Παρουσιάσεις εργασιών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Advertisements

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Οδηγίες για την δημιουργία εμφανίσιμων παρουσιάσεων
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Δ ΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Π ΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ P OWER P OINT.
Καλές πρακτικές για τη βιντεοσκόπηση Ανοικτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων
 Εκτίμηση Ικανοτήτων  Αντιμετώπιση Άγχους  Σχεδιασμός Παρουσίασης  Οργάνωση της Παρουσίασης  Έλεγχος του Περιβάλλοντος  Πραγματοποίηση Παρουσίασης.
Παρουσίαση Διαθεματικής Εργασίας σε PowerPoint
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Σχεδιασμός και Εκφώνηση Προφορικών Παρουσιάσεων. Οικοδόμηση της Καριέρας σας με Προφορικές Παρουσιάσεις Επιδείξτε τις Ικανότητές Σας Σκεφτείτε Γρήγορα.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Τεχνικές προφορικών παρουσιάσεων Εντατικά μαθήματα ΚΕΔΙΜΑ Εαρινό 2014 Δρ. Κωνσταντίνος Τσουρής
Τεχνικές Παρουσίασης Hans-Peter Osterhold – Hessenkolleg Wetzlar.
Γενικό πλαίσιο παρουσιάσεων Διάρκεια παρουσιάσεων: 10 λεπτά με 5 λεπτά για ερωτήσεις Φόρματ παρουσιάσεων: PowerPoint ή αντίστοιχο πρόγραμμα Αριθμός ομιλητών:
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Διεθνής Οργάνωση Λεσχών.
Δημιουργία Διαφανειών
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
Δημιουργία Παρουσίασης
1/13 ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΜΟΡΦΕΣ ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος.
Επεξεργαστής Παρουσιάσεων λογισμικό Ο Επεξεργαστής παρουσιάσεων είναι και αποτελείται από μια ομάδα από οπτικά εργαλεία που βοηθούν το χρήστη να δημιουργεί.
Τεχνικές προφορικών παρουσιάσεων
Μάρκετινγκ και Προώθηση Θεματικό εργαστήριο Πρεσβευτές Μάθησης της Κοινότητας Grant agreement no /
Τα χαρακτηριστικά των καλών παρουσιάσεων
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Συνήθη Λάθη και Σχετικές Συμβουλές Δ. Χαλαζωνίτης.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ Δεξιότητες παρουσιάσεων Monica Hadjichrysanthou Senior Instructor – Communication Department of Humanities.
Επιμόρφωση εξεταστών τουρκικής γλώσσας Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Τετάρτη, 15.
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Του Π. Θέματος 117 Ελλάδος.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Εισαγωγή στις τεχνικές παρουσιάσεων Δρ. ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΟΥΛΤΣΙΔΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΕΚΔΔΑ.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 13: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #3
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
Ταξινόμηση υλικού Προσεκτική επιλογή υλικού.
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 12: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #2
Δομή ερευνητικής εργασίας
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Προφορική επικοινωνία
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWERPOINT
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 3: Το εσωτερικό του υπολογιστή
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 7: Εργονομία και σχολικά εργαστήρια
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παρουσιάσεις εργασιών ΠΜΣ: «Επιστήμη και Τεχνολογία της Πληροφορικής και των Υπολογιστών» ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ Παρουσιάσεις εργασιών Μάθημα: «Διαχείριση γνώσης» Κατερίνα Μαρινάγη Καθηγήτρια Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας GR-32200, Θήβα E-mail: marinagi@teiste.gr

Γιατί να μάθουμε πως να κάνουμε προφορικές παρουσιάσεις Η ικανότητα ομιλίας μπροστά σε κοινό είναι προσόν που αξίζει να καλλιεργηθεί Πού θα χρειαστούν οι παρουσιάσεις; Παρουσίαση εργασίας σε συνέδριο Εργασία πτυχιακή/μεταπτυχιακή/διδακτορική στο χώρο εργασίας Το powerpoint είναι ένα οπτικό βοήθημα «Δε δημιουργεί παρουσιάσεις, δημιουργεί διαφάνειες» [Matt Thornhill, Audience First] Κ. Μαρινάγη

Βασικά σημεία Συλλογή βασικών πληροφοριών Οργάνωση παρουσίασης Δομή και περιεχόμενο διαφανειών Προφορική εξέταση Προετοιμασία Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Συμπεράσματα Κ. Μαρινάγη

Συλλογή βασικών πληροφοριών Σκοπός παρουσίασης Θέμα παρουσίασης Χώρος - Υποδομή Διαθέσιμος χρόνος Ακροατήριο Κ. Μαρινάγη

Οργάνωση της παρουσίασης Αρχική διαφάνεια : Θέμα – Όνομα ομιλητή – στοιχεία επικοινωνίας Διαφάνεια με τίτλο «Περίγραμμα παρουσίασης» Διαφάνεια με τίτλο «Στόχος εργασίας» Διαφάνεια με τίτλο «Εισαγωγή» Διαφάνεια με τίτλο «Θεωρητικό υπόβαθρο» Διαφάνεια με τίτλο «Μεθοδολογία» Διαφάνειες κύριου μέρους π.χ. Ανάλυση έρευνας/στατιστική επεξεργασία, συγκρίσεις, ευρήματα/αποτελέσματα, συζήτηση αποτελεσμάτων Κ. Μαρινάγη

Οργάνωση της παρουσίασης Αναφορά στο λογισμικό που ίσως χρησιμοποιήθηκε ή αναπτύχθηκε Συμπεράσματα (1 διαφάνεια) Ανακεφαλαίωση βασικών σημείων Λογικά συμπεράσματα που βασίζονται σε ολόκληρη την παρουσίαση Προτάσεις μελλοντικής έρευνας (1 διαφάνεια) Προτελευταία διαφάνεια: Βιβλιογραφία Κ. Μαρινάγη

Οργάνωση της παρουσίασης Τελευταία διαφάνεια Παρότρυνση ακροατηρίου για ερωτήσεις, ή/και «Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας» ή/και Λογότυπο και ευχαριστίες προς τον χρηματοδότη της έρευνας (αν απαιτείται) Μερικές ακόμα διαφάνειες που θα χρησιμοποιηθούν για υποστήριξη σε πιθανές ερωτήσεις Κ. Μαρινάγη

Οργάνωση της παρουσίασης Επίδειξη λογισμικού (αν αναπτύχθηκε) Στο τέλος της παρουσίασης Χρόνος 3΄-5΄ Παρουσιάζετε τα πιο ενδιαφέροντα και εντυπωσιακά στοιχεία του λογισμικού, όχι τις πολύ απλές λειτουργίες Έχετε εγκαταστήσει και ελέγξει τη ορθή λειτουργία πριν την έναρξη της παρουσίασης Κ. Μαρινάγη

Βασικά σημεία Συλλογή βασικών πληροφοριών Οργάνωση παρουσίασης Δομή και περιεχόμενο διαφανειών Προφορική εξέταση Προετοιμασία Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Συμπεράσματα Κ. Μαρινάγη

Δομή και Περιεχόμενο διαφανειών Περιεχόμενο: Κάθε διαφάνεια είναι αυτοδύναμη και σαφής ώστε να μεταδίδει μια μόνο κεντρική ιδέα Μέγεθος: Οριοθέτηση διαφάνειας στο απολύτως απαραίτητο μέγεθος Λίστες με κουκκίδες:6 θέματα ανά διαφάνεια Όσο περισσότερα θέματα τόσο λιγότερες λέξεις ανά θέμα Τίτλοι : κατασκευή με παρόμοιο τρόπο Αποφύγετε: μικρά γράμματα (<18στ), λεπτομέρειες Υποσέλιδο διαφανειών (πλην της 1ης ) Αρίθμηση σελίδων Όνομα Λογότυπο ιδρύματος/τμήματος/έργου (προαιρετικά) Κ. Μαρινάγη

Δομή και Περιεχόμενο διαφανειών Μη γεμίζετε τη διαφάνεια με μεγάλο κείμενο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα δύο επακόλουθα: α) τα γράμματα γίνονται πολύ μικρά (για να χωρέσει όλο το κείμενο στη διαφάνεια) και έτσι είναι πολύ δύσκολο να διαβαστούν, και β) το κοινό που σας παρακολουθεί αποκαρδιώνεται βλέποντας το μεγάλο όγκο των πληροφοριών και χάνει το ενδιαφέρον του. Έτσι, θα ακούσετε αναστεναγμούς και αρνητικά επιφωνήματα και θα παρατηρήσετε ότι πολλοί κοιτούν αλλού ή αρχίζουν να ασχολούνται με το κινητό τους τηλέφωνο. Επίσης, είναι σχεδόν βέβαιο, ότι διαφάνειες που περιέχουν μεγάλο κείμενο κατασκευάστηκαν γιατί ο παρουσιαστής δεν το θυμάται απ’ έξω και αναγκάζεται να το βάλει στη διαφάνεια ώστε να το διαβάζει. Η ανάγνωση κειμένου από διαφάνεια είναι ό,τι χειρότερο μπορείτε να κάνετε κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης. Κάποιος που σας παρακολουθεί δεν έχει τη δυνατότητα να σας ακούει και να διαβάζει συγχρόνως, οπότε είτε θα διαβάζει εκείνος το κείμενο και δεν θα ακούει τι λέτε, είτε δεν θα διαβάζει το κείμενο, οπότε ποια η χρησιμότητά του; Καλύτερα να έχετε μια διαφάνεια με λίγες μόνο λέξεις-κλειδιά και να αναλύετε εσείς, προφορικά, τα βασικά σημεία. Αν έχετε φτάσει σε αυτή την πρόταση και δεν έχετε αγανακτήσει ακόμη, συγχαρητήρια! [πηγή: Δ. Χαλαζωνίτης - Συνήθη Λάθη και Σχετικές Συμβουλές] Κ. Μαρινάγη

Δομή και Περιεχόμενο διαφανειών Χρώματα Εκτύπωση στο χαρτί: ανοιχτό φόντο – σκούρα γράμματα Μέσω βιντεοπροβολέα : σκούρο φόντο – ανοιχτά γράμματα Στην οθόνη του υπολογιστή: εκτιμήστε τις ιδιαιτερότητες του κοινού, την απόσταση, κλπ ΟΧΙ πολύ έντονα χρώματα ΟΧΙ συνδυασμός πράσινο-κόκκινο/καφέ-πράσινο/ μπλέ-μαύρο/ μπλέ-μωβ (αχρωματοψία) Γραμματοσειρές Αποφύγετε ΚΕΦΑΛΑΙΑ ή πλάγια γράμματα Αποφύγετε εξεζητημένες γραμματοσειρές Κ. Μαρινάγη

Δομή και Περιεχόμενο διαφανειών Σχέδια ή διαγράμματα κύριων αντικειμένων Διαφάνειες με το σχήμα τους, την μορφή τους ή τις συνιστώσες τους Κ. Μαρινάγη

Δομή και Περιεχόμενο διαφανειών Πίνακες ή Γραφήματα; Στατιστικές πληροφορίες με μορφή διαγράμματος ή γραφήματος αντί με μορφή πίνακα Κ. Μαρινάγη

Δομή και Περιεχόμενο διαφανειών Δομή και Περιεχόμενο διαφανειών Α/Α TEST FINAL 1 2,2 2,5 2 2,8 3 3,0 4 3,3 5 6 7 3,2 8 9 3,5 10 11 4,0 12 13 5,6 4,5 14 15 5,0 16 17 18 6,7 19 5,2 20 5,5 21 22 7,8 6,0 23 24 25 8,9 7,0 Αποφύγετε τους πίνακες που περιέχουν πολλούς αριθμούς Κ. Μαρινάγη

Δομή και Περιεχόμενο διαφανειών Βασικοί Όροι και ορισμοί Πίνακες δύο στηλών με βασικούς όρους στη μια στήλη και τον ορισμό η την επεξήγηση στην δεύτερη Αδόμητες αποφάσεις Πρωτότυπες, σημαντικές. Αυτός που παίρνει την απόφαση πρέπει να κρίνει και να εκτιμήσει το πρόβλημα Δομημένες αποφάσεις Επαναλαμβανόμενες αποφάσεις ρουτίνας που ακολουθούν προκαθορισμένη διαδικασία Κ. Μαρινάγη

Δομή και Περιεχόμενο διαφανειών Ήχος και μικρό βίντεο Μόνο αν είναι απαραίτητο ΠΡΟΣΟΧΗ Βεβαιωθείτε ότι τα βίντεο αναπαράγονται στο προβολικό που θα συνδέσετε τον υπολογιστή σας Βεβαιωθείτε ότι ο χώρος παρουσίασης έχει ηχητική εγκατάσταση για τον υπολογιστή Κ. Μαρινάγη

Βασικά σημεία Συλλογή βασικών πληροφοριών Οργάνωση παρουσίασης Δομή και περιεχόμενο διαφανειών Προφορική εξέταση Προετοιμασία Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Συμπεράσματα Κ. Μαρινάγη

Παρουσίαση εργασίας φοιτητών σε εξεταστική επιτροπή Προφορική εξέταση Παρουσίαση εργασίας φοιτητών σε εξεταστική επιτροπή Γνωρίστε το επιστημονικό υπόβαθρο των εξεταστών, ώστε να προβλέψετε τις ερωτήσεις. Η παρουσίαση πρέπει να προβάλλει ότι η εργασία είναι πόνημα του φοιτητή και γνωρίζει καλά το συγκεκριμένο αντικείμενο Προβάλλετε αυτοπεποίθηση Η αβεβαιότητα και η νευρικότητα μπορεί να επιδράσουν αρνητικά Κ. Μαρινάγη

Προφορική εξέταση Μην προσπαθήσετε να ξεγελάσετε την επιτροπή. Παραδεχτείτε τις αδυναμίες. Προβολή των δυνατών σημείων Όχι διδακτικό ύφος και δογματισμός Ίσως υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις μεταξύ των εξεταστών. Υποστηρίξτε με σαφήνεια τα δύσκολα σημεία. Κ. Μαρινάγη

Προφορική εξέταση Πιθανές ερωτήσεις: Ποια είναι η πρωτοτυπία της έρευνας και πως προάγει την επιστήμη; Ποια ήταν τα κίνητρα ενασχόλησής σας με το θέμα; Ποια μεθοδολογία χρησιμοποιήσατε; Εξετάσατε και άλλες προσεγγίσεις πριν καταλήξετε στη δική σας; Ποιες είναι οι εφαρμογές των συμπερασμάτων σας στο τάδε πλαίσιο/περιβάλλον; Διευκρινιστικές ερωτήσεις για χρήση τεχνικών όρων, για στοιχεία που αναφέρθηκαν κλπ Γιατί δεν αναφέρατε την τάδε βιβλιογραφική πηγή; Κ. Μαρινάγη

Προφορική εξέταση Απαντήσεις: σαφείς, σύντομες, λιτές Αν η ερώτηση δεν είναι κατανοητή, αρχικά ζητήστε διευκρινήσεις Αν τελικά δεν μπορείτε να απαντήσετε : «δεν γνωρίζω την απάντηση» «δεν μελετήθηκε στο πλαίσιο της εργασίας» ή «δεν ανήκει στους στόχους της εργασίας» Το ύφος να αποπνέει αυτοπεποίθηση Δείξτε ενδιαφέρον π.χ. για την υπόθεση που δεν εξετάστηκε, ή για το περιβάλλον που δεν εφαρμόστηκε κλπ Κ. Μαρινάγη

Βασικά σημεία Συλλογή βασικών πληροφοριών Οργάνωση παρουσίασης Δομή και περιεχόμενο διαφανειών Προφορική εξέταση Προετοιμασία Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Συμπεράσματα Κ. Μαρινάγη

Προετοιμασία Το αντίδοτο στο άγχος είναι η καλή προετοιμασία Ετοιμάστε την παρουσίαση Χρησιμοποιείστε χρονισμό παρουσίασης Συνήθως ο διαθέσιμος χρόνος είναι 15-20 λεπτά Υπολογίστε περίπου τα 2/3 του χρόνου για την παρουσίαση και τον υπόλοιπο χρόνο για ερωτήσεις Τροποποιείστε με σύνεση την παρουσίαση αν χρειάζεται συντόμευση Κ. Μαρινάγη

Προετοιμασία Γράψτε το κείμενο της ομιλίας – μην το διαβάσετε στο κοινό Χρησιμοποιήστε βοηθητικές καρτέλες για υπενθύμιση κύριων σημείων (μόνο αν είναι απαραίτητο) Γράψτε μόνο από τη μία πλευρά των καρτελών Αριθμήστε τις καρτέλες Παρουσιάστε στους οικείους σας - Ζητήστε τη γνώμη τους Βιντεοσκοπήστε την πρόβα Εκτυπώστε την παρουσίαση για την περίπτωση τεχνικών προβλημάτων Κ. Μαρινάγη

Βασικά σημεία Συλλογή βασικών πληροφοριών Οργάνωση παρουσίασης Δομή και περιεχόμενο διαφανειών Προετοιμασία Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Συμπεράσματα Κ. Μαρινάγη

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Να είστε προετοιμασμένοι να συστηθείτε στο ακροατήριο μόνοι σας Μην απολογείστε στο ακροατήριο για οτιδήποτε Αν καθυστερήσατε σε κάποιο σημείο, τότε παραλείψτε κάποια σημεία για να ολοκληρώσετε στο σωστό χρόνο Αν δεν υπάρχει χρόνος για ερωτήσεις τότε προτρέψτε το κοινό να λύσετε τις απορίες μετά το τέλος των παρουσιάσεων (στο διάλειμμα) Κ. Μαρινάγη

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Το ξεκίνημα της ομιλίας είναι το πιο δύσκολο, διότι θα πρέπει το κοινό να σας προσέξει. Αν έχει προηγηθεί άλλη ομιλία, ίσως υπάρχει προσωρινή αναστάτωση. Το πολυπληθές ακροατήριο μπορεί να σας δημιουργήσει εκνευρισμό και να σας αποσυντονίσει. Αγνοήστε τους. Έχετε επίγνωση ότι ένα μικρό ποσοστό σας παρακολουθεί. Κ. Μαρινάγη

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Οι τρεις συνιστώσες της επικοινωνίας Λεκτική συνιστώσα Ο λόγος να είναι απλός και σύντομος, κατάλληλος και ακριβής, ζωντανός και παραστατικός, εκφραστικός και υποβλητικός Φωνητική συνιστώσα Περιλαμβάνει την τονικότητα, την ένταση, την ταχύτητα, την έμφαση και τις παύσεις Οπτική συνιστώσα Περιλαμβάνει τις εκφράσεις του προσώπου, την επικοινωνία με τα μάτια, τις κινήσεις κεφαλιού, τις χειρονομίες, τη στάση του σώματος, την απόσταση και την εμφάνιση Κ. Μαρινάγη

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Πρακτικές Συμβουλές Επικοινωνίας Όχι μεγάλες προτάσεις, τεχνική ορολογία, ακρωνύμια που δεν εξηγούνται, ξένες λέξεις Όχι επανάληψη εκφράσεων όπως «Εντάξει», «Λοιπόν» «Ωχ», «Ααα» Μιλήστε δυνατά, καθαρά, ελεύθερα Μη μιλάτε πολύ γρήγορα Ο λόγος να έχει σταθερή ροή – ίσως μικρές παύσεις για έμφαση Ελέγξτε τις νευρικές κινήσεις των χεριών Μη γέρνετε στο αναλόγιο Μην κρύβετε με το σώμα σας τον προβολέα Μη γυρνάτε την πλάτη στο κοινό Κ. Μαρινάγη

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Πρακτικές Συμβουλές Επικοινωνίας Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Πρακτικές Συμβουλές Επικοινωνίας Διατηρήστε οπτική επαφή με το κοινό, αλλά μην κοιτάτε επίμονα ένα άτομο (Κανόνας 3 δευτερολέπτων) Εξηγείστε κάθε διαφάνεια Μην «πετάτε» τη διαφάνεια και μετά την αγνοείτε Επιμείνετε στα τεχνικά ζητήματα, ώστε να γίνουν κατανοητά χρησιμοποιώντας απλή γλώσσα Μην συμπεριφέρεστε σαν να τα γνωρίζετε όλα Κ. Μαρινάγη

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Πρακτικές Συμβουλές Επικοινωνίας Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης Πρακτικές Συμβουλές Επικοινωνίας Να είστε συγκεντρωμένοι Να χαμογελάτε Να έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας Να διατυπώνετε τις ιδέες σας με σαφήνεια και πειθώ Να είστε ειλικρινής και ενθουσιώδης Να χρησιμοποιείτε το χιούμορ σας με μέτρο Μην τελειώνετε με τη φράση «Δεν ξέρω» - Δώστε ένα αισιόδοξο μήνυμα Κ. Μαρινάγη

Συμπεράσματα Το powerpoint είναι απλά ένα εργαλείο Η καλή παρουσίαση είναι ευθύνη του ομιλητή Ακολουθούμε οδηγίες και συμβουλές Προετοιμαζόμαστε καλά Πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε Κ. Μαρινάγη

Βιβλιογραφία Ανδρεαδάκης Ν. & Βάμβουκας Μ. (2005). Οδηγός για την εκπόνηση και τη σύνταξη γραπτής ερευνητικής εργασίας, Αθήνα: Ατραπός Μάντζαρης Γ. (2012). Επιστημονική έρευνα: συγγραφή-διαμόρφωση- παρουσίαση επιστημονικών εργασιών, Θεσσαλονίκη: αυτοέκδοση, 399-403.  Μπουρλιάσκος Β. (2010). Πως γράφεται μια επιστημονική εργασία: πρακτικός οδηγός, Αθήνα: Εκδόσεις Διόνικος, σσ. 146-149. Ευδωρίδου E., Καρακασίδης Θ. (2017). Ακαδημαϊκή Γραφή, Εκδόσεις Τζιόλα Κ. Μαρινάγη

Σας Ευχαριστώ για την προσοχή σας Κ. Μαρινάγη