Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
Τρόποι παρουσίασης μιας μελέτης Κριτήρια αξιολόγησης μιας επιστημονικής εργασίας Παραδείγματα Παρουσίαση της τελικής εργασίας

3 Παρουσιαση εργασιασ Προφορική παρουσίαση
Επιστημονική παρουσίαση (Διαφάνειες) Παράγοντες-Συμβουλές

4 Προφορικη παρουσιαση (1)
Μια παρουσίαση πραγματοποιείται εφόσον ο ερευνητής έχει ολοκληρώσει την έρευνά του και έχει καταλήξει στα συμπεράσματα για την εργασία του. Ανάλογα με το κοινό που έχουμε απέναντί μας, προσαρμόζουμε και το επίπεδο της παρουσίασής μας. Η προφορική επικοινωνία, κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης, μπορεί να είναι πολύ δυσκολότερη από τη γραπτή. Οι ακροατές δεν έχουν τη δυνατότητα να ακούσουν πάλι κάτι, που προηγουμένως δεν έγινε κατανοητό. Στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορεί να σας απευθύνουν κάποιο ερώτημα, αλλά μπορεί αυτό που δεν αντιλήφθηκαν να χαλάσει την εικόνα της παρουσίασης.

5 Προφορικη παρουσιαση (2)
Μια παρουσίαση μπορεί να πραγματοποιείται για την υποστήριξη μιας διατριβής ή εργασίας εξαμήνου, για τη διδασκαλία ενός μαθήματος, για τις ανάγκες ενός σεμιναρίου, στο πλαίσιο ενός επιστημονικού συνεδρίου, για την ενημέρωση του κοινού, σ’ ένα επαγγελματικό χώρο σχετικά μ’ ένα νέο project. Είναι απαραίτητο λοιπόν ανάλογα με τις ανάγκες της παρουσίασης να προετοιμαστούμε κατάλληλα, για να παρουσιάσουμε τεκμηριωμένα τα επιχειρήματά μας και να δείξουμε πως αυτό που παρουσιάζουμε είναι προϊόν της δικής μας εργασίας.

6 Προφορικη εξεταση (1) Είναι γνωστό ότι ανάλογα με το επίπεδο σπουδών, οι φοιτητές θα πρέπει να υποστηρίξουν προφορικά τα συμπεράσματα της εργασία τους. Ανάλογα με το χρόνο που έχει ο κάθε σπουδαστής στη διάθεσή του, θα πρέπει να παρουσιάσει με άνεση την εργασία του. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται μια προετοιμασία, για να παρουσιάσει με κατανοητό τρόπο τα συμπεράσματα της ερευνάς του και να υποστηρίξει επιστημονικά πως κατέληξε σ’ αυτά. Όσο μεγαλώνει το επίπεδο σπουδών τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις της παρουσίασης. Μια καλή τακτική είναι να γνωρίζει ο σπουδαστής από πριν τον τρόπο σκέψης και το επιστημονικό υπόβαθρο των εξεταστών του, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει ενδεχόμενες παρατηρήσεις ή διχογνωμίες μεταξύ των εξεταστών, αλλά και να προβλέψει ερωτήσεις που μπορούν να του απευθυνθούν. Πάντως, ο πρωταρχικός στόχος του κάθε σπουδαστή είναι ότι με την παρουσίασή του θα πρέπει να ικανοποιήσει πλήρως τις απαιτήσεις των εξεταστών του.

7 Προφορικη εξεταση (2) Όπως αναφέραμε παραπάνω, είναι απαραίτητο ο κάθε σπουδαστής να αποδείξει ότι η εργασία είναι δικό του πόνημα. Μέσα από την παρουσίαση και τις ερωτήσεις της εξεταστικής επιτροπής γίνεται αντιληπτό κατά πόσο ο εξεταζόμενος ήταν αυτός που έγραψε την εργασία και κατά πόσο έχει αποκτήσει εξειδίκευση στο συγκεκριμένο επιστημονικό τομέα. Η αβεβαιότητα ή η ενδεχόμενη ντροπή του εξεταζόμενου μπορεί να προκαλέσει ανησυχία, καθώς δοκιμάζονται η δεξιοτεχνία, η ειλικρίνεια και τα προσόντα του σπουδαστή. Η καλύτερη συμβουλή είναι η νηφαλιότητα που πρέπει να επιδείξει ο σπουδαστής. Πριν από την εξέταση θα πρέπει να σημειώσουν τα πρωτότυπα σημεία των συμπερασμάτων τους και να σχεδιάσουν ένα τρόπο παρουσίασης και υποστήριξης της πρωτοτυπίας. Επίσης, θα πρέπει να διερευνήσουν το κείμενο πάλι για κάποια αδύναμα σημεία, ώστε να προετοιμαστούν ως προς την αντιμετώπιση αυτών.

8 Προφορικη εξεταση (3) Ο σπουδαστής δεν θα έχει την ευκαιρία να ξεγελάσει τους εξεταστές του (ειδικοί στο χώρο), γι’ αυτό και θα πρέπει να ξέρει και να παραδέχεται τα δυνατά και αδύναμα σημεία του κειμένου του. Εάν δεν κατανοεί τις ερωτήσεις, τότε θα πρέπει να ζητά διευκρινίσεις. Από την άλλη, δεν πρέπει να κομπιάζει ή να αφήνει κενά σε μια δύσκολη ή πολύπλοκη ερώτηση. Αυτό που πρέπει να κάνει άμεσα ο εξεταζόμενος είναι να απαντά σ’ αυτό που θεωρεί ότι είναι θεμελιώδες προσόν της εργασίας του. Είναι δεδομένο πως θα υπάρχουν διαφορετικές και αντικρουόμενες απόψεις, ακόμη και μεταξύ των εξεταστών, αλλά αν ο σπουδαστής έχει αυτοπεποίθηση πάνω στο κείμενό του και κερδίσει την εκτίμηση των εξεταστών του, τότε μπορεί να προχωρήσει σε μια πιο ενεργή υποστήριξη των θέσεών του.

9 Προφορικη εξεταση (4) Πιθανές ερωτήσεις που μπορεί να σας υποβληθούν:
Ποια είναι η πρωτοτυπία της έρευνας και πως συμβάλλει στην κατανόηση ή ερμηνεία του φαινομένου ή πως προάγει την επιστήμη; Ποια βιβλιογραφία και μεθοδολογία χρησιμοποιήσατε; Μήπως θα μπορούσατε να κάνετε μια διαφορετική προσέγγιση; Πως μπορούν να γενικευτούν τα συμπεράσματα και ποιες είναι οι εφαρμογές τους στο μέλλον η σ’ άλλο πλαίσιο; Ενδεχομένως, να γίνει κάποια εξειδικευμένη ερώτηση για κάποια αναφορά σας σε μια συγκεκριμένη σελίδα ή στη χρήση ενός τεχνικού όρου.

10 Καρτελεσ αποδελτιωσησ
Χρήση περίπου 10 καρτών κατά την παρουσίαση. Σημειώσεις που βοηθούν στην αρμονική ανάπτυξη του θέματος και της παρουσίασης. Οι σημειώσεις υπενθυμίζουν ουσιαστικά κάποια σημεία που πρέπει να αναφερθούν, είναι βοηθητικές και δεν αποτελούν ένα ενιαίο κείμενο μέσα από το οποίο διαβάζει ο εκάστοτε εισηγητής. Θα πρέπει να γράφετε μόνο από τη μία πλευρά της καρτέλας, με καθαρά γράμματα, αραιές προτάσεις, ενώ οι καρτέλες είναι απαραίτητο να έχουν αρίθμηση, για να εξασφαλίζετε τη ροή της παρουσίασης.

11 Προβα Είναι απαραίτητη για την προετοιμασία της παρουσίασης.
Λίγοι είναι οι άνθρωποι που έχουν ταλέντο και άνεση στην επικοινωνία. Οι υπόλοιποι μπορούν να γίνουν καλοί ομιλητές, αλλά χρειάζεται καλή προετοιμασία και συστηματική εξάσκηση. Για να βελτιωθεί αυτή η δεξιότητα, χρειάζεται επανάληψη, εξάσκηση και εμπειρία. Αφού ετοιμάσετε την παρουσίαση, μπορείτε να παρουσιάσετε δοκιμαστικά την εργασία σας σε κάποιο συγγενικό ή φιλικό πρόσωπο ή ακόμα καλύτερα σε κάποιο συνάδελφο που εμπιστεύεστε. Ζητήστε από το άτομο που θα σας ακούσει να αξιολογήσει την προσπάθειά σας και να σας πει τι κατάλαβε ή τι δεν μπόρεσε να κατανοήσει. Αυτό θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε σε διορθώσεις και να εξηγήσετε κάποια σημεία καλύτερα. Συνήθως ο διαθέσιμος χρόνος για την παρουσίαση είναι λεπτά, οπότε κατά την πρόβα χρονομετρήστε την επίδοσή σας, διότι ίσως χρειαστεί να συντομεύσετε την παρουσίασή σας.

12 Γενικεσ συμβουλεσ για την παρουσιαση (1)
Μιλάτε πάντα καθαρά και δυνατά. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, προσπαθήστε να επαναλαμβάνετε τα κρίσιμα σημεία της. Μια πετυχημένη τακτική είναι να εξηγείτε σύντομα τι θα πείτε, να το λέτε, και στο τέλος να λέτε τι είπατε. Προσαρμόστε το περιεχόμενο της παρουσίασης ανάλογα με το κοινό. Αποφύγετε να πηγαινοέρχεστε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης μπροστά από τον προβολέα και να καλύπτετε με το σώμα σας τη δέσμη φωτός και τις διαφάνειες. Μην χρησιμοποιείτε pointers (ειδικά αν είστε νευρικοί), διότι το κοινό μπορεί να ασχολείται με το σημείο που θέλετε να υποδείξετε και όχι με το περιεχόμενο της παρουσίασης.

13 Γενικεσ συμβουλεσ για την παρουσιαση (2)
Να έχετε την αίσθηση του χρόνου και να τον παρακολουθείτε αν χρειάζεται. Αν έχετε καθυστερήσει σε κάποιο σημείο, φροντίστε να παραλείψετε κάποια στοιχεία που δεν είναι απαραίτητα, για να ολοκληρώσετε στο χρόνο που σας έχει δοθεί. Μην αναγκάσετε το ακροατήριο να σηκωθεί να φύγει κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, αν έχετε υπερβεί το χρόνο που σας έχει δοθεί, ενώ αν δεν προλαβαίνουν οι ακροατές να σας απευθύνουν ερωτήσεις, τότε προτρέψτε τους να σας συναντήσουν μετά το τέλος της παρουσίασης, για να λύσετε τις απορίες που δημιουργήθηκαν μετά την παρουσίασή σας. Είναι απαραίτητο να προετοιμάσετε από πριν το χρόνο παρουσίασης. Καλό είναι να διαθέσετε το 75% του χρόνου που σας έχει δοθεί. Προβλέψτε τις ερωτήσεις που μπορεί να σας απευθυνθούν. Γι’ αυτό ετοιμάστε τις κατάλληλες διαφάνειες-απαντήσεις που θα χρησιμοποιήσετε.

14 Γενικεσ συμβουλεσ για την παρουσιαση (3)
Μη δείχνετε ότι διαβάζετε την παρουσίασή σας. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης να κοιτάτε το ακροατήριό σας και όχι το σημείο προβολής των διαφανειών. Ουσιαστικά οι διαφάνειες αποτελούν εργαλείο, για να σας υπενθυμίζουν τι θέλετε να παρουσιάσετε και να διευκολύνετε το κοινό σας στην παρακολούθηση της παρουσίασης. Ο λόγος πρέπει να έχει σταθερή ροή και δεν πρέπει να αφήνετε μεγάλα κενά. Το ξεκίνημα της ομιλίας είναι το πιο δύσκολο σημείο, διότι θα πρέπει να ηρεμήσετε το κοινό σας, για να ακουστείτε. Γι’ αυτό μην πείτε κάτι ουσιώδες ή σημαντικό, διότι μάλλον δεν θα ακουστεί από όλους. Να έχετε υπόψη ότι το ακροατήριο με τη συμπεριφορά του μπορεί να σας εκνευρίσει και να σας παρασύρει σε λάθη. Προσπαθήστε να τους αγνοήσετε. Θα πρέπει να ξέρετε ότι τουλάχιστον το 20% του κοινού σας σκέφτεται κάτι άλλο.

15 Γενικεσ συμβουλεσ για την παρουσιαση (4)
Η γλώσσα του σώματος είναι πολύ σημαντική. Προσέξτε πως κινήστε στην αίθουσα, πως κουνάτε τα χέρια σας, πως κοιτάτε τους ακροατές σας. Μην σταυρώνετε τα χέρια σας στο στήθος! Καλό είναι να έχετε οπτική επαφή με το κοινό σας, αλλά μην κοιτάτε επίμονα μόνο ένα πρόσωπο ή να εστιάζετε το βλέμμα σας σε αντικείμενα ή στο ταβάνι ή στο πάτωμα. Χρησιμοποιείστε τη μέθοδο των 3 δευτερολέπτων. Κάθε φορά που μιλάτε, να κοιτάτε κάποιον από το ακροατήριο για 3 δευτερόλεπτα. Πριν την παρουσίαση ελέγξτε τα τεχνικά μέσα της αίθουσας, για να βεβαιωθείτε ότι όλα λειτουργούν καλά. Σε περίπτωση που συναντήσετε κάποιο πρόβλημα, θα ξέρετε εκ των προτέρων τις προσαρμογές και αλλαγές που πρέπει να κάνετε. Να έχετε πάντα ένα αντίγραφο της παρουσίασης σε εκτυπωμένες διαφάνειες, σε περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα με τα τεχνικά μέσα. Να δείχνετε ευχάριστοι, με αυτοπεποίθηση, ήρεμοι και όχι αλαζόνες. Προσέξτε την εμφάνισή σας και ντυθείτε ανάλογα με την περίσταση.

16 Επιστημονικη παρουσιαση (συμβουλεσ για τισ διαφανειεσ-1)
Η πρώτη διαφάνεια πρέπει να περιλαμβάνει τον τίτλο, τα ονόματα των ατόμων που παρουσιάζουν και τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Στην προτελευταία διαφάνεια πρέπει να μπαίνει η βιβλιογραφία. Η τελευταία διαφάνεια μπορεί να έχει τη φράση «Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας» ή ένα φόντο, μια φωτογραφία ή κάτι που να συνδέεται με το θέμα.

17 Επιστημονικη παρουσιαση (συμβουλεσ για τισ διαφανειεσ-2)
Στο εσωτερικό της παρουσίασης υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες: Μέγεθος γραμμάτων όχι μικρότερο από 18στ. Όχι πάνω από 6 γραμμές και μέχρι 6 λέξεις ανά γραμμή. Προσανατολισμός οριζόντιος. Απλό και διακριτικό φόντο. Όχι στα εφέ, ναι στο animation, αλλά μόνο όταν βοηθάει στη μετάδοση του νοήματος. Μία γραμματοσειρά παντού. Ενιαία στοίχιση σε τίτλους και αντικείμενα. Προσοχή στους χρωματικούς συνδυασμούς. Αποφύγετε να έχετε πάνω από 4 διαφορετικά χρώματα σε κάθε σελίδα. Εφόσον το 20% των ανθρώπων αντιμετωπίζει πρόβλημα στην αντίληψη των χρωμάτων, αποφύγετε τους χρωματικούς συνδυασμούς κόκκινο/πράσινο, καφέ/πράσινο, μπλε/μαύρο και μπλε/μωβ.

18 Επιστημονικη παρουσιαση (συμβουλεσ για τισ διαφανειεσ-3)
Ένα μήνυμα σε κάθε διαφάνεια. Απαγορεύονται τα ορθογραφικά λάθη. Απαγορεύονται τα κεφαλαία, παρά μόνο στον τίτλο. Οι τίτλοι κάθε διαφάνειας είναι πάντα σε έντονη γραφή. Μη γεμίζετε τις διαφάνειες με πολύ περιεχόμενο. Είναι καλύτερο να χρησιμοποιείτε κουκκίδες ή αρίθμηση. Προτεινόμενο διάστιχο είναι το 0,9. Για τις αποστάσεις μεταξύ των παραγράφων υπολογίστε τουλάχιστον 0,4 της γραμμής. Μην βάζετε ποτέ στις διαφάνειες φωτοτυπίες από άλλο έντυπο, αν δεν μπορείτε να επέμβετε στη γραμματοσειρά, εκτός αν είναι απολύτως απαραίτητο. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε εικόνες, σχήματα ή γραφήματα, αλλά μην παραλείπετε τις λεζάντες.

19 Κριτηρια αξιολογησησ εργασιασ
Άξονες Κριτήρια

20 Αξιολογηση επιστημονικων εργασιων
Όλες οι γραπτές εργασίες ή επιστημονικά άρθρα προς δημοσίευση αξιολογούνται από ένα ή και περισσότερα άτομα. Βέβαια, ο πρώτος που αξιολογεί είναι ο επιβλέπων καθηγητής, ο οποίος δίνει την έγκρισή του και προκρίνει για την τελική παρουσίαση και αξιολόγηση. Τύπος αξόνων και κριτηρίων αξιολόγησης εργασιών και ερευνών Αυτά τα κριτήρια μπορούν να αξιοποιηθούν από τους φοιτητές και ερευνητές, για να προχωρήσουν πρώτα σε μια αυτοαξιολόγηση της εργασίας τους, πριν την τελική της κατάθεση.

21 Αξονεσ αξιολογησησ Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία έρευνας Γλώσσα
Εμφάνιση-Παρουσίαση Κάθε άξονας έχει διάφορα κριτήρια αξιολόγησης. Αυτά τα κριτήρια διατυπώνονται με ερωτήσεις και η απάντηση είναι Ναι/Όχι. Το κάθε κριτήριο έχει τη δική του βαθμολογική βαρύτητα. Πολλές φορές η βαθμολογική αξιολόγηση παραδίδεται σε ένα επίσημο έντυπο αξιολόγησης, που περιλαμβάνει όλους τους άξονες και τα βαθμολογημένα κριτήρια.

22 Κριτηρια περιεχομενου
Α/Α Κριτήριο Ναι Όχι 1 Είναι σαφής και περιεκτικός ο τίτλος της εργασίας; 2 Παρουσιάζονται με σαφήνεια ο γενικός σκοπός και οι ειδικοί στόχοι της εργασίας; 3 Αναπτύσσεται επαρκώς το θέμα της εργασίας; 4 Συζητούνται τα ευρήματα της έρευνας της εργασίας; 5 Τα συμπεράσματα της εργασίας ανταποκρίνονται με το σκοπό και τους ειδικούς στόχους της; 6 Τεκμηριώνεται η αξία και η σημασία της παρούσας εργασίας;

23 Κριτηρια δομησ Α/Α Κριτήριο Ναι Όχι 7
Αναπτύσσεται συστηματικά η δομή της εργασίας; 8 Επεξεργάζεται το κάθε τμήμα της εργασίας τις προβληματικές που τέθηκαν στην εισαγωγή; 9 Είναι κανονικό και κατάλληλο το βάθος της διάρθρωσης;

24 Κριτηρια ερευνασ Α/Α Κριτήριο Ναι Όχι 10
Είναι επαρκής, αντιπροσωπευτική και επικαιροποιημένη η βιβλιογραφία; 11 Υπάρχει αναλυτική περιγραφή της μεθοδολογίας έρευνας; 12 Σε τι διαφέρει αυτή η έρευνα σε σχέση με τις άλλες; 13 Τεκμηριώνεται επαρκώς ο τύπος της έρευνας, τα στάδια εκπόνησής της και τα εργαλεία συλλογής των δεδομένων;

25 Κριτηρια γλωσσασ Α/Α Κριτήριο Ναι Όχι 14
Διαθέτει το κείμενο φυσική ροή; Είναι η γλώσσα του κειμένου κατανοητή; 15 Υπάρχουν ορθογραφικά και συντακτικά λάθη; 16 Αναπτύσσει το κείμενο με σαφήνεια την τεχνική και επιστημονική ορολογία;

26 Κριτηρια εμφανισησ-παρουσιασησ
Α/Α Κριτήριο Ναι Όχι 17 Έχουν ακολουθηθεί πλήρως οι οδηγίες συγγραφής; 18 Είναι σαφής η εσωτερική δομή με τίτλο, περιεχόμενα, εισαγωγή, κυρίως μέρος, συμπεράσματα, βιβλιογραφία και παραρτήματα; 19 Είναι προσεγμένο το στήσιμο των σελίδων; 20 Γίνεται σωστή και συστηματική χρήση παραπομπών και βιβλιογραφίας;

27 Τι πρεπει να αποφυγετε σε μια παρουσιαση powerpoint
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

28 βιβλιογραφια Ανδρεαδάκης Ν. & Βάμβουκας Μ., Οδηγός για την εκπόνηση και τη σύνταξη γραπτής ερευνητικής εργασίας, Αθήνα: Ατραπός, 2005, σσ Howard K. & Sharp J., Η επιστημονική μελέτη: οδηγός σχεδιασμού και διαχείρισης πανεπιστημιακών εργασιών, Αθήνα: Gutenberg, 1994, σσ Ζαφειρόπουλος Κ., Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία; Επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών, Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική, 2005, σσ Μάντζαρης Γ., Επιστημονική έρευνα: συγγραφή-διαμόρφωση- παρουσίαση επιστημονικών εργασιών, Θεσσαλονίκη: αυτοέκδοση, 2012, σσ , Μενεξές Γ. & Οικονόμου Α., Κριτήρια αξιολόγησης ερευνητικού άρθρου στο πεδίο των κοινωνικών επιστημών, Θεσσαλονίκη: ΑΣΠΑΙΤΕ. Μπουρλιάσκος Β., Πως γράφεται μια επιστημονική εργασία: πρακτικός οδηγός, Αθήνα: Εκδόσεις Διόνικος, 2010, σσ Παππάς Θ., Η μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας στις ανθρωπιστικές επιστήμες, Αθήνα: Εκδόσεις Καρδαμίτσα, 2002, σσ


Κατέβασμα ppt "Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google