Δρ. Χρυσή Αγγελίδου ΠΕ04.02, Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Advertisements

Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Β. Νταλούκας – Δ. Δαούσης – Σ. Κατεβάογλου –
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οδηγός του Εκπαιδευτικού των Ξένων Γλωσσών
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΧOI ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ 1.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής για την αξιοποίηση του ΕΛ/ΛΑΚ, της τηλεκπαίδευσης και των υπηρεσιών του ΠΣΔ Τ. Καράκιζα, Κ. Κωνσταντούλας, Ε.
1o Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Κοσμά Γεωργία
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ασφαλής Κοινωνική Δικτύωση Μάθησης στην Τάξη Θεόδωρος Γούτας, M.Sc. Πληροφορικής ΠΕ19 28ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Ο Ρόλος του ΕΕΥΕΜ και το ΕΑΠ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Το «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» για μαθητές Δημοτικού Σχολείου Σκοπός των ενοτήτων του προγράμματος «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου είναι: -Η.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιοποίηση της μεικτής μάθησης με το LAMS στο Λύκειο Τσέχωφ: Αυτός ο πασίγνωστος- άγνωστος Σε συνεργασία με το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού & Εκπαιδευτικής.
«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Διδακτική της Πληροφορικής
Παραπομπές και Δομή.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Project.
Χαρούμενο σχολείο για θετική εκπαίδευση
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργία Επιτραπέζιων Παιχνιδιών σε Θεματική Βιοχημείας στην Αγγλική Γλώσσα Δρ. Χρυσή Αγγελίδου ΠΕ04.02, Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Δρ. Ειρήνη Αρναούτη ΠΕ06, Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κατά το Β’ τετράμηνο του σχολικού έτους 2017-2018, υλοποιήθηκε στο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης η παρούσα διαθεματική δράση, στο πλαίσιο των μαθημάτων «Βιολογία» και «Αγγλικά» της Β’ Λυκείου για τη δημιουργία επιτραπέζιων παιχνιδιών σε θεματική βιοχημείας στην αγγλική γλώσσα. Η δράση σχεδιάστηκε με αφορμή την επιμόρφωση της καθηγήτριας αγγλικών στην παιγνιώδη μάθηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA1 στο Ελσίνκι της Φινλανδίας και το Ταλίν της Εσθονίας. Σκοπός ήταν να κινητοποιηθούν οι μαθητές/τριες σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος της Βιολογίας-Βιοχημείας και να εμπεδώσουν την αποκτηθείσα γνώση με τρόπο παιγνιώδη και ευχάριστο, που θα τους ενέπλεκε ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία. Παράλληλα, δεδομένου του υψηλού επιπέδου γλωσσομάθειας αγγλικών των μαθητών/τριών του σχολείου μας, η ενασχόληση με ένα άλλο γνωστικό αντικείμενο στην αγγλική γλώσσα προσέδωσε στο συγκεκριμένο μάθημα προστιθέμενη αξία.

Εισαγωγή Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Ν. Σμύρνη Αττικής, Ελλάδα Τάξη Β΄ Λυκείου Διαθεματική δράση Εκπαιδευτικοί στόχοι: Ενημέρωση των μαθητών/τριών για θέματα Βιολογίας-Βιοχημείας που άπτονται και βρίσκουν εφαρμογή στην καθημερινή μας ζωή Ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για εκμάθηση της ύλης μέσω ενός πιο προσφιλή και παιγνιώδη τρόπου Εμπλουτισμός του λεξιλογίου στην αγγλική γλώσσα Βελτίωση στην εκφορά γραπτού και προφορικού λόγου στην αγγλική γλώσσα Εκμάθηση των τεχνικών δημιουργίας κλειστού τύπου ερωτήσεων Έκθεση των μαθητών σε αυθεντικά πολυτροπικά γλωσσικά περιβάλλοντα Βιολογία Αγγλικά

Θεωρητικό Υπόβαθρο Έναυσμα: Παιγνιώδης μάθηση + Ενδιαφέρον Μαθητών Εκπαιδευτικοί = σχεδιαστές & διαχειριστές της γνώσης Μαθητές/τριες = εξερευνητές της γνώσης (Kalantzis & Cope, 2010) Παιγνιώδης μάθηση (game-based learning) (Plass, Homer & Kinzer, 2015) & εφαρμογή γνώσεων σεμιναρίου επιμόρφωσης Erasmus+ KA1 Ομαδοσυνεργατική μέθοδος εκπόνησης προγράμματος (peer learning) (Αγγελίδου & Αρναούτη, 2017; Ματσαγγούρας, 2000) Διαθεματικότητα στην εκπαίδευση (ΔΕΠΠΣ 2001) Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας μέσω περιεχομένου (content-based learning) (Brinton et al., 1989; Stoller, 2002) Μέθοδος BYOD (Bring Your Own Device) (Selwyn, 2017) Παιγνιώδης μάθηση + Ενδιαφέρον Μαθητών Νέες Τεχνολογίες

Εφαρμογή της δράσης Χρονική Διάρκεια: Σε 1 σχολικό τετράμηνο – 1 δ.ω. / 15 ημέρες 6 ομάδες των 4 μαθητών/τριών και 1 ομάδα των 3 μαθτών/τριών , 1 θεματική ενότητα ανά ομάδα: α) Πρωτεΐνες, β) Ένζυμα, γ) Νουκλεϊκά Οξέα, δ) Υδατάνθρακες & Λιπίδια, ε) Κύτταρο-Κυτταρικά Οργανίδια, στ) Μοριακή Γενετική και ζ) Κυτταρική Διαίρεση Περιεχόμενο συναντήσεων: Προβολή σχετικών με τις ενότητες παρουσιάσεων PowerPoint, Δημιουργία 15 ερωτήσεων κλειστού τύπου, Ανατροφοδότηση, Μεταφορά ερωτήσεων στην αγγλική γλώσσα, Βελτίωση Παραγόμενου υλικού, Μεταφορά ερωτήσεων στο λογισμικό, Επικοινωνία μέσω Ηλεκτρονικής Αλληλογραφίας, Παίξιμο των παραγόμενων παιχνιδιών σε ομάδες Είδη παιχνιδιών: Taboo Βιολογίας (Word) Παιχνίδι με ερωτήσεις γνώσεων (Word) Σταυρόλεξα (Crossword Labs: https://crosswordlabs.com/).

Κριτήρια Επίτευξης Στόχων Ενίσχυση κινήτρου συμμετοχής και ελεύθερης έκφρασης μαθητών/τριών μέσα από επιλογή θεματικών των ερωτήσεων και τύπου παιχνιδιών Kατανόηση και εφαρμογή των θεμάτων της Βιοχημείας στην καθημερινή ζωή Ομαδοσυνεργατικός τρόπος υλοποίησης της δράσης Διεκπεραίωση της δράσης στην αγγλική γλώσσα (χρήση προφορικού & γραπτού λόγου) Xρήση κινητών τηλεφώνων για εκπαιδευτικούς σκοπούς

Παραδείγματα Εφαρμογής της Δράσης 1/4 Εικόνα 1. Ενδεικτικές Διαφάνειες Παρουσίασης των Εννοιών της Βιολογίας - Βιοχημείας

Παραδείγματα Εφαρμογής της Δράσης 2/4 Εικόνα 2. Παράδειγμα σταυρόλεξου για τη Μοριακή Γενετική

Παραδείγματα Εφαρμογής της Δράσης 3/4 Εικόνα 3. Παράδειγμα καρτών με ερωτήσεις γνώσεων για τη Μίτωση-Μείωση

Παραδείγματα Εφαρμογής της Δράσης 4/4 Εικόνα 4. Παράδειγμα καρτών Taboo για τις Πρωτεΐνες

Συμπεράσματα Εμπέδωση διδαγμένων θεματικών ενοτήτων Βιολογίας-Βιοχημείας με τρόπο παιγνιώδη και διασκεδαστικό Έκθεση σε πολυτροπικά γλωσσικά περιβάλλοντα (γραπτό λόγο και οπτικό υλικό) Εξάσκηση τεχνικών δημιουργίας ερωτήσεων κλειστού τύπου Μετατροπή κινητών τηλεφώνων σε εργαλεία αναζήτησης και απόκτησης γνώσης Καλλιέργεια δημιουργικότητας μαθητών – αυτενέργειας – συνεργατικότητας Βελτίωση δεξιοτήτων στην αγγλική γλώσσα Εφαρμογή διαθεματικών δράσεων με παιγνιώδη στοιχεία μπορεί να προβεί ωφέλιμη και σε άλλα μαθήματα καθώς και άλλες δομές της εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, ΕΠΑ.Λ.) (http://lyk-evsch-n-smyrn.att.sch.gr/wordpress/?cat=46)

Βιβλιογραφία Brinton, D., Snow, M. & Wesche, M. (1989). Content-based second language instruction. New York, ΝΥ: Newbury House. Kalantzis, M. & Cope, B. (2010). The Teacher as Designer: pedagogy in the new media age. E-learning and Digital Media, 7(3), 200-222. Plass, J. L., Homer, B. D. & Kinzer, C. K. (2015). Foundations of Game-Based Learning. Educational Psychologist, 50(4), 258–283. Selwyn, N. (2017). Education and Technology: Key Issues and Debates. (2nd ed.). London & New York: Bloomsbury. Stoller, F. L. (2002). Content-Based Instruction: A Shell for Language Teaching or a Framework for Strategic Language and Content Learning? Keynote presented at the annual meeting of Teachers of English to Speakers of Other Languages, Salt Lake City, UT. Αγγελίδου, Χ. & Αρναούτη, Ε. (2017). Δημιουργία Ντοκιμαντέρ για τις Παγκόσμιες Φυσικές Προστατευόμενες Περιοχές στην Αγγλική Γλώσσα. Στο Χ. Τσιχουρίδης, Δ. Κολοκοτρώνης, Δ. Λιόβας, Μ. Μπατσίλα, Κ. Σταθόπουλος, Α. Κοντογεωργίου, Η. Λιάκος & Ζ. Καρασίμος (επιμ.), Πρακτικά 3ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Δ, 43-48. Λάρισα. Ματσαγγούρας, Η. (2000). Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρης. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. (2001). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ). Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας! Χρυσή Αγγελίδου cagelidou@gmail.com Ειρήνη Αρναούτη earnaouti@gmail.com