ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
PIAGET AND Kohlberg ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Advertisements

Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
Ανάπτυξη της προσωπικότητας Ο κύκλος της ζωής Κομοτηνή 19/10/2011 Βορβολάκος Θεοφάνης Λέκτορας ΔΠΘ.
«Εργασιακό Άγχος στο Σχολικό Περιβάλλον. Κατευθυντήριες Γραμμές Διαχείρισης» Γεωργία Παναγιώτου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας Πανεπιστήμιο.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος. Διδακτική των Μαθηματικών. Υπεύθυνος Καθηγητής: Χ. Λεμονίδης Φοιτήτρια: Ε. Δαϊκοπούλου 1.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Θ. Καλλινικάκη, Θεωρία κοιν εργασίας. Εισαγωγή ΘΕΩΡΙΑ ΚΟΙΝ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ Εισαγωγή: το διεπιστημονικό υπόβαθρο της κοινωνικής εργασίας Καθηγήτρια Θ. Καλλινικάκη,
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Όταν η Ιθάκη κηρύσσει τον πόλεμο στο ταξίδι
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
Η Διασκεδαστική Μάθηση Συμβάλλει στην Καλή Μάθηση
Αντικείμενο διδασκαλίας
ΥΠΕΡΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ ΚΑΨΙΜΟ
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΙΔΡΥΜΑ ΑΘΗΝΩΝ (ΤΕΙ – Α)
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Βρεφική Ηλικία.
Για την υπεράσπιση της πίστης μας Α’ Πέτρου 3:15
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Καλώς ήρθατε στο Νηπιαγωγείο
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
1.2 ΛΟΓΟΙ ΕΜΦΆΝΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
Πολιτισμική διαμεσολάβηση στο σχολικό πλαίσιο
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Διάλεξη 3: Θεωρίες για την ηθική ανάπτυξη των παιδιών
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ τησ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤα ΤΟΝ PIAGET
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Για την υπεράσπιση της πίστης μας Α’ Πέτρου 3:15
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
N.S. Seccareccia et al, Fig. S1.
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Τι ενδιαφέρον παρουσιάζει;
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μανινασ νικολαοσ Παγιδασ κωνσταντινοσ-εφραιμ
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου-Λήδα Αναγνωστάκη
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Piaget Ποιοτική αλλαγή της νοητικής ικανότητας Όχι ποσοτική Από τις συγκεκριμένες λογικές πράξεις στις τυπικές λογικές πράξεις Από το «πραγματικό» στο «πιθανό»

Piaget Κατανόηση προτασιακής λογικής Συμβιβασμός με την έννοια της πιθανότητας και της πεποίθεσης Πειραματικές δοκιμασίες με εφήβους και μη-εφήβους

Βασικά κριτήρια τυπικής λογικής σκέψης Βασικά κριτήρια τυπικής λογικής σκέψης Διάρκεια: συνεχίζεται με την πάροδο του χρόνου Αντίσταση σε αντίθετες υποδείξεις Συγκεκριμένη μεταβίβαση: η ικανότητα επίλυσης προβλήματος παραμένει ανεπηρέαστη

Βασικά κριτήρια τυπικής λογικής σκέψης Βασικά κριτήρια τυπικής λογικής σκέψης Μη συγκεκριμένη μεταβίβαση: εφαρμογή της γνώσης σε άλλο τομέα Αναγκαιότητα: η έννοια της συνέχειας σε φυσικά αντικείμενα και υλικά

Θεωρία επεξεργασίας πληροφοριών Επηρεασμός από την επιστήμη των υπολογιστών Περιοχές ενδιαφέροντος Ταχύτητα επεξεργασίας Προσοχή Οργάνωση Μνήμη εργασίας Μεταγνώση

Προσοχή και μνήμη Πρόοδος σε : Επιλεκτική προσοχή Πολλαπλή προσοχή Μνήμη εργασίας (διεκπεραίωση έργου) Μακρόχρονη μνήμη

Λοιπές περιοχές Μεγαλύτερη ταχύτητα στην επεξεργασία πληροφοριών Σχεδιασμός στρατηγικής σε ένα πρόβλημα Αύξηση όγκου εισερχόμενων πληροφοριών  ικανότητα μεταγνώσης

Συμπέρασμα Οι ικανότητες αυτές αναπτύσσονται μεμονωμένα και όχι συνδυαστικά και επηρεάζονται από εξωτερικούς παράγοντες (μαθησιακό περιβάλλον, επικοινωνία με ενήλικες). (Demetriou et al., 2002)

Κοινωνιογνωστική ανάπτυξη Elkind (1967) Απελευθέρωση από τον παιδικό εγωκεντρισμό Επικέντρωση ΚΑΙ στη σκέψη των άλλων Βάση του εφηβικού εγωκεντρισμού

Κοινωνιογνωστική ανάπτυξη Δυσκολία διαφοροποίησης προσωπικού και μη προσωπικού συλλογισμού  «ο άλλος σκέπτεται ότι σκέπτομαι εγώ» Έννοια του φανταστικού ακροατηρίου Συνδεόμενες συμπεριφορές: απομόνωση, εμμονική επένδυση στην εμφάνιση

Κοινωνιογνωστική ανάπτυξη Έννοια του προσωπικού μύθου Η ιδέα της μοναδικότητας Η ιστορία του Εγώ Φαντασιώσεις παντοδυναμίας και αθανασίας Προστασία της εύθραυστης αυτοεικόνας

Κοινωνιογνωστική ανάπτυξη Διαμόρφωση εντυπώσεων Κύρια στοιχεία (Steinberg, 2008) Σταδιακή διαφοροποίηση των εντυπώσεων Λιγότερο εγωκεντρική η σκέψη

Κοινωνιογνωστική ανάπτυξη Διαμόρφωση εντυπώσεων Κύρια στοιχεία (Steinberg, 2008) Χρήση συναγωγής/συμπεράσματος Εντυπώσεις πιο οργανωμένες και σύνθετες

Κοινωνιογνωστική ανάπτυξη Ανάληψη προοπτικής (Selman, 1980) Ανάληψη ρόλων Ενσυναίσθηση Ηθικός συλλογισμός

Κοινωνιογνωστική ανάπτυξη Ανάληψη προοπτικής (Selman, 1980) Επίλυση διαπροσωπικών προβλημάτων Αυτογνωσία

Τα στάδια του Selman Υποκειμενική ανάληψη προοπτικής (5-9 ετών) Διαφορετική κοινωνική προοπτική από τη δική μου Αμοιβαία ανάληψη προοπτικής (7-12 ετών) Μπορούν να σκεφθούν και τη δική μου προοπτική

Τα στάδια του Selman Προοπτική τρίτου προσώπου (10-15 ετών) Σε βάθος ανάληψη προοπτικής (15+ ετών) Αφηρημένο επίπεδο ανάληψης διαπροσωπικής προοπτικής Συντονισμός με προοπτικές του κοινωνικού συνόλου

Ηθική ανάπτυξη Ορισμός Η ηθική ανάπτυξη περιλαμβάνει την εξέλιξη των πεποιθήσεων των ανθρώπων σχετικά με το σωστό ή το λάθος, καθώς και την ανάπτυξη προκοινωνικών χαρακτηριστικών όπως η ειλικρίνεια και ο σεβασμός (Fung & Smith, 2010).

Ηθική σκέψη Piaget (1932) Ηθικός ρεαλισμός (μικρά παιδιά) Βασίζεται στην αντικειμενική πραγματικότητα Τι είναι το χειρότερο να σπάσεις 2 ποτήρια ή 5 ποτήρια ;

Ηθική σκέψη Piaget (1932) Ηθική της συνεργασίας (8-12 ετών) Εκτίμηση της πρόθεσης παρά των συνεπειών Kohlberg (1981, 1984) Εξαπάτηση ή απογοήτευση ; (Το δίλλημα του Χάιντς)

Το δίλλημα του Χάιντς Κάπου στην Ευρώπη, μια γυναίκα πέθαινε, κι ο μόνος τρόπος να σωθεί η ζωή της ήταν να της χορηγηθεί ένα φάρμακο το οποίο είχε πρόσφατα ανακαλύψει ένας φαρμακοποιός στην ίδια πόλη. Ο φαρμακοποιός χρέωνε το φάρμακο δέκα φορές περισσότερο απ’ όσο του κόστιζε.

Το δίλλημα του Χάιντς Ο Heinz, ο άντρας της άρρωστης γυναίκας, δανείστηκε όσα περισσότερα χρήματα μπορούσε, αλλά δεν κατάφερε να συγκεντρώσει ολόκληρο το ποσό, παρά μόνο τα μισά απ’ τα χρήματα που κόστιζε το φάρμακο. Ο Heinz εξήγησε στον φαρμακοποιό ότι η γυναίκα του πέθαινε και του ζήτησε να του πουλήσει το φάρμακο φθηνότερα ή να του επιτρέψει να τον πληρώσει αργότερα.

Το δίλλημα του Χάιντς Ο φαρμακοποιός, όμως, αρνήθηκε, και ο Heinz, απελπισμένος, διέρρηξε το κατάστημα για να κλέψει το φάρμακο ώστε να σώσει τη γυναίκα του. Ποιο είναι το ηθικά σωστό για τον Heinz ;

Ηθική σκέψη Κριτική στον Kohlberg Καλύτερα να είχαν χρησιμοποιηθεί καταστάσεις της πραγματικής ζωής Ποια η σχέση του ηθικού συλλογισμού με την πραγματική συμπεριφορά ;

Ηθική σκέψη Στο παράδειγμα του Χάιντς επικρατεί ο προσανατολισμός της φροντίδας  η μη εγκατάλειψη κάποιου που βρίσκεται σε ανάγκη (Gilligan) Γυναίκες : προοπτική της φροντίδας Άνδρες : προοπτική του πλαισίου δικαίου

Πολιτική σκέψη Adelson & O’Neill (1966) Ποιος είναι ο σκοπός των νόμων ; 12 ετών: Για να μη σκοτώνει ο ένας τον άλλον 16 ετών: Είναι κατευθυντήριες γραμμές για τους ανθρώπους. Τι είναι σωστό και τι είναι λάθος.

Πολιτική σκέψη Ηθική σχετικότητα Σε ένα πρόβλημα υπάρχουν περισσότερες από μία λύσεις Ιδεολογία: συστηματική και συνεκτική σειρά πεποιθήσεων Εμφάνιση στην ύστερη εφηβεία