Ορτέγκα υ Γκασσέτ Ortega y Gasset (Μαδρίτη, 1883 – 1955)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Traductores EDT con ANTLR Ejemplo=(2-(4+5)). Ejemplo: a e ; a t e1 λ ft1 λ (e) λ t e1 f t1- te1 nº λ f t1 λ 2 ( e ) λ t e1 f t1+ t e1 nº λ f t1 λ 4nº
Advertisements

Función seno: f ( x ) = sen( x )
Los numerales.
EL VERBO GRIEGO VERBOS ATEMÁTICOS.
Στην Α θ ή ν α ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ Μετά από χρόνια καθυστερήσεων και αντιπαραθέσεων, οι αρχαίοι θησαυροί της Ακρόπολης των Αθηνών, ανυπολόγιστης.
ἔκτοσθεν δ' αὐλῆς μέγας ὄρχατος Homero, ODISEA - VII
EL AORISTO. DOS TIPOS: Aoristo sigmático:  Lleva aumento (sólo en indicativo) y σα, pero no vocal temática. (ε) + Raíz + σα + desinencia secundaria. Φύω.
Los verbos III. ἀ κούω 1. Juan 10:3: ἀ κούει 3 sing pres act ind 2. Juan 10:8: ἤ κουσαν 3 pl aor act ind 3. El sujeto de los dos es τ ὰ πρόβατα. Un.
MORFOLOGÍA VERBAL VOZ MEDIA Y PASIVA. DESINENCIAS DE LA VOZ MEDIA SINGULA R 1ª(ο) μαιΛύομαι 2ª(ε) σαι > ειΛύει 3ª(ε) ταιΛύεται PLURAL 1ª(ο) μεθαΛυόμεθα.
Pronombres y números 1 a 4. Los pronombres se declinan como los sustantivos. Hay pronombres: personales, (yo, tú, ella, etc.), demostrativos (este, ese,
EL IMPERFECTO.  Todas las formas verbales que indican tiempo pasado están caracterizadas por el aumento, que precede a la raíz.  El aumento puede ser.
Συναισθήματα και συμπεριφορά Προβλήματα μέσης παιδικής ηλικίας Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
ΙΣΠΑΝΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ:ΜΑΔΡΙΤΗ. Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΕΧΕΙ ΤΡΕΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ (ΔΙΠΛΟ ΠΛΑΤΟΣ).
1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία
Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΩΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ. ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ Α΄& Β΄ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΦΙΛΙΑΤΡΩΝ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Το θέατρο των Corrales  Μη θρησκευτικά, κοσμικά θέματα  Χώρος= δημόσια θέατρα ή corrales (από το 1625 και μετά)  Λέγονται corrales επειδή αρχικά παίζονταν.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
«Η επιτραπέζια ελιά ως λειτουργικό προϊόν- Μια νέα προσέγγιση»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Ετήσια & Ολυμπιακή Προετοιμασία
Εκπαιδευτική Ημερίδα «Φωνή και ακρόαση»
Τεχνολογία Δομικών Υλικών
Μακροοικονομία Διάλεξη 9.
Το Παρίσι Το Παρίσι είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για του Αγίου Βαλεντίνου γιατί έχει το Πύργο του Άιφελ και εκεί πηγαίνουν ζευγάρια.
ΦεδεΡΙκο ΓκαρΘΙα ΛΟρκα
1RA PARTE: -Introducción a la biología molecular -Dogma central -Del cromosoma al ADN -Estructura del ADN -Organización del genoma humano -Panorama de.
Η ενετική οικονομική διείσδυση και το σχίσμα των Εκκλησιών
Επιχειρηματικός Προσομοιωτής της PRAXIS MMT
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΓΕΔΣΑΠ)
Los Angeles The American Dream.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ
Dick Hebdige «Υπο-κουλτούρα: το νόημα του στυλ» Κεφ. 7ο & Κεφ. 8ο
ΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ Βιολέτα Χαρμαντά Αντωνία Χρόνη
ΤΟ ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ-ΜΠΑΣΚΕΤ
2. Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
Языковой «футуризм» Аристофана: звукоподражания и неологизмы
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
για επιφάνειες και ανοξείδωτα Οικονομική λύση για καθαρισμό επιφανειών
Efesios 11/26/2016.
«Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον»
Κεντρική κυβέρνηση – Περιφερειακή Διοίκηση στην Ελλάδα:
Η εποχή των επαναστάσεων
Μάρτιν Χάιντεγκερ: Η προέλευση του έργου τέχνης (1935-6)
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
DEPARTAMENT DE FILOLOGIA GREGA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Εκπαιδευτική Ημερίδα «Φωνή και ακρόαση»
Εκπαιδευτική Ημερίδα «Φωνή και ακρόαση»
EPÍLOGO. DECÁLOGO DE LA REDACCIÓN AUTOR: DANIEL CASSANY (1995)
Document paru dans la revue "Crónica de los Tiempos" d’avril 2002.
Η ΤΑΣΗ + -.
Στρατηγικές μάθησης: Η σημασία της παρατήρησης της σκέψης του παιδιού
Friedrich Nietzsche «Η Γέννηση της Τραγωδίας»
Átomos, moléculas, iones
EL INFINITIVO.
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
Είναι η ύπαρξη της αγάπης.
Document paru dans la revue "Crónica de los Tiempos" d’avril 2002.
Ορτέγκα υ Γκασσέτ Ortega y Gasset (Μαδρίτη, 1883 – 1955)
4 εκπληκτικά χωριά στο γκρεμό
Document paru dans la revue "Crónica de los Tiempos" d’avril 2002.
Document paru dans la revue "Crónica de los Tiempos" d’avril 2002.
Ανάλυση των πρόσφατων μεταναστευτικών ροών 21ος αιώνας
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
Document paru dans la revue "Crónica de los Tiempos" d’avril 2002.
Διαστημικές Περιπέτειες
Friedrich Nietzsche «Η Γέννηση της Τραγωδίας»
ΟΝΤΑΡΙΟ ECO-SCHOOLS Εικόνες που εμπνέουν ….
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Document paru dans la revue "Crónica de los Tiempos" d’avril 2002.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ορτέγκα υ Γκασσέτ Ortega y Gasset (Μαδρίτη, 1883 – 1955) Παρουσίαση της ζωής και του έργου του Σωτήρης Μπεκάκος

Ortega: Eτυμολογία τσουκνίδα - πέρδικα Η μητέρα του ήταν ιδιοκτήτρια μιας εφημερίδας της Μαδρίτης «El Imparcial», και ο πατέρας του ο Jose Ortega Munilla, ήταν δημοσιογράφος και διευθυντής της ίδιας εφημερίδας. Η δημοσιογραφία και η ζωή των δημοσιογράφων με τη συνεχή αναζήτηση και τις εντάσεις επηρέασαν τα παιδικά και εφηβικά χρόνια της ζωής του Ortega, με αποτέλεσμα και ο ίδιος να αρχίσει να γράφει άρθρα και να γίνει γνωστός ως μαθητευόμενος δημοσιογράφος, κατά τη νεανική του ηλικία. Ήταν πεπεισμένος ότι ο ισπανικός λαός έπρεπε να μάθει να σκέφτεται και να εκφράζεται με απλότητα και αμεσότητα. Γι’ αυτό, ο Ortega προσπάθησε να εκλαϊκεύσει την γνώση μέσα από τα άρθρα του στην εφημερίδα, συνδυάζοντας την αγάπη για την φιλοσοφία με την πολιτική. Ο Ortega ήταν βαθιά θρησκευόμενος και τελείωσε το καθολικό σχολείο των Ιησουιτών μοναχών της Μάλαγα.

Η διδακτορική του διατριβή είναι επάνω στην σχέση ιστορίας και ανθρωπολογίας. Το 1902 ανακηρύχθηκε διδάκτορας από την Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Complutense της Μαδρίτης. Ο τίτλος της πτυχιακής του είναι: Los terrores del año mil. Crítica de una legenda (Oι φόβοι του έτους 1000. Ιστορία ενός μύθου), μία διδακτορική διατριβή πενήντα οκτώ σελίδων. Στην συνέχεια, πήγε στην Γερμανία, για να συνεχίσει τις σπουδές. Σπούδασε από το 1905 ως το 1907 στην Λειψία, στη Νυρεμβέργη, στην Κολωνία, στο Βερολίνο και το Μαγδεμβούργο. Επηρεάστηκε σημαντικά από το ρεύμα του Νεοκαντιανισμού των Hermann Cohen και Paul Natorp, αλλά έδειξε ιδιαίτερη προτίμηση στις θέσεις των Friedrich Nietzsche και Max Scheler. Αργότερα, ακολούθησε τις απόψεις του Martin Heidegger. Το 1914 εκδίδει το πρώτο του φιλοσοφικό – λογοτεχνικό δοκίμιο με τίτλο: Meditaciones del Quijote (Oι σκέψεις του Δον Κιχώτη), το οποίο αναφέρεται στο έργο του Θερβάντες. Το 1909 φεύγει από την Γερμανία και το 1910 ξεκινά να εργάζεται ως καθηγητής μεταφυσικής στο Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης (Universidad Complutense de Madrid) από το 1910 ως το 1936 και ίδρυσε το 1923, το περιοδικό «Revista de Occidente». Το 1922 εκδίδει το δοκίμιο με τίτλο: España invertebrada. Με την έλευση της Δεύτερης Ισπανικής Δημοκρατίας, ο Ortega άρχισε να ασχολείται με την πολιτική, ιδρύοντας το κίνημα «Agrupación al Servicio de la República» (Όμιλος στην Υπηρεσία της Δημοκρατίας). Το 1931 εξελέγη βουλευτής. Κατά την διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου πολέμου μετανάστευσε στο εξωτερικό και επέστρεψε στην Ισπανία το 1948. Το ίδιο έτος δημιούργησε και το Institudo de Humanidades (Ίδρυμα Ανθρωπιστικών Σπουδών), μαζί με το μαθητή του Julián Marias και συνέχισε την διδασκαλία της Φιλοσοφίας.

Βασικές έννοιες της φιλοσοφίας του Gasset Με την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, ο Ortega ανέδειξε μέσα από τα έργα του τον υπαρξισμό και τον προοπτικισμό, ενώ αργότερα επινόησε τον όρο «racionvitalismo», ένα νέο φιλοσοφικό όρο, o οποίος είναι σύνθετος και αποτελείται από τους όρους «racion»και «vida». Σύμφωνα με τον Ortega ο άνθρωπος δεν είναι προικισμένος με λογική, αλλά χρειάζεται να μάθει να χρησιμοποιεί την λογική, για να ζήσει. Η ζωή είναι μία συνεχής δημιουργική προσπάθεια, είναι δημιουργία (quehacer). Η ζωή είναι πρόβλημα, ναυάγιο και ανησυχία. Είναι δηλαδή πρόγραμμα ζωής. Ο άνθρωπος πρέπει να εργασθεί, για να πραγματώσει τον εαυτό του και το πεπρωμένο του. Όσο πιο πολύ αγωνίζεται, τόσο περισσότερο γίνεται αληθινός. Το πιο διάσημο έργο του Ortega είναι «Η Επανάσταση των Μαζών» (1930). Η αξία του έργου του είναι ότι πέτυχε να καταστήσει την φιλοσοφία κατανοητή σε όλους. Χρησιμοποιεί μία γλώσσα απλή, επειδή αποβλέπει στην άμεση διάδοση του περιεχομένου, εκφράζοντας τις ιδέες του μέσα από άρθρα που δημοσιεύονται στον ημερήσιο τύπο και μιλώντας πιο πολύ με τον απλό κόσμο παρά με τα βιβλία. Αυτός ήταν ο καλύτερος τρόπος για τον Ortega, για να πλησιάσει τον ισπανικό λαό, ο οποίος δεν έδειχνε μεγάλο ενδιαφέρον για την φιλοσοφία. Ο τρόπος αυτός διάδοσης των ιδεών θα χρησιμοποιηθεί στις αρχές της δεκαετίας του ’60 από τον Umberto Eco, ο οποίος θα αρχίσει να γράφει άρθρα για την φιλοσοφία, σε απλά ιταλικά, σε διάφορες ιταλικές εφημερίδες και περιοδικά μεγάλης κυκλοφορίας, με σκοπό να φέρει πιο κοντά στην Φιλοσοφία τον απλό αναγνώστη . Η εκλαΐκευση της φιλοσοφίας από τον Ortega δεν άρεσε στους Ισπανούς ακαδημαϊκούς και τους διανοούμενους, πολλοί από αυτούς τον κατηγόρησαν ως ψευδοφιλόσοφο, επειδή συνήθιζε να εκλαϊκεύει την γνώση και να παρουσιάζει κάθε ζήτημα με σαφήνεια, χωρίς να αναφέρεται σε επιστημονικές μεθόδους. Κατά την διάρκεια της ζωής του οι μαθητές του, μεταξύ αυτών και ο Julián Marías (πατέρας του συγγγραφέα Javier Marías), τον υπερασπίστηκαν και τον βοήθησαν να αντιμετωπίσει τα προβλήματα. Συνεχιστής του έργου του Ortega ήταν ο μαθητής του Luis Abad Carretero (Almerìa. 1895 – Gadòr, Almerìa, 1971) Βασικές έννοιες της φιλοσοφίας του Gasset

Προοπτική & Ιστορική Προοπτική κατά τον Ortega y Gasset H προοπτική είναι μία από τις θεμελιώδεις έννοιες της φιλοσοφίας του Ortega y Gasset. O Ortega ακολουθεί το παράδειγμα του Max Scheler (1874 – 1928) και δημιουργεί τον όρο «ιστορικός προοπτικισμός» (ισπ. prospectivismo historico), αναφερόμενος σε μία θέση, σύμφωνα με την οποία η ιστορία μπορεί να αναλυθεί βάσει διαφορετικών προοπτικών. Η πρόσληψη της ιστορίας βάσει μίας ή περισσότερων προοπτικών στηρίζεται στην θεωρία περί λειτουργικότητας των αξιών του Scheler, πατέρα της Φιλοσοφικής Ανθρωπολογίας. Η διαμόρφωση των αξιών είναι αποτέλεσμα μιας σύνθετης διαδικασίας παιδευτικής και ερμηνευτικής φύσεως. Υπάρχει μία λειτουργικότητα των αξιών, η οποία εκφράζει έναν προοπτικισμό μοναδικό και ανεπανάληπτο για κάθε πρόσωπο. Για τον Scheler, πράγματι, η αφετηρία του ανθρώπου δεν είναι η τάξη (ordo amoris), αλλά η αταξία της καρδιάς. Αυτή πρέπει να διορθωθεί σταδιακά και με σταθερά βήματα, χάρις στο παράδειγμα του άλλου (Vorbild). Ο ίδιος άνθρωπος, με την προσωπικότητα και την ταυτότητά του, διαθέτει μία οπτική της πραγματικότητας, η οποία ανήκει μόνο σ’ εκείνον. Το σύνολο των ειδών προοπτικής όλων των ανθρώπων διαμορφώνει μία αληθινή και πραγματική οπτική του κόσμου. Στην ουσία, η ποικιλία των μορφών της προοπτικής μας επιτρέπει να έχουμε μια ολοκληρωμένη και αντικειμενική εικόνα της πραγματικότητας. Ο Ortega θεωρεί ότι ένα από τα αποτελέσματα του προοπτικισμού είναι να θεωρούμε αξιόπιστη και σεβαστή κάθε θέση, μολονότι αυτή μπορεί να είναι αντίθετη ή διαφορετική από την δική μας. Κάθε πρόσωπο, συνεπώς, έχει ξεχωριστή αξία, λόγω της μοναδικής και πρωτότυπης θέσης του. Χάρις σε αυτήν. είναι δυνατή η αναγνώρισή του, η διαφορετικότητα του. Αυτή το καθιστά διαφορετικό και μπορεί να μην συμφωνεί μαζί μας σε πολλές απόψεις, ωστόσο, η διαφορετικότητα των απόψεων είναι σημαντική, επειδή μας δίνει την δυνατότητα να εμπλουτίσουμε με διαφορετικές ιδέες και αντιλήψεις την προοπτική μας, την προσωπικότητά μας. Η αποφυγή εντάσεων, οι οποίες προκαλούνται λόγω του φανατισμού και της μισαλλοδοξίας, είναι εφικτή χάρις στην ανοχή και στην καλλιέργεια πνεύματος διαλόγου. Ο προοπτικισμός είναι όρος που δημιούργησε ο Gustav Teichmüller (Die Wirkliche und die Scheinbare Welt, 1882). Δηλώνει μία θεώρηση, σύμφωνα με την οποία ο κόσμος, τα πράγματα και τα γεγονότα μπορούν να αναλυθούν από διαφορετικές απόψεις, καθεμία από τις οποίες συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση της πραγματικότητας με την περιορισμένη, σχετική, ιδιαίτερη, συγκεκριμένη και αναπόφευκτη συνεισφορά του.