Βαθμονόμηση θερμομέτρου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 9 – ΕΠΙΛΟΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΧΑΜΗΛΗΣ ΤΑΣΕΩΣ – ΜΕΡΟΣ Γ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: 1.Γραμμή.
Advertisements

Αντιυπερτασικά φάρμακα. Υπέρταση Ορισμός = ΣΑΠ > 140mm Hg / ΔΑΠ > 90mm Hg Οφείλεται σε αυξημένο τόνο λείων μυών των περιφερικών αγγείων που οδηγεί σε.
Αν έριχνα τα πράγματά του στη θάλασσα για να του τη σπάσω, λες να πάψει να ισχύει η αρχή του Αρχιμήδη και να βουλιάξουμε; Άσε καλύτερα… Να την πετάξω.
Ώσμωση και οι νεφροί Π. Δημητρίου Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής.
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Διόρθωση γλεύκους και Αλκοολικός Τίτλος Οίνου ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Κρανιοεγκεφαλικές Κακώσεις. Κρανιοεγκεφαλική Κάκωση u Σύνηθες πρόβλημα u Υψηλή νοσηρότητα και θνητότητα u Δευτερογενής βλάβη Χειρότερη έκβαση Συχνά.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 7 η : ΟΙ ΜΟΝΑΧΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ Διάλεξη: Ασκήσεις πάνω στην Α.Δ.Ε. και τους καταναγκασμούς – εισαγωγή στην ελαστική γραμμή. Καθηγητής.
Θα μετρήσουμε έμμεσα το συντελεστή θερμικής γραμμικής διαστολής α του υλικού ενός σώματος, που έχει τη μορφή ράβδου (σωλήνα), θερμαίνοντας το. Η μέτρηση.
Τεχνολογία Ξύλου 1 Ενότητα 11: Καμπύλωση του Ξύλου. Διδάσκων: Δρ. Μιχάλης Σκαρβέλης, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Κανονισμοί λειτουργίας εργαστηρίου.
Ηλεκτροτεχνικές Εφαρμογές Ενότητα 6: Ηλεκτρικοί Θερμοσυσσωρευτές Γεώργιος Χ. Ιωαννίδης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΚΥΗΣΕΙΣ ΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΒΡΥΙΚΟ ΘΑΝΑΤΟ Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΑΠΌ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΕΊΝΑΙ ΠΑΛΙΑ,ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΑΠΑΝΗΡΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΜΜΕΣΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Βιολογία Α΄ λυκείου Κεφ.3ο ΠΑΥΛΙΝΑ ΚΟΥΤΣΟΚΩΣΤΑ- ΒΙΟΛΟΓΟΣ
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II εισαγωγή στον βιοκλιματικό.
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΟΠΟΙΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Ένα σώμα μπορεί να βρεθεί σε τρεις φυσικές καταστάσεις. Π.χ. Το νερό το συναντάμε στη φύση ως ΑΕΡΙΟ (υδρατμοί στα σύννεφα) ΣΤΕΡΕΟ.
Μελέτη της Κίνησης μιας Φυσαλίδας σε Γυάλινο Σωλήνα
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
Συνάντηση Επίδειξης Εργαστηριακών Ασκήσεων Ρευστών Φυσικής Γ Λυκείου
ΧΗΜΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ.
ΒΑΣΙΚΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Ο Κύκλος του Νερού (Φυσική) Μεταβιτσιάδου Ελένη Σελίδα 1
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Μέθοδος διαχωρισμού και καθαρισμού υγρών κυρίως οργανικών ενώσεων
2.2.1– Μείγματα.
ΚΑΤΑΚΛΙΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΌ ΘΑΛΑΣΣΑ
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Εργασία Φυσικής.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΓΡΑΜΜΙΚΗΣ ΔΙΑΣΤΟΛΗΣ ΜΙΑΣ ΡΑΒΔΟΥ
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟΧΟΙ Με αυτή την άσκηση προσπαθούμε να κατανοήσουμε τα φαινόμενα της διάλυσης των ουσιών και να αποδώσουμε τη σημασία τους στις καθημερινές.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΌΓΚΟΣ – ΜΑΖΑ- ΒΑΡΟΣ- ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ 1.
Γνωριμία με το Σχολικό Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών (μετρήσεις, αβεβαιότητα) Gastr CLUB α.
Η Υγεία των Ματιών Ενημέρωση και Πρόληψη
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΕΡΙΣΤΗΡΩΝ - ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΗΡΩΝ
Φροντίδα Aσθενών με Διαταραχές των Oφθαλμών και των Ώτων
ΤΜΗΜΑ : Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ)
Μαθαίνοντας από το σφάλμα ή ζώντας με την αβεβαιότητα
ΑΙΜΑ Με γυμνό μάτι φαίνεται σαν ένα απλό υγρό
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Υφή και Δομή του Εδάφους
אורך, היקף, שטח ונפח.
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΧΟΣ Ο μαθητής να μπορεί να τοποθετεί ορθά τις διαστάσεις και κάμνει σωστή χρήση της κλίμακας.
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
          
ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ ΕΚΦΕ Καρδίτσας.
Μέτρηση πυκνότητας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
Σύλληψη-Εγκυμοσύνη-Τοκετός – Ανάπτυξη βρέφους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βαθμονόμηση θερμομέτρου Εργαστηριακή άσκηση 10 Βαθμονόμηση θερμομέτρου Ορθοστάτης Δοχείο ζέσης 1000 ml Δοκιμαστικός σωλήνας των 100 ml Λεπτός σωλήνας 80 cm (με χρωματισμένο νερό) 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

Οι στόχοι αυτής της εργαστηριακής άσκησης είναι: ΣΤΟΧΟΙ Οι στόχοι αυτής της εργαστηριακής άσκησης είναι: Να κατασκευάζεις μια κλίμακα θερμοκρασίας Κελσίου. Να μπορείς να χρησιμοποιείς το θερμόμετρο με την κλίμακα που κατασκεύασες, για να μετράς τη θερμοκρασία ενός σώματος. Να συγκρίνεις την κλίμακα που κατασκεύασες με την κλίμακα θερμομέτρου του εργαστηρίου και να εξηγείς τις τυχόν διαφορές τους. 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 1. Κατασκευή θερμομέτρου Διαλέγουμε μία ιδιότητα που μεταβάλλεται (κατά προτίμηση) γραμμικά με την θερμοκρασία, π.χ. διαστολή γραμμικών διαστάσεων ή διαστολή όγκου, μεταβολή πίεσης, μεταβολή ηλεκτρικής αντίστασης κλπ. 2. Επιθυμητά χαρακτηριστικά θερμομέτρων α) Επαναληψιμότητα β) Ευαισθησία : μεγάλη μεταβολή της μετρούμενης ποσότητας (σήμα εξόδου) για μικρές μεταβολές της θερμοκρασίας. Παράδειγμα : το σήμα εξόδου στο θερμοζεύγος είναι η διαφορά δυναμικού ενώ στο υδραργυρικό θερμόμετρο είναι η μεταβολή του ύψους της στήλης του Hg. γ) Υψηλή ταχύτητα απόκρισης: χρόνος για να φθάσει στο 60% της τελικής ανάγνωσης. 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

3. Ορίζουμε «κλίμακα μέτρησης», δηλ 3. Ορίζουμε «κλίμακα μέτρησης», δηλ. 2 θερμοκρασίες αναφοράς και το μοναδιαίο διάστημα, δηλ. τον βαθμό. 4. Φέρνουμε το θερμόμετρο σε θερμική επαφή με το υπό μέτρηση σώμα και περιμένουμε να αποκατασταθεί θερμική ισορροπία. Από το νόμο της υδροστατικής πίεσης γνωρίζουμε ότι p=dgh και ότι η 1 atm αντιστοιχεί σε ύψος στήλης νερού περίπου 10m, άρα για τα 40 cm που είναι περίπου η μεταβολή του ύψους του νερού στο πείραμα μας έχουμε μια μεταβολή πίεσης περίπου 0,04 atm, άρα με μεγάλη ακρίβεια θα τη θεωρήσουμε σταθερή. Οπότε με τη μεταβολή Δθ της θερμοκρασίας μεταβάλλεται ο όγκος του αέρα στο δοκιμαστικό σωλήνα σύμφωνα με τη γραμμική σχέση ΔV=(V0/273)∙Δθ, οπότε αντίστοιχα μεταβάλλεται γραμμικά και ο όγκος του νερού στο σωλήνα, άρα και το ύψος της στήλης. 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

12/11/2018 Μιχαήλ Μ. Για τα υγρά ισχύει: ΔV=V0∙α∙Δθ. Για το νερό ο συντελεστής κυβικής διαστολής είναι αν=21∙10-5 grad-1. Έτσι για αρχικό όγκο νερού V0=5mL, και για Δθ=10C, έχουμε ΔV=5∙21∙10-5 ∙1=105∙10-5mL/0C Για Δθ=230C θα είναι ΔV=2415∙10-5= 0,024mL. Για τα αέρια ισχύει: ΔV= V0∙α∙Δθ , όπου V0 είναι ο όγκος του αερίου στους 00C. Τότε για τελική θερμοκρασία θ= -273 0C είναι V=0. Άρα ΔV= V0∙α∙ΔθV-V0= V0∙α∙(-273)   -V0= -V0∙α∙273 α= grad-1. Έτσι γενικά για τα αέρια ισχύει ΔV= ∙ Δθ. Για V0=70mL και για Δθ=230C θα είναι ΔV= = .23ΔV=5,9mL. Για ακτίνα σωλήνα r=4,5/2=2,25mm, από τη σχέση ΔV=π∙r2∙h βρίσκουμε μια ανύψωση της στήλης κατά h=37cm. Παρόμοια για το νερό είναι ΔV=0,024mL, για την ίδια μεταβολή της θερμοκρασίας Άρα για τον ίδιο σωλήνα είναι ΔV=π∙r2∙hh= =1,5mm. 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 1.Πραγματοποιήστε την πειραματική διάταξη της εικόνας Ορθοστάτης Δοχείο ζέσης 1000 ml Δοκιμαστικός σωλήνας των 100 ml Λεπτός σωλήνας 80 cm (με χρωματισμένο νερό) 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

2. Γέμισε το δοχείο ζέσης με νερό βρύσης 2. Γέμισε το δοχείο ζέσης με νερό βρύσης. Τοποθέτησε το σύστημα δοκιμαστικό σωλήνα – σωλήνα 80cm που για μας είναι το θερμόμετρο μας έτσι ώστε να βρίσκεται ολόκληρο μέσα δοχείο ζέσης που περιέχει το νερό βρύσης. Περίμενε μέχρις ότου το ελεύθερο άκρο της στήλης του υγρού του θερμομέτρου μας να σταθεροποιηθεί. Όταν συμβεί αυτό, σημείωσε τη θέση του άκρου της στήλης πάνω στο γυάλινο περίβλημα του θερμομέτρου, με το μαρκαδόρο. (Εμείς μετρήσαμε 15,5 0C). 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

3. Αφαιρέστε το θερμόμετρο από το δοχείο ζέσης και τοποθετήστε το δοχείο ζέσης πάνω στην εστία θέρμανσης. Θέσε σε λειτουργία την ηλεκτρική εστία θέρμανσης, ώστε να μεταφέρεται θερμότητα προς το δοχείο ζέσης με το νερό. Άφησε να ζεσταθεί το νερό μέχρι τους 400C περίπου. Αφού θερμανθεί το νερό ξαναβυθίστε το θερμόμετρο μέσα σε αυτό. Ρύθμισε το θερμόμετρό σου ώστε το κάτω άκρο του να βρίσκεται βυθισμένο ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του νερού. 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

4. Παρατήρησε τη στάθμη του υγρού να ανεβαίνει μέσα στο σωλήνα κατά τη διάρκεια που μεταφέρεται θερμότητα σε αυτό, μέχρι να επέλθει θερμική ισορροπία. Τότε το ελεύθερο άκρο της στήλης του θερμομέτρου σταθεροποιείται σε μια ορισμένη θέση. (Εμείς μετρήσαμε 43,6 0C). Με πολύ προσοχή σημείωσε τη θέση αυτή πάνω στο γυάλινο περίβλημα του θερμομέτρου με τον μαρκαδόρο. 5. Τοποθέτησε πίσω από το θερμόμετρο ένα λευκό ορθογώνιο χαρτόνι ή ταινία χαρτί. Σημείωσε πάνω στο χαρτόνι τις θέσεις που μέτρησες. Σύνδεσε τα δυο σημεία με μια ευθεία. 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

6. Με το χάρακά σου χώρισε το ευθύγραμμο τμήμα που προέκυψε σε δυο ίσα τμήματα. Συνέχισε με τον ίδιο τρόπο και προσδιόρισε πάνω στο ευθύγραμμο τμήμα τις θέσεις των θερμοκρασιών με όση ακρίβεια μπορείς ώστε η κλίμακα να είναι ευανάγνωστη. Έχεις κατασκευάσει μια θερμομετρική κλίμακα Κελσίου. 7. Κόλλησε την κλίμακα που κατασκεύασες πάνω στο θερμόμετρο, ώστε το η πρώτη γραμμή και η τελευταία να αντιστοιχούν στα σημειωμένα με το μαρκαδόρο σημεία του θερμομέτρου. Με το θερμόμετρο και την κλίμακα που κόλλησες σε αυτό, μέτρησε τη θερμοκρασία του νερού της βρύσης. 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

α. Οφείλεται σε πειραματικό σφάλμα (Σ) 9. Σύγκρινε τη μέτρηση της θερμοκρασίας του νερού της βρύσης που μέτρησες με την κλίμακα που κατασκεύασες, με τη μέτρηση που σου δίνει το ψηφιακό ή το υδραργυρικό θερμόμετρο του εργαστηρίου. Οι δυο ενδείξεις δεν ταυτίζονται γιατί (Σ, Λ): α. Οφείλεται σε πειραματικό σφάλμα (Σ) β. Η ατμοσφαιρική πίεση κατά τη διεξαγωγή του πειράματος δεν ήταν 1 atm. δ. Το θερμόμετρο που κατασκευάσαμε δεν έχει βαθμολογηθεί σωστά. (Σ) Θα μετρήσουμε με τον χάρακα ίση μήκη με αυτά που έχουμε χαράξει για θερμοκρασίες πάνω από τους 15,50C και θα χαράξουμε γραμμές και κάτω από αυτή τη θερμοκρασία, οπότε θα έχουμε και μετρήσεις αρνητικών θερμοκρασιών 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.

10. *Πως θα επεκτείνεις την κλίμακα που κατασκεύασες ώστε να μπορείς να μετράς και αρνητικές θερμοκρασίες, όπως για παράδειγμα, τη θερμοκρασία του καταψύκτη του ψυγείου; Θα μετρήσουμε με τον χάρακα ίση μήκη με αυτά που έχουμε χαράξει για θερμοκρασίες πάνω από τους 15,50C και θα χαράξουμε γραμμές και κάτω από αυτή τη θερμοκρασία, ώστε να έχουμε και μετρήσεις αρνητικών θερμοκρασιών *Βέβαια για να μετρήσουμε αρνητικές θερμοκρασίες με το θερμόμετρο που προτείνουμε θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε αντί για νερό, οινόπνευμα με σημείο πήξεως -1140C. 12/11/2018 Μιχαήλ Μ.