Ρομποτακια στην ταξη μασ…

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
“Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΙΣΤΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ LEGO WEDO KAI SCRATCH”   Εισηγήτριες: Σούκουλη Γεωργία.
Advertisements

Εκπαιδευτική Ρομποτική
Rethinking Learning in the Digital Age Oμάδα Κ. Ομάδα Κ Δαλαγιώργος Γιώργος Ζαμπούνης Φίλιππος Κράντα Μαριέτα Λαγανάς Χρήστος Νικολοπούλου Ανυσία Νικολοπούλου.
Με το LEGO Mindstorms NXT
Μια σύγχρονη πόλη η οποία δεν κατασπαταλά τον ορυκτό πλούτο της Γης και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΕ ΡΟΜΠΟΤIKΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» 2Ο ΕΠΑΛ-2ο ΣΕΚ Ρόδου Β’ Τάξη ,Τομέας Πληροφορικής Εργασία στο μάθημα «Ειδική Θεματική Δραστηριότητα»
Εκπαιδευτική Ρομποτική STEM Ομάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 14ου Γυμνασίου Λάρισας από τη Β’ Γυμνασίου Γ. Ορφέας από τη Γ’ Γυμνασίου Κ. Μαρία –
Παιδαγωγική Σχολή Πάτρας της ΣΕΛΕΤΕ
Lego Mindstorms Προγραμματισμός μέσα από το παιγνίδι Βεργεράκης Παναγιώτης
Μικρόκοσμος, Μισοψημένος Μικρόκοσμος Μαθησιακή διαδικασία & Νέες Τεχνολογίες Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (Φ.Π.Ψ/ΕΚΠΑ)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γνωρίζω τις κατηγορίες του εκπαιδευτικού λογισμικού (Ε.Λ.) όσον αφορά:  Θεωρίες μάθησης που.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΡΡΩΣΤΟΥ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΕΠΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
1 Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις Απασχόληση και Ανεργία Καραµάνης Κώστας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Παρουσίαση άρθρου “SITUATING CONSTRUCTIONISM” (Seymour Papert & Idit Harel) Σκεύη Αφροδίτη Α.Μ.: Ιdit Harel.
Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΑΘΗΝΑ Πηγές Πληροφόρησης στις Κοινωνικές και.
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Μεταγνωστική Ικανότητα-στρατηγικεσ
LEARNING HOW TO LEARN WITH MICROWORLDS Feedback evaluation and help seeking (Yiannoutsou N. & Mavrikis M.) Παρουσίαση: Βάλια Γρηγορίου.
Ενθύμιο των μαθητών του Στ 2 για τη σχολική χρονιά
Αντικείμενο διδασκαλίας
COMENIUS REGIO Δ.Δ.Ε. Β΄ ΑΘΗΝΑΣ
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
Διδακτική της Πληροφορικής & των ΤΠΕ
Δομικά Πεδία της Σελίδας του Μαθητή (Αναλυτικά) – Ενδεικτικά Παραδείγματα
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ πρακτικης
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
EV3 Βασικό πακέτο – Ηλεκτρονικά μέρη
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Καθηγητές : Σουμέλα Ατματζίδου Κων/νος Σωτηρόπουλος
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανάπτυξη Σχεδίου Μαθήματος στις Φ.Ε.
Μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ)
Περίληψη - Στόχος Εργασίας Αρχιτεκτονική - Υλοποίηση
Το εκπαιδευτικο λογιςμικο
Lego land Malaysia & Τόκιο
Εκπαιδευτική ρομποτική
Εκπαιδευτική ρομποτική
Εποικισμός του Άρη.
Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτησ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία
Σώζοντας το νερό για ένα καλύτερο μέλλον!
Έφη Γουργιώτου Eπίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης
Φασματοσκόπιο Κωδ.F/9 Τεχνικά χαρακτηριστικά.
Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018
ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ «Σχέδιο θέσεων για την διαχείριση.
Επαγγέλματα του μέλλοντος, σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας
المحاضرة السابعة حل معادلة شرود نجر في بعد واحد (2)بئر الجهد المحدود (3)الجهد السلمي (1)
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Ο προγραμματισμοσ στο γυμνασιο με snap
ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Σχεδιασμός & Τεχνολογία Β+Γ Λυκείου
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Παρουσίαση 26/09/2005.
Δίκτυο είναι ένα σύνολο υπολογιστών και συσκευών
Στα διάφορα επαγγέλματα
Δημοτικό Σχολείο Λυκαβηττού (Κ.Α’ )
Η λογική πίσω από τα περιβάλλοντα LOGO
Σχετικά με τις βασικές δεξιότητες 18/10/2017
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ρομποτακια στην ταξη μασ… 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΥΚΕΩΝ «ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΦΩΚΑΣ» Ομάδα ανάπτυξης Άννα Μονέφτση, ΠΕ86 Θεσσαλονικη/οκτωβριοσ2018

Την πρακτική αποτέλεσε η αξιοποίηση του μαθησιακού αντικειμένου (σεναρίου μαθήματος) του Φωτόδενδρου Χρηστών : «Εισαγωγή στον προγραμματισμό(1), με Lego Mindstorms EV3» Ο σχεδιασμός της εντάχθηκε στην προσπάθεια της διδασκαλίας της ενότητας του “Προγραμματισμού υπολογιστικών συσκευών και ρομποτικών συστημάτων” του μαθήματος της Πληροφορικής Γυμνάσιου Σκοπός της ήταν η εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές λειτουργίες ενός περιβάλλοντος οπτικού προγραμματισμού και η ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων H πρακτική έφερε τους μαθητές στο προσκήνιο με πρωταγωνιστικό ρόλο ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

H ανάγκη για εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές λειτουργίες ενός περιβάλλοντος οπτικού προγραμματισμού καθώς και η ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων των μαθητών μέσα από ανακαλυπτικές και διερευνητικές δραστηριότητες, στο πλαίσιο της ενότητας του “Προγραμματισμού υπολογιστικών συσκευών και ρομποτικών συστημάτων” του μαθήματος της Πληροφορικής και των 3 τάξεων του Γυμνασίου. καινοτομικό στοιχείο H αξιοποίηση των ιδιαιτέρων γνώσεων και δεξιοτήτων ενός περιορισμένου αριθμού μαθητών του σχολείου (των μαθητών της ομάδας ρομποτικής) για την ενσωμάτωση δραστηριοτήτων εκπαιδευτικής ρομποτικής στο μάθημα της Πληροφορικής προς όφελος όλων των μαθητών του σχολείου ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Διδακτικοί στόχοι Γνωστικοί στόχοι που συνδέονται με την αναγνώριση βασικών αρχών σχετικών με τις ρομποτικές κατασκευές και τον οπτικό προγραμματισμό Στόχοι δεξιοτήτων που αφορούν στη χρήση ρομποτικών κατασκευών και τις βασικές λειτουργίες του οπτικού προγραμματισμού Κοινωνικοί στόχοι που συνδέονται με ομαδοσυνεργατικές δεξιότητες Στόχοι στάσεων που συνδέονται με τη διερευνητική αντιμετώπιση των προγραμματιστικών περιβαλλόντων και την υπευθυνότητα στη χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο Εργαστήριο Πληροφορικής του 1ου Γυμνασίου Συκεών Στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής Γυμνασίου Σχολικά έτη 2016-2017 & 2017-2018 Αξιοποίηση 3 set ρομποτικής Lego Mindstorms Ηλικιακή ομάδα:12-15 Αστική περιοχή Μαθητές με ποικίλο κοινωνικό, πολιτισμικό και οικονομικό υπόβαθρο ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Πρότερες γνώσεις μαθητών βασικές γνώσεις χειρισμού του υπολογιστή ένας μικρός βαθμός εξοικείωσης με τη χρήση εντολών μορφής «μπλοκ» Διάρκεια εφαρμογής 2 σχολικά έτη ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1: Σύνθεση ρομποτικών κατασκευών από τους μαθητές της ομάδας ρομποτικής ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2: Προγραμματισμός των ρομποτικών κατασκευών στην τάξη, με τους μαθητές της ομάδας ρομποτικής σε ρόλο υποστηρικτικό Διάρκεια: 7 διδακτικές ώρες Είδος δραστηριοτήτων: διερευνητικές – ανακαλυπτικές Οργάνωση τάξης: εργασία σε ομάδες Ρόλος του διδάσκοντα: υποστηρικτικός, διευκολυντικός ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: «Εισαγωγή στον προγραμματισμό(1), με Lego Mindstorms EV3» http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/1058 Εκπαιδευτικό σενάριο Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Αποτελέσματα της δραστηριότητας: ενθουσιώδεις αντιδράσεις των περισσοτέρων μαθητών, ενεργητική εμπλοκή τους στο πλαίσιο των ομάδων, αυξημένο ενδιαφέρον τους για το μάθημα και μεγάλη επιθυμία για την εμπλοκή τους σε δραστηριότητες εκπαιδευτικής ρομποτικής και στο μέλλον ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

Πειραματισμός στην τάξη.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ Καινοτομία της πρακτικής: αξιοποίηση των ιδιαιτέρων γνώσεων και δεξιοτήτων ενός περιορισμένου αριθμού μαθητών του σχολείου προς όφελος όλων των μαθητών του σχολείου υιοθέτηση της ανακαλυπτικής-διερευνητικής προσέγγισης στη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής Πολύ θετικός αντίκτυπος στους συμμετέχοντες μαθητές εδραίωση σε μαθητές και γονείς της αντίληψης ότι οι μαθητές φοιτούν σε ένα δραστήριο και καινοτόμο σχολείο που διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό και εφαρμόζει καινοτόμες μεθόδους ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

η χαρά, η συγκέντρωση και η προσήλωση με την οποία οι μαθητές της ομάδας Ρομποτικής εργάζονταν κάποιες στιγμές ακόμη και χωρίς τη δική μου παρουσία και παρέμβαση και η επιμονή με την οποία κάποιες ομάδες μαθητών, κατά την εφαρμογή του σεναρίου μέσα στην τάξη, προσπαθούσαν να επιλύσουν χωρίς απαίτηση για δική μου βοήθεια τα προβλήματα που παρουσιάζονταν όταν το ρομποτάκι τους δεν συμπεριφερόταν με τον αναμενόμενο τρόπο, αγνοώντας ακόμη και το κουδούνι για το διάλειμμα… ΑΠΡΟΣΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ Ο συντονιστικός και υποστηρικτικός ρόλος τόσο προς τα μέλη της ομάδας ρομποτικής όσο και προς τους μαθητές μέσα στην τάξη Η παροχή βοήθειας και υποστήριξης (scaffolding) προς τους μαθητές (διευκολυντικός ρόλος), όπου και όποτε αυτό χρειαζόταν (κυρίως σε περιπτώσεις που το ρομποτάκι δεν συμπεριφερόταν με τον αναμενόμενο τρόπο) Βοήθησε τους περισσότερους μαθητές να πάρουν πρωτοβουλίες, να πειραματιστούν και να αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Έναυσμα για την υλοποίηση : αντίστοιχων πρακτικών αξιοποίησης εκπαιδευτικής ρομποτικής στην μαθησιακή διαδικασία γενικότερα και άλλων πρακτικών που φέρνουν τους μαθητές στο προσκήνιο σε ρόλο πρωταγωνιστικό και βασίζονται ένα διαφορετικό κλίμα μάθησης μέσα στην τάξη όπου οι μαθητές αλληλοϋποστηρίζονται και μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο (peer learning) ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε Βιβλία Mataric, M. J. (2010). Βασικές αρχές ρομποτικής. Αθήνα: Κλειδάριθμος Papert, S. (1991). Νοητικές θύελλες. Παιδιά, ηλεκτρονικοί υπολογιστές και δυναμικές ιδέες. Αθήνα:Οδυσσέας Websites Ιστοσελίδα της Lego ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ