίας
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 8
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ « Ανήλικοι σε υψηλό κίνδυνο – Ευθύνη όλων » 8 Απριλίου 2009 «Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗ.
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
 Σκοπός της Κοιν. Εργασίας είναι η μελέτη και η αντιμετώπιση ποικίλλων κοινωνικών και προσωπικών προβλημάτων που παρουσιάζουν άτομα ή ομάδες.  Βασίζεται.
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Αλεξάνδρα Βεργέτη Αλεξάνδρα Βεργέτη.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
Προσδοκίες και στόχοι για το μέλλον στην εφηβεία¹
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Η αιτιολογία της εξάρτησης
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Ο ρόλος της οικογένειας στην ανάπτυξη των παιδιών
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Κοινωνικοποίηση Κοινωνικοποίηση είναι η διαδικασία με την οποία τα παιδιά αποκτούν τις αξίες ,τις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές που θεωρούνται σημαντικές.
Φυσιολογικό και παθολογικό
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 6 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Εισαγωγικά σχόλια Η μετάβαση στην ενήλικη ζωή έχει αλλάξει ριζικά Η ερμηνεία της σύγκρουσης γονέων και παιδιών θεωρείται κάποιες φορές υπεραπλουστευτική (διαφορετικοί τύποι αυτονομίας) Αλλαγές στη δομή της οικογένειας Παιδιά σε μεγαλύτερη ηλικία

Εισαγωγικά σχόλια Διαφορετικοί τύποι οικογένειας (ετεροθαλείς, μεικτές) Περισσότερες εργαζόμενες μητέρες 80% μητέρων προεφήβων βρίσκονται σε μερική απασχόληση (Nuffield Foundation, 2009)  αντίκτυπο στη φροντίδα του παιδιού

Εισαγωγικά σχόλια Αμφίδρομη κατεύθυνση των επιδράσεων γονέων και παιδιών Διαφορετικός ο ρόλος πατέρα (καθήκοντα) και μητέρας (συναίσθημα) Η εφηβεία των παιδιών συμπίπτει με τη μέση ηλικία των γονέων (αλλαγή στη φύση του γάμου)

Ανάπτυξη αυτονομίας Μεταβλητές Φύλο Περιβάλλον του εφήβου Συνθήκες στην οικογένεια Προσωπικότητα

Ανάπτυξη αυτονομίας Ψυχοδυναμική θεώρηση: Συναισθηματική αποδέσμευση (αποχωρισμός)  θεμελιώδες στοιχείο της αυτονομίας Εμπειρική έρευνα: Σχέση αλληλεξάρτησης, στάδιο επαναπροσδιορισμού Ιδέα της συνδεσιμότητας - ο «μίτος» (Grotevant & Cooper, 1986)

Ανάπτυξη αυτονομίας Κλίμακα συναισθηματικής αυτονομίας (Steinberg & Silverberg, 1986) – Emotional Autonomy Scale (EAS) Από-εξιδανίκευση: απομυθοποίηση – και ο γονέας κάνει λάθος Μη εξάρτηση: απουσία ανώριμων εξαρτήσεων

Ανάπτυξη αυτονομίας Εξατομίκευση: οι γονείς δεν κατανοούν απολύτως τη ζωή του εφήβου Γονείς ως άνθρωποι: οι γονείς είναι συνηθισμένοι άνθρωποι – απουσία θυμού σε σχέση με την από-εξιδανίκευση

Ανάπτυξη αυτονομίας Υψηλά σκορ  μεγαλύτερος βαθμός απόρριψης από τους γονείς και περισσότερες συγκρούσεις στην οικογένεια Κριτική εγκυρότητας στην κλίμακα των Steinberg & Silverberg

Ανάπτυξη αυτονομίας Διάκριση συμπεριφορικής και συναισθηματικής αυτονομίας Συμπεριφορική αυτονομία: ενεργές και φανερές εκδηλώσεις ανεξάρτητης λειτουργίας Συναισθηματική αυτονομία: από-εξιδανίκευση γονικής φιγούρας

Ανάπτυξη αυτονομίας Παραβιάσεις προσδοκιών γονέων και εφήβων (Collins, 1990) Παράδειγμα: Το εφηβικό δωμάτιο – προσωπικός χώρος Παραβίαση προσδοκιών για αυτονομία  σύγκρουση Τάση για μεγαλύτερο έλεγχο από τη μεριά των γονέων Συνάρτηση με προσωπικότητα γονέα

Χάσμα γενεών Περισσότερο μύθος παρά πραγματικότητα Μεγαλύτερη ποικιλομορφία στην ομάδα των εφήβων παρά μεταξύ των γενεών (Steinberg, 2008) Μεγαλύτερη διαφωνία σχετικά με τον ορισμό ενός ζητήματος παρά με τις λεπτομέρειες (Smetana, 1988)

Χάσμα γενεών Αποδοχή της γονικής αυθεντίας σε θέματα ηθικής φύσεως και σε θέματα ασφάλειας παρά σε ζητήματα προσωπικής φύσεως (π.χ. ντύσιμο) – (Smetana & Daddis, 2002) Υψηλά επίπεδα συγκρούσεων σε οικογένειες με ποικίλα προβλήματα σχέσεων

Οικογενειακό περιβάλλον Μελέτη της Baumrind (1971) Δύο διαστάσεις γονικής πρακτικής Η ανταπόκριση των γονέων, και Οι απαιτήσεις των γονέων

Οικογενειακό περιβάλλον Αυταρχικοί: μεγάλη αξία στην υπακοή και τη συμμόρφωση. Μη ενθάρρυνση στην αυτονομία Διαλεκτικοί: θερμοί, αλλά σταθεροί. Ύπαρξη ορίων και διάλογος. Ανεκτικοί: Παθητική αποδοχή, χωρίς όρια και με χαμηλές προσδοκίες από τα παιδιά τους Αδιάφοροι: αμέτοχοι, χωρίς δέσμευση και ρόλο

Οικογενειακό περιβάλλον Διαλεκτική γονική πρακτική: καλύτερες επιδόσεις, ανάληψη προοπτικής, μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης προβληματικών συμπεριφορών Ανεκτική γονική πρακτική: λιγότερο ώριμοι, πιο ανεύθυνοι, συμμόρφωση στην ομάδα των συνομηλίκων Αδιάφορη γονική πρακτική: διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο, παρορμητικοί, συμπεριφορές at risk

Οικογενειακό περιβάλλον Steinberg (2008) Τα στοιχεία της διαλεκτικής γονικής πρακτικής Ζεστασιά Δομή Αυτονομία

Αλλαγές στην οικογένεια Τέσσερις τύποι Οικογένειες ζευγαριών Μονογονεϊκές οικογένειες (διαζύγιο ή επιλογή) Ετεροθαλείς οικογένειες Μεικτές οικογένειες

Αλλαγές στην οικογένεια Εμφάνιση γονικών ρόλων από μη βιολογικούς γονείς (π.χ. θετός γονέας, θετοί παππούδες) Οι «άθικτες» οικογένειες (με δύο γονείς)  μικρότερο στρες στην καθημερινότητα Διαζύγιο: διαδικασία και όχι μεμονωμένο συμβάν

Αλλαγές στην οικογένεια Γεγονότα πριν τον χωρισμό σημαντικότερα από το ίδιο το συμβάν Ήπιες οικογενειακές συγκρούσεις  καλύτερη προσαρμογή μετά το διαζύγιο (Kelly, 2000) Χρόνια σύγκρουση γονέων  διαταραχές στους εφήβους τα επόμενα χρόνια (Collishaw et al., 2004)

Αλλαγές στην οικογένεια Buchanan et al. (1996) Παγιδευμένος/η στη μέση Καταστροφική επίδραση η συνεχής σύγκρουση των γονέων σε θέματα συναντήσεων, χρόνου με το παιδί ή άλλες διευθετήσεις Συγκρούσεις σε περισσότερα οικογενειακά περιβάλλοντα (σπίτι ενός γονέα ή στη νέα οικογένεια του άλλου)

Αλλαγές στην οικογένεια Η ανασύσταση της οικογένειας ως προστατευτικός παράγοντας της ψυχικής υγείας του εφήβου (Scott, 2007) Ανάληψη νέου ρόλου μέσα στην οικογένεια  ταχύτερη ωριμότητα και ανάληψη ενήλικου ρόλου Ο ρόλος της παρέας ως προστατευτικός παράγοντας σε περιπτώσεις οικογενειακής αλλαγής

Picasso

Degas

Kramer vs Kramer