ΓΕ.Λ. ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ – ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
15. Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ
Μονοθεϊστική, θεοκρατική θρησκεία.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Ο Ρόλος Της Γυναίκας Στις Τραγωδίες Του Ευριπίδη
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
Η θέση των γυναικών την εποχή του Χριστού και σήμερα
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Ερευνητική εργασία της Β΄ Λυκείου
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Γλώσσα & Φύλο Μύθος ή πραγματικότητα ; Επιμέλεια : Νάσος Σπετσιέρης.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Ο Ινδουισμός είναι η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία του κόσμου σε αριθμό πιστών με περίπου ένα δισεκατομμύριο πιστούς, από τους οποίους οι περισσότεροι.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΑ 3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
2 ο ΜΑΘΗΜΑ Ο γάμος και το σύμφωνο συμβιώσεως στο πεδίο του ιδιωτικού διεθνούς δικαίου.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ. Η Καλλιπάτειρα, ήταν κόρη του Ολυμπιονίκη Διαγόρα του Ρόδιου και σύζυγος ενός επίσης μεγάλου ολυμπιονίκη, του Καλλιάνακτος, ενώ τα αδέρφια.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Δικαιώματα Γυναικών στις θρησκίες
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Θεωρία Μεθόδων Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΕ.Λ. ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ – ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2016-2017 ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: «Η θέση της γυναίκας στο Χριστιανισμό και τις άλλες θρησκείες» Τμήμα: Β2 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σκιαδά Καλλιόπη

Η δημιουργία της γυναίκας Και είπε ο Θεός: «Δεν είναι καλό να είναι ο άνθρωπος μόνος. Ας δημιουργήσουμε για χάρη του ένα σύντροφο όμοιο μ’ αυτόν». Τότε ο Κύριος έριξε σε βαθύ ύπνο τον Αδάμ. Μετά πήρε μια πλευρά του και στη θέση της έβαλε σάρκα. Με την πλευρά που πήρε από τον Αδάμ ο Κύριος ο Θεός έκανε τη γυναίκα και την έφερε στον Αδάμ. Τότε ο Αδάμ είπε: «Αυτό είναι οστό από τα οστά μου και σάρκα από τη σάρκα μου… Γι’ αυτό το λόγο θα εγκαταλείπει ο άνθρωπος τον πατέρα του και τη μητέρα του και θα ενώνεται με τη γυναίκα του. Και θα γίνονται οι δυο τους ένα σώμα».

Η θέση της γυναίκας κατά το Μωσαϊκό Νόμο Τμήμα Β2 Τζαβέλα Δέσποινα Χαραλάμπους Ελένη Χαραλάμπους Θεώνη

Παλαιά Διαθήκη Η γυναίκα δεν επιτρεπόταν να διδαχθεί τις Γραφές ούτε να μορφωθεί. Με την είσοδο στην εφηβεία και την έμμηνο ρύση οι γυναίκες θεωρούνταν ακάθαρτες και μίαιναν ό,τι άγγιζαν. Η γυναίκα είναι περιορισμένη στο οικογενειακό περιβάλλον. Δεν επιτρέπεται να μιλάει δημόσια με άντρα και μάλιστα για θεολογικά και φιλοσοφικά ζητήματα. Δεν αντιμετωπίζεται ισότιμα με τον άνδρα από το νόμο. Δε συμμετέχει καθόλου στη λατρεία.

Διατάξεις για το γάμο Η γυναίκα που συλλαμβανόταν να διαπράττει μοιχεία καταδικαζόταν σε θάνατο δια λιθοβολισμού. Ο λόγος της στα δικαστήρια είχε ελάχιστη σημασία και αξία και σπάνια θεωρούνταν από τους δικαστές ως αξιόπιστος μάρτυρας. Δεν είχε τη δυνατότητα να κληρονομήσει τον άνδρα της. Αν πέθαινε ο σύζυγός της, αυτόματα η κηδεμονία περνούσε στον αδελφό του και, αν εκείνος ήταν ανύμφευτος, έπρεπε να τη νυμφευθεί.

Η θέση της γυναίκας στον Ιουδαϊσμό Τμήμα Β2 Ζολώτα Ξένια Παπαδοπούλου Αναστασία Πελεκάνου Χριστίνα Χότζα Γιάννης

Ιουδαϊσμός Ο Ιουδαϊσμός είναι η παραδοσιακή θρησκεία των Εβραίων. Πρόκειται για μία οργανωμένη μονοθεϊστική θρησκεία και μία από τις αρχαιότερες θρησκευτικές παραδόσεις που τελούνται στο σύγχρονο κόσμο.

Τόπος λατρείας των Ιουδαίων Η Συναγωγή είναι ο τόπος λατρείας τής Ιουδαϊκής θρησκείας και σημαίνει «τόπος συγκέντρωσης». Στις Ορθόδοξες συναγωγές επιτρέπεται στον κύριο χώρο να εισέρχονται μόνο άντρες. Γυναίκες εισέρχονται μόνο για την τελετή του γάμου και τον υπόλοιπο καιρό συμπροσεύχονται σε γειτονικά δωμάτια. Στις προοδευτικές ιουδαϊκές κοινότητες επιτρέπεται η είσοδος και στις γυναίκες.

Παραδοσιακός ή Ορθόδοξος Ιουδαϊσμός Οι γυναίκες θεωρούνται πολίτες δεύτερης κατηγορίας, δεν τους επιτρέπεται να διαβάζουν, να δημιουργούν ή να τους ανήκει περιουσία. Επίσης, δεν τους επιτρέπεται να είναι ιέρειες ή θεραπεύτριες. Η μοίρα τους είναι να υπηρετούν τους άνδρες και να είναι «μηχανές αναπαραγωγής».

Φιλελεύθερος ή Μεταρρυθμισμένος Ιουδαϊσμός Η θέση των γυναικών δεν είναι τόσο ασήμαντη. Οι γυναίκες πηγαίνουν στη Συναγωγή μαζί με τους άνδρες, μπορούν να μορφώνονται και να σταδιοδρομούν επαγγελματικά. Πολλές Εβραίες γυναίκες κατέκτησαν σημαντική θέση στην κοινωνία που ζούσαν, όπως η Ρόζα Εσκενάζι, κορυφαία ερμηνεύτρια του ρεμπέτικου και του σμυρναίικου τραγουδιού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και η Αλίνα Τράιγκερ, 31 ετών, που είναι Ραβίνος για τους εβραίους της Γερμανίας και αναβιώνει το «φεμινισμό» του φιλελεύθερου Ιουδαϊσμού!

Η θέση της γυναίκας στο Βουδισμό Τμήμα Β2 Μπαρούτη Κων/να Παπαδόπουλος Περικλής Πασά Χριστιάνα Στέκα Κων/να

Βουδισμός Οι ανατολικές θρησκείες χαρακτηρίζονται σε μεγάλο βαθμό από έντονη φιλοσοφική διάθεση. Παρά το γεγονός αυτό, η λέξη «γυναίκα» δεν είναι και η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη στο Βουδισμό. Η γυναίκα βρίσκεται στο περιθώριο και εξαιρείται από τη μελέτη και το διαλογισμό.

Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο που δείχνει ότι η μειονεκτική θέση τής γυναίκας είναι βαθιά ριζωμένη στη βουδιστική θεώρηση των πραγμάτων είναι ότι το πέρασμα στη νιρβάνα είναι κάτι που το καταφέρνουν μόνο οι άνδρες.

Οι γυναίκες μπορούν να καταφύγουν στο μοναχισμό. Είναι υποχρεωμένες να υπακούουν στους μοναχούς, να κάνουν τις καθημερινές δουλειές του μοναστηριού και η μελέτη του «θείου λόγου» αφήνεται στους άντρες.

Επίσης, πολλές γυναίκες που βρέθηκαν στο παρελθόν σε βουδιστικό μοναστήρι στα Ιμαλάια, έχουν υποστεί βασανιστήρια επειδή διέπραξαν φοβερά αδικήματα όπως η αναφορά στο Δαλάι Λάμα.

Η θέση της γυναίκας στον Ινδουισμό Τμήμα Β2 Ζολώτα Ξένια Παπαδοπούλου Αναστασία Πελεκάνου Χριστίνα Χότζα Γιάννης

Συνταγματικές Αρχές… Ισότητα των δύο φύλων. Η προίκα απαγορεύεται. Οι γάμοι μεταξύ ατόμων από διαφορετικές κάστες δεν αντιμετωπίζουν νομικά εμπόδια. Η γυναίκα έχει θέση μόνον εντός της οικογένειας. Οι γάμοι παιδιών απαγορεύονται.

Η θεωρία και η πράξη απέχουν… Η Ινδή γεννά ως επί το πλείστον αγόρια με τη βοήθεια και της επιστήμης. Οι νόμοι είναι σαφώς υπέρ των γυναικών αλλά δεν εφαρμόζονται πάντα. Οι γυναίκες είναι λιγότερες από τους άντρες. Οι αμβλώσεις είναι νόμιμες. Γίνονται μεγάλες καμπάνιες για την αντισύλληψη στα πλαίσια του οικογενειακού προγραμματισμού που θέσπισε το κράτος.

Μονάχα η έλευση του γιου θεωρείται ευλογία Μονάχα η έλευση του γιου θεωρείται ευλογία. Η έλευση της κόρης είναι συχνά συνώνυμο της κατάρας. «Το να μεγαλώνεις κόρη είναι σαν να ποτίζεις τον κήπο του γείτονα», λέει ένα ινδικό ρητό. Για τις Ινδές χήρες υπήρχαν τρεις εναλλακτικές: να ταφούν μαζί με τον νεκρό, να παντρευτούν τον αδερφό του ή να ζήσουν απομονωμένες. Ενάρετη θεωρούνταν, ωστόσο, μονάχα η σύζυγος που ακολουθούσε το νεκρό σύζυγο στη νεκρική πυρά και καιγόταν μαζί του.

Ο παραλογισμός ενάντια στη γυναίκα δε σταματά εκεί Ο παραλογισμός ενάντια στη γυναίκα δε σταματά εκεί. Εφόσον μία γυναίκα γεννήσει κορίτσι, αυτό είναι ένα μωρό ανεπιθύμητο, σε αντίθεση φυσικά με το αγόρι το οποίο είναι καλοδεχούμενο. Αυτό δε γίνεται μόνο επειδή το αγόρι θα αυξήσει τα εισοδήματα της οικογένειας με το γάμο του, αλλά και επειδή θα εξασφαλίσει τη μετενσάρκωση των γονιών του.

«Η γυναίκα δεν είναι σκλάβα του άντρα, αλλά σύντροφός του και βοηθός του και ισότιμη συνεργάτης σε όλες του τις χαρές και τις λύπες, το ίδιο ελεύθερη όσο και αυτός να επιλέξει το δικό της μονοπάτι». Μαχάτμα Γκάντι

Η θέση της γυναίκας στο Ισλάμ Τμήμα Β2 Μπαρούτη Κων/να Παπαδόπουλος Περικλής Πασά Χριστιάνα Στέκα Κων/να

Η πολυγαμία Στις χώρες όπου η πολυγαμία επιτρέπεται, η σύζυγος εξαναγκάζεται ουσιαστικά να υποτάσσεται στον άνδρα της, χωρίς εντούτοις κανείς να μπορεί να της εξασφαλίσει μονογαμικό καθεστώς. Σε άλλες μουσουλμανικές χώρες χρειάζεται δικαστική άδεια για γάμο με περισσότερες από μία γυναίκες, πράγμα βέβαια εύκολο σε μία ανδροκρατούμενη κοινωνία, όπου οι άνδρες αποφασίζουν και για άνδρες και για γυναίκες.

Η γυναίκα στον Ισλαμικό γάμο Η γυναίκα δεν ήταν «συνέταιρος» κατά τη σύναψη του συμβολαίου του γάμου, αλλά απλώς το «αντικείμενο», κάποιας πράξης συναλλαγής. Λύση του γάμου με κοινή απόφαση των συζύγων ήταν αδιανόητη, καθώς δικαστική λύση δεν υπήρχε. Οι άνδρες ήταν κύριοι και εξουσιαστές της οικογένειας, αλλά και της μοίρας του γάμου γενικότερα.

Η ανατροφή των παιδιών Τα πράγματα στην περίπτωση αυτή είναι αρκετά δύσκολα για τη σύζυγο. Ενδέχεται ο μουσουλμάνος να πάρει τα παιδιά του και να δραπετεύσει. Εάν η γυναίκα δεν τον ακολουθήσει, είναι φανερό πως χάνει τα παιδιά της, αφού το ισχύον Δίκαιο στην ισλαμική πατρίδα του άνδρα λέει ότι πρέπει τα παιδιά να ανατρέφονται οπωσδήποτε στη θρησκεία του πατέρα.

Η γυναίκα σε περίπτωση διαζυγίου Κάθε γυναίκα η οποία διαφωνεί με το σύζυγό της κινδυνεύει να εκδιωχθεί από τη συζυγική της εστία κατόπιν μονομερούς απόφασης του άνδρα της (αποπομπή), και χωρίς εκ μέρους τής γυναίκας να υπάρχει δυνατότητα κάποιας αντίδρασης.

Η θέση της γυναίκας στο Χριστιανισμό Τμήμα Β2 Σταμούλη Ευθαλία Τζαμίχα Βασιλική Φλωροπουλου Αικατερίνη

Η γυναίκα ως «σκλάβα» Η θέση της γυναίκας την εποχή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας για το Χριστιανισμό ήταν ένα κοινωνικό πρόβλημα. Δούλοι δεν ήταν μόνο άνδρες αλλά και γυναίκες. Υπέφεραν κι αυτές από την απάνθρωπη και σκληρή συμπεριφορά των κυρίων τους. Ούτε πατέρας, ούτε μητέρα, ούτε αδέλφια μπορούσαν να αντιδράσουν. Η επιθυμία του κυρίου τους, όσο αισχρή κι αν ήταν, αποτελούσε νόμο και η παράβασή του είχε συνέπειες.

Η «ελεύθερη» γυναίκα Και ενώ αυτά συνέβαιναν στις σκλάβες, οι ελεύθερες γυναίκες δεν ήταν ελεύθερες με τη σημερινή έννοια. Ο πατέρας είχε απόλυτη εξουσία. Η κόρη δεν είχε δικαίωμα να διαλέξει το σύζυγό της, ούτε να διαφωνήσει με την απόφαση του πατέρα, όταν επρόκειτο να την παντρέψει. Ο γάμος της δεν άλλαζε τα πράγματα. Μεταπηδούσε από τη μια τυραννική εξουσία στην άλλη.

Η αντιμετώπιση του Χριστού προς τη γυναίκα Ο Χριστός ανατρέπει τα εβραϊκά δεδομένα και αντιμετωπίζει τη γυναίκα ισότιμα με τον άνδρα. Σώζει τη μοιχαλίδα γυναίκα από το λιθοβολισμό. Δε διστάζει να συναναστραφεί και με περιθωριακά άτομα της εποχής. Έδωσε τη δυνατότητα στη γυναίκα να βρει το «αρχαίον κάλλος» της. Εξύψωσε τη γυναίκα δίδοντας νόημα και ιερότητα στο γάμο (Μέγα μυστήριο) που ως τότε ήταν μια αγοραπωλησία.

Δέχεται γυναίκες στον ευρύτερο κύκλο μαθητών του. Συνομίλησε με γυναίκα Σαμαρείτιδα. Μετά την Ανάστασή του εμφανίστηκε πρώτα σε γυναίκες.

Η εξύψωση της γυναίκας Ο Χριστός τίμησε ιδιαίτερα το γυναικείο φύλο στο πρόσωπο της μητέρας Του. Γυναίκα γίνεται η μητέρα του Θεού, και στο πρόσωπό της η Εκκλησία εκφράζει την απέραντη αγάπη, ευγνωμοσύνη και σεβασμό.  Μέσα από τη μητρότητα, η γυναίκα καθίσταται από τον ίδιο τον Θεό πηγή ζωής και συνδημιουργός Του.

Δικαιώματα των γυναικών Τμήμα Β2 Σταμούλη Ευθαλία Τζαμίχα Βασιλική Φλωροπουλου Αικατερίνη

Ανθρώπινα δικαιώματα Τα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελούν ηθικές αρχές που θέτουν συγκεκριμένα πρότυπα ανθρώπινης συμπεριφοράς και συνήθως προστατεύονται ως νόμιμα δικαιώματα κατά το εθνικό και διεθνές δίκαιο.

Ουσιώδη δικαιώματα Αξιοπρέπεια Ελευθερία Αλληλεγγύη Δικαιοσύνη Ισότητα Ιθαγένεια Δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι

Δικαιώματα των γυναικών Δικαιώματα των γυναικών είναι τα δικαιώματα και οι απαιτήσεις που αξιώνονται για τις γυναίκες και τα κορίτσια πολλών κοινωνιών ανά τον κόσμο και αποτελούν τη βάση για το γυναικείο κίνημα για τα δικαιώματα κατά τον 19ο αιώνα και το φεμινιστικό κίνημα κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα.

Οι αγώνες των γυναικών Οι σκληροί αγώνες των γυναικών για την αποκατάστασή τους ως μέλη του κοινωνικού συνόλου ενσαρκώθηκαν στα νεότερα χρόνια στο γυναικείο (φεμινιστικό) κίνημα το οποίο μέχρι σήμερα αγωνίζεται προς την ίδια κατεύθυνση:

Ισότητα των δύο φύλων Τμήμα Β2 Τζαβέλα Δέσποινα Χαραλάμπους Ελένη Χαραλάμπους Θεώνη

Τι είναι; Ισότητα των δύο φύλων ονομάζουμε την εξάλειψη κάθε είδους διάκρισης ανάμεσα στον άνδρα και τη γυναίκα, ώστε νομικά και ουσιαστικά να έχουν τα ίδια δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις. Η λέξη ισοτιμία χαρακτηρίζει την ίση αξία που οφείλεται να αποδίδεται στα δύο φύλα, η οποία δυστυχώς κάποιες φορές καθίσταται ανέφικτη, εφόσον επικρατούν ακόμη στην ιδεολογία ορισμένων ανθρώπων ισχυρισμοί τού τύπου ότι το ανδρικό γένος υπερτερεί έναντι του γυναικείου.

Συμπεράσματα Ο φεμινισμός στις μέρες μας φαντάζει ότι είναι ο νικητής μιας αδυσώπητης μάχης. Μέχρι ποιον όμως βαθμό μπορούμε να πειστούμε για κάτι τέτοιο, σε μια εποχή που παρατηρούνται συμπτώματα βίας κατά των γυναικών, καθώς και περιπτώσεις θανάτου πολλών γυναικών από ξυλοδαρμό, ένδεια ή ανεργία; Ημέρα ορόσημο για το φεμινιστικό κίνημα έγινε η 8η Μαρτίου, και γιορτάζεται ως η «Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας». Ευχόμαστε όλες οι γυναίκες να αγαπήσουν τη μοναδικότητά τους ως γυναίκες, να τιμήσουν τον υψηλό ρόλο τους και ανυψώνοντας το πνεύμα τους να φανερώσουν στον κόσμο την αυθεντική τους αξία.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!