<Χ> ε πώς την είδες την κλήρωση; (.)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
Communication in Mother tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
Eργαστήριο.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Ανάλυση Λόγου (Discourse Analysis)
Ερευνητική εργασία β τετραμήνου σχολικού έτους «ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ-β μέρος»
Το γέλιο στην ζωή μας !!! Γέλιο και χιούμορ !!!.
Η Φ ι λ ί α.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Προσέγγιση του πεζού κειμένου - Διδακτικές επιλογές Τα ίδια κείμενα, εξεταζόμενα σε σχέση με τις αξίες που παρουσιάζονται σ’ αυτά, κατατάσσονται σε κείμενα.
ΤΠΕ & Γλωσσική διδασκαλία
Ο ΜΑΔΟΠΟΊΗΣΗ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Φόντο ένα παιδί που παίζει στο χαλί με το παιχνίδι ξυλάκια. Τα ξυλάκια είναι σε χρώματα: κόκκινά, κίτρινα,
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Σωφρ. Χατζησαββίδης ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ Α. Π
Σωφρ. Χατζησαββίδης ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ Α. Π
This project has been funded with support from the European Commission. Communication in Mother tongue πληροφορίες Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) Παρασκευή, 27 Μαρτίου
Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Γ1 – Πολύ καλή γνώση) Παρασκευή, 27 Μαρτίου ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ.
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Βασικές έννοιες: μητρική γλώσσα Μητρική γλώσσα Η γλωσσική μορφή με την οποία έρχεται σε επαφή το παιδί.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
Μάρκετινγκ και Προώθηση Θεματικό εργαστήριο Πρεσβευτές Μάθησης της Κοινότητας Grant agreement no /
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Επιμόρφωση εξεταστών τουρκικής γλώσσας Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Τετάρτη, 15.
Κυριακή, 19 Απριλίου 2015Κυριακή, 19 Απριλίου 2015Κυριακή, 19 Απριλίου 2015Κυριακή, 19 Απριλίου Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας Υπουργείο Παιδείας,
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
Ο μύθος της ομοιογένειας
Οριοθετώντας την έννοια του κειμένου Νεκτάριος Στελλάκης
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Για ποιόν λόγο χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή; Εργασίες 27% Διασκέδαση 50% Επικοινωνία 15% Ενημέρωση 8%
Η πρόσκτηση του γραμματισμού ως μέρος σύνθετων διαδικασιών πολιτισμικής ενσωμάτωσης Νεκτάριος Στελλάκης Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν. Πατρών Ιστοσελίδα.
Μαθαίνω τη γλώσσα των αριθμών Πράξεις με μεικτές αριθμητικές παραστάσεις.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ. ‘’ Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου ‘’ Όλοι οι γονείς στην σημερινή εποχή έχουν αγοράσει τουλάχιστον.
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
7. Λόγος – Γλώσσα – Ομιλία Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης Φωνητική
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 2η Θεματική ενότητα Μεθοδολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Παραγωγή γραπτού λόγου στο Λύκειο
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Τπε και γλώσσα.
κυρίως μετά τη δεκαετία του ‘60
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
Στην Ελλάδα, σε πρόσφατο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B 931/ ), στο άρθρο 6 και στην παράγραφο Γ΄ σε σχέση με τα παιδιά με ειδικές.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εθισμός σε αυτά
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Τίτλος έρευνας: Το internet μέρος της ζωής μας
Η εξέλιξη των θεωριών του Jim Cummins (α’)
Επιμόρφωση μάχιμων εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης – Φάση 1η
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

<Χ> ε πώς την είδες την κλήρωση; (.) <Π> ΔΥσκολη αλλά:: εδώ που ΜΠΗκες θα χορέψεις τι θα κάνεις; (.) δύσκολα πιστεύω <Α> δε γίνεται δουλειά διαφορετικά:: δύσκολα είν’ τα πράγματα αποδώ αποδώ και πέρα <Π> άκου να δεις κάτι (.) εφόσον παίζεις σ’ αυτό το επίπεδο <Χ> εΝΤΑξει έχουμε καλή ομάδα πάντως δηλαδή:: δε θα:: θα πουλήσουμε ακριβά το τομάρι μας <Α> όντως έχεις δίκιο (.) αλλά:: ντάξει τώρα πιστεύω θα βάλει μια τεσσάρα χαλαρά σε μας (.) είναι πολύ δύσκολο <Χ> έχουμε και πρώτο παιχνίδι στο Καραϊσκάκη έτσι; <Α> ε αυτό ‘ναι θετικό όντως <Π> ναι στα νοκάουτ παιχνίδια όμως (.) μετράνε τα γκολ [εκτός έδρας <Χ> [εντάξει:: (.) θα φανεί εάν ε:: εάν αντέξουμε και δεν φάμε γκολ έτσι; (.) στο πρώτο παιχνίδι <Α> όντως

Κείμενο και περικείμενο: αμοιβαία/δυναμική σχέση

Πτυχές του περικειμένου καταστασιακό περικείμενο: συμμετέχοντες και ρόλοι τους, χρόνος, τόπος και σκοπός επικοινωνίας, φυσικό και κοινωνικό «σκηνικό» πολιτισμικό περικείμενο: συνήθειες και υποχρεώσεις των μελών μιας γλωσσικής κοινότητας, θέματα και γλωσσικά γεγονότα γνωσιακό περικείμενο: κοινές παραδοχές και συμβάσεις, γενικές αναμονές και προσδοκίες των συμμετεχόντων συγκείμενο: ευρύτερα ή στενότερα συμφραζόμενα

Halliday & Hasan (1989: 36): Στην καθημερινή μας ζωή, κάθε μέρα, όλη τη μέρα, όταν αλληλεπιδρούμε με τους άλλους μέσω της γλώσσας … διατυπώνουμε υποθέσεις προς δύο κατευθύνσεις. Βγάζουμε συμπεράσματα από την κατάσταση για το κείμενο, και από το κείμενο για την κατάσταση.

γλωσσικές επιλογές ↔ λειτουργίες/περικείμενα - Μια φορά κι έναν καιρό … - Λαέ της Αθήνας … - Συμπληρώστε τα κενά. - Προσοχή, παρακαλώ! Μην αφήνετε… - σήμερα φιλοξενούμε τον κύριο Γάτο - Τσουκαλάς όπ. π. σ. 55 - Κεραμεικός, μονοκατοικία, νεόδμητη … - η μέγιστη

λειτουργίες/περικείμενα ↔ γλωσσικές επιλογές Βαφτίσια Κηδεία Γενέθλια Γέννηση μωρού Επίσκεψη σε ασθενή Τηλεφωνική συνομιλία

Παράμετροι επικοινωνιακών περιστάσεων (Hymes 1974) 1. Σκηνικό (setting) 2. Μέλη (participants) 3. Σκοπός (ends) 4. Πράξεις – περιεχόμενο και μορφή του μηνύματος (acts) 5. Τόνος (key) 6. Μέσο (instrumentalities) 7. Νόρμες (norms) 8. Κειμενικό είδος (genre)

προεκλογική ομιλία λειτουργία της Ανάστασης κεντρικό δελτίο ειδήσεων τραγούδι στη Eurovision γράμμα σε ένα φίλο Σκηνικό Μέλη Σκοπός Περιεχόμενο και γλωσσική μορφή Τόνος Μέσο Νόρμες Κειμενικό είδος

Επικοινωνιακή ικανότητα (Hymes 1971) Η ικανότητα του ομιλητή μιας γλώσσας, ως μέλους μιας γλωσσικής κοινότητας με συγκεκριμένες κοινωνικές και πολιτισμικές συμβάσεις, να παράγει και να κατανοεί, όχι μόνο γραμματικώς ορθό λόγο (γλωσσική ικανότητα), αλλά και τα κατάλληλα εκφωνήματα στην εκάστοτε επικοινωνιακή περίσταση.

Παράμετροι επικοινωνιακών περιστάσεων (Halliday & Hasan 1985) register: καταστασιακό ιδίωμα/ λειτουργική ποικιλία/επίπεδο ύφους field: πεδίο tenor: τόνος mode: τρόπος

προεκλογική ομιλία λειτουργία της Ανάστασης κεντρικό δελτίο ειδήσεων τραγούδι στη Eurovision γράμμα σε ένα φίλο Πεδίο Τόνος Τρόπος