ΑΠΩΛΕΙΑ, ΘΡΗΝΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Απώλεια – Θρήνος - Θάνατος
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Αυτοκτονικότητα και κατάθλιψη: Κατανόηση και θεραπεία
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
Τερματισμός και πρόληψη υποτροπής. Στόχος της ΓΣ παρέμβασης δεν είναι να λύσει ο ειδικός όλα τα προβλήματα του πελάτη, αλλά να καταστεί ο πελάτης ‘θεραπευτής’
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Άγχος και burnout: Παράγοντες άγχους και εξουθένωσης
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Αλεξάνδρα Βεργέτη Αλεξάνδρα Βεργέτη.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
ΔΙΑΛΕΞΗ 13  ΑΠΩΛΕΙΑ, ΘΡΗΝΟΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ  ΟΡΙΣΜΟΙ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΘΡΗΝΟΥ  ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Η θεωρία κοινωνικής μάθησης του Krumboltz
Εισαγωγή Η πρόοδος της ιατρικής έχει αυξήσει τις δυνατότητες του υγειονομικού προσωπικού να παρατείνει τη ζωή των ασθενών με τη χρήση πολλών τρόπων Ως.
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ & ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΘΡΗΝΕΙ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΩΝ Χρήστος Ν. Χριστόπουλος, MD
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΩΝ Χρήστος Ν. Χριστόπουλος, MD
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
H ψυχοκοινωνική θεωρία του Erik Erikson
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΝΔΕΟΜΕΝΕΣ ΜΕ ΛΗΨΗ ΟΥΣΙΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΩΛΕΙΑ, ΘΡΗΝΟΣ

Ο θρήνος είναι η ανθρώπινη αντίδραση απέναντι στην απώλεια ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ, ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ Απώλεια: πραγματική ή πιθανή κατάσταση κατά την οποία κάτι το οποίο ήταν σημαντικό για το άτομο τροποποιείται, παύει να είναι πλέον διαθέσιμο ή χάνεται Ο θρήνος είναι η ανθρώπινη αντίδραση απέναντι στην απώλεια Αποτελούν εμπειρίες που δεν επηρεάζουν μόνο το θεραπευόμενο και την οικογένειά του, αλλά και το νοσηλευτή Εμπεριέχει κάθε εμπειρία αποστέρησης ή απόλυτης έλλειψης κάποιας, προηγουμένως, υπαρκτής οντότητας

Τύποι απώλειας 1. Πραγματική: μπορεί να πιστοποιηθεί από τους άλλους (π.χ. επερχόμενος θάνατος κάποιου σημαντικού προσώπου) 2. Αντιλαμβανόμενη: βιώνεται από κάποιο πρόσωπο, αλλά δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί από άλλους (π.χ. άμβλυνση της αυτοεκτίμησης) 3. Αναμενόμενη: βιώνεται πριν επέλθει η απώλεια (π.χ. νόσος τελικού σταδίου)

Χρονική διάρκεια της απώλειας 1. Προσωρινή: την αποστέρηση ακολουθεί η αποκατάσταση της οντότητας που υπήρχε προηγουμένως (π.χ. ένα παιδί που αγνοείται και ανευρίσκεται) 2. Μόνιμη: μη αναστρέψιμη αποστέρηση (π.χ. παράλυση) Συνθήκες απώλειας 1. Εξελικτική: η απώλεια απορρέει από τα φυσιολογικά μεταβατικά στάδια της ζωής (π.χ. η θλίψη των γονέων όταν το παιδί τους φεύγει για σπουδές) 2. Περιστασιακή: η απώλειας συμβαίνει λόγω συγκεκριμένου συμβάντος

Σωματικές αντιδράσεις απέναντι στην απώλεια ή λόγω θρήνου Κλάμα και λυγμός Αναστεναγμοί Δύσπνοια και ταχυκαρδία Καταβολή, αδυναμία και εξάντληση Αϋπνία Απώλεια όρεξης Αίσθηση πνιγμονής Αίσθηση τάσης στο στήθος Γαστρεντερικές διαταραχές

Ψυχικές αντιδράσεις απέναντι στην απώλεια ή λόγω θρήνου Έντονο συναίσθημα μοναξιάς και θλίψης Καταθλιπτική διάθεση Άγχος ή κρίσεις πανικού Δυσκολία συγκέντρωσης και διατήρησης της προσοχής Θυμός ή οργή, τα οποία κατευθύνονται προς τον εαυτό ή τους άλλους Αμφιθυμία και άμβλυνση της αυτοεκτίμησης Σωματικά ενοχλήματα

Θρήνος απώλειας, θρήνος θανάτου και πένθος Πένθος: κατάσταση η οποία προκύπτει λόγω της απώλειας κάποιου μέλους της οικογένειας, φίλου, συναδέλφου ή άλλου σημαντικού προσώπου, και η οποία οφείλεται σε θάνατο Θρήνος θανάτου: η έκφραση της θλίψης λόγω απώλειας προσφιλούς προσώπου, με τρόπο αποδεκτό πολιτισμικά Θρήνος απώλειας: μια διάχυτη, εξατομικευμένη και δυναμική διεργασία που μπορεί να προκαλέσει σωματική, συναισθηματική ή νοητική δυσφορία, λόγω απώλειας ή θανάτου προσφιλούς προσώπου ή αντικειμένου

Στάδια του θρήνου α. Σοκ και δυσπιστία (1η έως 3η εβδομάδα) Άρνηση Παθητικότητα β. Αναζήτηση (3η εβδομάδα έως 4ος μήνας) Κλάμα και οδύνη Ενοχή Θλίψη και θυμός Αίσθημα "κενού" Υπεραπασχόληση με σκέψεις για την απώλεια ή το θάνατο γ. Αποδιοργάνωση (4ος έως 14ος μήνας) Κατάθλιψη και απόγνωση Απάθεια και απώλεια ενδιαφέροντος Αϋπνία Κοινωνική απόσυρση δ. Αναδιοργάνωση και επίλυση (14ος μήνας έως το τέλος της ζωής) Αποδοχή της απώλειας Ευχέρεια συζήτησης για το αποθανόν πρόσωπο Νέες ή ανανεωμένες κοινωνικές σχέσεις

Παράγοντες που επηρεάζουν την αντίδραση θρήνου Ηλικία (τα παιδιά προσχολικής ηλικίας φοβούνται τον αποχωρισμό από τους γονείς τους ) Βαθμός σπουδαιότητας της απώλειας (αφορά στην αξία η οποία αποδίδεται στο πρόσωπο που χάνεται, το αντικείμενο ή σε κάποια λειτουργία) Κουλτούρα (υπαγορεύει τα έθιμα και τις τελετουργίες που εκφράζεται ο θρήνος) Φύλο (άνδρες = συναισθήματα περιορισμένα) γυναίκες =περισσότερο απροκάλυπτα) Κοινωνική και οικονομική κατάσταση (η κοινωνική και οικονομική κατάσταση συχνά επηρεάζουν το διαθέσιμο υποστηρικτικό σύστημα τη στιγμή της απώλειας) Διαθεσιμότητα υποστηρικτικού συστήματος Άιτιο της απώλειας ή του θανάτου = επηρεάζουν το βίωμα του θρήνου

Διακοπή των φυσιολογικών διεργασιών που συντηρούν τη ζωή Θάνατος Διακοπή των φυσιολογικών διεργασιών που συντηρούν τη ζωή Ο θάνατος αντιπροσωπεύει την απόλυτη απώλεια Ο θάνατος συχνά θεωρείται ως ένα μεταφυσικό συμβάν, το οποίο ενδεχομένως προξενεί έντονο φόβο και άγχος Ο θάνατος αποτελεί ένα κοινό και αναπόφευκτο στοιχείο της ανθρώπινης εμπειρίας

Νομικά θέματα που σχετίζονται με το θάνατο και τις διεργασίες θανάτου (1/2) Δήλωση βούλησης εν ζωή (living will): δήλωση του ατόμου η οποία παρέχει συγκεκριμένες οδηγίες για το είδος των θεραπευτικών παρεμβάσεων που επιλέγει ο ενδιαφερόμενος να εξαιρεθούν Εξουσιοδότηση για αποφάσεις φροντίδας υγείας: έγγραφο διορισμού ενός άλλου προσώπου (π.χ. κάποιου συγγενούς ή έμπιστου φίλου) ως διαχειριστή των αποφάσεων για την εφαρμογή θεραπευτικών παρεμβάσεων όταν το άτομο δεν θα είναι σε θέση να αποφασίσει αυτόνομα Ευθανασία: ο ανώδυνος τερματισμός της ζωής ενός ατόμου, το οποίο πάσχει από ανίατη ή εξαιρετικά επώδυνη νόσο

Νομικά θέματα που σχετίζονται με το θάνατο και τις διεργασίες θανάτου (2/2) Οδηγία μη εκτέλεσης καρδιοαναπνευστικής ανάνηψης: ιατρική οδηγία μη εκτέλεσης καρδιοναπνευστικής ανάνηψης σε πάχοντες από μη αναστρέψιμη νόσο τελικού σταδίου ή αναμενόμενο θάνατο Πρέπει να είναι πλήρως και με σαφήνεια τεκμηριωμένες, σύγχρονες και ανανεωμένες περιοδικά, ώστε να αντανακλούν τις αλλαγές στην κατάσταση του θεραπευομένου

Θρησκευτικές και πολιτισμικές πρακτικές που σχετίζονται με το θάνατο Η γνώση των θρησκευτικών αντιλήψεων και της πολιτισμικής παράδοσης του πάσχοντος βοηθά το νοσηλευτή να παρέχει εξατομικευμένη φροντίδα στους θεραπευόμενους και στις οικογένειές τους Στις περισσότερες κουλτούρες υποστηρίζεται η προτίμηση του ατόμου για ένα γαλήνιο θάνατο στο σπίτι, παρά στο νοσοκομείο

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ, ΘΡΗΝΟΥ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ Αξιολογήστε την ικανότητα του ατόμου να φροντίζει τον εαυτό του Αξιολογήστε τον τρόπο που το άτομο διαχειρίζεται την κατάσταση Αξιολογήστε τον τρόπο με τον οποίο το άτομο διαχειρίστηκε προηγούμενες καταστάσεις απώλειας ή θανάτου Αξιολογήστε το βαθμό στον οποίο εκδηλώνονται συμπεριφορές που ευνοούν την προσαρμογή Αξιολογήστε το βαθμό ευαισθητοποίησης των ατόμων του υποστηρικτικού δικτύου

Νοσηλευτικές παρεμβάσεις ως προς την απώλεια και το θρήνο Εγκατάσταση σχέσης αμοιβαιότητας και εμπιστοσύνης Διευκόλυνση της διεργασίας του θρήνου για το άτομο και την οικογένειά του Ενθάρρυνση του πάσχοντος να εκφράσει τα συναισθήματά του Αποδοχή των αρνητικών συναισθημάτων Να απελευθερώσει την ψυχολογική πίεση που βιώνει Κατάρτιση ενός ισορροπημένου προγράμματος ανάπαυσης, ύπνου και δραστηριοτήτων Συζήτηση για δύσκολες χρονικές περιόδους (διακοπές, επέτειοι) Υποστήριξη του προσώπου που πενθεί Ενθάρρυνση των πασχόντων να εκφράσουν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις και να εκτελέσουν τις τελετουργίες που πλαισιώνουν το θάνατο ή την απώλεια. Κινητοποίηση του υποστηρικτικού συστήματος του ατόμου

Νοσηλευτικές παρεμβάσεις προς τα άτομα και τις οικογένειές τους που αντιμετωπίζουν επερχόμενο θάνατο Αναγνωρίστε ότι οι πάσχοντες και οι οικογένειές τους έχουν το δικό τους τρόπο να αντιμετωπίζουν το θάνατο Εφαρμόστε τη σιωπή και την προσωπική παρουσία Αποδεχτείτε και ενισχύστε τη χρήση μηχανισμών αντιμετώπισης που ευνοούν την προσαρμογή από τον πάσχοντα και την οικογένειά του Αποδεχτείτε τις αρνητικές αντιδράσεις των πασχόντων και των οικογενειών τους Ενθαρρύνετε τον πάσχοντα να συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων Ενθαρρύνετε τον πάσχοντα και την οικογένειά του να συζητούν τα συναισθήματά τους που σχετίζονται με το θάνατο και την πορεία προς αυτόν Ενθαρρύνετε την οικογένεια να επικοινωνεί ανοιχτά με τον πάσχοντα Υποστηρίξτε τον πάσχοντα και την οικογένειά του κατά τη διεργασία του επικείμενου θανάτου Υποστηρίξτε τον πάσχοντα και την οικογένειά του, προκειμένου να προσαρμοστούν στις αλλαγές ρόλων και τρόπου ζωής Δυνατότητες πρόσβασης σε κοινοτικές υπηρεσίες (εκκλησία)

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΕΣ ΕΚΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΡΗΝΟΥ ΚΑΙ ΑΠΩΛΕΙΑΣ Ο πάσχων και η οικογένειά του θα: Εκφράζουν συναισθήματα θρήνου για την απώλεια Περιγράφουν το νόημα της απώλειας Επεξεργάζονται τις διεργασίες του θρήνου και του πένθους Είναι σε θέση να μοιράζονται την απώλεια με άλλα πρόσωπα Ενασχόληση με τις συνήθεις δραστηριότητές τους Επαρκή ποσότητα και ποιότητα ύπνου και διατροφής. Εκφράζουν θετικές προσδοκίες για το μέλλον Συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων Αναγνωρίζουν τα γεγονότα που ενδέχεται να επιφέρουν επιπρόσθετη πίεση

Συμμετέχει στην αυτοφροντίδα του Αναμενόμενες εκβάσεις παρεμβάσεων σε περίπτωση θανάτου και πορείας προς το θάνατο Ο πάσχων θα: Έχει την ευκαιρία να συζητήσει τα συναισθήματά του για τον επικείμενο θάνατο, και τελικά θα αποδέχεται την αναπόφευκτη έκβασή του Συμμετέχει στην αυτοφροντίδα του Διατηρεί τον έλεγχο της παρούσας κατάστασης Έχει αποδεχτεί τη φθίνουσα πορεία της υγείας του Τα μέλη της οικογένειας θα συζητούν τα συναισθήματά τους για την απώλεια του αγαπημένου προσώπου