Οριζόντιες αντι-ανταγωνιστικές συμπράξεις (ανταλλαγή πληροφοριών)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
Advertisements

Δημήτρης Ν. Τζουγανάτος Καθηγητής Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών
Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
Σχόλια για την Αγορά Πετρελαιοειδών Παντελή Κάπρου Πρόεδρου της ΡΑΕ Καθηγητή ΕΜΠ.
1.3.2 Αγορά Μορφές αγοράς Παπαδοπούλου Άννα.
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε. / "SEMI-REGULATED" ΑΓΟΡΑ
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
ΕπιχειρησιακΟ Σχεδιο (Business Plan)
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
ΑΦΟΙ ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ ΑΒΕΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Οι Ειδικοί στο Σησάμι.
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
Μετάφραση Απόδοση υπό Ηλία Πετράκου (Διπλωματούχου χημικού Αντιπροέδρου Σ.Β.Π.Ε)
Πολιτική Ανταγωνισμού στο τομέα της ενέργειας
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Εκπαιδευτής: Καλλικανδή Αθηνά Ειδικότητα:MSc Reading University – U.Κ
Η Νεοκλασική Πολιτική Οικονομία της Παραγωγής και των Αγορών
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Εισαγωγή Αντικείμενο Αποσαφήνιση βασικών εννοιών της ΕΚΕ Εμπλεκόμενα μέρη Σκοπός Αξιολόγηση της εφαρμογής της ΕΚΕ από την Nestle Ελλάς Μεθοδολογία Επισκόπηση.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 30/04/2004.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
Παρουσίαση πτυχιακής εργασίας από τον φοιτητή Αναστάσιο Ζιώγα (8458) υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας κ. Τσουρέλα Μαρίας ΣΕΡΡΕΣ, ΙΟΥΝΙΟΣ 2015.
4. Αρμοδιότητες της ΕΕ. Αρχές ανάθεσης Α. Η αρχή της δοτής αρμοδιότητας (: κάθε αρμοδιότητα που δεν απονέμεται στην ΕΕ ανήκει στα Κράτη μέλη). α) Ο προσωρινός.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Κρατικές Ενισχύσεις και RIS Ζ. Γεωργοπούλου ΕΥΚΕ.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
8. Ανταγωνισμός. I. Εισαγωγικές έννοιες Το δίκαιο του ανταγωνισμού γεννήθηκε στις ΗΠΑ, Στην ΕΕ μέσω Γερμανίας, 1956, από τη Συνθ ΕΟΚ, Στην.
Καθεστώς κρατικών ενισχύσεων σε έργα Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας Βασίλης Γογγολίδης Δ / νση Σχεδιασμού & Προγραμματισμού Πολιτικών.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
1 Κόστος λειτουργίας πλοίου 2008 Καύσιμα45-50% Μισθοί23-25% Επισκευή10-12% Λιμενικά έξοδα7-10% Ασφάλιση2% Άλλα5-6%
ΟΟΣΑ Αξιολόγηση Συνθηκών Ανταγωνισμού στην Ελληνική νομοθεσία Τομέας ηλεκτρονικού εμπορίου Συστάσεις ΟΟΣΑ.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
Αναφορά προόδου ή κατάστασης
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η προενεργητική διαχείριση της ασφάλειας και υγείας
Ο ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην προστασία του Περιβάλλοντος και στην εφαρμογή της αρχής «o ρυπαίνων πληρώνει» στο ευρωπαϊκό πλαίσιο Παντελίτσα.
Τιμές Μεταφοράς.
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Χειρισμός Χρόνου και Μεθοδολογίες Προσομοίωσης
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ευαγγελία Μαρία Θωμά, Πρωτοδίκης – Υποψήφια ΔΝ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΜΕΡΟΣ V & VI: Χαρακτηριστικά περιβάλλοντος επιχείρησης
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Ευρωπαϊκοί κανόνες για τον ανταγωνισμό Κρατικές ενισχύσεις
Π.Μ.Σ. ΑΫΛΑ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Οριζόντιες αντι-ανταγωνιστικές συμπράξεις (εναρμονισμένη πρακτική)
ΔΕΕ, Υποθεση c-525/16, meo ΚΑΤΑ Aytoritade de concorrencia
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ Το Δίκαιο Ανταγωνισμού στην Εποχή των Ρομπότ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οριζόντιες αντι-ανταγωνιστικές συμπράξεις (ανταλλαγή πληροφοριών) Υπόθεση AT.39850 Container Shipping

14 επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων επιχειρηματικοί κολοσσοί όπως η COSCO, οι οποίες δραστηριοποιούνται μεταξύ άλλων στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ: Μέσω του τύπου, των ιστοσελίδων τους, στο διάστημα 2009-2015, ανήγγειλαν General Rate Increase (GRI), περίπου 7-12 το χρόνο, για διηπειρωτικά δρομολόγια. ΣΧΗΜΑ: Γνωστοποιούσαν δηλαδή την αύξηση των τιμών, για δρομολόγια της ίδιας ή κοντινής περιόδου, όχι του τελικού τους ναύλου, αλλά ανά μονάδα εμπορευματοκιβωτίου, σε διάστημα στο οποίο οι καταναλωτές δεν μπορούσαν ακόμα να προβούν σε κρατήσεις.

Μορφή πρόσκλησης από την μία στην άλλη για συμμετοχή στην αύξηση, σε συνδυασμό με προσδοκία παράλληλης συμπεριφοράς. Με το GRI, δεν γινόταν εκ των προτέρων γνωστή στον καταναλωτή η τελική τιμή, παρά μόνο η αύξηση ανά μονάδα, ενισχύοντας το καθεστώς της πλήρους ανασφάλειας δικαίου.

Party Announcement date Implementation Amount of the increase OOCL 26.9.2012 1.11.2012 525 UASC 505 CSCL 27.9.2012 ZIM 500 Coscon 28.9.2012 550 Hapag MSC 29.9.2012 NYK 1.10.2012 Evergreen 2.10.2012 HMM Maersk CMA CGM 10.10.2012 Hanjin 12.10.2012 MOL 25.10.2012

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗΣ Αμοιβαία αλληλεπίδραση-ανταλλαγή πληροφοριών, που οδήγησε σε συντονισμό δράσης. Εκμηδενισμός εγγενών κινδύνων ανταγωνισμού. Εξάλειψη κάθε έννοιας επιχειρηματικού ρίσκου. Μηδαμινός κίνδυνος απώλειας πελατείας (δυνατότητα ακύρωσης ή καθυστέρησης). Καμία μετακύλιση οφέλους στους καταναλωτές (ίδια ποιότητα-ανώτερη τιμή).

Στοιχεία σκληροπυρηνικού καρτέλ, το οποίο πλήττει τον πυρήνα του 101 ΣΛΕΕ (καθορισμός τιμών- νόθευση ανταγωνισμού- per se αντι-ανταγωνιστικό αποτέλεσμα) Καταναλωτές: Αντικείμενα «πειράματος» και εκμετάλλευσης, μη έχοντας αξιόλογες εναλλακτικές επιλογές, όταν όλες οι επιχειρηματικές δυνάμεις που κυριαρχούν στην εν λόγω αγορά, τους δεσμεύουν με παρόμοιες αυξήσεις τιμών (μεγιστοποίηση κερδών σε βάρος των πελατών τους).

ΑΥΤΟΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: Κοινοποίηση ανησυχιών στα μέρη, μέσω προκαταρκτικής εκτίμησης (Νοέμβριος 2015). Αρχική διαφωνία- προτάσεις αυτοδέσμευσης από τις επιχειρήσεις, ώστε να καταστούν δεσμευτικές κατ’ εφαρμογή αρ.9 Κανονισμού 1/2003

ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ Διευκρίνιση ποσού βασικού ναύλου, με αναλυτική καταγραφή τελών καυσίμου (BAF), τελών περιόδου αιχμής (PSS) και άλλων στοιχείων. Διευκρίνιση ως προς το χρονικό διάστημα ισχύος των τιμών, πρόβλεψη ανώτατου ορίου αυτών, το οποίο δεσμεύει ακόμα και στις δυο εξαιρέσεις που προτάθηκαν (συμφωνία ναύλων σε συγκεκριμένη ημερομηνία, συμφωνία ναύλων ανάλογα με ανάγκες συγκεκριμένων αγοραστών). Δημοσίευση πληροφοριών όχι περισσότερες από 31 μέρες πριν λάβει χώρα το ταξίδι, ώστε να παρέχεται δυνατότητα αμέσου κρατήσεως στον καταναλωτή.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Αποφεύγεται η ύπαρξη ενός ενδιάμεσου επιλήψιμου διαστήματος, όπως συνέβαινε πριν, στο οποίο ο καταναλωτής δεν μπορούσε να προβεί σε κράτηση, ενώ οι τιμές ήταν ήδη γνωστές και κατά συνέπεια υπήρχε δυνατότητα προσαρμογής και εναρμόνισης. Αποκατάσταση διαφάνειας απέναντι στο καταναλωτικό κοινό (θετική η γνώμη της Συμβουλευτικής επιτροπής). Παράλληλα, δεν περιορίζεται υπέρμετρα η ελευθερία των επιχειρήσεων (αναλογικότητα) να καθορίζουν τις τιμές, καθώς δεσμεύονται ως προς το καθεστώς της αναγγελίας τους και όχι ως προς την ελευθερία καθορισμού αυτών.

Με το 27 παρ.4 του Κανονισμού 1/2003, παρέχεται δυνατότητα στα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη να παρέμβουν (εδώ δεν συνέβη). Η Επιτροπή κατέστησε υποχρεωτικές τις δεσμεύσεις των εμπλεκόμενων μερών για χρονικό διάστημα τριών ετών (2016-2019), ώστε να μελετηθούν οι νέες συνθήκες που θα διαμορφωθούν στην εν λόγω αγορά.