Неуронске мреже и могућност примене у електромоторним погонима

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Ανοικτό Λογισμικό Στη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση. Πανίκος Βρυωνίδης Τεχνική Σχολή Μακάριος Γ’
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Volos Linux User Group. Τι είναι το GNU/Linux To 1985 o Richard Stallman ίδρυσε το Free Software Foundation (FSF)
Νευρωνικά Δίκτυα Εργαστήριο Εικόνας, Βίντεο και Πολυμέσων
Σάγγου Ασημίνα Παπαδημητρίου Σοφία Παπαδοπούλου Βασιλική Σίμου Αναστασία Παπαδόπουλος Σάββας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι. Σαρρής, τηλ. Εαρινό εξάμηνο.
Π ΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Α ΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Α.Μ Κ ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Κ ΑΡΑΒΟΤΑΣ Α.Μ Γ ΕΩΡΓΙΟΣ Π ΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Α.Μ D ANIEL T OPI Α.Μ
Προγραμματισμός Η / Υ β ’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΗΚΗΣΗΣ Κεφάλαιο 1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΑΡΘΩΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΔΙΑΡΘΩΣΗ.
PAY AND CONTRACTS OF EMPLOYMENT ΜΙΣΘΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΕΡΓΟΔΟΤΗΣΗΣ.
Documents for filing systems/Βοηθητικά στοιχεία συστημάτων αρχειοθέτησης Κάρτες Δανεισμού Κάρτες Δανεισμού Σημείωμα καθοδήγησης στην σωστή θέση (Cross.
ΚΡΙΣΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΕΛΑ 8527 ΣΕΡΡΕΣ, ΜΑΙΟΣ Επένδυση είναι η μετατροπή του χρηματικού κεφαλαίου σε υλικό όπως και η διαδικασία για την μετατροπή αυτή.
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 3: Συστήματα πολυμέσων Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής.
Μια ιστορική διαδρομή – 1991 Limit cycles MONTE CARLO αποτελέσματα Αποτελέσματα ενός TOY MODEL Μονοενεργητικά πρωτόνια.
Θεωρία πληροφορίας και στοιχεία κωδίκων: Ενότητα 4 Α. Κατσιώτης Εαρινό εξάμηνο 2016.
Βελτιστοποίηση Ενεργειακών Συστημάτων Eργαστήριο Matlab Ενότητα 3: Πίνακες Μ. Σαμαράκου, Δ. Μητσούδης, Π. Πρεντάκης Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας.
ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ. Δικαιώματα μετόχων Δικαίωμα ψήφου Δικαίωμα προτίμησης Δικαίωμα συμμετοχής στα κέρδη Δικαίωμα κατά την λύση.
Ακαδημαϊκό Έτος  Ο σκοπός της οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων είναι να μετατρέψει σαρωμένες εικόνες γραπτού κειμένου σε κείμενο ASCII που είναι.
Φωτοβολταϊκά και Net Metering (Ενεργειακός συμψηφισμός)
Τσιανάκα Ε¹, Σταματιάδης Ε², Βενιζέλος Μ².
Μέτρηση της απόδοσης των επενδύσεων
Περιεχόμενα Γενικά για τα συστήματα γραμμικών εξισώσεων,
Creative Brief Creative Concept
Καθαρή Παρούσα Αξία Η διαφορά της τρέχουσας αξίας μιας επένδυσης από το τρέχον κόστος της ονομάζεται Καθαρή Παρούσα Αξία . Με άλλα λόγια, η Κ.Π.Α. μιας.
Δικτυακά Μοντέλα Διεργασιών
Περιεχόμενα M – Files Δημιουργία, Αποθήκευση, Εκτέλεση. Function Files.
Προσαρμογή των Υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στις ανάγκες υγείας των πολιτών της τοπικής κοινωνίας 1/2 Στρατηγικοί Άξονες: Διαμόρφωση αξιόπιστου.
Τίτλος Πτυχιακής Εργασίας :
Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΒΑΣΙΣΤΕΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 (σελ
Ανάπτυξη Μοντέλων Διακριτών Συστημάτων Μέρος Α
Συστήματα CAD Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Θετικών Επιστημών
Το Πρόβλημα της Πινακοθήκης (The Art Gallery Problem)
To MATLAB Το MATLAB πρωτοεμφανίστηκε πριν μια εικοσαετία και από τότε άρχισε να κατακτά τον ακαδημαϊκό και ερευνητικό χώρο. Η συνεχής ανάπτυξή του MATLAB.
Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς.
Περιεχόμενα Εισαγωγή στο Σύστημα Δυναμικής Προσομοίωσης (Simulink),
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
Κωνσταντίνος Πίστος Τοξικολόγος Επίκουρος Καθηγητής ΕΚΠΑ
Καταστατική Εξίσωση Van der Waals. Van der Waals Equation of State.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Οι δημόσιες συμβάσεις ως εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής
Ασκήσεις Θεωρία πληροφορίας και στοιχεία κωδίκων
«Γιατί ξένος δεν είσαι, ξένος νοιώθεις…» :
Προγραμματισμός και Εφαρμογές Η/Υ (Ε)
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Εισαγωγή στην Βιοστατιστική
ΔΙΑΛΕΞΗ 7η Αναπ. Καθηγητής. Γ. Πλειός Ο ΕΞΕΙΚΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΘΟΔΩΝ FFD, NFD, BFD.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΣΤΟ MATLAB ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ» Σπουδάστρια:
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Ονοματεπώνυμο: Σαλβαρίδης Γεώργιος Ημερομηνία: 20/09/2017
Λειτουργία Κεντρικής Μονάδας Επεξεργασίας
Προγραμματισμός και Εφαρμογές Η/Υ (Ε)
Δομή Παρουσίασης Έκθεσης Προόδου Διδακτορικών Φοιτητών
Τα θέματα μας σήμερα Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Υλικό και λογισμικό
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
Κατάτμηση με βάση τις περιοχές
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
7.3. ΒtB εκδήλωση για trade Στοχευόμενο κοινό της εκδήλωσης ήταν οι εμπλεκόμενοι στο κύκλωμα διακίνησης και εμπορίας της ελιάς στην Σουηδία με σκοπό.
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Η/Υ
ΤΜΗΜΑ Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης
EPSILON NET ΣΕΙΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ BUSINESS
ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟΥ GDPR ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
THREE LIMITS TO THE PHYSICAL WORLD Pierre Darriulat
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Net neutrality στο διαδίκτυο/ Κανονισμόσ ΕΕΤΤ Ανοικτού διαδικτύου(Εξειδίκευση θεμάτων Καν.(ΕΕ) 2015/2120) ΠΜΣ Ανταγωνισμού και Άυλων Αγαθών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Неуронске мреже и могућност примене у електромоторним погонима Панто Ранковић Технички факултет Чачак 2011

САДРЖАЈ ИДЕЈА ВЕШТАЧКЕ ИНТИЛИГЕНЦИЈЕ БИОЛОШКИ И ВЕШТАЧКИ НЕУРОН НЕРОНСКЕ МРЕЖЕ УЧЕЊЕ НЕУРОНСКИХ МРЕЖА ВЕКТОРСКО УПРАВЉАЊЕ АМ MRAS МОДЕЛ ВЕКТОРСКОГ УПРАВЉАЊА ПРОЦЕНА ФЛУКСА И БРЗИНЕ НЕУРОНСКОМ МРЕЖОМ

УВОД Идеја о машини која “размишља” довела је до развоја научне дисциплине под називом ВЕШТАЧКА ИНТИЛИГЕНЦИЈА Узор за развој вештачке интилигенције је ЉУДСКИ МОЗАК Мозак људи и животиња састоји се од БИОЛОШКИХ НЕУРОНА Дакле, вештачка интилигенција се релаизује помоћу ВЕШТАЧКОГ НУРОНА

БИОЛОШКИ НЕУРОН Дендрити омогућавају пријем сигнала (надражаја) из околине или из суседних неурона Синапсе додирују дендрите и омогућавају интеракцију између неурона Аксон је изданак преко кога се преноси сигнал Тело неурона врши акумулацију сигнала и прослеђује одзив

ВЕШТАЧКИ НЕУРОН Улазни сигнали су нормализоване вредности У синапсама се придружују тежински коефицијенти Сабирач и нелинеарна активациона функција су еквивалентни телу неурона

Улазни сигнали се представљају као улазни Синапсе садрже тежинске коефицијенте који се се множе са улазним сигналима и сабирају у суматору је поларизациони улаз који се додаје предходној суми Након деловања активационе функције излаз је :

АКТИВАЦИОНЕ ФУНКЦИЈЕ hard limit purelin logsig tansig

ТОПОЛОГИЈА НЕУРОНСКИХ МРЕЖА

УЧЕЊЕ НЕУРОНСКИХ МРЕЖА Основни принцип рада неуронске мреже заснива се на процени, а да би мрежа извршила добру процену мора бити добро научена (обучена) Процес у коме се неуронској мрежи додељују вредности тежинских коефицијената назива се процес учења неуронске мреже Принцип процене неуронских мрежа заснива се на теорији апроксимација нелинеарних функција

ПРОЦЕНА ФУНКЦИЈЕ ВИШЕСЛОЈНОМ НЕУРОНСКОМ МРЕЖОМ ПОМОЋУ ПРОГРАМА MATLAB ЗЕЛЕНА СЛОЖЕНА ФУНКЦИЈА ЈЕ ЗАДАТА ФУНКЦИЈА СА ДОДАТИМ ШУМОМ ЦРВЕНА ЛИНИЈА ПРЕДСТАВЉА ПРОЦЕЊЕНУ ФУНКЦИЈУ

Учење је сложен процес који има за циљ да се на излазу добије што тачнија вредност, а то значи да грешка буде што мања вектор излазних сигнала посматраног процеса вектор излазних сигнала неуронске мреже

Учење процес који зависи од параметара тако да се укупни вектор грешке дефинише као Грешка је такође функција више параметара. Када би се графички грешка приказала то би била сложена површ

Циљ учења је да се грешка минимизира тј Циљ учења је да се грешка минимизира тј. да се грешка сведе у љубичасту зону. Овај задатак се решава применом нумеричке математике

Уместо чешће се користи функција критеријума квалитета која се дефинише као Поступци којима се минимизира ова функција су уствари поступци учења. Алгоритме учења можемо поделити у две групе АЛГОРИТМЕ ЗАСНОВАНЕ НА ГРЕШЦИ и АЛГОРИТМЕ ЗАСНОВАНЕ НА ИЗЛАЗУ ИЗ НЕУРОНСКЕ МРЕЖЕ

АЛГОРИТМИ ЗАСНОВАНИ НА ГРЕШЦИ АЛГОРИТМИ ЗАСНОВАНИ НА ИЗЛАЗУ ИЗ МРЕЖЕ

Чешће коришћени алгоритми су алгоргоритми засновани на грешци, а то су АЛГОРИТМИ НАЈБРЖЕГ СПУСТА ЊУТНОВИ АЛГОРИТМИ , КВАЗИ ЊУТНОВИ АЛГОРИТМИ, КОЊУГОВАНИ АЛГОРИТМИ

АЛГОРИТМИ НАЈБРЖЕГ СПУСТА Ови алгоритми заснивају се на минимизирању критеријумске функције итеративним поступком који се описује једначином је смер тражења у к-тој итерацији је коефицијент учења у к-тој итерацији Смер тражења зависи од (-) па је Препоручује се да се за нешто сложенији израз је моментни члан који убрзава конвергенцију

КАКО ПРОЈЕКТОВАТИ НЕУРОНСКУ МРЕЖУ Дефинисати пробелм Спецификација и нормализација улазних података Избор топологије неуронске мреже Задавање почетних параметара Учење неуронске мреже

Пример пикадо , реализован Matlab-ом Задатак је да неуронска мрежа штопрецизније погоди задате тачке Нека су задате произвољне тачке p = [0 1 2 3 4 5]; t = [0 0 0 1 1 1]; plot(p,t,'o');

Није добро!!! Формирање мреже net = newff([0 5],[2 1],{'tansig','logsig'},'trainrp'); a = sim(net,p); Учење мреже net.trainParam.epochs = 50; net.trainParam.show = 10; net.trainParam.goal = 0.1; net = train(net,p,t); Излаз из мреже plot(a,'o'); Није добро!!!

Доста боље него предходни пут! Да би био бољи резултат изврши се преобучавање ! net.trainParam.epochs = 1000; net.trainParam.show = 10; net.trainParam.goal = 0.01; net = train(net,p,t); a = sim(net,p); plot(a,'o'); Доста боље него предходни пут!

ВЕКТОРСКО УПРАВЉАЊЕ АМ Векторско управљање је начин управљања асинхроног електромотора где се код управљачке величине контролише и интезитет и фазни померај. Овакав начин управљања омогућава да се контролише просторни вектор струје статора, а он је управљачка величина која омогућава независну контролу момента и флукса.

ВЕКТОРСКО УПРАВЉАЊЕ ЗАСНОВАНО НА MRAS ТЕОРИЈИ

Како ради обсервер? Разлика између излазног сигнала добијеног из референтног модела и сигнала добијеног из адаптивног модела назива се сигнал грешке ε. Адапциони блок има улогу да прилагоди одређену величину референтном моделу како би сигнал грешке био што мањи.

Адаптивни блок може бити НЕУРОНСКА МРЕЖА!

Из задатог референтног модела као излазна величина се добија распрегнути роторски флукс, добијен применом основних једначина векторског управљања. Да би се добио добро регулисан систем уводи се адаптациони блок који је неуронска мрежа и има задатак да изврши процену флукса и представи га као распрегнути модел. Поређењем ова два флукса добија се сигнал грешке по D и Q оси који се прослеђује у адаптациони блок у коме је дефинисан алгоритам по коме сигнал грешке утиче на коефицијент, а тиме и на промену брзине.

На основу ових једначина може се формирати неуронска мрежа!

вектор флуксаротора процењени вектор флукса

Мрежу ће мо учити алгоритмом најбржег спуста !

Наредни графици представљају приказ промене брзине у завиности од времена и промену роторског флукса у зависности од времена. На графицима је снимљен одзив флукса и брзине на помоћу референтног модела и помоћу неуронске мреже, па се могу уочити разлике између референтних и процењених величина

Нека је

најбоље решење се добија када је мало, а Нека је најбоље решење се добија када је мало, а велико

ЗАКЉУЧАК Неуронске мреже имају велику примену у роботским системима и системима управљања. У последње време све већу примену имају у електроенергетским системима и системима управљања и регулације електромоторних погона.