ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ Κατασκευή “προσομοιώσεων βαρών” ενός σώματος στην επιφάνεια των πλανητών του Ηλιακού Συστήματος 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου Σχολικό έτος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΗΜΟΙ. Οι έρημοι καταλαμβάνουν το ένα τρίτο της εδαφικής επιφάνειας της Γης]. Οι θερμές έρημοι έχουν συνήθως μεγάλο ημερήσιο και περιοδικό εύρος θερμοκρασιών,
Advertisements

Ανάλυση των παρακάτω: Πώς η νόσος επηρεάζει τη λήψη τροφής και τη διατροφική κατάσταση του ασθενούς Ο ρόλος της διατροφής στην αγωγή της κυστικής ίνωσης.
Αίγυπτος Ένα ταξίδι μέσα από φωτογραφίες και βίντεο.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
ΤΡΟΦΙΜΟΠΟΣΟΤΗΤΑΓΡΑΜΜ. ΦΥΤΙΚΩΝ ΙΝΩΝ Φασόλια1 φλιτζάνι16 Ξερά δαμάσκηνα310,5 Δημητριακά τύπου Bran½ φλιτζάνι6,6 Πατάτα στο.
ΥΛΙΚΑ:  2 κιλά περίπου άγρια χόρτα για πίτα, όχι για βράσιμο  Άνηθο  Κρεμμυδάκια φρέσκα  5 Αυγά  2 ντομάτες ώριμες  Ελαιόλαδο.
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΥ ΧΡΥΣΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη εφοδιαστικών αλυσίδων οστρακοειδών και ανάλυση βασικών παραμέτρων/κινδύνων Υπεύθυνος καθηγητής:
1. Γροιλανδία km² - αυτοδιοικούμενη περιοχή που ανήκει στη Δανία ΓροιλανδίαΔανία 2. Νέα Γουινέα km² - το δυτικό τμήμα ανήκει στην.
1 Ορμή Ώθηση Σχέσεις ώθησης-ορμής Διατήρηση της ορμής Κρούσεις.
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
Η ΦΥΣΙΚΗ στη Β΄ Γυμνασίου 3.
ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ Σιαμπάνο Ηλία Σκουρτσίδη Λεωνίδα Τριανταφυλλόπουλο Σπύρο
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενότητες 1.Οι χάρτες
Εισηγητής: δρ. Χρήστος Λεμονάκης
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΑΝΔΕΙΣ Χριστοδουλάκη Άννα –Μαρία ΤμήμαΑ3 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Συνταγεσ δρυμου ΜΥ.ΛΕ., ΜΥ.ΛΕ. που γυρίζεις…!
Ηλιακό Σύστημα.
Προσαρμογή Το νεογνό προσαρμόζεται στην πρόσληψη τροφής από το στόμα
Φυσική A’ Λυκείου ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ Δύναμη και Επιτάχυνση Επιταχυνσιόμετρο
Κεκλιμένο Επίπεδο Και Τριβή
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Η ΠΡΑΣΙΑΔΑ ΛΙΜΝΗ μέσα από τα μάτια των οικολόγων
Ο άνθρωπος πάντα αισθανόταν εγκλωβισμένος στη γη…
Μερικές δυνάμεις στη φύση
TO ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ.
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Οι Πλανήτες Εργασία: Πλανήτες
Χημική Αντίδραση Στέλλα Θεοδωράκη Άρτεμης Κατσάρη Ρομίνα Κάρκαλου
Στοιχεία υδρομετεωρολογίας
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ 8 Η γεωλογική ιστορία της Ελλάδας
ΟΥΚΡΑΝΙΑ Άρης Λέκκας.
Η έννοια Άνωση.
Συνέντευξη με μια ομάδα μαθητών
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ… Β΄ Λυκείου 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου.
ΚΡΟΑΤΙΑ Γιώργος Τσιτογιάννης.
Β 3.5 Τα ποτάμια της Ασίας Ινδία.
Ελλάδα Τα μεγαλύτερα νησιά.
Έλξη Μια ιδιότητα της μάζας.
Κινητική θεωρία των αερίων
ΓΕΛ Καστορείου Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΕΚΦΕ ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρουσίαση: Χρήστος Παπαγεωργίου, Δρ. Φυσικής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2010.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία
Διατήρηση της Ενέργειας
Μορφολογική μελέτη ΑΣΑ Δήμου Σύρου
Αποτελέσματα μορφολογικής μελέτης σύστασης ΑΣΑ Δήμου Σύρου
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΔΕΣΚΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΡΓΑΣ Α’ ΤΑΞΗ 2007
Λίγα (ακόμα) για τον 2ο Νόμο.
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕρΓΑΣΤΗΡΙΟ 2018
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δομή και λειτουργία Καρδιακός Μυς
Ισορροπία Στερεών Σωμάτων
ΔΙΓΟΥΑΝΙΔΙΑ Τα διγουανίδια αποτελούν μια άλλη κατηγορία υπογλυκαιμικών παραγόντων με κύρια δράση την αύξηση της ευαισθησίας των ιστών στην ινσουλίνη.
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Σπήλαιο Περάματος Ιωαννίνων 30/3/2018 – 1/4/2018
Διατροφικές διαταραχές και νοσηλευτική παρέμβαση
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Λίγα (ακόμα) για τον 2ο Νόμο (και τον 1ο και τον 3ο)
(Θεμελιώδης νόμος της Μηχανικής)
Έργο δύναμης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ Κατασκευή “προσομοιώσεων βαρών” ενός σώματος στην επιφάνεια των πλανητών του Ηλιακού Συστήματος 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου Σχολικό έτος 2017-2018

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ: Μπίτσικα Λήδα Μηλιώρη Ιωάννα Ντούρου Σπυριδούλα ΤΜΗΜΑ: Α'4 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ: Μπίτσικα Λήδα Μηλιώρη Ιωάννα Ντούρου Σπυριδούλα Ματιάτου Ματίνα Νικολιάς Κωνσταντίνος ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: κα Παπαγεωργάκη Γεωργία

Μάθημα: Φυσική Α' Λυκείου Λέξεις – Κλειδιά: Βαρύτητα, Επιτάχυνση της Βαρύτητας, Πλανήτες, Νόμος της Παγκόσμιας Έλξης, Προσομοίωση

Σκοποί της εργασίας: Καλύτερη κατανόηση της έννοιας της επιτάχυνσης της βαρύτητας Κατανόηση και διάκριση των φυσικών μεγεθών μάζα και βάρος Πρόκληση ενδιαφέροντος για πειραματικές μεθόδους Ανακάλυψη νέων μη συμβατικών μεθόδων πειραμάτων Πρόκληση ενδιαφέροντος για την ομαδική και συνεργατική εργασία Καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας και διαλόγου Δεξιότητες διαχείρισης χρόνου Εκμάθηση τρόπων συγγραφής ερευνητικών εργασιών και παρουσίασής τους

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα Να ακολουθήσουμε την διαδικασία της δημιουργικής εργασίας ή και να την εμπλουτίσουμε ή να την τροποποιήσουμε σε περίπτωση που έχουμε κι άλλες ιδέες. Να βρούμε τα κατάλληλα υλικά και τις εφαρμογές ώστε να πραγματοποιήσουμε το πείραμα. Να συνεργαζόμαστε αλληλοσυμπληρώνοντας ο ένας τον άλλο. Να κάνουμε συγκεκριμένες ερωτήσεις στην καθηγήτρια όταν κάτι είναι ασαφές. Να ολοκληρώσουμε την εργασία στον κατάλληλο χρόνο ακολουθώντας και τις οδηγίες που μας έχουν δοθεί. Να συντάξουμε μια πλήρη (όπως προτείνεται) ερευνητική αναφορά. Να παρουσιάσουμε την εργασία στην τάξη με ενδιαφέροντα τρόπο.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ / ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Περίληψη: Αρχικά δημιουργήσαμε την πενταμελή ομάδα μας και επιλέξαμε το θέμα της δημιουργικής μας εργασίας. Έπειτα, μελετήσαμε προσεκτικά το υλικό που μας παραδόθηκε και συζητήσαμε για τον τρόπο οργάνωσης κι εκτέλεσης των ιδεών μας, συμβουλευόμενοι και τις προτάσεις της διδάσκουσας. Τελικά, καταλήξαμε στην δημιουργία προσομοιώσεων βάρους για κάθε πλανήτη (π.χ. Αν ένα σώμα στη Γη έχει μάζα Χ kg, πόσο βάρος θα έχει στους οκτώ πλανήτες του ηλιακού συστήματος;) Υλοποίηση: Συνεργαστήκαμε μεταξύ μας προκειμένου να υλοποιήσουμε τις εργασίες με τον καλύτερο και ταχύτερο τρόπο και δουλέψαμε ομαδικά.

Με βάση τα δεδομένα, τα οποία ήταν: η σταθερά παγκόσμιας έλξης G = 6.673 ∙ 1023 N m2/kg2 , η μάζα και η μέση ακτίνα κάθε πλανήτη και με βάση τον τύπο g = G ∙M/R2 υπολογίσαμε την Επιτάχυνση της Βαρύτητας στην επιφάνεια κάθε πλανήτη. Πλανήτης Μάζα (kg) Ακτίνα (km) g( m/s2) Ερμής 3,3022 ∙ 1023 2,440 ∙ 106 3,70 Αφροδίτη 4,8685 ∙ 1024 6,052 ∙ 106 8,87 Γη 5,9736 ∙ 1024 6,375 ∙ 106 9,81 Άρης 6,4185 ∙ 1023 3,390 ∙ 106 3,72 Δίας 1,8986 ∙ 1026 69,911 ∙ 106 25,92 Κρόνος 5,6846 ∙ 1025 58,232 ∙ 106 11,19 Ουρανός 8,6810 ∙ 1025 25,362 ∙ 106 9,01 Ποσειδώνας 1,0243 ∙ 1026 24,622 ∙ 106 11,26

Με βάση την επιτάχυνση της βαρύτητας που βρήκαμε και με τον τύπο B = m∙g, υπολογίσαμε πρώτα, ποιό θα είναι το βάρος ενός σώματος - το οποίο στη Γη έχει μάζα 500 gr – αν βρεθεί στην επιφάνεια των υπόλοιπων πλανητών. Τέλος, υπολογίσαμε ποιά θα είναι η ‘μάζα προσομοίωσης’ την οποία θα έπρεπε να τοποθετήσουμε σε κάθε δοχείο, έτσι ώστε να υπάρχει η αντίστοιχη αίσθηση του βάρους στον αντίστοιχο πλανήτη. (Παίρνοντας κάθε φορά ως γνωστά: το βάρος που υπολογίσαμε και ως g το 9,81 m/s2 εφόσον η προσομοίωση γίνεται στη Γη. Πλανήτης Βάρος μάζας 500 gr (N) “Μάζα προσομοίωσης” (gr) = Β/9,81 m/s2 Ερμής 1,85 188 Αφροδίτη 4,44 453 Γη 4,91 500 Άρης 1,86 189 Δίας 12,96 1.321 Κρόνος 5,60 571 Ουρανός 4,51 460 Ποσειδώνας 5,63 574

Για την τελική υλοποίηση της εργασίας χρησιμοποιήσαμε μικρά ομοιόμορφα δοχεία στην επιφάνεια των οποίων κολλήσαμε την εικόνα κάθε πλανήτη. Τα δοχεία τα γεμίσαμε με πέτρες και χώμα ζυγίζοντας κάθε φορά τα δοχεία μαζί με το περιεχόμενο, ώστε να πετύχουμε την «μάζα προσομοίωσης», που υπολογίσαμε για κάθε πλανήτη

Βιβλιογραφία Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων (2017). Φυσική Γενικής Παιδείας Α' Λυκείου, ΙΤΥΕ 'Διόφαντος', 88-89 Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων (2017). Φυσική Θετικού Προσανατολισμού Β΄Λυκείου, ΙΤΥΕ 'Διόφαντος', 176,178 Βικιπαίδεια (2018). Επιτάχυνση της Βαρύτητας Universe today (2015). The planets in our solar system in order of size. Φωτόδεντρο (2015). Το βάρος μας σε άλλα ουράνια σώματα. Βικιπαίδεια (2018). Πλανήτης