Διαγνωστική Μελέτη για την Τοπική Οικονομία της Λάρνακας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φεβρουάριος 2010 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ στη συγκυρία της οικονομικής κρίσης Ποσοτική Έρευνα με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων στο μισθωτό και άνεργο.
Advertisements

Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Eρευνα για τον Αθλητικό Τουρισμό για το Έτος 2011.
Ενότητα Α2 Ο Ρόλος του Τουρισμού στις Πολιτικές Αύξησης της Απασχόλησης και στην Αντιμετώπιση της Ανεργίας Εισηγητές: κκ. Π. Παπαγεωργίου, Ι. Χασσίδ Καθηγητές,
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Παραδοτέο Ομάδας Εργασίας Ιδ3 Ebusiness Forum Κώστας Τρούλος Καβάλα, 26/11/2008.
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ EX ANTE ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ 4Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Παρουσίαση: Μιράντα Θεοδωροπούλου Ε.Υ.Σ.ΕΚΤ - Στέλεχος.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
ΓΡΑΦΗΜΑ 1 Δείκτης ΑΕΠ κατά Τομείς Οικονομικής Δραστηριότητας: Ν. Ιωαννίνων/Σύν. Χώρας.
Το Οικονομικό Κλίμα και οι Αγορές Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών το Νοεμβρίου 2009 Δρ. Έλλη Παγουρτζή Πρόεδρος Δ.Σ Παρατηρητήριο για την ΚτΠ 11.
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
O Αναπτυξιακός Ρόλος της Συνεταιριστικής Τράπεζας Χανίων Μιχαήλ Μαρακάκης Πρόεδρος Δ.Σ. Χανιά, 26/7/2013.
Σύντομη Παρουσίαση Προγράμματος «Ενίσχυση της εξωστρέφειας των Αθηναϊκών Επιχειρήσεων» Δικαιούχος: Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου – ΟΠΕ Α.Ε.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
Νέλλη Τζάκου – Λαμπροπούλου Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής Εθνική Τράπεζα Ο ρόλος του Τραπεζικού Τομέα στην επανεκκίνηση του Real Estate Prodexpo.
Tο Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΑΛΕΞΗΣ ΔΕΦΝΕΡ ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΣΙΔΑ Πανεπιστήμιο.
Οι τομείς παραγωγής της ευρωπαϊκής οικονομίας
Είναι προφανές ότι οι κάτοικοι της διοργανώτριας χώρας θεωρούν ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες επιβάρυναν τον οικονομικό τομέα της ζωή τους, επιφέροντας.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Νίκος ΓΙΑΝΝΟΥΛΙΔΗΣ Ευρωσύμβουλοι Α.Ε..  Συμβουλευτική επιχειρηματικότητας ανέργων και νέων επιστημόνων  Συμβουλευτική κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
National Technical University of Athens School of Electrical & Computer Engineering Η ανάπτυξη των Δημόσιων Οπτικών Μητροπολιτικών Δικτύων στο πλαίσιο.
ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΜΟΝΗΣ Γενικός Διευθυντής Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ως Μοχλός Ανάπτυξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Κεφάλαιο 6 Το μοντέλο της πλήρους απασχόλησης Β μέρος
Αλέξανδρου Αμπαδογιάννη
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας και Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
1 «Ο κλάδος των Κινητών Επικοινωνιών κυρίαρχος πυλώνας στη στρατηγική ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», Νοέμβριος 2015.
Δημογραφικά Χαρακτηριστικά της Λάρνακας Ανάλυση S.W.O.T.
Ανάλυση Shift and Share για την Οικονομία της Λάρνακας Δρ. Κωνσταντίνος Χαραλάμπους Διευθυντής Τμήματος Έρευνας PA College.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
 Michael Grömling Intereconomics January 2014, Volume 49.
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Regional Operational.
Πολεοδομικός σχεδιασμός και πολεοδομικοί παράμετροι USUDS ΛΑΡΝΑΚΑ.
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΡΗΣΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2015
Κλαδική Ειδίκευση και Εξαγωγικός Προσανατολισμός των Χωρών της ΕΕ και των Περιφερειών τους στην περίοδο της κρίσης Ιωάννης Βαβούρας*, Στρατούλα.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
A Supply-Side Explanation for Current Account Imbalances Michael Grφmling Οι αναπτυγμένες οικονομίες με σχετικά υψηλά ποσοστά εκβιομηχάνισης , τείνουν.
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Υπολογιςμος εθνικης παραγωγης – Πληθωριςμος και ανεργια
Σκεπτόμενοι σαν οικονομολόγοι
ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
Ο ρόλος του νερού στη γεωργία
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
εισαγωγή Nashico Enterprises Limited:
Η περίπτωση της Γερμανίας
19ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΟΛΟΓΩΝ
Αλυσίδα Εφοδιασμού και Μεταφορικά
A Supply-Side Explanation for Current Account Imbalances 2014
Θεόδωρος Μαριόλης1 & Γιώργος Σώκλης2
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ ECOLABEL
Διεύθυνση Έρευνας και Προγραμματισμού
Η επιχείρηση ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΣΠΡΟΙ ΒΡΑΧΟΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, στην περιφέρεια ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαγνωστική Μελέτη για την Τοπική Οικονομία της Λάρνακας Δρ. Κωνσταντίνος Χαραλάμπους P.A. College

Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας Δομή Παρουσίασης Εισαγωγή Μεθοδολογία SWOT Analysis Συμπεράσματα Date Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας

Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας Εισαγωγή Χρήση δεδομένων από την στατιστική υπηρεσία της Κύπρου, τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού και την υπηρεσία Eurostat Δυναμική στην οικονομία που δυσχεραίνει τις προβλέψεις στο παρόν στάδιο Καινοτομία στην περιφερειακή οικονομική ανάλυση με τα μοντέλα “Export Base” και “Shift and Share” Υπόθεση: Η περιφερειακή οικονομία μπορεί να αναλυθεί μέσα στα πλαίσια της θεωρίας των εταιριών που κύριο μέλημα τους είναι η παραγωγή και διάθεση αγαθών και υπηρεσιών στους καταναλωτές 11/16/2018 Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας

Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας Μεθοδολογία Το “ΕΒΑ” επιτρέπει στους ερευνητές να ταξινομήσουν μια βιομηχανία μέσα σε μια τοπική οικονομία σύμφωνα με τις εμπορικές δραστηριότητες εισαγωγής-εξαγωγής Το “ΕΒΑ” δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της εξαγωγής μιας οικονομίας επειδή θεωρητικολογείται ότι οι δραστηριότητες εξαγωγής είναι ο κινητήριος μοχλός της τοπικής αγοράς Για τις ανάγκες αυτής της μελέτης χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από τις ετήσιες δημοσιεύσεις της στατιστικής υπηρεσίας 11/16/2018 Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας

Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας Μεθοδολογία Εξέταση τριών μεταβλητών: “Location Quotient”, “Export Employment”, “Export Employment Multiplier” Η μέτρηση “Location Quotient”, αξιολογεί το βαθμό στον οποίο η συνολική απασχόληση εξαγωγής διαδίδεται μεταξύ των διάφορων βιομηχανιών και εάν η οικονομική βάση παρουσιάζεται διαφοροποιημένη με την πάροδο του χρόνου Ο στόχος της ανάλυσης “Shift and Share” είναι να υποδειχθεί το σχετικό ποσοστό οικονομικής ανάπτυξης των βιομηχανιών της περιοχής σε σύγκριση με τις εθνικές τάσεις και να καθοριστεί το επίπεδο βιομηχανικής διαφοροποίησης Οι δύο μεταβλητές ενδιαφέροντος είναι: “National Growth” και “Competitive Share” 11/16/2018 Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας

Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας Μεθοδολογία Economic Sector A Agriculture, Forrestry and Fishing B Mining and Quarring C Manufacturing D Electricity, Gas, Steam and Air Conditioning Supply E Water Supply, Sewerage, Waste Management F Construction G Wholesale and Retail Trade H Transportation and Storage I Accommodation and Food Service Activities J Information and Communication K Financial and Insurance Activities L Real Estate Activities M Professional Scientific and Technical Activities N Administrative and Support Service Activities O Public Administration and Defence P Education Q Human Health and Social Work Activities R Arts, Entertainment and Recreation S Other Service Activities T Activities of Households U Activities of Extraterritorial Organizations 11/16/2018 Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας

SWOT Analysis (ΑΕΠ / Παραγωγή) TRENGTHS W EAKNESSES Ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό εταιρειών εδρεύουν στη Λάρνακα στους τομείς του λιανικού εμπορίου, μεταποίησης, μεταφορών και κατασκευών. (Διάγραμμα 1) Σημαντική αύξηση στον αριθμό εταιρειών στον τομέα των κατασκευών στη Λάρνακα. Ο τομέας αυτός ευθύνεται για το 9% του Κυπριακού ΑΕΠ. (Διάγραμμα 2) Οι τομείς των κυβερνητικών υπηρεσιών, ακίνητης περιουσίας και χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών ευθύνονται για το 31% του ΑΕΠ. Μόνο ένα 6% των εταιρειών αυτών εδρεύουν στη Λάρνακα. (Διάγραμμα 14) Internal factors O T HREATS PPORTUNITIES Το ΑΕΠ αναμένεται να έχει πτώση για το 2013, 2014 σύμφωνα με έρευνες της PIMCO. Η απώλεια επενδύσεων μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της Λάρνακας σε όλους τους τομείς. External factors Ο τομέας των κατασκευών μπορεί να επιφέρει μελλοντικά οφέλη με τις σωστές επενδύσεις Positive Negative

SWOT Analysis (Εργασία) TRENGTHS W EAKNESSES Η Λάρνακα είναι ο τρίτος μεγαλύτερος εργοδότης από τις πόλεις της Κύπρου. (Διάγραμμα 3) Η Λάρνακα επιδεικνύει αύξηση στην εργασία σε 8 τομείς ενώ παγκύπρια η αύξηση στην εργασία περιορίζεται μόνο σε 4 τομείς (Διάγραμμα 4) Μείωση στην ανεργία σε σημαντικούς τομείς όπως τη μεταποίηση συγκριτικά με τα παγκύπρια ποσοστά. (Διάγραμμα 6) Μείωση στην εργασία στον τομέα των κατασκευών που αναγνωρίστηκε σαν τομέας εξαγωγής. Μείωση στην εργασία στους τομείς της ακίνητης περιουσίας και διοίκησης (Διάγραμμα 15) Internal factors O T HREATS PPORTUNITIES External factors Ζήτηση για υπηρεσίες υγείας από ξένους επενδυτές στην επαρχία της Λάρνακας. (Διάγραμμα 18) Ο χρηματοπιστωτικός τομέας μπορεί να αναπτυχθεί με την αναδιάρθρωση. Positive Negative

SWOT Analysis (Εμπόριο, Κατασκευές και Μεταποίηση ) TRENGTHS W EAKNESSES Απουσία παραγωγής στην κατασκευή χημικών και φαρμακευτικών προϊόντων τα οποία εξάγονται στο εξωτερικό Οι τομείς αυτοί αναγνωρίστηκαν σαν τομείς εξαγωγής από το μοντέλο location quotient. Internal factors O T HREATS PPORTUNITIES External factors Ο τομέας των ορυχείων είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος τομέας εξαγωγής στο εξωτερικό. Με την σωστή στρατηγική, η Λάρνακα μπορεί να αντλήσει εισόδημα από τον τομέα αυτό. (Διάγραμμα 19) Positive Negative

SWOT Analysis (Τουρισμός) TRENGTHS W EAKNESSES Το ποσοστό των τουριστών που επισκέπτονται τη Λάρνακα αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια. (Διάγραμμα 8) Η Λάρνακα διαθέτει το μεγαλύτερο ποσοστό ξενοδοχειακών διαμερισμάτων Deluxe. (Διάγραμμα 9) Η Λάρνακα κατέχει το 46% των παραδοσιακών τουριστικών διαμερισμάτων παγκύπρια. (Διάγραμμα 10) Η Λάρνακα αποτελεί την πέμπτη επιλογή για τους τουρίστες μετά από την Πάφο, το Παραλίμνι, την Αγία Νάπα και τη Λεμεσό. (Διάγραμμα 8) Απουσία ξενοδοχείων 3 και 5 αστέρων. Η Λάρνακα έχει χαμηλό ποσοστό πληρότητας σε τουριστικά καταλύματα. (Διάγραμμα 17) Internal factors O T HREATS PPORTUNITIES Συνεργασία με τουριστικούς πράκτορες μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση στον αριθμό επισκεπτών στη Λάρνακα. Αυξημένη ζήτηση για τουριστικά διαμερίσματα Α κλάσης. (Διάγραμμα 20) Η ιδιωτικοποίηση των Κυπριακών Αερογραμμών θα αλλάξει τα δεδομένα για τον τουρισμό για τη Λάρνακα. Η ανάπτυξη του Λιμανιού και της Μαρίνας θα οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των τουριστών στη Λάρνακα. External factors Τουριστικές επενδύσεις σε άλλες πόλεις της Κύπρου μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των επισκεπτών στην πόλη. Positive Negative

SWOT Analysis (Αθλητικός Τουρισμός) TRENGTHS W EAKNESSES Η Λάρνακα φιλοξενεί το 25% των αθλητικών επισκεπτών. (Διάγραμμα 11) Οι περισσότεροι αθλητικοί επισκέπτες στη Λάρνακα επιδίδονται στα αθλήματα του τριάθλου και της ποδηλασίας. (Διάγραμμα12) Η Λάρνακα δεν ελκύει επισκέπτες στο άθλημα του γκολφ. Internal factors O T HREATS PPORTUNITIES Οι Ευρωπαϊκές προκρίσεις ποδοσφαιρικών ομάδων που εδρεύουν στη Λάρνακα θα οδηγήσει σε αύξηση των αθλητικών τουριστών. Ευκαιρία για διαφοροποίηση στον αθλητικό τουρισμό. Η μετακίνηση των διυλιστηρίων δίνει την ευκαιρία στην πόλη για αξιοποίηση μιας σημαντικής έκτασης στο παραλιακό μέτωπο. External factors Positive Negative

SWOT Analysis (Ανάλυση Export Base) TRENGTHS W EAKNESSES Το EBA αναγνωρίζει 10 τομείς εξαγωγής για τη Λάρνακα. (Πίνακας 2) Πολλές θέσεις εργασίας δημιουργούνται λόγο των τομέων εξαγωγής. (Πίνακας 3) Δημιουργία θέσεων εργασίας σε άλλους τομείς μέσω του πολλαπλασιαστή εργασίας. Το EBA αναγνωρίζει 11 τομείς εισαγωγής για τη Λάρνακα. (Πίνακας 2) Ο τομέας της εκπαίδευσης έχει αναγνωριστεί σαν τομέας εισαγωγής. Ο τομέας αυτός έχει μεγάλο πολλαπλασιαστή εργασίας. Internal factors O T HREATS PPORTUNITIES Το EBA αναγνωρίζει τους τομείς των κατασκευών, ακινήτων και λιανικού εμπορίου σαν τομείς εξαγωγής που μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε τομείς εισαγωγής. (Πίνακας 2) External factors Το EBA αναγνωρίζει 4 τομείς εισαγωγής που μπορούν να μετατραπούν εύκολα σε τομείς εξαγωγής. (Πίνακας 2) Positive Negative

SWOT Analysis (Ανάλυση Shift and Share) TRENGTHS W EAKNESSES Όλοι οι τομείς αναπτύσσονται στη Λάρνακα μεταξύ 2009-2010. (Πίνακας 5) 12 τομείς κερδίζουν συγκριτικό πλεονέκτημα (Πίνακας 6) 9 τομείς χάνουν συγκριτικό πλεονέκτημα. Μερικοί από τους τομείς αυτούς είναι τομείς εξαγωγής. (Πίνακας 6) Internal factors O T HREATS PPORTUNITIES External factors Η Λάρνακα κερδίζει συγκριτικό πλεονέκτημα στη μεταποίηση, στο εμπόριο, στις μεταφορές και στις κατασκευές. Τα ορυχεία, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τα ακίνητα χάνουν από το συγκριτικό πλεονέκτημά τους. Positive Negative

Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας Συμπεράσματα Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται ενθαρρυντικά για τη Λάρνακα αφού όλοι οι τομείς δείχνουν μια ανοδική ανάπτυξη. Η πλειονότητα των οικονομικών τομέων επίσης φαίνεται να κερδίζουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων επαρχιών Η τοπική αυτοδιοίκηση οφείλει να προστατεύει τους τομείς εξαγωγής οι οποίοι ευθύνονται για τη ροή ρευστότητας προς την πόλη της Λάρνακας Εάν επιτραπεί στους τομείς εξαγωγής να χάσουν το συγκριτικό πλεονέκτημά τους, αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση της ανεργίας και μείωση της τοπικής παραγωγής 11/16/2018 Η Τοπική Οικονομία της Λάρνακας