H θεωρία του Lev Vygotsky

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Advertisements

ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
ManLab1 Συστεμική θεώρηση του σχεδιασμού της εργασίας Οργανωσιακάστοιχεία Περιβαλλοντικάστοιχεία Στοιχείασυμπεριφοράς ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ Παραγωγική και ικανοποιητική.
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών, να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) στην παραγωγή.
Πρόγραμμα Kidspiration
Γνωστική Στοχοταξινομία κατά Bloom
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Η Θεωρία του Κ. Lewin για το ζωτικό χώρο E ργασία στο πλαίσιο του μαθήματος «Ψυχολογία» από τους φοιτητές: Γεράσιμο Βαρσάνη Δέσποινα Μπρέκου Σπύρο Ζαρογιάννη.
Δημιουργία πειράματος Θα σας ζητηθεί να σχεδιάσετε ένα πείραμα που να διερευνά μία υπόθεση. Θα πρέπει να είστε σε θέση να: χειριστείτε τις μεταβλητές,
Vygotsky Έμφαση στη σημασία κοινωνικοπολιτισμικών παραγόντων για τη γνωστική ανάπτυξη Νοημοσύνη= Ικανότητα του ατόμου να μαθαίνει μέσω της διδασκαλίας.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Θεολογική Σχολή Τμήμα Θεολογίας Η επίδραση των Θεωριών του Lev Vygotsky στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής και.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις Ι: Αξιοποίηση βασικών θεωρητικών εννοιών στην εκπαιδευτική πράξη Ενότητα 3: Βασικές έννοιες της θεωρίας του Vygotsky.
Ενότητα 5: Η Kοινωνικοπολιτισμική Θεωρία του Lev Vygotsky
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιβλιογραφία που αξιοποιήθηκε κυρίως για τις σημειώσεις:
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
Εννοιολογική Ανάπτυξη Μέρος Β
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην γνωστική ανάπτυξη
Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Βασικές θέσεις της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του Vygotsky ( )
Μαρία-Κυριακή Καρατζομπάνη
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Βρεφική Ηλικία.
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
Έφη Γουργιώτου Μόν. Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν. Κρήτης
Μέση παιδική ηλικία Γνωστική ανάπτυξη
Υλοποίηση &΄Έλεγχος σχεδιασμού μάρκετινγκ Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H θεωρία του Lev Vygotsky Αντίθετα με τον Piaget, ο οποίος έδινε μεγάλη βαρύτητα σε παράγοντες ωρίμανσης, ο Vygotsky έδινε μεγάλη σημασία στο ρόλο του περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με τη θεωρία του το άτομο αναπτύσσεται μέσω της εσωτερίκευσης: την απορρόφηση της γνώσης από το πλαίσιο. Τα παιδιά επανα-δημιουργούν εσωτερικά τις αλληλεπιδράσεις που βλέπουν γύρω τους.

Κατά αυτόν τον τρόπο, το μεγαλύτερο ποσοστό της μάθησης στα παιδιά συμβαίνει μέσω της αλληλεπίδρασής τους με το περιβάλλον τους, το οποίο και καθορίζει το τι θα εσωτερικεύσει το παιδί.

Επίσης, ο Vygotsky εισήγαγε την έννοια της Ζώνης της Επικείμενης Ανάπτυξης. Η ΖΕΑ είναι το εύρος της ικανότητας ενός παιδιού το οποίο περιλαμβάνει το παρατηρήσιμο επίπεδο της ικανότητάς του (επίδοση) και τη λανθάνουσα ικανότητά του.

Πρότεινε τη μετακίνηση από ένα «στατικό περιβάλλον αξιολόγησης» σε ένα «δυναμικό περιβάλλον αξιολόγησης» των ικανοτήτων των παιδιών, το οποίο επιτρέπει την αλληλεπίδραση ανάμεσα στον εξεταστή και το παιδί. Π.χ., βοηθάει το παιδί να βρει τη σωστή απάντηση παρέχοντάς του υποδείξεις.

Η ικανότητα του παιδιού να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τις υποδείξεις αντανακλά τη ΖΕΑ του παιδιού.