ΗΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Τροφή για σκέψη…» ΘΕΜΑ: Διατροφή στην εφηβεία
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
1.Η σημασία των επιτόπιων μελετών - έρευνες με αποτελέσματα 2.Η κατάσταση σήμερα 3.Εφαρμογή της έρευνας πεδίου από μαθητές στην αλυκή της Λάρνακας Οι επιτόπιες.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
Ιδιαίτερα είδη μάθησης. Υπάρχουν δύο είδη μάθησης τα οποία δεν εντάσσονται στα συνηθισμένα είδη μάθησης που έχουμε δει ως τώρα. Οι δύο αυτοί τύποι μάθησης.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣ ΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΡΟΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Το μανθάνον υποκείμενο δεν κατασκευάζει την προσωπική του γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Μ Α Θ Η Σ Η. Συσκευή για τη μέτρηση της εξαρτημένης αντίδρασης Σε αυτή τη βελτιωμένη εκδοχή της αυθεντικής συσκευής του Pavlov μετριέται η ποσότητα σιέλου.
Η Θεωρία της Gottfredson
Η Θεωρία του Κ. Lewin για το ζωτικό χώρο E ργασία στο πλαίσιο του μαθήματος «Ψυχολογία» από τους φοιτητές: Γεράσιμο Βαρσάνη Δέσποινα Μπρέκου Σπύρο Ζαρογιάννη.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ενότητα 3: Θεωρίες ανθρώπινης ανάπτυξης Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:
Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ενότητα 1:Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Γλωσσική ανάπτυξη. Θεωρίες Γλωσσικής Ανάπτυξης  Οι υπέρμαχοι της θεωρίας της μάθησης- με πρωταγωνιστή τον Skinner- πιστεύουν ότι η ανάπτυξη της.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Η θεωρία κοινωνικής μάθησης του Krumboltz
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Το μοντέλο δομής κοινωνικών παραγόντων του Κ. Roberts
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Το αναλυτικό πρόγραμμα του μέλλοντος
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Στην Ελλάδα, σε πρόσφατο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B 931/ ), στο άρθρο 6 και στην παράγραφο Γ΄ σε σχέση με τα παιδιά με ειδικές.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Εργασία των μαθητών του Β3
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Η ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ Jean Paiget
Αναπτυξιακη ψυχολογια
Κοινωνικοποίηση Κοινωνικοποίηση είναι η διαδικασία με την οποία τα παιδιά αποκτούν τις αξίες ,τις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές που θεωρούνται σημαντικές.
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Η ΗΘΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Φυσιολογικό και παθολογικό
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ

John Watson: Συμπεριφοριστής Arnold Gessel: Εξίσου ακραία θέση με τον Watson αλλά αντίθετη θέση Δομή και χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης όπως τα φυτά. Η εξελικτική ψυχολογία έχει απορρίψει τους ισχυρισμούς του Gessel. (GESSEL)

ΗΘΟΛΟΓΙΑ Έργο του Konrad Lorenz και Niko Tinbergen. Συνοψίζεται στην μελέτη δύο εξελικτικών βάσεων: Της συμπεριφοράς Της ανάπτυξης

ΒΑΣΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΗΘΟΛΟΓΩΝ Κάθε είδος είναι προγραμματισμένο ως προς την συμπεριφορά του: Είναι προϊόν της εξέλιξης του είδους. Είναι προσαρμοστικές συμπεριφορές Η διαδικασία της αποτύπωσης απαντάται στα πτηνά.

Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΗΘΟΛΟΓΩΝ Δίνεται βάση στις έμφυτες ή ενστικτώδεις αντιδράσεις που: 1) Αποτελούν κοινό χαρακτηριστικό των ατόμων ενός είδους. 2) Ενδέχεται να καθοδηγούν πολλά άτομα σε παρόμοια εξελικτικά μονοπάτια.

Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ Γίνεται στο φυσικό περιβάλλον (κατά προτίμηση) Η εκάστοτε συμπεριφορές τους γίνονται πιο κατανοητές καθώς έχουν αποδείξει την προσαρμογή τους σε αυτό

ΕΝΣΤΙΚΤΩΔΕΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ John Bowlby Τα παιδιά εκδηλώνουν συμπεριφορές: Κάθε αντίδραση προωθεί ένα συγκεκριμένο είδος εμπειρίας το οποίο τελικά θα συμβάλλει στην επιβίωση και την εξέλιξη του υποκειμένου. Άνθρωπος και αντιδράσεις (πχ κραυγή μικρού παιδιού), η οποία έχει συγκεκριμένους σκοπούς (Bowlby)

ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Οικεία/ξένα πρόσωπα –συναισθηματική προσκόλληση. Η σχέση μεταξύ ενός βρέφους και των ατόμων του παρέχουν φροντίδα είναι αμφίδρομη. Ενδέχεται λόγω εξωγενών παραγόντων αυτή η σχέση να είναι προβληματική.

ΣΥΝΕΠΕΙΑ Ainsworth 1) Μη επιτυχημένη συναισθηματική ανταπόκριση. 1) Μη επιτυχημένη συναισθηματική ανταπόκριση. 2) Σχηματισμός μη ασφαλών προσκολλήσεων Μάθηση: τα στενότερα πρόσωπα γίνονται αναξιόπιστα και φαίνονται ανάξια εμπιστοσύνης.

ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΙ Κατά την ευαίσθητη περίοδο, το άτομο επηρεάζεται από τις περιβαλλοντικές επιρροές. Τρεις μήνες – κρίσιμη χρονική περίοδος Gottlieb: Επηρεαζόμαστε από τις εμπειρίες μας (ηθολόγοι). Άνθρωπος – βιολογικό όν: επηρεάζει τις μαθησιακές εμπειρίες που δέχεται.

ΗΘΟΛΟΓΙΑ 1960 1) Μελέτη των ανθρώπων όσον αφορά την εξέλιξη καθημερινά. 2) Σύγκριση της ανθρώπινης εξέλιξης με αυτήν άλλων ειδών.

<<ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΗΘΟΛΟΓΙΑΣ>> Ανικανότητα να προβλέψει το μέλλον. Οι προγεννετικές εμπειρίες είναι ικανές να εξουδετερώσουν την γεννετική προδιάθεση

Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Διατυπώθηκε από τον Urie Bonfenbrenner (Αμερικανός ψυχολόγος 1917 – 2005) και περιγράφει πως το περιβάλλον επηρεάζει την παιδική και εφηβική ανάπτυξη (βιοοικολογική θεωρία). Βασική αρχή της θεωρίας του αποτελεί το γεγονός ότι τα φυσικά περιβάλλοντα επηρεάζουν κατά κύριο λόγο τα αναπτυσσόμενα άτομα. Ορίζει το περιβάλλον ως μια σείρα από υποδομές που εφαρμόζουν η μία μέσα στην άλλη.

(ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ BONFENBRENNER)

ΜΙΚΡΟΣΥΣΤΗΜΑ 1) Αποτελεί τον πιο άμεσο περίγυρο του αναπτυσσόμενου ατόμου 2) Αρχικά, το περιβαλλοντικό αυτό σύστημα περιορίζεται στην οικογένεια 3) Αργότερα, το σύστημα γίνεται πιο πολύπλοκο. Το βρέφος εκτίθεται σε ευρύτερες κοινωνικές τάξεις (πχ βρεφονηπιακοί σταθμοί). Αναπτύσσεται σχέση αλληλεπίδρασης του ιδίου με το κοινωνικό περίγυρό του.

4) Το μικροσύστημα παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του ανθρώπου ο οποίος επηρεάζει και επηρεάζεται από όλους τους άλλους ανθρώπους που βρίσκονται στο σύστημα.

ΜΕΣΟΣΥΣΤΗΜΑ Αποτελεί το δεύτερο αμεσότερο περιβαλλοντικό σύστημα που επηρεάζει το αναπτυσσόμενο άτομο. Αφορά τις επαφές ή τις αλληλεξαρτήσεις ανάμεσα σε μικροσυστήματα (πχ σπίτια, σχολεία κλπ.)

Σύμφωνα με τον Bonfenbrenner η εξέλιξη του αναπτυσσόμενου ατόμου μπορεί να βελτιστοποιηθεί από ισχυρούς υποστηρικτικούς συνδετικούς κρίκους. Μη υποστηρικτικοί συνδετικοί κρίκοι μπορούν να σημάνουν προβλήματα.

ΕΞΩΣΥΣΤΗΜΑ Αποτελεί το τρίτο από τα περιβαλλοντικά στρώματα του Bronfenbrenner Στο περιβαλλοντικό αυτό στρώμα, τα παιδιά και οι έφηβοι δεν συμπεριλαμβάνονται, αλλά επηρεάζεται η ανάπτυξή τους (πχ. Επαγγελματικός προσανατολισμός)

ΜΑΚΡΟΣΥΣΤΗΜΑ Είναι το τελευταίο περιβαλλοντικό στρώμα στο οποίο λαμβάνει χώρα η εξέλιξη. Αποτελεί σύντηξη των υπολοίπων στρωμάτων (μικροσύστημα, μεσοσύστημα, μακροσύστημα).

Πρόκειται για μια ευρεία ιδεολογία η οποία περιγράφει μεταξύ άλλων τον τρόπο αντιμετώπισης των παιδιών, τι πρέπει να τους διδάσκονται και για ποιους στόχους θα πρέπει να αγωνίζονται (αξίες).

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Η θεωρία του Bonfenbrenner περιλαμβάνει και μία χρονική διάσταση (χρονοσύστημα), καθώς υποστηρίζει ότι κατά την διάρκεια της ανάπτυξης του ατόμου, αλλάζει και η συμπεριφορά του (πχ εφηβεία = συχνές αντιπαραθέσεις). Θεωρεί ότι η ηλικία του αναπτυσσόμενου ατόμου έχει μεγάλη σημασία στον τρόπο που θα αντιμετωπίσει διάφορες πιθανές καταστάσεις.

ΓΑΪΤΑΝΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΟΥΣΑΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ