Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Οι γνώσεις, οι αξίες και οι δεξιότητες στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Κοινωνικές Δεξιότητες
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΄Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΑΓΩΓΗ ΖΩΗΣ Διαπολιτισμική εκπαίδευση
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
Νεοφιλελεύθερος μύθος κ παιδική ηλικία Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: γνώση και εξουσία.
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Ηγεσία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ Η ΕΝΤΑΞΗ; ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Πρόταση για την αξιοποίηση της πολυγλωσσίας στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών Βασίλης Συμεωνίδης
Η ιδιότητα του πολίτη και οι διαδικασίες της εκπαίδευσης στην Ευρώπη
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Γιώργος Μαυρομμάτης.  Στο σημερινό μάθημα θα ασχοληθούμε με τη μετανάστευση, τους διαφορετικούς πληθυσμούς και την έννοια της ένταξης  Τι είναι ένταξη.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση Κλασσική Σοσιαλδημοκρατία & Ο Τρίτος Δρόμος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σχέσεις μεταξύ εθνικού κράτους καi παγκοσμιοποίησης
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ETTA HOLLINS “Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ.
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΣΑΡΔΑΝΙΔΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Σχέσεις μεταξύ εθνικού κράτους καi παγκοσμιοποίησης
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ-ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Η αναγκαιότητα της διαπολιτισμικής προσέγγισης υπαγορεύεται από τη διαδικασία της παγκοσμιοποίησης και τη μετανάστευση, η οποία αποτελεί μια μόνο περίπτωση του φαινόμενου της παγκοσμιοποίησης.

Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Παρατηρούμε μια μετατόπιση στην έμφαση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. α) Στο παρελθόν ο κύριος στόχος της ήταν ο παραμερισμός των διακρίσεων με βάση τη φυλή, το φύλο, την εθνοτική καταγωγή κτλ., καθώς και η διδασκαλία της πολιτικής και κοινωνικής ισότητας. β) Σήμερα, ο στόχος για μια ευνομούμενη δημοκρατική εθνική κοινωνία έχει αντικατασταθεί από τη προσήλωση σε ένα χωρίς όρια «νεοφιλελεύθερο ήθος», το οποίο δίνει έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων που θα καθιστούν ικανούς τους πολίτες να λειτουργούν ως «πολίτες του κόσμου», με αρχές που διαμορφώνονται από την παγκόσμια αγορά και χωρίς ρίζες σε συγκεκριμένο εθνικό κράτος.

Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Όπως και η παραδοσιακή διαπολιτισμική εκπαίδευση, η νέα εκδοχή της αναζητά να προκαλέσει στερεότυπα και προκαταλήψεις, να διευρύνει τους ορίζοντες των ανθρώπων και να αναπτύξει τις ικανότητές τους για διαπολιτισμική αλληλεπίδραση. Ωστόσο, διαφέρει από την παραδοσιακή διαπολιτισμική εκπαίδευση στο ότι δε συνδέεται πια με κάποιο εθνικό πρόγραμμα κοινωνικής δικαιοσύνης και ισότητας. Ο στόχος είναι να αναπτύξει ένα κοσμοπολίτικο πολιτισμικό κεφάλαιο του ατόμου όχι για να αντιμετωπίσει αδικίες και αποκλεισμούς που καθιστούν μειονεκτικές και στιγματίζουν συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες στο πλαίσιο του εθνικού κράτους.

Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Μπορούμε να ονομάσουμε αυτή την αντιπαράθεση ως σύγκρουση ανάμεσα στον «τοπικό- εθνικό διαπολιτισμό» και τον «κοσμοπολίτικο διαπολιτισμό». Ο πρώτος τονίζει την ανάγκη μάθησης και σεβασμού των ταυτοτήτων και των πολιτισμών των ομάδων που αποτελούν την εθνική κοινωνία με στόχο περισσότερη δικαιοσύνη και ισονομία για όλους τους πολίτες. Ο δεύτερος προκρίνει τη μάθηση των διεθνών γλωσσών και πολιτισμών, ιδιαίτερα αυτών με διεθνή επιρροή (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ρώσικα, Κινέζικα, Ισπανικά) ως ένα τρόπο ενίσχυσης της οικονομικής δυνατότητας και του πολιτισμικού κεφαλαίου του ατόμου σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο.

Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Για τους υποστηρικτές της διαπολιτισμικής προσέγγισης αυτή η κοσμοπολίτικη αντίληψη του διαπολιτισμού ενέχει σοβαρό κίνδυνο να διαχωριστεί σταδιακά από κάθε πρόγραμμα κοινωνικής δικαιοσύνης στο επίπεδο του εθνικού κράτους. Στον Καναδά, για παράδειγμα, η Joshee διαπιστώνει μια σημαντική μετατόπιση της έμφασης της πολιτικής για τον πολυπολιτισμό. Ενώ στο παρελθόν αντιμετωπιζόταν ως ένας τρόπος προώθησης της κοινωνικής ισότητας και δικαιοσύνης μέσα από την ένταξη των ομάδων που βίωναν τον κοινωνικό αποκλεισμό, σήμερα ο πολυπολιτισμός ερμηνεύεται με όρους της νεοφιλελεύθερης «κοινωνικής συνοχής» που δίνει έμφαση στην ανεκτικότητα της πολιτισμικής ετερότητας, χωρίς καμιά δέσμευση για μείωση των οικονομικών διακρίσεων και ανισοτήτων.

Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Η διαπολιτισμικότητα δημιουργεί εντάσεις και αντιπαραθέσεις. Ακόμα και στις κοινωνίες που αναγνωρίζεται η αναγκαιότητα διαπολιτισμικών προσεγγίσεων παρουσιάζονται λιγότερο ή περισσότερο έντονες διαφωνίες αναφορικά με το εννοιολογικό περιεχόμενο και τον τρόπο εφαρμογής τους. Αυτό που κυρίως «διχάζει» είναι το θέμα της ισορροπίας ανάμεσα στην ενότητα και την ετερότητα ενός εθνικού κράτους. Η διαπολιτισμική προσέγγιση έρχεται, ανάμεσα στα άλλα, να διαβεβαιώσει ότι η αναγνώριση της ετερότητας δεν υποσκάπτει τις προσπάθειες για την εδραίωση κοινών πολιτισμικών αξιών, αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης ανάμεσα στις κοινωνικές ομάδες.

Όσοι αντιτίθενται στη διαπολιτισμική προσέγγιση θεωρούν ότι πολιτικές που υποστηρίζουν τις εθνοπολιτισμικές ταυτότητες αναγκαστικά υποσκάπτουν την ευρύτερη εθνική ταυτότητα. Υποστηρίζουν ότι όσο περισσότερο οι μετανάστες ενθαρρύνονται να ταυτίζονται με την εθνοπολιτισμική τους ομάδα τόσο λιγότερο θα ταυτίζονται με την ευρύτερη κοινωνία ή τους συμπολίτες τους των άλλων εθνοπολιτισμικών ομάδων.

Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση Το εκπαιδευτικό δίλημμα στις πολυπολιτισμικές κοινωνίες των εθνικών κρατών είναι να συνδυάσουν την αναγνώριση και το σεβασμό των επιμέρους πολιτισμικών ομάδων με τη δημοκρατική κοινωνία, με τα ιδεώδη και τις αξίες της οποίας, όλοι οι πολίτες θα μπορούν να ταυτιστούν. Η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να λειτουργούν σε εθνοτικό, εθνικό και πλανητικό επίπεδο και η ταύτιση όλων με την εθνική πολιτισμική έκφραση προϋποθέτει ένα διαπολιτισμικό σχολικό πρόγραμμα που θα συμβάλει στη διαμόρφωση μιας εθνικής πολιτισμικής ταυτότητας, η οποία θα αντανακλά τις προοπτικές, τις ελπίδες και τις δυνατότητες όλων των πολιτών και θα προωθεί το δημόσιο συμφέρον.