Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση
Advertisements

Κάθε γνήσια και ουσιαστική μάθηση είναι δημιουργική
6ο Σεμινάριο Υγρών, Ηλεκτρολυτών και Οξεοβασικής Ισορροπίας Κομοτηνή Σεπτεμβρίου 2012 Η σημασία της υπονατριαιμίας στους ηλικιωμένους Νικόλαος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014 Δρ. Μαρία Κωνσταντινίδου
Ερευνητικές Εργασίες – Παιδαγωγικές αρχές
Α. Λούβρης, Προϊστάμενος Γραφείου Δ.Ε.Π. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ.
Big Bang του Simon Singh
Φωτογραφίες Σύμβολα Αμμολοχίτη Κατερίνα Βασιλάκη Βιβιάννα
Αστρικη πυρηνοσυνθεση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
Που αποβλέπει η εισαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών (ΕΕ) στο Λύκειο?
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου
Φιλοσοφικά θεμέλια της εκπαίδευσης
ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΜΕΜΒΡΑΝΩΝ
Κριτικός Γραμματισμός
Εσπερινό Γυμνάσιο Σερρών και Λυκειακές Τάξεις Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης Εκπαιδευτικές Συμπράξεις Grundtvig 30 Απριλίου 2010 Παρουσίαση Ευρωπαϊκού Προγράμματος.
Το Σύμπαν (για αρχάριους)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Π ΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ Ι ΝΣΤΙΤΟΥΤΟ Κ ΥΠΡΟΥ Π ΡΟΓΡΑΜΜΑ Ε ΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ Θ ΕΜΑΤΙΚΗ Ε ΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ.
Διδακτική Πληροφορικής
Στέλιος Ορφανός Frederick University
Η ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΚΑΜΠΕΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ.
Εκπαιδευτικές συνθήκες - Παραδείγματα
EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Ιουλία Σπινθουράκη Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ώρες.
Εξέλιξη και Νεοδαρβινισμός Εξέλιξη και Νεοδαρβινισμός Θ. Ι. Αμπατζόπουλος Τομέας Γενετικής, Ανάπτυξης & Μοριακής Βιολογίας Τμήμα Βιολογίας.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Ο κριτικός προσανατολισμός: Τα Αναλυτικά Προγράμματα ως ιστορικές κατασκευές.
ΕΡΕΥΝΑ ΔΡΑΣΗΣ Μεθοδολογία έρευνας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του θεολόγου.
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΤΗΣ ΣΚΟΠΟΘΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ P. FREIRE, M. APPLE, P. MCLAREN ΚΑΙ H. GIROUX (ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ)
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ: Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΕΣΗ Ως ΜΕΣΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ ΕΛΕΝΑ, ΔΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ.
6 ο ΓΕΛ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: Το Θέατρο του Δρόμου μια Τέχνη με Ιστορία και Διάρκεια στο Χρόνο. Σχολικό Έτος: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Μάθημα Υποκριτική και Κοινωνία Ι: Το Θέατρο του Καταπιεσμένου Διδάσκουσα: Χριστίνα Ζώνιου (μέλος ΕΕΔΙΠ.
Βιο-ηθική και Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση ΄Αλκηστις Καθηγήτρια T.Θ.Σ. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Καλημέρα σας ! Επειδή η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται.
Ηγεσία στη Φυσική Αγωγή & την Εκπαίδευση Αξιολόγηση του περιβάλλοντος για την οργάνωση αποτελεσματικής ηγεσίας Διάλεξη Νο 4 Αυγερινός Γ. Ανδρέας –
Κυρίαρχη αντίληψη Οι μαθητές συνήθως σε θεωρητικά κείμενα που μελετούν τον ρόλο και τη θέση τους στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της ανάπτυξης της εκπαιδευτικής.
ΔιαλογιΚΕΣ και συμμετοχΙΚΕΣ πρακτιΚΕΣ στην ΠροσχολικΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πάολο Φρέιρε Η παιδεία ως πράξη απελευθέρωσης
Η θεωρητική βάση της Κοινωνικής Εργασίας
ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
 . Αρχές, ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις της σχολικής κοινότητας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
Οι εκπαιδευτικοί ως φορείς ανάπτυξης του ΑΠ: πώς μια γραφειοκρατική διαδικασία μετατρέπεται σε μια δημιουργική αναζήτηση. Η περίπτωση των ΣΔΕ. Βασίλης.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση στα χρόνια της Κρίσης:
Ερευνητικές Εργασίες Project
Paulo Freire.
Η συμβολή της θεωρίας μάθησης του Φρέιρε στην εκπαίδευση και στη διδακτική μεθοδολογία Εκπόνηση : Αλέξανδρος Μπατάλιας Ελευθέριος Φουστέρης Αθήνα, 2016.
Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Διδακτικές δραστηριότητες με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch
ΜΙΑ ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑΣ
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Καλημέρα σας ! Επειδή η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται …………….
Από τον Albert Einstein ως σήμερα.
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΣΤΥΛΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ Ο ΕΞΑΜΗΝΟ 2Η ΔΙΑΛΕΞΗ.
Βασίλης Τσάφος ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ
Ζαφειριάδου, Ν. 1 Η διαπολιτισμικότητα ( κουλτούρα και ταυτότητα) στην Αγγλική ως ξένη γλώσσα στην Πρωτοβάθμια Μειονοτική Εκπαίδευση. Ερευνώντας τα σχολικά.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ
Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης
Εφαρμογή καλών πρακτικών στη διδασκαλία
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου-Λοϊζίδου Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Preservice Teachers’ Perceptions of Immigrants and Possibilities Pedagogy: Recommendations for a Praxis of “Critical Aesthetics” Συγγραφείς: Morna McDermott,
Κοινωνική διάσταση της γνώσης
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Ημερίδα «Εκπαιδεύοντας (σ)την Κ.ΑΛ.Ο»
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Παιδαγωγικές Θεωρίες και Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Εκπαιδευτικός ερευνητής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός

Είδη Αναλυτικών Προγραμμάτων Κριτήριο η θέση του εκπαιδευτικού στην ανάπτυξη και την αναμόρφωση του ΑΠ Κλειστά ΑΠ – Ανοικτά ΑΠ

Κλειστά Αναλυτικά Προγράμματα Κεντρικός σχεδιασμός μακριά από τη σχολική τάξη (ομάδα ειδικών). ΑΠ: προϊόν προς κατανάλωση Εκπαιδευτικός: ακολουθεί μια προδιαγεγραμμένη πορεία Πλήρης ο έλεγχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας ⇒ συγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα

«Πράξη: εφαρμογή της θεωρίας» Θετικιστική αντίληψη για τη σχέση θεωρίας με την πράξη: Η εκπαιδευτική θεωρία, που παρουσιάζεται με τη μορφή γενικών νόμων και αιτιακών ερμηνειών, καθοδηγεί την πρακτική, καθώς στην προοπτική της πρόβλεψης θέτει τα θεμέλια χειρισμού των εκπαιδευτικών περιστάσεων με τρόπο που θα οδηγήσει στην επίτευξη των επιδιωκομένων εκπαιδευτικών στόχων. ⇒ Η γνώση που η θεωρία παρέχει στους εκπαιδευτικούς είναι αδιαμφισβήτητη και έχει κυρίως εργαλειακή αξία.

Θέση του εκπαιδευτικού Ο εκπαιδευτικός: Ικανός διαχειριστής της τάξης Διεκπεραιωτής μιας προκαθορισμένης πορείας Ειδικός τεχνοκράτης με ικανότητα α) να μεταδώσει ένα πακέτο γνώσεων & β) να μετρήσει ποσοτικά την επίδοση του μαθητή

Ρόλος εκπαιδευτικού Ρόλος Πρακτικός Οι θεωρητικές πλευρές του ΑΠ αφήνονται στα χέρια των ειδημόνων, των ακαδημαϊκών ⇒ περιορίζεται σημαντικά η επαγγελματική αυτονομία του εκπαιδευτικού & περιστέλλεται έτσι και η επαγγελματική του κρίση

Ανοικτά Αναλυτικά Προγράμματα Ορίζεται το πλαίσιο δράσης (ανοικτό) Ο εκπαιδευτικός κινείται με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες της τάξης του Δυνατότητα αναμόρφωσης και προσαρμογής στο συγκεκριμένο περιβάλλον Εστίαση στα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των μαθητών

«Θεωρία ↔ Πράξη» Από τον αδιαπραγμάτευτο κόσμο των θετικιστικών βεβαιοτήτων στην αμφιβολία, στο στοχασμό και τον κριτικό έλεγχο Από την άγνοια και τη συνήθεια στη γνώση και τη σκέψη

«Θεωρία ↔ Πράξη» Σε ένα πλαίσιο ανοικτό σε επιλογές (σχεδιασμός και ανάπτυξη του ΑΠ: αλληλεπιδραστική διαδικασία): η θεωρία ούτε εφαρμόζεται στην πράξη, ούτε προέρχεται από αυτή αλλά α) εμπλουτίζει και αναμορφώνει τους τρόπους με τους οποίους βιώνεται και κατανοείται η πράξη, & β) εμπλουτίζεται και η ίδια από αυτή την αναμόρφωση.

Ανοιχτή οργάνωση του ΑΠ Ο εκπαιδευτικός Συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα, πρέπει να έχει τη δυνατότητα να στοχάζεται και να αναστοχάζεται, να συνεργάζεται, να είναι ευέλικτος, να αξιοποιεί δεδομένα στην προοπτική της αναμόρφωσης του ΑΠ και της βελτίωσης της εκπαιδευτικής πράξης ⇒ εκπαιδευτικός με διευρυμένες ικανότητες, ένας στοχαστικός εκπαιδευτικός ανοικτός σε αλλαγές.

Ρόλος του εκπαιδευτικού εκλαμβάνει κάθε γενίκευση ως πρόταση και κάθε πόρισμα-συμπέρασμα ως υπόθεση εργασίας. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο προωθείται η αναζήτηση της γνώσης και η πολυπρισματική προσέγγισή της.

(Ανα)στοχαζόμενος επαγγελματίας συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα, έχει τη δυνατότητα να (ανα)στοχάζεται να συνεργάζεται να είναι ευέλικτος να αξιοποιεί δεδομένα στην προοπτική της αναμόρφωσης του ΑΠ και της βελτίωσης της εκπαιδευτικής πράξης.

Βασικές δεξιότητες κριτική σκέψη ερευνητικό πνεύμα συμμετοχικότητα δημιουργική ορμή επαγγελματική υπευθυνότητα δυνατότητα λήψης αποφάσεων.

Επαγγελματίας με διευρυμένες ικανότητες ικανότητα να διερευνά συστηματικά τη διδασκαλία του ενδιαφέρον να ελέγχει την πρακτική του, τις ιδέες του αλλά και την ευρύτερη εκπαιδευτική θεωρία διενεργώντας έρευνα στην τάξη του. εντάσσει το έργο του μέσα στον ευρύτερο χώρο του σχολείου, της κοινότητας και της κοινωνίας, συμμετέχει σε μία ευρεία γκάμα επαγγελματικών δραστηριοτήτων, π.χ. επιτροπές, κέντρα εκπαιδευτικών, διαλέξεις, επιδιώκει τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη, δείχνει συνέπεια σε κάποια θεωρία Α.Π. και σε κάποια μέθοδο αξιολόγησης (Hoyle, 1972α).

Ανάπτυξη ΑΠ σε επίπεδο σχολικής μονάδας ανάπτυξη ΑΠ στο σχολείο ως μια παραδειγματική μετατόπιση από την έννοια της διδασκαλίας ως μιας δραστηριότητας εφαρμογής της θεωρίας προς την έννοια της διδασκαλίας ως μιας δραστηριότητας παραγωγής θεωρίας Για τους εκπαιδευτικούς η ανάπτυξη ΑΠ στο σχολείο είναι ένας στίβος, όπου μαθαίνουν να στοχάζονται σχετικά με την πρακτική τους, να πειραματίζονται με νέες ιδέες και να τις μορφοποιούν σε θεωρίες διδασκαλίας.

Freire αντιτίθεται στην εξουσία των ειδικών στη λήψη αποφάσεων για το ΑΠ. Eκπαιδευτικός σκοπός: η διαμόρφωση κριτική συνείδησης, που θα οδηγήσει στο ριζικό κοινωνικό ανασχηματισμό ⇒ εξουσία στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. αφετηριακή βάση οι τρόποι με τους οποίους οι εκπαιδευόμενοι αντιλαμβάνονται την κοινωνική πραγματικότητα. Η πρόσληψη της γνώσης είναι μια ενεργητική δύναμη που χρησιμοποιεί εκείνος που μαθαίνει για να δώσει νόημα στο δικό του βιωμένο κόσμο.

Κριτική Παιδαγωγική Για να αποκτήσει το ΑΠ έναν κριτικό προσανατολισμό δεν αρκεί οι εμπειρίες των μαθητών να αποτελούν την αφετηρία της ανάπτυξής του. Αντίθετα οι εμπειρίες πρέπει να αναγνωρισθούν ως προβληματικές, αποτέλεσμα ίσως διαστρέβλωσης και επιβολής ενός συγκεκριμένου νοήματος. Αναγνωρίζοντας δηλαδή το νόημα ως κοινωνική κατασκευή οι μαθητές ενθαρρύνονται να προσεγγίσουν κριτικά όσους τρόπους ερμηνείας της κοινωνίας και των προβλημάτων της προβάλλονται ως φυσικοί. Συνειδητοποιούν έτσι τους μηχανισμούς αναπαραγωγής της πραγματικότητας, οπότε και την καταπίεσή τους, οπότε απελευθερώνονται από την ψευδή συνείδηση, την υιοθέτηση δηλαδή τρόπων σκέψης και αξιών της κυρίαρχης τάξης και αναζητούν και τη φωνή τους, τις εναλλακτικές δηλαδή πραγματώσεις της πραγματικότητας μέσα από την κατασκευή διαφορετικών νοημάτων (Freire 1972: 60-61).

Έκθεση ΟΟΣΑ 1996 Η πολιτική για το αναλυτικό πρόγραμμα στην Ελλάδα καθορίζεται κυρίως από την προσκόλληση στα σχολικά εγχειρίδια και από το γεγονός ότι το αναλυτικό πρόγραμμα και τα σχολικά εγχειρίδια εκπονούνται και εκδίδονται κεντρικά. Σε ένα τέτοιο σύστημα δεν έχουν καμιά θέση η ανάπτυξη ενός προγράμματος μαθημάτων στο επίπεδο του σχολείου, η προσαρμογή του προγράμματος στις τοπικές ανάγκες ή στις ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων πελατών και η πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών. Αυτή η κατάσταση λειτουργεί ως μεγάλο αντικίνητρο για καινοτομίες (ΟΑΣΑ 1996: 40).