ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γνωριμία - Επικοινωνία
Advertisements

Γνωριμία - Επικοινωνία
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Μάθημα 10ον.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ Αρχιτεκτονική Υπολογιστών.
2 ο ΕΠΑΛ ΕΥΟΣΜΟΥ/Β΄πτ ΓΕΡΑΓΟΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΓΚΑΓΚΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.
Money & Capital Markets MSc Accounting & Finance Department of Accounting & Finance Instructor: S. Spyrou
Η κρίση στα Βαλκάνια Δημιουργία: Ζάρκος Δημήτριος Μίσσιου Γεωργία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Στρατηγικό σχέδιο για το branding και marketing του Επώνυμου Ελληνικού Κρασιού στην Ελλάδα και το εξωτερικό ΕαρΟινά 2010 Δρ Ιωάννης Βογιατζής.
1 Υποδείγματα Λήψης Αποφάσεων στο Χώρο - Εισαγωγή zΒασικές Υποθέσεις του Οικονομικού Ορθολογισμού yΜεγιστοποίηση Χρησιμότητας - Υποθέσεις xΤέλεια πληροφόρηση.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Εισηγητής: Στυλιάδη Στέλλα ΜΒΑ.
Bιοχημεία Νοσηλευτικής Τρούγκος Κωνσταντίνος Αν. Καθ. Βιοχημείας Εργ. Βιολογικής Χημείας ΕΚΠΑ- Ιατρική Σχολή.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι Διάλεξη 2η Τα θεμελιώδη επιστημολογικά ερωτήματα (διλήμματα) στην Κοινωνική Θεωρία Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc- Λάρισα 2016.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΕΚΤΕΛΕΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ της ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ο εκπαιδευτικός ως ‘αρχιτέκτονας της διδασκαλίας’ «Επιστήμονας» και «Δάσκαλος» Ιωάννης Ε. Βρεττός.
Copyright © 2005 Elsevier Κεφάλαιο 1 :: Εισαγωγή Πραγματολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Michael L. Scott.
Φλεβική θρομβοεμβολική νόσος IV Εξάμηνο Νοσηλευτικής ΤΕΙ Λάρισας 12.I.’10 Δ. Παπαγόρας.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑΣ/ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑΣ. 2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ γενικότερα Παραδοσιακός τους στόχος: αφομοίωση γλωσσικών μειονοτήτων στην κυρίαρχη.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ. Ο περίπλοκος τις περισσότερες φορές τρόπος που επιδιώκουμε να διερευνήσουμε τον αθλητισμό στις προοπτικές κοινωνιολογικών.
1 Ο Τόπος Εγκατάστασης της Γεωργικής Παραγωγής §Θεωρία Heinrich von Thũnen όπως αυτή εξελίχθηκε από τους Hoover, Dunn, Lősch, Isard §Σκοπός της θεωρίας.
Η ΗΘΙΚΗ ΩΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ. Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ Λόγοι που επιβάλλουν στον άνθρωπο αυτόν τον επαναπροσδιορισμό: 1. καταναλωτική.
Χάρης Κατεβάτης, Γιώργος Ν. Βλαχάκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Αίτια που οδηγούν στο σωφρονιστικό σύστημα
Το σχολείο -Η γένεση του σχολείου -Οι λειτουργίες του σχολείου
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Η Κρητική Σχολή Η Επτανησιακή Σχολή
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 7: Η οργάνωση ενός Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Οξέως και χρονίως πάσχοντες
Ενότητα 1 : Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών Δρ. Γκόγκος Χρήστος
Bιοχημεία Νοσηλευτικής
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Ξεκλειδώνοντας τα Δικαιώματα των Παιδιών
Τα προπύλαια του Μονάχου
Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. ΤΜΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
Ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος μέσα από τη Λογοτεχνία και τον Κινηματογράφο
Ο μόνος πραγματικός Αριθμός;;;
Θεωρία Παιγνίων.
Θεωρία Συστημάτων και Πληροφοριακά Συστήματα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΚΦΕ Πειραιά – Καλλίπολης Θάνος Ι., Σκλαβενίτης Δ., Αντωνίου Α.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ VON NEUMANN
Διάλεξη 1: Εξισώσεις διατήρησης
Τα αντιπροσωπευτικά σώματα: Οι Βουλές
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Παρουσίαση – Εργασία: Βαγγέλης - Φερενίκη
‘Βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις περιφερειακής ανάπτυξης/μείωσης των περιφερειακών ανισοτήτων και οι εφαρμογές τους σε περιόδους κρίσης-Παραδείγματα από.
Διάλεξη 5: Εξίσωση διάχυσης (συνέχεια)
Μάθημα 1ο: Ο υπολογιστής και οι εφαρμογές του
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΤΟΣ
Παύλος Μωραΐτης 18 Ιανουαρίου 2010 Αντίο Παύλο.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ VON NEUMAN
Θεμελιώσεις και εφαρμογές της σύγχρονης κρυπτογραφίας
This is your presentation title
Μεθοδολογία των Κοινωνικών Επιστημών
Φροντίδα Aσθενών με Διαταραχές των Oφθαλμών και των Ώτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ και ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ/ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑ
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Google: teiwest Τ.Ε.Ι. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Εισηγητής: Ερρίκος Βασιλικός
Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Ο φεμινισμός της «Εφημερίδος των Κυριών»
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ι. Ιστορία της Πληροφορικής – Κυβερνητικής
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Είναι το Ισλαμικό κράτος (ISIS), κράτος;
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.
Η κοινωνία ενάντια στο Κράτος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Εισηγήτρια: Μαρία Μανωλίκα (maria.manolika@yahoo.gr)

Διομαδική Συμπεριφορά Πως συνδέεται η διομαδική συμπεριφορά με την προκατάληψη; Πως συμπεριφέρεται το πλήθος; Ποιες στρατηγικές βελτιώνουν τις διομαδικές σχέσεις;

Διομαδική Συμπεριφορά Οι συγκρούσεις μεταξύ εθνών, οι πολιτικές αντιπαραθέσεις, τα ανταγωνιστικά ομαδικά αθλήματα, αποτελούν παραδείγματα διομαδικής συμπεριφοράς. Πως ορίζεται όμως η διομαδική συμπεριφορά; «Κάθε αντίληψη νόηση ή συμπεριφορά που επηρεάζεται από την επίγνωση των ανθρώπων ότι οι ίδιοι και οι άλλοι είναι μέλη διακριτών κοινωνικών ομάδων».

Σχετική Αποστέρηση και Κοινωνική Αναταραχή Η υποκειμενική ματαίωση προκαλεί επιθετικότητα και η πραγματική έκφραση της επιθετικότητας ενδυναμώνεται από επιθετικούς συνειρμούς (Berkowitz, 1962). Αυτή η ανάλυση εξηγεί τη συλλογική διομαδική επιθετικότητα, τις εξεγέρσεις.

Σχετική Αποστέρηση και Κοινωνική Αναταραχή Προϋπόθεση για τη διομαδική επιθετικότητα είναι η σχετική αποστέρηση. Αυτή, αναφέρεται στην αίσθηση ότι κάποιος έχει λιγότερα από όσα αισθάνεται ότι δικαιούται. Εγωιστική: ατομική αίσθηση αποστέρησης σε σχέση με άλλα όμοια άτομα. Αδελφική: προέρχεται από συγκρίσεις με ανόμοιους άλλους ή μέλη άλλων ομάδων.

Ρεαλιστική Σύγκρουση Κύριο χαρακτηριστικό της διομαδικής συμπεριφοράς είναι ο εθνοκεντρισμός, που περιγράφεται από τον Summer (1906) ως: «Η θεώρηση των πραγμάτων κατά την οποία η ομάδα του ίδιου του ατόμου είναι το κέντρο των πάντων, και όλα τα άλλα διαβαθμίζονται και αξιολογούνται σε αναφορά με αυτήν».

Ρεαλιστική Σύγκρουση Οι ρίζες του εθνοκεντρισμού, όπως υποστηρίζει ο Sherif, βρίσκονται στη φύση των διομαδικών σχέσεων. Συγκεκριμένα, όταν οι ομάδες που ανταγωνίζονται για περιορισμένους πόρους, οι διομαδικές σχέσεις σημαδεύονται από σύγκρουση και προκύπτει ο εθνοκεντρισμός. Για να μελετήσουν διεξοδικά αυτήν την υπόθεση ο Sherif πραγματοποίησαν τρία πειράματα σε καλοκαιρινές κατασκηνώσεις.

Ρεαλιστική Σύγκρουση: Θεωρία Σύμφωνα με τη θεωρία της ρεαλιστικής σύγκρουσης, η φύση των σχέσεων μεταξύ των ατόμων και των ομάδων καθορίζει τη φύση των διατομικών και διομαδικών σχέσεων. Τα άτομα που έχουν κοινούς στόχους τείνουν να συνεργάζονται και να διαμορφώνουν μια ομάδα. Τα άτομα που έχουν αμοιβαία αποκλειόμενους στόχους επιδίδονται σε διατομικό ανταγωνισμό.

Ρεαλιστική Σύγκρουση: Θεωρία «Παιγνίων» Η μελέτη της σχέσης ανάμεσα στους στόχους των ατόμων, τη φύση της συμπεριφοράς τους και τη φύση των σχέσεων τους μπορεί να πραγματοποιηθεί σε αφηρημένα πλαίσια με τον σχεδιασμό παιγνίων (Von Neumann & Morgenstern, 1944). Το δίλλημα του φυλακισμένου Το παίγνιο των φορτηγών Το δίλημμα του κοινού βοσκοτόπου

Το Δίλημμα του Φυλακισμένου

Το Παίγνιο των Φορτηγών

Κοινωνική Ταυτότητα Αρκετοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι η ανταγωνιστική διομαδική συμπεριφορά αναδύεται αυθόρμητα: Ακόμα και όταν οι σχέσεις στόχων μεταξύ ομάδων δεν είναι αλληλοεξαρτώμενες (Rabbie & Horwitz, 1969). Κάτω από συνθήκες μη ανταγωνιστικών διομαδικών σχέσεων (Ferguson & Kelley,1964; Rabbie & Wilkens, 1971). Κάτω από συνθήκες συνεργατικών διομαδικών σχέσεων (Rabbie & DeBrey, 1971).

Κοινωνική Ταυτότητα Ποιες είναι οι ελάχιστες συνθήκες για την εμφάνιση διομαδικής συμπεριφοράς; Το ισχυρό εύρημα είναι ότι το απλό γεγονός του να κατηγοριοποιείται κανείς ως μέλος μιας ομάδας φαίνεται να είναι αναγκαίο και ικανό να προκαλέσει εθνοκεντρισμό και ανταγωνιστική διομαδική συμπεριφορά.

Κοινωνική Ταυτότητα: Θεωρία Οι κοινωνικές κατηγορίες προσφέρουν στα μέλη τους μια κοινωνική ταυτότητα. Οι κοινωνικές ταυτότητες δεν περιγράφουν μόνο χαρακτηριστικά, αλλά υπαγορεύουν τη συμπεριφορά ενός ατόμου ως μέλος μια ομάδας. Η κοινωνική ταυτότητα διαφέρει από την προσωπική ταυτότητα.

Κοινωνική Ταυτότητα: Θεωρία Οι άνθρωποι αναπαριστούν γνωστικά τις ομάδες ως πρότυπα. Τα πρότυπα αυτά υπακούουν στην αρχή της μετά-αντίθεσης. Τα πρότυπα ως γνωστικές αναπαραστάσεις ομάδων συνδέονται με τα στερεότυπα. Η διαδικασία κατηγοριοποίησης οδηγεί στην απόπροσωποποίηση.

Κοινωνική Ταυτότητα: Θεωρία Τα φαινόμενα της κοινωνικής ταυτότητας παρακινούνται από δυο διαδικασίες: Αυτό-εξύψωση: η αυτοεκτίμηση είναι βασικό κίνητρο στα πλαίσια της κοινωνικής ταυτότητας. Μείωση αβεβαιότητας: οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη να νιώθουν σίγουροι για το ποιοι είναι και τι κάνουν.

Κοινωνική Νόηση Η κοινωνική νόηση παρέχει μια σειρά από γνωστικές ερμηνείες που εστιάζουν σε συγκεκριμένα γνωστικά φαινόμενα που έχουν συνέπειες για τη διομαδική συμπεριφορά, όπως: Κατηγοριοποίηση Μνήμη Διακριτά ερεθίσματα Βέλτιστη διακριτότητα Η κατηγοριοποίηση προκαλεί ένα φαινόμενο επίτασης: ομοιότητα μεταξύ των ανθρώπων σε μια κατηγορία και των διαφορών μεταξύ ανθρώπων από διαφορετικές κατηγορίες. Τα άτομα θυμούνται καλύτερα τις δυσμενείς συμπεριφορές που εκδηλώνονται από άτομα που δεν ανήκουν στην ίδια ομάδα. Οτιδήποτε είναι ασυνήθιστο τείνει να προσελκύει την προσοχή των ατόμων και να απασχολεί ένα δυσανάλογο μέρος της γνωστικής δραστηριότητας. Οι άνθρωποι επιθυμούν την ισορροπία ανάμεσα στα κίνητρα για συμπερίληψη και ιδιαιτερότητα.

Η Συλλογική Συμπεριφορά Η συλλογική συμπεριφορά αναφέρεται σε μεγάλους αριθμούς ανθρώπων που βρίσκονται στο ίδιο μέρος, την ίδια ώρα και συμπεριφέρονται με έναν ομοιόμορφο τρόπο που είναι άστατος, συναισθηματικός και σε παράβαση των κοινωνικών νορμών. Κάποιοι κοινωνικοί ψυχολόγοι θεωρούν ότι κάτι τέτοιο περιλαμβάνει την έρευνα για τη διάδοση φημών, τη μόδα και τις αιρέσεις.

Η Συλλογική Συμπεριφορά: Πρώιμες Θεωρίες Σύμφωνα με τον LeBon τα πλήθη παράγουν πρωτόγονη και ομοιογενή συμπεριφορά επειδή: Τα μέλη είναι ανώνυμα και χάνουν την ευθύνη για τις πράξεις τους. Οι ιδέες εξαπλώνονται ραγδαία μέσα από μια διαδικασία μεταδοτικής μόλυνσης. Ασυνείδητα κίνητρα απελευθερώνονται μέσα από υποβολή.

Η Συλλογική Συμπεριφορά: Απεξατομίκευση και Αυτεπίγνωση Οι άνθρωποι εξαιτίας της αναγνωσιμότητας τους αποφεύγουν την παρορμητική και επιθετική συμπεριφορά. Στα πλήθη αυτοί οι περιορισμοί χαλαρώνουν. Ο διαμεσολαβητικός μηχανισμός είναι η απεξατομίκευση.

Η Συλλογική Συμπεριφορά: Απεξατομίκευση και Αυτεπίγνωση Ο Diener (1980) αποδίδει κεντρικό ρόλο για τη διαδικασία της απεξατομίκευσης στην έννοια της αντικειμενικής αυτεπίγνωσης (επίγνωση του εαυτού ως αντικειμένου προσοχής). Οι παράγοντες που υπάρχουν στα πλήθη μειώνουν την αυτεπίγνωση και δημιουργούν μια ψυχολογική κατάσταση απεξατομίκευσης.

Η Συλλογική Συμπεριφορά: Απεξατομίκευση και Αυτεπίγνωση Αδυναμία ρύθμισης της συμπεριφοράς Αποδυναμωμένοι περιορισμοί κατά της παρορμητικής συμπεριφοράς Περιβαλλοντικές συνθήκες Ανωνυμία Διέγερση Εστίαση σε εξωτερικά γεγονότα Ενότητα ομάδας Μειωμένη αυτεπίγνωση Μειωμένο ενδιαφέρον για τις αξιολογήσεις των άλλων Απεξατομίκευση Αυξημένη ευαισθησία σε άμεσα ερεθίσματα Μειωμένη δυνατότητα για εμπλοκή σε ορθολογικό σχεδιασμό

Η Συλλογική Συμπεριφορά: Θεωρία Αναδυόμενων Νορμών Οι άνθρωποι σε ένα πλήθος βρίσκονται μαζί κάτω από περιστάσεις όπου δεν υπάρχουν σαφείς νόρμες που υποδεικνύουν πώς να συμπεριφέρονται. Η προσοχή τους προσελκύεται από διακριτές συμπεριφορές. Αυτή η συμπεριφορά υποδηλώνει μια νόρμα και επομένως υπάρχει πίεση για τη μη συμμόρφωση.

Βελτίωση Διομαδικών Σχέσεων Οι διαφορετικές θεωρίες για την προκατάληψη δίνουν διαφορετική έμφαση κατά την ερμηνεία της και της μείωσης της σύγκρουσης. Θεωρίες προσωπικότητας: αλλαγή της προσωπικότητας του προκατειλημμένου ατόμου. Ματαίωση-επιθετικότητα: αποφυγή ματαίωσης, μείωση προσδοκιών και απόσπαση προσοχής. Ρεαλιστική σύγκρουση: αποφυγή αμοιβαία αποκλειόμενων στόχων και συνεργασία.

Βελτίωση Διομαδικών Σχέσεων: Επαφή Σύμφωνα με την υπόθεση της επαφής κάτω από σωστές προϋποθέσεις μπορεί να βελτιώσει τις διομαδικές σχέσεις και στάσεις. Να έχει διάρκεια και να περιλαμβάνει συνεργατική δραστηριότητα. Να πραγματοποιείται εντός πλαισίου επίσημης υποστήριξης ενσωμάτωσης. Να περιλαμβάνει άτομα ή ομάδες ίσης κοινωνικής θέσης.

Διομαδική Επαφή: Γενίκευση Οι Weber και Crocker (1983) προτείνουν τρία μοντέλα για τη βελτίωση των στάσεων. Λογιστικό μοντέλο: η συσσώρευση ευνοϊκών πληροφοριών σταδιακά βελτιώνει το στερεότυπο. Μοντέλο μεταστροφής: αντί-στερεοτυπικές πληροφορίες για μια ομάδα προκαλούν απότομη αλλαγή στάσης. Μοντέλο των υπό-τύπων: πληροφορίες ασυνεπείς με το στερεότυπο παράγουν έναν υπό-τύπο.

Βελτίωση Διομαδικών Σχέσεων: Υπερκείμενοι Στόχοι Στις έρευνες των καλοκαιρινών κατασκηνώσεων, ο Sherif κατάφερε να βελτιώσει τις διομαδικές σχέσεις μεταξύ διαμαχόμενων ομάδων μέσω της συνεργασίας για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων. Οι υπερκείμενοι στόχοι δεν μειώνουν τη διομαδική σύγκρουση αν οι ομάδες δεν καταφέρουν να πετύχουν τον στόχο.

Βελτίωση Διομαδικών Σχέσεων: Επικοινωνία Οι ομάδες σε σύγκρουση μπορούν να βελτιώσουν τις διομαδικές σχέσεις επικοινωνίας ευθέως για τη σύγκρουση και προσπαθώντας να την λύσουν. Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από: Διαπραγμάτευση Διαμεσολάβηση Διαιτησία Οι διομαδικές διαπραγματεύσεις πραγματοποιούνται μεταξύ αντιπροσώπων των αντίθετων ομάδων. Ένα τρίτο μέρος μπορεί να κληθεί για διαμεσολάβηση μεταξύ των ομάδων. Οι διαμεσολαβητές πρέπει να φαίνονται ως αμερόληπτοι. Ο διαμεσολαβητής προσκαλείται να επιβάλλει μια αμοιβαία δεσμευτική διευθέτηση.

ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Εισηγήτρια: Μαρία Μανωλίκα (maria.manolika@yahoo.gr)