Ασκ. 1.4 βιβλιο μ. λουκα Ποικιλία αγγουριάς, με άνθη κλειστά κατά την ωρίμαση, διασταυρώθηκε με κοινή ποικιλία (άνθη ανοιχτά). Όλοι οι F1 απόγονοι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Advertisements

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΜΑΘΗΜΑ 10.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση. Παράγοντες που την επηρεάζουν Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) ιδρύθηκε το 1923, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με αιρετή Διοίκηση. Κατά τους κανόνες.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
Σχέδιο Απόσυρσης και Αντικατάστασης Παλαιών Οχημάτων Παρουσίαση Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών.
1 ΗΓΕΣΙΑ. 2 Θέματα που αναλύονται Η έννοια της ηγεσίας Τονίζεται η διαφορά μεταξύ διευθυντή και ηγέτη. Αναφέρεται στη θεωρία που έχει ως βάση τα χαρακτηριστικά.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ αποβλΗτων Α. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΤΗΝΟ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
Ν.3852/2010 "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" Νικ.-Κομν. Χλέπας Αν. Καθηγητής ΕΚΠΑ
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ.
Παράδοση 2 4/3/2016. Πριν από την κύρια επική διήγηση ο ραψωδός προέτασσε έναν ύμνο στους θεούς, όπως τους Ομηρικούς Ύμνους. Το προοίμιο της Θεογονίας.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
ΜΟΡΦΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΠΟΝΤΟΥ, ΝΙΚΗΤΗΣ ΕΝΟΣ ΣΕΤ ΚΑΙ ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 7
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Μακροοικονομία Διάλεξη 9.
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Τα μόρια της ζωής.
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Α. Κουτσούρης
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
14 Νοεμβρίου 2017 Τρίτη σειρά ασκήσεων.
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
מעבר אור מתווך שקוף לתווך שקוף
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕΓΙΣΤΟΥ - ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ
ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4495/17 (167 Α/ ) Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλ­λοντος και άλλες διατάξεις και αλλαγές με το ν.4513/18 (101 Α/2018)
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
Εργαστήριο Γενετικής, Τμήμα Βιοτεχνολογίας
Ασκ βιβλιο μ. λουκα Στη δροσόφιλα, το υπολειπόμενο γονίδιο vermilion (οφθαλμοί με ανοιχτό χρωματισμό) είναι φυλοσύνδετο. Ένα θηλυκό vermilion.
Ποιοι είναι οι γαμέτες σε κάθε περίπτωση ;
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
Диффуз токсик букок 710-ГУРУХ ТАЛАБАСИ КАРИМОВА МУНИСА.
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΠΟΥΡΑΖΑΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΕΜΠΕΛΙΚΟΣ
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ασκ. 1.4 βιβλιο μ. λουκα Ποικιλία αγγουριάς, με άνθη κλειστά κατά την ωρίμαση, διασταυρώθηκε με κοινή ποικιλία (άνθη ανοιχτά). Όλοι οι F1 απόγονοι είχαν ανοιχτά άνθη. Στην F2 (F1xF1) καταμετρήθηκαν 159 φυτά με ανοιχτά άνθη : 58 φυτά με κλειστά άνθη. Να εξηγηθούν τα αποτελέσματα.

A (ανοιχτά) > α (κλειστά) ♂ αα x ♀ ΑΑ F1 : 100% Αα 3 (ΑΑ & Αα) : 1 αα 159/58 = 2.74 ~ 3 : 1 P : ♂ ΑΝΘΗ ΚΛΕΙΣΤΑ x ♀ ΑΝΘΗ ΑΝΟΙΚΤΑ F1 : 100% ΑΝΘΗ ΑΝΟΙΧΤΑ F2 : 159 ΦΥΤΑ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΝΘΗ : 58 ΦΥΤΑ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΑΝΘΗ Μηδενική υπόθεση: η απόκλιση από την αναλογία 3:1 είναι τυχαία. Αν το Ρ είναι μεγαλύτερο του 5% δεν απορρίπτουμε τη μηδενική υπόθεση ( Ηο)

Στατιστικη δοκιμασια x² για τον ελεγχο τησ σημαντικοτητασ των αποκλισεων ΦΑΙΝΟΤΥΠΟΙ (ΑΝΟΙΧΤΑ) (ΚΛΕΙΣΤΑ) ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΑΝ 159 58 (σύνολο = 217) ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ 163 (= 217 x 3/4) 54 (= 217 x 1/4) ΔΙΑΦΟΡΑ - 4 4 x² = (159−163)² 163 + (58−54)² 54 = 0,394 Β. Ε. = (αριθμός φαινότυπων – 1) = 2 - 1 = 1 Μηδενική υπόθεση: η απόκλιση από την αναλογία 3:1 είναι τυχαία. Αν το Ρ είναι μεγαλύτερο του 5% δεν απορρίπτουμε τη μηδενική υπόθεση ( Ηο)

Στατιστικη δοκιμασια x² για τον ελεγχο τησ σημαντικοτητασ των αποκλισεων ΦΑΙΝΟΤΥΠΟΙ (ΑΝΟΙΧΤΑ) (ΚΛΕΙΣΤΑ) ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΑΝ 159 58 (σύνολο = 217) ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ 163 (= 217 x 3/4) 54 (= 217 x 1/4) ΔΙΑΦΟΡΑ -4 4 x² = (159−163)² 163 + (58−54)² 54 = 0,394 Β. Ε. = (αριθμός φαινότυπων – 1) = 2 - 1 = 1 0,50 < P < 0,70 ΤΟ ΑΛΛΗΛΟΜΟΡΦΟ Α ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΣΤΟ α ΓΟΝΟΤΥΠΟΙ ΑΑ ΚΑΙ Αα (ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΝΘΗ) ΓΟΝΟΤΥΠΟΣ αα (ΚΛΕΙΣΤΑ ΑΝΘΗ) Μηδενική υπόθεση: η απόκλιση από την αναλογία 3:1 είναι τυχαία. Αν το Ρ είναι μεγαλύτερο του 5% δεν απορρίπτουμε τη μηδενική υπόθεση ( Ηο)

Αποτελέσματα διασταυρώσεων με χαρτάκια... Στατιστική δοκιμασία Χ² για τον έλεγχο της σημαντικότητας των αποκλίσεων P : ♂ Aα x ♀ Αα F1 : 1 ΑΑ : 2 Αα : 1 αα ΓΟΝΟΤΥΠΟΙ ΑΑ Αα αα ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΑΝ 33 76 31 (σύνολο = 140) ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ 35 70 35 (140 x ¼ = 35 140 x 2/4 = 70) ΔΙΑΦΟΡΑ -2 +6 -4 x² = (2)² 35 + (6)² 70 + (4)² 35 = 1,0857 Β. Ε. = (αριθμός γονότυπων – 1) = 3 - 1 = 2 Μηδενική υπόθεση: η απόκλιση από την αναλογία 3:1 είναι τυχαία. Αν το Ρ είναι μεγαλύτερο του 5% δεν απορρίπτουμε τη μηδενική υπόθεση ( Ηο)

Αποτελέσματα διασταυρώσεων με χαρτάκια... Στατιστική δοκιμασια x² για τον ελεγχο της σημαντικοτητας των αποκλισεων P : ♂ Aα x ♀ Αα F1 : 1 ΑΑ : 2 Αα : 1 αα ΓΟΝΟΤΥΠΟΙ ΑΑ Αα αα ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΑΝ 33 76 31 (σύνολο = 140) ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ 35 70 35 (140 x ¼ = 35 140 x 2/4 = 70) ΔΙΑΦΟΡΑ -2 +6 -4 x² = (2)² 35 + (6)² 70 + (4)² 35 = 1,0857 Β. Ε. = (αριθμός γονότυπων – 1) = 3 - 1 = 2 0,50 < P < 0,70 Μηδενική υπόθεση: η απόκλιση από την αναλογία 3:1 είναι τυχαία. Αν το Ρ είναι μεγαλύτερο του 5% δεν απορρίπτουμε τη μηδενική υπόθεση ( Ηο)

ΑΣΚΗΣΗ 3.32 ΒΙΒΛΙΟ KLUG Ένα αμιγές στέλεχος ντοματιάς με ψηλό βλαστό διασταυρώθηκε με ένα αμιγές στέλεχος με κοντό βλαστό και τα φυτά της γενιάς F1 ήταν όλα ψηλά. Διατυπώθηκε λοιπόν η υπόθεση ότι το ύψος στα φυτά αυτά ελέγχεται από ένα ζεύγος αλληλομόρφων, οπότε θα πρέπει να ισχύει ο νόμος του διαχωρισμού του Mendel. Προκειμένου να ελεγχθεί αν πρόκειται πράγματι για μια μεντελική διασταύρωση μονοϋβριδισμού, τα ψηλά φυτά της F1 διασταυρώθηκαν μεταξύ τους και προέκυψαν οι ακόλουθες δύο ομάδες δεδομένων. Ομάδα I Ομάδα II 30 ψηλά 300 ψηλά 5 κοντά 50 κοντά

ΑΣΚΗΣΗ 3.32 ΒΙΒΛΙΟ KLUG α) Αναλύστε ξεχωριστά τις δύο ομάδες δεδομένων χρησιμοποιώντας τη μέθοδο X2 προκειμένου να ελέγξετε αν η υπόθεση πως πρόκειται για μια μεντελική διασταύρωση μονοϋβριδισμού ευσταθεί. β) Με βάση την απάντησή σας στο παραπάνω ερώτημα, ποια είναι τα συμπεράσματά σας για τη σημασία της παραγωγής μεγάλου αριθμού απογόνων στα διάφορα πειράματα; Ομάδα I Ομάδα II 30 ψηλά 300 ψηλά 5 κοντά 50 κοντά

A (ψηλό) > α (κοντό) ΑΑ x αα 100% Αα 3 (ΑΑ & Αα) : 1 αα 30/5 = 300/50 = 6 (όχι 3...) 35x3/4 = 26,25 350x3/4 = 262,5 35x1/4 = 8,75 350x1/4 = 87,5 P: ΨΗΛΟΣ ΒΛΑΣΤΟΣ Χ ΚΟΝΤΟΣ ΒΛΑΣΤΟΣ F1: 100% ΨΗΛΟΣ ΒΛΑΣΤΟΣ F2: Ομάδα I Ομάδα II 30 ψηλά 300 ψηλά 5 κοντά 50 κοντά Σύνολο: 35 350

(α) Ομάδα Ι - Αναμενόμενοι αριθμοί: ψηλά = 26,25, κοντά = 8,75 H τιμή χ2 για την ομάδα Ι είναι: (30 – 26,25)2 / 26,25 + (5 – 8,75)2 / 8,75 = 2,15 Β.Ε = 1 Μηδενική υπόθεση: η απόκλιση από την αναλογία 3:1 είναι τυχαία. Αν το Ρ είναι μεγαλύτερο του 5% δεν απορρίπτουμε τη μηδενική υπόθεση ( Ηο)

Ομάδα ΙΙ - Αναμενόμενοι αριθμοί: ψηλά = 262,5, κοντά = 87,5 (α) Ομάδα Ι - Αναμενόμενοι αριθμοί: ψηλά = 26,25, κοντά = 8,75 H τιμή χ2 για την ομάδα Ι είναι: (30 – 26,25)2 / 26,25 + (5 – 8,75)2 / 8,75 = 2,15 Β.Ε = 1 Από αυτή προκύπτει τιμή πιθανότητας p μεταξύ 0,20 και 0,10. Σύμφωνα με αυτό, κάποιος δε θα απέρριπτε τη μηδενική υπόθεση με βάση την οποία δεν παρατηρείται σημαντική διαφορά ανάμεσα στα αναμενόμενα και στα παρατηρούμενα αποτελέσματα. Ομάδα ΙΙ - Αναμενόμενοι αριθμοί: ψηλά = 262,5, κοντά = 87,5 Για την ομάδα ΙΙ, η τιμή χ2 είναι: (300 – 262,5)2 / 262,5 + (50 – 87,5)2 / 87,5 = 21,43 Β.Ε = 1 Μηδενική υπόθεση: η απόκλιση από την αναλογία 3:1 είναι τυχαία. Αν το Ρ είναι μεγαλύτερο του 5% δεν απορρίπτουμε τη μηδενική υπόθεση ( Ηο)

Ομάδα ΙΙ - Αναμενόμενοι αριθμοί: ψηλά = 262,5, κοντά = 87,5 Για την ομάδα ΙΙ, η τιμή χ2 είναι: (300 – 262,5)2 / 262,5 + (50 – 87,5)2 / 87,5 = 21,43 Β.Ε = 1 από αυτή προκύπτει τιμή πιθανότητας p<0,001 οπότε απορρίπτουμε τη μηδενική υπόθεση θεωρώντας ότι υπάρχει σημαντική διαφορά ανάμεσα στα αναμενόμενα και στα παρατηρούμενα αποτελέσματα. (β) Γενικά, η εγκυρότητα των συμπερασμάτων αυξάνεται όσο μεγαλώνει το μέγεθος του δείγματος. Ωστόσο, ανάλογα με το πείραμα και το είδος του οργανισμού, υπάρχουν πρακτικά όρια στο μέγεθος του δείγματος που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει.

Ασκ. 1.29 βιβλιο μ. λουκα Ένας κανονικός άνδρας παντρεύτηκε μια κανονική γυναίκα και απέκτησαν ένα αλφικό παιδί. Με ποια πιθανότητα, α) το δεύτερό τους παιδί είναι επίσης αλφικό; β) τα δύο επόμενα παιδιά τους είναι αλφικά; γ) από τα δύο επόμενα παιδιά τους μόνο το ένα είναι αλφικό;

P : ♂ ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ( Αα ) x ♀ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ( Αα ) F1 : ΑΛΦΙΚΟ ΠΑΙΔΙ ( αα ) Α > α Κανονικός = Α- δηλαδή ΑΑ ή Αα Αλφικός = αα P : ♂ Aα x ♀ Αα F1 : 1 ΑΑ : 2 Αα : 1 αα 3 κανονικό : 1 αλφικό α) παιδί γονότυπου αα με πιθανότητα Ρ : ¼ = 0,25 β) 2 παιδιά αλφικά με πιθανότητα Ρ : (¼) x (¼) = 1/16 = 0,0625 * Όταν θέλουμε να συμβούν 2 ή περισσότερα γεγονότα μαζί, πολλαπλασιάζουμε τις πιθανότητες!!!

γ) ένα κανονικό και ένα αλφικό παιδί 1 γ) ένα κανονικό και ένα αλφικό παιδί 1. Ρ (το δεύτερο παιδί αλφικό και το τρίτο κανονικό) = (1/4) x (3/4) 2. Ρ (το δεύτερο παιδί κανονικό και το τρίτο αλφικό) = (3/4) x (1/4) Συνολικά: Ρ (από τα δύο επόμενα παιδιά τους μόνο το ένα είναι αλφικό) = (1/4) x (3/4) + (3/4) x (1/4) = 2 x (1/4) x (3/4) = 0,375 * Όταν δύο γεγονότα δεν μπορούν να συμβούν ταυτόχρονα (ή θα γίνει το ένα, ή το άλλο), τότε προσθέτουμε τις πιθανότητες!!!