ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Information Systems Governance Αγγελής Δημήτριος (ΜΤΕ/0936) IS Governance Ορισμός: Πληροφοριακή Διακυβέρνηση ονομάζουμε εκείνες τις διαδικασίες βάση των.
Advertisements

Β2Β eBusiness Παρουσίαση στα ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Παράρτημα Καστοριάς Αθ. Στουρνάρας Διευθυντής Υπηρεσιών
ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ QUALITY ASSURANCE IN EDUCATION CHALLENGES AND OPPORTUNITIES ΣΠΥΡΟΣ ΑΜΟΥΡΓΗΣ ,AIA,
Το cloud computing & τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα 12o Συνέδριο Infocom World 2010 Αθήνα, 19 Οκτωβρίου 2010 Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Υλοποίηση έργου e-Security στη Γ. Λαζαρίδη Μάρμαρα Δράμας ΑΕ Νικόλαος Νίκου Γεν. Δ/ντής Vertitech Ηλ. Μηχ & Μηχ ΗΥ ΑΠΘ / MBA Warwick.
1o ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ:
Κανάλια Διανομής. Διακίνηση προϊόντων χωρίς ενδιάμεσους = Customer = Manufacturer A. Number of contacts without a distributor M x C = 3 X 3 =
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 The Knowledge Economy and Public Administration Dr. Costis Toregas George.
1 ©2003 TRANSLOG ATHENS UNIVERSITY OF ECONOMICS AND BUSINESS TRANSPORTATION SYSTEMS AND LOGISTICS LABORATORY (TRANSLOG) ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Journey Planning Ενότητα 7: Παρουσίαση 1 Γεώργιος Κ.Δ. Σαχαρίδης Λάμπρος Μπίζας, Δημήτρης Ριζόπουλος Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #3: Process Management & Performance Improvement Διδάσκων: Αγγελική Πουλυμενάκου Τμήμα: Διοικητικής.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #4: Core Competencies, Core Processes, Balanced Scorecard and 6Sigma Διδάσκων: Αγγελική Πουλυμενάκου.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: “Sources of Innovation” Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Demographics Δημογραφικά χαρακτηριστικά. Demographics Δημογραφικά Χαρακτηριστικά Population characteristics Χαρακτηριστικά Πληθυσμού Population Growth.
Ναυτικά Πληροφοριακά Συστήματα & Ηλεκτρονικό Εμπόριο Δρ. Θεόδωρος Λίλας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Πανεπιστημίου.
Η Ακαδημία κατά της Διαφθοράς Prof. Dr. Nikos Passas, Intl Anti-Corruption Academy, Vienna and Northeastern Univ. Boston.
Food and Beverage Operations and Management.  Food: Περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα στυλ και είδη κουζίνα  Beverages: Περιλαμβάνει όλα τα αλκοολούχα και.
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας. ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ.
Ανάπτυξη Στρατηγικής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ «Σχεδιασμός Προγραμμάτων Μάρκετινγκ » Ακαδ. Έτος Δέσποινα Καραγιάννη Αν. Καθηγήτρια Μάρκετινγκ.
Foodservice Business Γεώργιος Απλαδάς 2 ο Μάθημα.
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων Ενότητα 2: Οργάνωση-Business Plan. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Επενδυτικοί Αριθμοδείκτες Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
: Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών : «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση.
Ευρωπαϊκή Δημόσια Πολιτική Σπύρος Μπλαβούκος Δημήτρης Μπουραντώνης
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 3η Διαφήμιση και Προώθηση Τουριστικής Καμπάνιας Παρακαλώ μελετήστε τις πρακτικές ερωτήσεις 3, στο e-class.
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘Α τρίμηνο 2015 Το α’ τρίμηνο του 2015 ο κλάδος παρουσιάζει τάσεις σταθεροποίησης στα έσοδα του ενώ οι επενδύσεις αυξάνονται με.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Αποδοτικότητας Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ CORPORATE GOVERNANCE* * Τρόποι Διοίκησης και Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Διάρθρωσης Κεφαλαίων & Βιωσιμότητας Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ καθηγητής Παν. Αιγαίου Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. Τμήματα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
Κύκλος Πληροφορίας Δεδομένα: Δεδομένα Πληροφορία Γνώση Παραγωγή
Επανασχεδιασμός Επιχειρηματικών Διαδικασιών
Το Μάνατζμεντ ως μέσο Ενεργοποίησης των Επιχειρήσεων
Mazi Travel Hotel Management Consulting
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Demand: key factors world economy sea borne commodity trade
Slide 2 ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΌ ΕΡΓΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΝ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ
Δρ. Πέτρος Τομάρας Καθηγητής Μάρκετινγκ ΤΕΙ Αθήνας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ & ΟΙ ΛΟΓΙΚΕΣ ΤΗΣ
Ειδικά Θέματα Χρηματοοικονομικής
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Σύστημα εσωτερικών δικλίδων
Ασκήσεις Κεφάλαιο 11.
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
Μέτρηση αντικτύπου του έργου Αποτελέσματα Ερευνών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Chemicals: The first link in many value chains ENΕΡΓΟUMΕ ΜΕ TO NOMO
ESA 2010 vs ESA 95 Τμήμα Εσωτερικής Οικονομίας Τμήμα Οικονομετρικών Προβλέψεων (Γιάννης Παπαδογεώργης και Ζαχαρίας Μπραγουδάκης) Διεύθυνση Οικονομικής.
Δομή του Προγράμματος ΒΔ1 – Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων
Customer Satisfaction
Ημερίδα Παράδοσης Συμφωνιών Επιχορήγησης Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση ΚΑ Ιουνίου, 2018 Λευκωσία.
Food and Beverage Operations and Management
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Renewable Energy Sources in Greece, within the crisis environment
Η ανάπτυξη της ρυθμιστικής διακυβέρνησης στην ΕΕ.
Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στον Τουρισμό Μάθημα: Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης ΑΘΗΝΑ.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΑΛΗΘΕΥΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΛΕΝΗ ΠΑΡΑΣΧΗ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

1.2. Performance Definition 1. INTRODUCTION 1.1. Background Απελευθέρωση Αερομεταφορών Ανταγωνισμός Ανάγκη Αποδοτικότητας 1.2. Performance Definition “Performance measurement is the process of quantifying the efficiency and effectiveness of past actions”. Neely et al. (2002, p. xiii) Efficiency = Αποδοτικότητα - Διαχείριση πόρων Effectiveness = Αποτελεσματικότητα – Επίτευξη στόχων

Efficiency Dimensions Financial efficiency costs/revenues Allocative efficiency κατανομή πόρων Productive efficiency outputs/ inputs (at a given level of quality) Inefficiency sources technical inefficiency beyond management control (e.g. increased inputs/costs due to expansion projects, decreased outputs/traffic due to geopolitical events) - x-inefficiency wasteful management

Organizations (ICAO, ACI, IATA) Policy maker & Regulators Researchers The need for performance measurement Airport operators Shareholders Airlines Organizations (ICAO, ACI, IATA) Policy maker & Regulators Researchers Stakeholders Communities

The value of performance measurement Airport Benchmarking Limitations Data availability Internal heterogeneity Ownership Accounting practices External heterogeneity Economy Geography Size Traffic mix

Source: Adopted from Liebert (2010).

Financial efficiency Ποσοτικές Αποσπασματικές (Partial) Μετρήσεις Performance area Performance Indicator Financial efficiency Costs Total Costs/WLU Depreciation costs/WLU Labor costs/ Total operating costs Labor cost/passenger Labor cost/ATM Labor cost/WLU Revenues Total Revenues/WLU Aeronautical Revenues/WLU Non-aeronautical Revenues/WLU Aeronautical /Total Revenues Non-aeronautical/Total Revenues Commercial performance Concession revenues/passenger Rental revenues/passenger Concession revenues/m2 Rental revenues/m2 Concession revenues/Concessionaire’s total turnover Profitability Total Revenues/Total Costs Operating margin Operating profit/WLU Operating profit/Total assets EBITDA/WLU EBITDA/passenger EBITDA/employee Labor productivity Passenger/employee ATMs/employee WLU/employee Total Revenues/employee Value added/employee Capital productivity WLU/Total assets Revenues/Total assets Total assets/employee Return on capital employed 7

Ποσοτικές Συγκεντρωτικές (Aggregate) Μετρήσεις Stochastic Frontier Analysis (SFA) Data Envelopment Analysis (DEA) Total Factor Productivity (TFP) 8

Περιορισμοί Παραδοσιακών Ποσοτικών Μετρήσεων Περιορισμοί Παραδοσιακών Ποσοτικών Μετρήσεων Προσανατολισμός στο παρελθόν (Ghalayini & Noble, 1996) Δίνουν αποτελέσματα, αλλά όχι εξηγήσεις (Pels et al., 2001) Δεν αποκαλύπτουν τις αιτίες του inefficiency (Wongrassamee et al., 2003). Αγνοούν ανεπιθύμητες εκροές (π.χ θόρυβος, καθυστερήσεις) (Lozano et al., 2013) Δεν λαμβάνουν υπόψη τους την ετερογένεια του περιβάλλοντος (Malighetti et al., 2010) Υπερβολική έμφαση στα οικονομικά μεγέθη – αγνοούν σημαντικές παραμέτρους, όπως ποιότητα, καινοτομία, επιχειρηματική αριστεία. (Kaplan & Norton, 1992). 9

Διαβατηριακός έλεγχος Ποιοτικές Μετρήσεις Κατηγορία Δείκτης Προσβασιμότητα Επίγεια μέσα μεταφοράς Parking Check-in Χρόνος αναμονής Εξυπηρέτηση Διαβατηριακός έλεγχος Πληρότητα ελέγχου Security Γενική αίσθηση ασφάλειας Προσανατολισμός Αποστάσεις καθοδήγηση Συνδεσιμότητα πτήσεων Παροχές Αεροδρομίου Εμπορικά καταστήματα (ποικιλία, τιμές) Διαθεσιμότητα καροτσιδίων αποσκευών Καθίσματα επιβατών VIP lounges ATMs Wi-Fi Περιβάλλον Αεροδρομίου Άνεση Θερμοκρασία Καθαριότητα 10

Περιορισμοί Παραδοσιακών Ποιοτικών Μετρήσεων Περιορισμοί Παραδοσιακών Ποιοτικών Μετρήσεων Έλλειψη μεθοδολογικής συνάφειας (Richard et al. 2009) Υπερβολική έμφαση στους επιβάτες – αγνοούν άλλες κατηγορίες πελατών (Graham, 2005) Ασυμφωνία εκτιμήσεων, ανάλογα με τις κατηγορίες επιβατών (leisure, business, etc) (Lubbe et al. 2011) Αποκομμένες από το γενικό πλαίσιο μετρήσεων απόδοσης (De Nicola et al. 2013) 11

The need for further research AIRPORT PERFORMANCE The need for further research Security, Environment, Risk Assessment and User Charges (Oum & Yu, 2004) Location, Size, Traffic Mix and Ownership Status (Reinhold et al., 2010) X-inefficiency sources (Gillen & Lall, 1997; Pels et al., 2003; Bazargan & Vasigh, 2003; Marques, & Brochado, 2008; Adler & Liebert, 2014) Software components: People, Strategy, Leadership, Management, Culture, Goodwill, Social Responsibility and Corporate Governance (Zairi, 2012, p.15) 12

THE AIRPORT BUSINESS Customers & Stakeholders Airport employees Visitors and retail customers Meeters and greeters Neighbors Can be segmented along multiple dimensions: By route: transfer/origin passengers By purpose: corporate/leisure By travel class: premium/economy Retail Food and beverage Car parking Hospitality Service kiosks (e.g. car rentals) MRO, FBO Catering Ground handling Advertisers Home carrier LCC Other traditional airlines General aviation (business jets, helicopters, etc) Cargo and end-consumers Real estate Hospitality Transportation services (e.g. metro, multimodal, taxi) Government (urban planning & development, CAA, ministry of finance, ministry of tourism) Airport Customer Groups Source: Hermann and Hazel (2012)

New approaches AIRPORT PERFORMANCE 14 Evolution of PMM systems. Source: Adopted from Yadav (2013) 14

AIRPORT PERFORMANCE A holistic approach Airport operator μ-systems Airlines Passengers Service providers Endosystem Suppliers Lobbies Local Society Tour Operators Mesosystem Macrosystem Economy Technology Regulation Legislation 15

Ευχαριστώ για την προσοχή σας ! Ε. Παράσχη Ευχαριστώ για την προσοχή σας ! Ε. Παράσχη Ελένη Παράσχη