Tirpalo koncentracija

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Advertisements

ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου Οργανική Χημεία Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Ανάλυση των παρακάτω: Πώς η νόσος επηρεάζει τη λήψη τροφής και τη διατροφική κατάσταση του ασθενούς Ο ρόλος της διατροφής στην αγωγή της κυστικής ίνωσης.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
1 Γεωργική Χημεία - Βασικές εργαστηριακές τεχνικές - διαλύματα, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Γεωργική.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
Κεντρικός καθετηριασμός Μέτρηση κεντρικής φλεβικής πίεσης.
 Τ º C λουτρού -> 25 º C  Σφαιρική φιάλη όγκου 250 ml  5 gr για ξηρό δείγμα ή 10 gr για νωπό δείγμα καλά λειοτριβημένων φύλλων ρίγανης, θυμαριού ή.
ΜΑΘΗΜΑ 8. ΙΟΝΤΟΦΟΡΗΣΗ ΙΟΝΤΟΦΟΡΗΣΗ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΟΥΣΙΩΝ ΜΕ ΜΟΡΦΗ ΙΟΝΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
Η ενίσχυση της κτηνοτροφίας στη Νέα ΚΑΠ Εισήγηση: Πεβερέτος Παναγιώτης Πρόεδρος ΣΕΚ Μέλος ΔΣ ΠΑΣΕΓΕΣ Απρίλιος, 2015 Συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή.
6 Διαμορφώσεις των πολυμερών 6.1. Διαμορφώσεις, περιστροφή δεσμού και μέγεθος πολυμερούς Έστω ένα μόριο πολυαιθυλενίου με Μ = g/mol. - μοριακό.
Άσκηση 1η Παρασκευή – Αραίωση διαλύματος Τμήμα ΔΕΑΠΤ - Εργαστήριο Γενικής Χημείας 1.
Γεωργική Χημεία Ενότητα 1 : Βασικές εργαστηριακές τεχνικές - διαλύματα
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ IV προστασία κτιρίων – Η/Μ εγκαταστάσεις.
ΟΣΜΩΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΡΚΑΣ ΑΛΙΕΥΜΑΤΩΝ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΛΙΕΥΜΑΤΩΝ ΜΕ ΑΛΑΤΙΣΗ
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΟΠΟΙΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΧΗΜΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ.
Αρχές τιτλοδότησης.
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Μέθοδος Καθαρισμού Στερεών Οργανικών Ενώσεων
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
2.2.1– Μείγματα.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Επίδραση ορμονών στο γλυκογόνο του ήπατος και τη γλυκόζη του αίματος
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ
Απομόνωση νουκλεικών οξέων
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Παρουσίαση Πειραμάτων (1)
ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
Εισαγωγικές γνώσεις.
ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟΧΟΙ Με αυτή την άσκηση προσπαθούμε να κατανοήσουμε τα φαινόμενα της διάλυσης των ουσιών και να αποδώσουμε τη σημασία τους στις καθημερινές.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΌΓΚΟΣ – ΜΑΖΑ- ΒΑΡΟΣ- ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ 1.
Μικροσκοπική παρατήρηση ζωικών κυττάρων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ… Β΄ Λυκείου 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου.
ΜΕΣ’ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ ΤΑ ΝΕΡΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΠΟΥΝΙΟΥ Χαραλαμπάτου Ελένη τριγλυκερίδια
Μεσογειακή διατροφή.
Μαθαίνοντας από το σφάλμα ή ζώντας με την αβεβαιότητα
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD 23 Νοεμβρίου 2017
TIKIMYBIŲ TEORIJA 3.
TIKRIEJI TIRPALAI prof. V. Paulauskas.
5. Κουλομετρία ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΙΙΙ 5. Κουλομετρία ΜΑΜΑΝΤΟΣ.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα Χημείας Καθηγητής Ιωάννης Ρούσσης ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΖΥΜΩΝ.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Elektros srovės darbas
التركيب الجزيئي للغازات
Ο Ομοιοπολικός δεσμός ΧΗΜΕΙΑ Α ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Πειράματα Χημείας για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος
Kūnų plūduriavimo sąlygų tyrimas PPT – pasirenkama tema
Skysčio paviršiaus įtemptis
Archimedo jėga Darbą atliko Kauno Tado Ivanausko progimnazijos 8a klasės mokiniai: Vytautas Savickas ir Justinas Krutkevičius.
Medžiagos tankio nustatymas
reikia panaudoti žinias; neužtenka norėti, reikia veikti. J. V. Getė
Kūnų plūduriavimas 8 klasė.
Ενώσεις με γενικό τύπο CnH2n+2O Αλκοόλες και Αιθέρες
Χημεία Διαλυμάτων.
Κατασκευή πρότυπης καμπύλης
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
Χημεία Διαλυμάτων.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Μέτρηση πυκνότητας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Tirpalo koncentracija C = m / V

Tirpinys + Tirpiklis Tirpalas Tirpalo gaminimas 1. Tiksliai pasverta tipinį suberiame į matavimo kolbą su tirpikliu 2. Kad tirpinys greičiau ištirptu, tirpalą teliuš- kuojame taip, kad jis pradėtų suktis 3. Ištirpus tirpiniui, pripi- lame į kolbą tirpiklio iki žymės, paskutinę porciją sulašiname

Koncentracija yra medžiagos kiekis (g), ištirpintas 1 litre (l) arba kubiniame decimetre (dm3) tirpalo. 7,9 g KMnO4 79 g KMnO4 Didesnės koncentracijos tirpalas Mažos koncentracijos tirpalas

C – koncentacija (mol/dm3, mol/l arba M) Tirpalo molinė koncentracija rodo, kiek molių ištirpusios medžiagos (tirpinio ) yra viename litre (l) arba viename kubiniame decimetre (dm3) tirpalo. n (tirpinio, mol) C = V (tirpalo, l) C – koncentacija (mol/dm3, mol/l arba M) n – medžiagos (tirpinio) kiekis (mol) V – tirpalo tūris (dm3, l)

Molinės koncentracijos V M Molinės koncentracijos apskaičiavimas n V = n = c • V c

1. Uždavinys. Tirpindami 15 g valgomosios druskos (NaCl) vandenyje, gavome 750 ml tirpalo. Apskaičiuokite druskos molinę koncentraciją šiame tirpale. Duota : m (NaCl) = 15 g V (tirpalo) = 750 ml Rasti: c (NaCl) -? Sprendimas: C (NaCl) = n (NaCl) 750 ml = 0,750 l V (tirpalo) m n = M 1) M (NaCl) = 23 + 35 = 58 (g/mol) n (NaCl) = 15 : 58 = 0,26 (mol) C (NaCl) = 0,26 : 0,750 = 0,34 mol/l arba 0,34 M Atsakymas: druskos molinė koncentracija tirpale – 0,34 M.

2. Uždavinys. Tirpindami 50 ml gryno etanolio vandenyje, gavome 150 ml tirpalo. Etanolio C2H5OH tankis ρ = 0,789 g/ml. Apskaičiuokite etanolio molinę koncentraciją šiame tirpale. Duota : V (C2H5OH) = 50 ml V (tirpalo) = 150 ml ρ = 0,789 g/ml Rasti: c (C2H5OH) -? Sprendimas: C = n V (tirpalo) 150 ml = 0,15 l m n = M m = ρ • V m (C2H5OH) = 0,789 • 50 = 39,45 (g) M (C2H5OH) = 2•12 + 5•1 + 16 + 1 = 46 (g/mol) n = 39,45 : 46 = 0,85 mol C = 0,85 : 0,15 = 5,6 mol/l arba 5,6 M Atsakymas: etanolio molinė koncentracija tirpale - 5,6 M.

3. Uždavinys. Kiek gramų KMnO4 reikia 250 ml 0,5 M KMnO4 vandeninio tirpalo pagaminti? Duota : V (tirpalo) = 250 ml c = 0,5 M Rasti: m (KMnO4) -? Sprendimas: C = n n = c • V (tirpalo) V (tirpalo) 250 ml = 0,25 l m = n • M n = 0,5 •0,250 = 0,125 (mol) M (KMnO4) = 39 + 55 + 4•16 = 158 (g/mol) m = 0,125 • 158 = 19,75 (g) Atsakymas: 19,75 g KMnO4 reikia šiam tirpalui pagaminti.