για τη Διδασκαλία Σχολικών Γνωστικών Αντικειμένων μέσω της Μουσικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
3 ο Γυμνάσιο Τρικάλων Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη Τίτλος Θέματος: «Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς» Ονοματεπώνυμο και ειδικότητα.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Ακρόπολη Αθηνών Ακρόπολη Αθηνών Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτησηπλοήγησηαναζήτησηπλοήγησηαναζήτηση Ακρόπολις Αθηνών ΟΥΝΕΣΚΟ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Ακαδημαϊκό Έτος Χειμερινό Εξάμηνο.
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ Α’ ΟΜΑΔΑ: ΚΡΟΜΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ ΕΡΜΙΟΝΗ ΚΩΤΣΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΡΤΙΡΟΣΙΑΝ ΑΝΤΖΕΛΑ.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
Μάθημα Διάλεξη Νο 61 Ανδρέας Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. Θράκης Διάλεξη Νο 6 Βήματα για την οργάνωση ενός προγράμματος παρέμβασης για την προώθηση.
ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ ΜΑΡΙΑ ΤΟΜΑΡΑ ΙΩΣΗΦ ΚΑΣΝΕΤΣΗ ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΖΙΟΖΙΩΚΟΥ.
Teacher School Education Gateway
Κωνσταντία Μηλίδη Ειδικός Παιδαγωγός για παιδιά με αυτισμό Western Autistic School Μελβούρνη Αξιολόγηση του προφίλ ενός μαθητή που.
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Μέθοδος του Εσωτερικού Συντελεστή Απόδοσης. (Ε.Σ.Α.)
Ζαπάντη Διονυσία Β1 13ο Γυμνάσιο Πάτρας
Από τον Νικόλα Φοινικαρίδη Απρίλης, 2017
Βασικοί στόχοι Αναζήτηση διεθνών συμμαχιών & υποστήριξης για αντιμετώπιση των προκλήσεων της πόλης Απόκτηση τεχνογνωσίας – καλών πρακτικών από το εξωτερικό.
Στάθης Μπάλιας αναπληρωτής καθηγητής Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.
Πολιτισμική Πρωτεύουσα 2017 Μαρίνα Παναγιώτου Δ1
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης
Χαρτα τησ Βενετιασ - Ο Χάρτης της Βενετίας για την Αποκατάσταση και Συντήρηση Μνημείων και Μνημειακών Συνόλων (ή Χάρτα της Βενετίας) καταρτίστηκε κατά.
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) Επειδή ένα μέγεθος παπουτσιών δεν ταιριάζει σε όλους… Αλβανόπουλος Γιώργος ΠΕΚ Καβάλας, 03/05/2017.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ευρωπαϊκά Προγράμματα 2013 Περ/κης Δν/σης Εκπ/σης Κρήτης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πηγές Πληροφόρησης στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
ΚΥΠΡΟΣ ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Η ιστορία του Πόντου Ήθη και έθιμα του Πόντου στο Νηπιαγωγείο
«Γιατί ξένος δεν είσαι, ξένος νοιώθεις…» :
Μέθοδος της Καθαράς Παρούσας Αξίας. (Κ.Π.Α.)
Τζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Να ζωογονούν το ανθρώπινο πνεύμα με την παροχή βιβλίων
Καρανάσιου Κατερίνα Β’1
Tάσεις 2 – Social media Social media content Apps for learning Videos
Φιόνα Τρίμι – Ελένη Ερμίδη
Βρεφική Ηλικία.
Μία πόλη γεμάτη ιστορία!
Κατερίνα Μαυραντωνάκη
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
ΛΕΩΝΙΔΑΣ Α. ΓΕΡΑΣΙΜΑΤΟΣ 14 Δεκεμβρίου 2016 * 13ο Γυμνάσιο Πατρών
Αναστοχασμός και συλλογισμός
Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις στον τουρισμό Andrew Holden
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΜΙΘΙΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2016
This story was written in Cyprus by Primary School children.
Θεωρία Θεσμών Επιχειρηματικότητας Καθηγητής Σπύρος Ι. Βλιάμος Τμήμα Μ
Ειδικά ζητήματα της Αθωνικής Χερσονήσου
ΠΑΡΙΣΙ Η ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ
ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ,Φορωντασ ΤΟ καπελο τηΣ ειρηνηΣ
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
ΕργαλεΙα δημιουργΙας δικτυακΩν τΟπων
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
A.ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΛΟΧΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΕΝΙΑΙΟ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Ή ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΗΜΕΡΑ;
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
Μνημεία της Βόρειας Ευρώπης
To Teach Curricular Subjects
Βασικές αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
Μεταγράφημα παρουσίασης:

για τη Διδασκαλία Σχολικών Γνωστικών Αντικειμένων μέσω της Μουσικής Οδηγός αναφοράς e-ARTinED για τη Διδασκαλία Σχολικών Γνωστικών Αντικειμένων μέσω της Μουσικής

Eισαγωγή Στις σύγχρονες κοινωνίες συνυπάρχουν άνθρωποι που είναι φορείς διαφορετικών πολιτιστικών παραδόσεων και με διαφορετικές μητρικές γλώσσες. Συνακόλουθα, οι παραδόσεις και οι αξίες ανθρώπων με άλλες πολιτιστικές καταβολές συνυπάρχουν και αλληλοεπηρεάζονται. Η γνώση και ο σεβασμός των άλλων αποτελούν βασικές στάσεις για να ζει κανείς με αξιοπρέπεια και ειρήνη σε έναν πλουραλιστικό κόσμο.

Ποικίλα οικονομικά και πολιτικά μέτρα αποσκοπούν στην άρση των κοινωνικών φραγμών και την αξιοποίηση της συμβολής της κουλτούρας, της τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς με στόχο τη δημιουργία μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς με βάση πολιτιστική ιθαγένεια (cultural citizenship - Andrew & Gattinger, 2005). Η κοινωνική ένταξη αποσκοπεί στην πλήρη συμμετοχή στη ζωή της κοινότητας, μέρος του οποίας αφορά και την σύνδεση με τις τέχνες και την πολυμορφία της πολιτιστικής έκφρασης. Η κοινωνική ένταξη συνεπάγεται «ένα περιεκτικό περιβάλλον όπου τα άτομα από διαφορετικές πολιτιστικές παραδόσεις συμμετέχουν και συμβάλλουν στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της κοινωνίας» (Chavez & Weisinger, 2008).

Διαπολιτισμική εκπαίδευση στο σχολείο Είναι αναγκαίο να αντιμετωπιστεί η αύξηση της μισαλλοδοξίας προς τα παιδιά μεταναστών. Ειδικότερα, χρειάζεται να βοηθηθούν οι μαθητές που προέρχονται από εθνοτικές μειονότητες, οι μαθητές που έχουν προβλήματα πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, αντιμετωπίζουν γλωσσικούς φραγμούς ή έλλειψη διαπολιτισμικού διαλόγου. Είναι επίσης σημαντικό να παρασχεθεί η αναγκαία κατάρτιση στους εκπαιδευτικούς για την απόκτηση των αναγκαίων δεξιοτήτων που θα τους επιτρέψουν μια ουσιαστική αλληλεπίδραση μεταξύ των διάφορων πολιτισμών μέσα στην τάξη δημιουργώντας έτσι ένα κλίμα διαλόγου, ανεκτικότητας και αμοιβαίου σεβασμού.

Συγκρίνοντας τις γλώσσες και τις πολιτιστικές επιπτώσεις τους, χρησιμοποιώντας δραστηριότητες μη λεκτικής επικοινωνίας και καλλιτεχνικές δραστηριότητες για τη διδασκαλία αντικειμένων όπως η ιστορία, η γεωγραφία, οι φυσικές επιστήμες και οι γλώσσες καθίσταται εφικτή η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής οπτικής στην εκπαίδευση και ένα καλύτερο σχολικό περιβάλλον. Ο Piaget όρισε το παιχνίδι ως φυσικό και έμφυτο χαρακτηριστικό των ανθρώπων σε όλους τους πολιτισμούς. Υποστήριξε ότι τα παιδιά ανταποκρίνονται αυθόρμητα σε παιγνιώδεις δραστηριότητες (de Menlendez & Β Osterbag, 1997).

Oι Τέχνες ως μια μορφή εκπαιδευτικής, κοινωνικής και πολιτισμικής ένταξης στο σχολείο Ολοένα και περισσότεροι δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί, γονείς, τοπικές αρχές και υπεύθυνοι για τη χάραξη εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής γνωρίζουν ότι με τη χρήση των τεχνών στην τάξη είναι δυνατόν να διδαχθεί οποιοδήποτε θέμα, να διαμορφωθεί ένα περιβάλλον μάθησης όπου η συνεργασία και η ένταξη στην ομάδας μπορούν να ευδοκιμήσουν, η χαρά της μάθησης να αναδειχθεί και οι δάσκαλοι να έχουν μια αποτελεσματική συνεργασία για τη μάθηση με τους μαθητές τους.

T ο αποθετήριο e-ARTinED περιλαμβάνει παραδείγματα σημαντικών πρωτοβουλιών για την προώθηση της ανεκτικότητας και της πολυπολιτισμικότητας στο σχολικό περιβάλλον. Ένα από αυτά είναι το πρόγραμμα ΜΕΤ-Ε που δημιουργήθηκε από το διάσημο βιολιστή Yehudi Menuhin. Ο Yehudi Menuhin επέκτεινε τις ιδέες του Kodály και τις προσάρμοσε στην πραγματικότητα της πολυπολιτισμικότητας. Ο ακρογωνιαίος λίθος του προγράμματος αυτού είναι να εξετάσει τις τέχνες ως μέρος της γενικής εκπαίδευσης όπου όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση.

Bασικές αρχές του προγράμματος MUS-E Οι τέχνες συμβάλλουν αποφασιστικά στην πνευματική, αισθητική και κοινωνική ανάπτυξη του ατόμου. Οι τέχνες αναπτύσσουν την προσωπική ικανότητα αντιμετώπισης και υπέρβασης των δυσκολιών, αντλώντας πρόσθετες δυνάμεις. Η ενασχόληση με τις τέχνες δημιουργεί νέες βιωματικές προσβάσεις προς στη γνώση, ενισχύει τη χαρά της ανακάλυψης, την περιέργεια, το ενδιαφέρον και την πρόσβαση σε άλλα είδη της γνώσης. Οι τέχνες γενικότερα, το τραγούδι ο χορός ειδικότερα, επανασυνδέουν το σώμα και το πνεύμα, τα συναισθήματα και το νου.

Η καλλιτεχνική έκφρασης δημιουργεί νέες σχέσεις με τους εαυτούς μας και τον έξω κόσμο. Ανακαλύπτοντας τις παραδόσεις από την περιοχή καταγωγής τους τα παιδιά βοηθούνται να ανακαλύψουν εκ νέου τη δική τους πολιτιστική κληρονομιά που ενδέχεται να έχει ατονήσει λόγω της της μετανάστευσης των γονέων τους. Οι τέχνες δημιουργούν δεσμούς μεταξύ ατόμων και διαφορετικών πολιτισμών. Η καλλιτεχνική δημιουργία συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας κοινής κουλτούρας και ενισχύει το αίσθημα του ανήκειν. Η τέχνη είναι ένα εργαλείο για την ανάπτυξη του αυτοσεβασμού και του σεβασμού για τους άλλους. Η τέχνη μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της κοινωνικής δυναμικής.

A rt changes lives for the better: Γεφυρώνοντας το χάσμα επιτευγμάτων ανάμεσα στα παιδιά από εύπορες οικογένειες και εκείνα που προέρχονται από φτωχότερα στρώματα ή οικογένειες μεταναστών Κάνοντας τη μάθηση διασκέδαση Όντας μια μαθησιακή στρατηγική που είναι εύκολο να εφαρμοστεί σε όλα τα κοινωνικά επίπεδα (Rabkin & Redmont, 2005) Αυξάνοντας την συγκέντρωση Βελτιώνοντας την επικοινωνία και συνεργασία Αυξάνοντας την κατανόηση Αυξάνοντας την αυτοεκτίμηση Βελτιώνοντας τα σχολικά επιτεύγματα Κάνοντας τους μαθητές να θέλουν να μάθουν

“H ενσωμάτωση των τεχνών αντικατοπτρίζει την πεποίθηση ότι υπάρχουν πολλές μορφές νοημοσύνης πολλοί τρόποι μάθησης” (Unesco Arts Education and Creativity, 2006) Όταν μάθουμε να αναγνωρίζουμε... “την άπειρη έκταση των σχέσεών μας” τότε μπορούμε να ιχνηλατήσουμε τα μονοπάτια της αμοιβαίας υποστήριξης στη ζωή και να ανακαλύψουμε εκεί τα λαμπερά πετράδια των οικουμενικών γειτόνων μας” Daisaku Ikeda (1996)

Πρακτικά παραδείγματα δίνονται στην εκτεταμένη μορφή του παρόντος οδηγού (στα αγγλικά) με τίτλο “ARTinED Background Report On Using the Arts to Promote Social Inclusion within Children’s Primary School Education”

Come and enjoy the e-learning platform ! http://eartined.coursevo.com