Επιχειρηματολογώ στο μάθημα της γλώσσας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΙΟΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΙ Δυναμικός Προγραμματισμός
Advertisements

Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
Η ΜΥΩΠΙΑ ΚΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, M.Sc.
Νικολέτα Γιαννούτσου Πανεπιστήμιο Πατρών και ΕΚΠΑ Μάθηση « εν κινήσει » με ψηφιακές συσκευές σε χώρους πολιτισμού.
H Εικόνα στη διδασκαλία της Ιστορίας Μία πρόταση αξιοποίησης ιστορικών γελοιογραφιών στην Ιστορία Γενικής Παιδείας και Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ ´ Λυκείου.
1 Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών Αποτελέσματα Έρευνας: Δεκέμβριος 2015.
ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΤΗΝ Α’ΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ Β’ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ EXPLORATORY MATERIALS Mystery/Lost series English QuestsGenre-based.
Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Ένταξη αποφοίτων στην Αγορά Εργασίας Χρόνος διεξαγωγής έρευνας: Φεβρουάριος 2015 – Αύγουστος 2015.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τεχνολογία Πρασίνου Ενότητα 2_1γ: Χλοοτάπητας: Εγκατάσταση Έτοιμου Χλοοτάπητα Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τεχνολογία Πρασίνου Ενότητα 2_3β: Χλοοτάπητας: Βελτίωση Χλοοτάπητα Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή Τεχνολόγων.
Click to add Text Σπάνια ζώα Μαργιάννα,Ελεάννα. Λεοπάρδαλη Αμούρ Ρινόκερος της Σουμάτρα Γιγαντιαίο καλαμάρι Αγριόγατα Πρίστης ή «ξυλουργός καρχαρίας.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 3: Οικολογικές ιδιαιτερότητες αστικών χώρων Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, 2015.
Click to add Text Φυσικά φαινόμενα Μαργιάννα Άννα ΣΤ’1.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Τεχνολογία Πρασίνου Ενότητα 2_1β: Χλοοτάπητας: Σπορά Χλοοτάπητα Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή Τεχνολόγων.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 12: Μέτρα βελτίωσης συνθηκών ανάπτυξης αστικού πρασίνου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Click to edit Master text styles Ευρετήρια & Πίνακες Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ Ευρετήρια & Πίνακες Υπεύθυνος Μαθήματος: Αλεξόπουλος Σεραφείμ Τμήμα: 4.
Συνέδριο Δημιουργών ΕΛ/ΛΑΚ Εφαρμογή Ανάπτυξης Οδηγών Επίλυσης Τεχνικών Προβλημάτων Ξενοφών Παπαδόπουλος
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 5: Κοινωνικά και οικονομικά οφέλη Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά.
Διαχείριση Διεργασιών (1/5)
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Βασικές αρχές της σύγχρονης Γλωσσολογίας: Σωστό ή λάθος;
Τεχνολογία και Εκπαίδευση Περιεχόμενο της έννοιας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
Κεφάλαιο 2 :: Σύνταξη των γλωσσών προγραμματισμού
Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας (Γ’ Γυμνασίου)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Imperatives (Let’s / Don’t)
Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
RICAPITOLAZIONE ...una volta ancora.
Δομημένη Δραστηριότητα Αφήγησης
Τεχνολογία Πρασίνου Ενότητα 2_1α: Χλοοτάπητας:
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Δραστηριότητες αφήγησης
ΕΞ΄ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας
Νικήτας Σγούρος Μεταγλωττιστές Νικήτας Σγούρος
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Using Narrative Inquiry as a Research Method
HTML.
6η ενότητα: Σχεδίαση (layout) και εξαγωγή του χάρτη
Ηλιοπούλου Κωνσταντίνα, ΠΠΣΠΘ
Εφαρμογή 1: Μια πρώτη, μινιμαλιστική ιστοσελίδα
DISNEY.
Εισαγωγή στις Βάσεις Δεδομένων
Παρουσίαση και Ανάλυση της Χρήσης του forum
Test Tubes PowerPoint Shape Enter your subtitle here.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Θερινό Σχολείο, 14 – 20 Ιουλίου 2014
Άννα Τσιμπουκλή, Ph.D. Υπεύθυνη Τομέα Εκπαίδευσης ΚΕ.Θ.Ε.Α
Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών
Εισαγωγή στις Βάσεις Δεδομένων
« Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση : Εξατομικευμένη και αυτορυθμιζόμενη μάθηση - Η Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας Ανοικτού Κώδικα Moodle» Κερασοβίτης.
6.8 Εντολή Αναζήτησης και Εφαρμογή Φίλτρων
Η παιδαγωγική σχέση στη διδασκαλία με τα νέα μέσα
Клинови Машински елементи 2-17.
Προσέλκυση ξένων επιχειρηματιών και επενδυτών στην Κυπριακή Δημοκρατία
2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου «Δημήτρης Γληνός»
Βάσεις Δεδομένων 18/1/2019 Ενότητα Γ6.3β (Δημιουργία και Αποθήκευση Βάσης Δεδομένων και Πίνακα. Καθορισμός Πεδίων του Πίνακα, Τύπων Δεδομένων και Ιδιότητες.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ…. ΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΑΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ και ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΑΘΩΝ
Review.
Jesus, Thou Joy of Loving Hearts
Diglossia A diglossic situation exists in a society when it has two distinct codes which show clear functional separation; that is, one code is employed.
Ηλεκτρονικά βιβλία ΑΑΔΕ τι είναι, πως λειτουργούν, ποιος είναι ο σκοπός τους Αύγουστος 2019.
Preserving Access to Digital Information
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιχειρηματολογώ στο μάθημα της γλώσσας Άννα Ιορδανίδου

ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (Α.Π.) ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (Α.Π.) Συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας προσαρμογής του ύφους και των μέσων του λόγου ανάλογα με τον αποδέκτη, το θέμα, την αιτία, τον σκοπό και το είδος του κειμένου που πρόκειται να παραχθεί.

Ο μαθητής ασκείται βαθμιαία, ώστε, τελειώνοντας το Δημοτικό, να είναι σε θέση να αναγνωρίζει τις διαφορές ανάμεσα σε διαφορετικά είδη προφορικού λόγου, να κατανοεί τις σχετικές με την περίσταση φραστικές επιλογές του συνομιλητή, να χρησιμοποιεί διάφορα είδη λόγου, για διάφορους σκοπούς και για διάφορους αποδέκτες, να συνειδητοποιεί τις λειτουργικές διαφορές μεταξύ προφορικού και γραπτού λόγου...

... να αντιλαμβάνεται τον ρόλο του γλωσσικού και εξωγλωσσικού περιβάλλοντος στον προσδιορισμό της σημασίας των λέξεων, να συνειδητοποιεί πώς η πρόταση παράγεται και λειτουργεί ως μονάδα επικοινωνίας μέσα σε συμφραζόμενα και σε πραγματικές περιστάσεις, να διαπιστώνει ότι ο ομιλητής, ανάλογα με την περίσταση επικοινωνίας, επιλέγει και χρησιμοποιεί το κατάλληλο επίπεδο ύφους.

είδη λόγου (Α.Π.) αναφορικός (περιγραφή – αφήγηση) κατευθυντικός (οδηγίες – επιχειρηματολογία)

ποια είδη λόγου/κειμένων; με βάση την ορολογία του Α.Π. και με δεδομένη την ανάγκη σχηματοποίησης για διδακτικούς λόγους, έχουν επιλεγεί κείμενα που αναδεικνύουν κεντρικά ζητήματα δόμησης της αφήγησης, της περιγραφής, των οδηγιών και της (πλέον απλής μορφής) επιχειρηματολογίας

επιχειρήματα Τα επιχειρήματα τεκμηριώνουν ή υποστηρίζουν μία γνώμη ή άποψη. Η παράθεση ενός επιχειρήματος μπορεί, σταδιακά, να δημιουργήσει μία ακολουθία επιχειρημάτων. Είτε πρόκειται για ένα είτε πρόκειται για περισσότερα επιχειρήματα, αναμένεται να διαφοροποιήσει/ουν την αρχική γνώμη, στάση ή συμπεριφορά του δέκτη προς την κατεύθυνση του πομπού.

επιχειρήματα O πομπός εκφράζει και αιτιολογεί τη γνώμη ή την άποψή του και διατυπώνει το συμπέρασμά του. Οι ρόλοι μπορεί να αντιστραφούν, με αποτέλεσμα ο δέκτης να αρθρώνει λόγο όπως ο πομπός. Καθώς η θέση οδηγεί στην αντίθεση, το τελικό ζητούμενο είναι η σύνθεση. Τα απλά επιχειρήματα σχετίζονται συνήθως με την αποδοχή μιας θέσης, ενώ σε ένα μετέπειτα στάδιο μπορεί να είναι σύνθετα, όπως είναι η αξιολόγηση μιας κατάστασης, και επομένως να είναι αξιολογικού τύπου.

επιχειρήματα λογική συσχέτιση και διαλεκτική σύνθεση των δεδομένων είδος που παρουσιάζει δυσκολία για τα παιδιά λόγω υψηλών γνωστικών απαιτήσεων σε σχέση με τη γνωστική/συναισθηματική ανάπτυξή τους επιχειρηματολογικά κείμενα στα σχολικά εγχειρίδια Δ΄, Ε΄ και Στ΄ με έμφαση στα γλωσσικά μέσα που χρησιμοποιούνται

επιχειρήματα Γλώσσα Στ΄, τεύχος 1, σ. 93

κείμενα ενημερωτικό κείμενο (Δ΄ τάξη, «Εμένα με νοιάζει» Σε ένα μικρό νησί του Αιγαίου έχει γίνει πρόταση από μια περιβαλλοντική οργάνωση να δημιουργηθεί Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο […] Έτσι, σε κάποιες περιοχές θα απαγορευτεί το ψάρεμα, όπως και οποιαδήποτε τουριστική δραστηριότητα. Οι ψαράδες και οι κάτοικοι που ασχολούνται με τον τουρισμό είναι αναστατωμένοι.

παραγωγή λόγου Συζητήστε στην τάξη ποια μπορεί να είναι τα θετικά και τα αρνητικά αποτελέσματα της δημιουργίας ενός τέτοιου πάρκου. Χωριστείτε σε τρεις ομάδες: α) στους υπεύθυνους του πάρκου, που πρέπει να πείσουν ότι το πάρκο, εκτός από το περιβάλλον, θα ωφελήσει και τους κατοίκους β) στους ψαράδες, που διαμαρτύρονται ότι θα χάσουν τη δουλειά τους γ) στους κατοίκους που ασχολούνται με τον τουρισμό  

κείμενα άρθρο εφημερίδας (Ε΄ τάξη, «Τηλεόραση») Ο αριθμός των διαφημίσεων που «καταβρο-χθίζουν» τα παιδιά έχει διπλασιαστεί από τη δεκαετία του ’70, ξεπερνώντας σήμερα τις 40.000 το χρόνο. Τα παιδιά στην Αμερική περνούν περισσότερη ώρα στην τηλεόραση (1.023 ώρες) παρά στο σχολείο (900 ώρες). Και μη νομίζετε πως στην Ελλάδα τα πράγματα είναι διαφορετικά. ..........

παραγωγή λόγου και γραμματική Με τη βοήθεια του άρθρου, αλλά και με αυτά που μπορείτε να σκεφτείτε, συμπληρώστε τις παρακάτω προτάσεις: Δε θα ήταν άσχημο να κλείναμε για μερικές μέρες την τηλεόραση... γιατί ..............................................................  

επιχειρηματολογία ΘΕΣΗ που υποστηρίζεται ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ που στηρίζουν την προβαλλόμενη θέση ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ και ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ που ενισχύουν τα προβαλλόμενα επιχειρήματα ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΑΝΤΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ και ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ για τη στήριξη αντεπιχειρημάτων ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΑΝΤΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΕΛΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ

Ενδεικτική βιβλιογραφία Αρχάκης Α. (2005), Γλωσσική διδασκαλία και σύσταση των κειμένων, Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη. Baynham M. (2002), Πρακτικές γραμματισμού, Αθήνα: Μεταίχμιο. Γεωργακοπούλου Α. & Γούτσος Δ. (1999), Κείμενο και επικοινωνία, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Knapp P. & Watkins M. (1994), Context – Text – Grammar, Australia: Text Productions. Πολίτης Π. (2000), Λόγος-Κείμενο: Επιχειρηματολογία. (http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/discourse/2_1_4/index.html)

αντί για συμπέρασμα... Όπως έχει ήδη διαπιστώσει ο Αμερικανός γλωσσολόγος Leonard Bloomfield το 1933: «Το αποτέλεσμα της διδασκαλίας εξαρτάται πολύ λιγότερο από τη θεωρητική θεμελίωση και πολύ περισσότερο από τις συνθήκες της διδασκαλίας και από την ικανότητα του δασκάλου».