Η Διαφοροπoιημενη διδασκαλια σαν απαντηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μαθησιακές δυσκολίες και λύσεις μέσω της διαφοροποιημένης διδασκαλίας Κιτσάκη Βασιλική Σχολική Σύμβουλος 1 ης εκπαιδευτικής περιφέρειας Π.Ε. Λευκάδας.
Advertisements

Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση. Παράγοντες που την επηρεάζουν Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
Οι Θεωρίες του Πιαζέ και του Βιγκότσκι Στέλλα Βοσνιάδου.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΙΑ ΠΗΓΗ Δ2’. ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΕΡΕΧΘΕΙΟ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΧΑΛΚΟΘΗΚΗ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑ.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Μηχανική των Ρευστών Ενότητα 2: Στατική των Ρευστών Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Το συμβολικό παιχνίδι Είναι το παιχνίδι προσποίησης, δηλαδή το παιχνίδι κατά το οποίο η σημασία αντικειμένων και πράξεων αλλάζει έτσι ώστε να ανταποκρίνεται.
Χριστουγεννιάτικες Ευχές από το Δ1 3 ο Δημοτικό Πτολεμαΐδας.
Η Αξιολόγηση του μαθητή (portfolio) Σεμινάριο Νηπιαγωγών 2009 Μουσιάδου Νικολέτα Σχ. Σύμβουλος Νηπιαγωγών.
Teacher School Education Gateway
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Διαφοροποίηση ….. τι …. γιατί…. και πώς…
Περιεχόμενα Παρουσίασης
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη
Στρατηγική Διδασκαλίας
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 3η- Μέρος Β
Διδακτική της Πληροφορικής
Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Στην ενότητα αυτή μελετάται η σχέση ανάμεσα σε δυο ποσοτικά χαρακτηριστικά.
Πολυτεχνική Σχολή: Κοσμητεια –Πεπραγμένα Ι Γ Μπάρτζης
THE VOICE OF GREEK PATIENTS
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Αντικείμενο διδασκαλίας
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) Επειδή ένα μέγεθος παπουτσιών δεν ταιριάζει σε όλους… Αλβανόπουλος Γιώργος ΠΕΚ Καβάλας, 03/05/2017.
Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως μέθοδος εκπαίδευσης εκπαιδευτικών εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
Αξιοποίηση Σύγχρονης και Ασύγχρονης Τηλεεκπαίδευσης στις Κυκλάδες
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΚΑΠΝΙΣΜΑ όλη η αλήθεια Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας B’ ΕΠΑΛ Καντάνου
ΡΥΠΑΝΣΗ TOY EΔAΦOYΣ Ρύποι του εδάφους Ραδιενεργές ουσίες Εντομοκτόνα
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δομή και Αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΜΑΘΗΣΗ
Γιώργος Φλουρής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
Έφη Γουργιώτου Eπίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
PAUL C. HIEMENZ, TIMOTHY P. LODGE ΧΗΜΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΡΩΝ, ΠΕΚ 2014
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας Πλαίσιο & μάθηση M
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Θεωρίες Μάθησης και Διδακτική Μεθοδολογία της ΘΕ
«ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ»
Συνδιδασκαλία και Διαφοροποίηση στην τάξη
PAUL C. HIEMENZ, TIMOTHY P. LODGE ΧΗΜΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΡΩΝ, ΠΕΚ 2014
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Διαφοροπoιημενη διδασκαλια σαν απαντηση Differential Instruction in Response to student readiness, interest, and learning profile in academically diverse classrooms: a review of literature CAROL ANN TOMLINSON, CATHERINE BRIGHTON, HOLLY HERTBERG, CAROLYN M. CALLAHAN, TONYA R. MOON, KAY BRIMIJOIN, LYNDA A. CONOVER & TIMOTHY REYNOLDS Η Διαφοροπoιημενη διδασκαλια σαν απαντηση στην etoimothta του μαθητη, τα ενδιαφεροντα & το μαθησιακο προφιλ toy σε ταξεισ με σχολικη ποικιλια : μια ανασκοπηση τησ βιβλιογραφιασ Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Η ανάγκη για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία Υπάρχει ο μύθος της ομοιογενούς τάξης εξαιτίας της κοινής χρονολογικής ηλικίας των μαθητών. Υπάρχουν μαθητές με: Διαγνωσμένα Μαθησιακά Προβλήματα Με διγλωσσία Με υποεπίδοση πολυπαραγοντικής αιτιολογίας Από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα Από διαφορετικά οικονομικά περιβάλλοντα Διαφορετικού φύλου & με διαφορετικά κίνητρα Μαθητές που είναι κοντά στις υπάρχουσες νόρμες Μαθητές με διαφορετικά ενδιαφέροντα & τρόπους μάθησης Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Οι παραπάνω δημογραφικές πραγματικότητες ενισχύονται από: την προώθηση της εκπαιδευτικής δικαιοσύνης την έμφαση τοποθέτησης των μαθητών με ειδικές ανάγκες σε κανονικές τάξεις τη μείωση των ειδικών προγραμμάτων για προικισμένους μαθητές την πρόθεση για μείωση του διαχωρισμού των μαθητών με προβλήματα ανάγνωσης & την αύξηση της διδασκαλίας της ανάγνωσης και της γραφής στη γενική τάξη για όλους τους μαθητές Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση γίνεται φανερή η ανάγκη των δασκάλων να προσαρμόσουν τον ρόλο τους, τα προγράμματα, το εκ/κό υλικό & να εξασφαλίσουν την ισότιμη πρόσβαση σε μια εκπαίδευση υψηλότερης ποιότητας. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

του διαφοροποιημένου επίπεδου ετοιμότητας τους Στόχος του εκπαιδευτικού η διασφάλιση της αποτελεσματικής και με αίσθηση ικανοποίησης μάθηση για κάθε μαθητή. Η ισότητα ευκαιριών οδηγεί στην μεγιστοποίηση ευκαιριών για ανάπτυξη πραγματοποιείται όταν οι μαθητές λαμβάνουν οδηγίες ανάλογες: του διαφοροποιημένου επίπεδου ετοιμότητας τους των μαθησιακών προτιμήσεων Τα εκπαιδευτικά προγράμματα δεν θα πρέπει να αγνοούν αλλά να καθορίζονται από την ετερογένεια των μαθητών Κάθε μαθητής να διδάσκεται με σωστά μέσα Κάθε μαθητής να μαθαίνει σωστά Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Η διαφοροποίηση είναι μια παιδαγωγική και όχι μια οργανωτική μέθοδος Η διαφοροποίηση είναι μια παιδαγωγική και όχι μια οργανωτική μέθοδος Μπορεί να οριστεί ως μια προσέγγιση διδασκαλίας στην οποία οι δάσκαλοι ενεργητικά τροποποιούν το πρόγραμμα, τις διδακτικές μεθόδους, τα μέσα & τις δραστηριότητες, ώστε να συναντούνται οι ποικίλες ανάγκες των μαθητών. Με τη δημιουργία μικρών ομάδων μαθητών να μεγιστοποιούνται οι ευκαιρίες για μάθηση για κάθε μαθητή. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Η υπάρχουσα πραγματικότητα της διαφοροποιημένης διδασκαλίας 90% των εκπαιδευτικών θεωρούν σημαντική την ανταπόκριση στις ατομικές ανάγκες των μαθητών. (Hoostein, 1998) 50% των εκπαιδευτικών δεν διαφοροποιεί τη διδασκαλία γιατί δεν το θεωρεί αναγκαίο. (Moon, Tomlinson, & Callahan, 1995) Εμφανίζονται ιδιαίτερα αντίθετοι στην τροποποίηση των μέσων, στον σχεδιασμό διαφοροποιημένων μαθημάτων & στην αλλαγή των διαδικασιών αξιολόγησης. Απορρίπτουν την διαφοροποιημένη γιατί θεωρούν πως στιγματίζει, γιατί δεν την θεωρούν «δουλεία τους», δεν γνωρίζουν τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών. Άλλωστε «η σκληρή κοινωνία δεν παρέχει ειδική μεταχείριση» Ακόμη και όταν επιθυμούν τη διαμόρφωση αυτή είναι περιορισμένη ή αναποτελεσματική και δύσκολα εφικτή. Η αντιμετώπιση απέναντι στη διαφοροποιημένη είναι η ίδια ακόμα και αν αύτη αφορά μαθητές με μαθησιακά προβλήματα, προικισμένους ή διγλώσσους μαθητές, ή ακόμα και μαθητές από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Οι προικισμένοι μαθητές όπως και οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες βρίσκουν ότι το σχολείο δεν έχει κατάλληλες υποδομές για τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Πολλοί εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν τους τρόπους με τους οποίους ο πολιτισμός και η φυλή μπορεί να επηρεάσει το μαθησιακό προφίλ τις στάσεις για το σχολείο και τις προτιμήσεις. Στη Σκωτία το 1/3 των μαθητών με δυσκολίες σπαταλούν το 1/3 του χρόνου τους σε καθήκοντα πολύ δύσκολα για το επίπεδό τους, ενώ η διαχείρισή τους γίνεται με ανεπαρκείς πρακτικές διαχείρισης. Ενώ οι δάσκαλοι γνώριζαν ότι η εργασία που δίνουν είναι δύσκολη για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και μαθητές με προβλήματα στη γλώσσα, δε διαφοροποίησαν τη διδασκαλία τους εκτός από τις περιπτώσεις που λάμβαναν υπόψη τους την ποιότητα ή το χρόνο της εργασίας των μαθητών. Ενώ οι δάσκαλοι δέχονται την αξία ενός παιδιού ως μοναδικό άτομο, όταν συμβουλεύουν τα παιδιά τα συμβουλεύουν σαν να είναι όλα ίδια (Mehlinger, 1995) Θεωρούν γενικά ότι οι διαφορές ανάμεσα στους μαθητές είναι πρόβλημα και όχι, ένα αναπόφευκτο φαινόμενο που προσφέρει θετικές προοπτικές για δασκάλους και μαθητές Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας προκύπτει ότι Το πρόβλημα εντοπίζεται στα πιστεύω και στις πρακτικές που σχετίζονται με την διδασκαλία και την μάθηση και τη φύση των νέων ως άτομα που μαθαίνουν. Με αλλά λόγια στις πεποιθήσεις για το τι είναι σχολείο, στις πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών και του αντίκτυπου αυτών στην συνειδητοποίηση της διαφορετικότητας. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

θεωρητική και ερευνητική στήριξη για την διαφοροποιημένη διδασκαλία. διαφοροποίηση του προγράμματος και της διδασκαλίας ως απάντηση στην ετοιμότητα των μαθητών διαφοροποίηση προγράμματος και οδηγιών ως απάντηση στα ενδιαφέροντα των παιδιών διαφοροποίηση του προγράμματος και της διδασκαλίας ως απάντηση στο μαθησιακό προφίλ των μαθητών Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

1.Η διαφοροποίηση του προγράμματος και της διδασκαλίας ως απάντηση στην ετοιμότητα των μαθητών Vygotsky: Το άτομο μαθαίνει στη δική του ζώνη «της επικείμενης ανάπτυξής». Ένα παιδί δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνο όταν απαιτείται μια συγκεκριμένη δεξιότητα αλλά μπορεί να επιτύχει με υποστήριξη. Έτσι επιτυγχάνεται η μάθηση. Η δουλειά του δασκάλου είναι να σπρώξει το μαθητή στη δική του ζώνη ανάπτυξης με αυξανόμενης δυσκολίας έργα που το παιδί θα μπορεί να αναλάβει, ώστε να φτάσει στην ανεξαρτησία Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι οι μαθητές θα πρέπει να δουλεύουν σ’ ένα επίπεδο «μέτριας πρόκλησης» και η διδασκαλία να βρήσκεται στο υπάρχουν επίπεδο δεξιοτήτων του μαθητή. Η χρήση ενός έργου για όλους τους μαθητές αποτυγχάνει γιατί το ίδιο το έργο βρίσκεται έξω από την ζώνη επικείμενης ανάπτυξής τους. Μικρές διαφοροποιήσεις στο έργο δεν διορθώνουν το αταίριαστο έργου-μαθητή. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Η ουσία της διαφοροποίησης με βάση την ετοιμότητα Σε μια ανασκόπηση ερευνών σε τάξεις με μαθητές διαφορετικών ηλικιών, βρέθηκε ότι στα αποτελέσματα των τεστ επίδοσης αυτές υπερτερούν έναντι τάξεων με παιδιά ίδιας ηλικίας κατά 75%. Καλύτερα αποτελέσματα εντοπίζονται και στις μαθησιακές συνήθειες, στην κοινωνική αλληλεπίδραση, στη συνεργασία, στη σχολική συμπεριφορά και στη γενικότερη πνευματική υγεία. Η ουσία της διαφοροποίησης με βάση την ετοιμότητα Το επίπεδο δυσκολίας των προκλήσεων πρέπει να είναι σε αντιστοιχία με το επίπεδο ικανοτήτων των μαθητών ώστε να είναι & να παραμένουν σε επίπεδο κινητοποίησης. Τα εύκολα έργα γίνονται βαρετά και τα δύσκολα μπορεί να προκαλέσουν απογοήτευση. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

2.Διαφοροποίηση προγράμματος και οδηγιών σαν απάντηση στα ενδιαφέροντα των παιδιών Η τροποποίηση της διδασκαλίας ώστε να ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα των μαθητών υποστηρίζεται θεωρητικά και ερευνητικά ως το μέσο για την ενίσχυση των κινήτρων, της παραγωγικότητας και της επίτευξης. Το ενδιαφέρον συνεισφέρει στο αίσθημα της ικανότητας, του αυτο-καθορισμού και σε θετικές συμπεριφορές μάθησης, όπως η επιθυμία να δεχτούν μια πρόκληση και να επιμείνουν σ' αυτή. Η σωστή ερώτηση στις σύγχρονες τάξεις δεν είναι πως μπορώ να κινητοποιήσω τους μαθητές, αλλά τι κινητοποιεί αυτό το σύγχρονο μαθητή & πως να σχεδιάσω τη δουλειά, ώστε να είναι κατάλληλη για τα κίνητρα του μαθητή. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Αναγνωρίζει τη σημασία του ενδιαφέροντος στην κινητοποίηση. Η έννοια της ροής Ο όρος συνδέεται με μια ψυχολογική κατάσταση της τέλειας ενασχόλησης σε μια δραστηριότητα στο βαθμό που ο χρόνος και η κόπωση εξαφανίζονται. Η ροή προέρχεται από το ενδιαφέρον και δρα ως καταλύτης για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων στην περιοχή του ενδιαφέροντος, ειδικά όταν ένα καθήκον έχει αυξημένες απαιτήσεις σε σχέση με τις δεξιότητες του μαθητή. Αναγνωρίζει τη σημασία του ενδιαφέροντος στην κινητοποίηση. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

3. Διαφοροποίηση του προγράμματος και της διδασκαλίας σαν απάντηση στο μαθησιακό προφίλ του μαθητή Το μαθησιακό προφίλ αφορά την ικανότητα μάθησης & αναφέρεται στον τρόπο που προτιμάει να μαθαίνει, ο οποίος επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες όπως η ευφυΐα, το φύλο, η κουλτούρα. Οι θεωρίες του "μαθησιακού στυλ" τονίζουν παράγοντες όπως οι ατομικές προτιμήσεις που συνδέονται με κατηγορίες όπως είναι το περιβάλλον, τα συναισθήματα, οι αλληλεπιδράσεις & οι φυσικές ανάγκες υποδεικνύοντας ότι παράγοντες όπως το φως, η θερμοκρασία, οι απαιτήσεις συγκέντρωσης, ο βαθμός κινητικότητας των μαθητών, η ώρα της ημέρας & ο τρόπος αντίληψης επηρεάζουν τη μάθηση. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Αποτελέσματα ερευνών. Μαθητές όλων των βαθμίδων επιτυγχάνουν καλύτερα όταν η διδασκαλία συνταιριάζεται με τον τρόπο μάθησης του μαθητή. Υπάρχουν οφέλη επίτευξης όταν κατά την διαδικασία της διδασκαλίας αυτή απαντά στη νοημοσύνη ή στην προτίμηση- στον τρόπο σκέψης ακόμη και όταν η τελική αξιολόγηση δεν είναι αντίστοιχη με τον προτιμώμενο τρόπο του μαθητή. Η κατανόηση των επιδράσεων του πλαισίου στη μάθηση δίνει στους εκπαιδευτικούς ένα ερέθισμα να προσαρμοστούν στο πλαίσιο σωστά, ενώ οι ατομικές και κατηγορικές διαφορές μπορεί να μοιάζουν αμετάβλητες στους δασκάλους. δεν υποστηρίζεται βιβλιογραφικά το γεγονός ότι το φύλο επηρεάζει με κάποιον τρόπο τη μάθηση. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Στόχοι αποτελεσματικής διδασκαλίας η επαρκής ευελιξία στον τρόπο παρουσίασης του δασκάλου και στις ευκαιρίες του μαθητή για μάθηση & έκφραση της μάθησης ώστε το άτομο να βρει κάτι ταιριαστό με το δικό του τρόπο μάθησης. οι μαθητές να διδαχτούν στρατηγικές που τους βοηθούν να αποκτήσουν αυτό-επίγνωση σε σχέση με τη μάθηση και να πάρουν την ευθύνη για την επιτυχία της μάθησής τους. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Ορόσημα αποτελεσματικής διαφοροποιημένης διδασκαλίας Ορόσημα αποτελεσματικής διαφοροποιημένης διδασκαλίας Η διαφοροποίηση πρέπει να σχεδιάζεται και να εξασκείται ως μια καλή εκπαιδευτική πρακτική και όχι ως υποκατάστατο. Το πρόγραμμα και η διδασκαλία πρέπει να τροποποιούνται για να ανταποκρίνονται στην ποικιλία των μαθητών έτσι ώστε να μην απογοητεύονται. Το πρόγραμμα και η διδασκαλία πρέπει να είναι αρκετά σαφή ώστε να ανταποκρίνονται στο μαθησιακό επίπεδο, να παρουσιάζουν ενδιαφέρον και να περιλαμβάνουν μια ποικιλία τρόπων εκμάθησης Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει η αποτελεσματική διαφοροποιημένη διδασκαλία 1 το πρόγραμμα & η διδασκαλία να είναι ενεργητικά/ δυναμικά & όχι αντιδραστικά 2 ευέλικτη χρήση μικρών ομάδων μάθησης στη σχολική τάξη 3 τροποποίηση των υλικών που χρησιμοποιούνται για τα άτομα & τις μικρές ομάδες μαθητών στην τάξη 4 ευέλικτη ως προς το βηματισμό για την αντιμετώπιση των αναγκών των μαθητών 5 επικεντρωμένη γνώση να είναι 6 ο μαθητής στο κέντρο Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

1. πρόγραμμα & η διδασκαλία ενεργητικά/ δυναμικά & όχι αντιδραστικά 1. πρόγραμμα & η διδασκαλία ενεργητικά/ δυναμικά & όχι αντιδραστικά Η αποτελεσματική διαφοροποιημένη διδασκαλία δεν είναι οι περιστασιακές τροποποιήσεις κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας που κάνουν οι εκπαιδευτικοί. Πρέπει να είναι αρκετά ισχυρή και να ικανοποιεί τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών. Εμπόδιο αποτελεί ο ίδιος ο δάσκαλος: ο δάσκαλος σχεδιάζει ένα μάθημα για όλους τους μαθητές το οποίο προσπαθεί να το προσαρμόσει στο γνωστικό τους επίπεδο. Η Α. Δ. Μ. προκύπτει από τη συνέπια & την προσπάθεια να αντιμετωπίσει το πλήρες φάσμα της μαθησιακής ετοιμότητας των μαθητών, τα ενδιαφέροντα, τις μαθησιακές πρακτικές, την αίσθηση των αποφάσεων & την έκφραση της σχολικής μάθησης. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

2. ευέλικτη χρήση μικρών ομάδων μάθησης στη σχολική τάξη 3. τροποποίηση των υλικών που χρησιμοποιούνται για τα άτομα & τις μικρές ομάδες μαθητών στην τάξη 2. ευέλικτη χρήση μικρών ομάδων μάθησης στη σχολική τάξη Οι μικρές ομάδες μαθητών βιώνουν σημαντικές επιτυχίες & έχουν θετική στάση απέναντι στη μάθηση απ’ ότι οι μεγάλες ομάδες μαθητών. Δίνεται η δυνατότητα στους εκ/κούς να γίνονται πιο ευέλικτοι απέναντι στους μαθητές. Τα οφέλη για τους μαθητές είναι μεγαλύτερα όταν τα εκ/κά υλικά ποικίλουν στις διαφορετικές εκπαιδευτικές ομάδες. Έτσι εκτός από την ευέλικτη ομαδοποίηση των μαθητών, των εκ/κών σε διαφοροποιημένες τάξεις, έτσι πρέπει να ποικίλουν & τα υλικά. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

5. Επικεντρωμένη γνώση 4. ευέλικτη ως προς το βηματισμό για την αντιμετώπιση των αναγκών των μαθητών Πρέπει να χρησιμοποιείται μια ποικιλία διεξόδων διδασκαλίας ώστε να καλύπτεται μεγαλύτερο εύρος των μαθητών. Το επίπεδο της διδασκαλίας δεν πρέπει να είναι πολύ υψηλότερο από αυτό των μαθητών διότι απογοητεύονται, ούτε χαμηλότερο διότι βαριούνται. Οι εκ/κοί πρέπει να γνωρίζουν ότι η δική τους πειθαρχεία θα βοηθήσει ως κλειδί για τις αρχές οργάνωσης και τις θεμελιώδεις δεξιότητες των μαθητών. Πρέπει να χρησιμοποιούν υλικά & δεξιότητες που να εξασφαλίζουν στους μαθητές την κατανόηση των ουσιαστικών ιδεών & ικανοτήτων για την επίλυση προβλημάτων Αν γνωρίζουν τις βασικές γνώσεις & μαθησιακές ικανότητες των μαθητών μόνο τότε δεν απογοητεύονται από την διαφοροποιημένη διδασκαλία και τότε μόνο αποτελεί καλή μέθοδο διδασκαλίας. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Εστιάζει στις ανάγκες των μαθητών 6. Ο μαθητής στο κέντρο Εστιάζει στις ανάγκες των μαθητών Ο δάσκαλος πρέπει να γνωρίζει ότι ο μαθητής επηρεάζεται από το κτίριο, τις γνώσεις που έχει για το έργο, τη συνεχή αξιολόγηση. Μόνο αν κατανοήσει το μαθητή και τις ικανότητές του μπορεί να του διδάξει αποτελεσματικά Εστίαση στην αίσθηση του μαθητή, να τους βοηθήσει να δουν τη σημασία που έχει γι’ αυτούς η παρεχόμενη γνώση εντός του σχολικού πλαισίου, διαχείριση της μάθησης, ο μαθητής παίζει ενεργό ρόλο στη μάθηση. Στο επίκεντρο της τάξης ο μαθητής = οι εκ/κοί χρησιμοποιούν μεγάλη ποικιλία από διδακτικές στρατηγικές & προσεγγίσεις στη μάθηση σκαλωσιά για να εξασφαλίσουν ότι κάθε μαθητής θα έχει σταθερούς δεσμούς με τη γνώση, κατάκτηση των αναγκαίων γνώσεων για την επίτευξη της κατανόησης και της δυναμικής. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Ευθυγράμμιση της σχολικής ποικιλίας και σχολικής πρακτικής Το σχολείο πρέπει να προσαρμοστεί ατομικά στον κάθε μαθητή και όχι να διδάσκονται μαζικά με τον ίδιο τρόπο, το ίδιο αντικείμενο, το ίδιο χρονικό διάστημα. Ο μαθητής στο επίκεντρο του τρόπου διδασκαλίας και όχι ο δάσκαλος. Δεν είναι μια επιφανειακή αλλαγή, αλλά μια ουσιαστική πολιτιστική αλλαγή. Πρόκειται για ένα έργο μεταρρύθμισης του σχολείου & των εκ/κών. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Για μια τέτοια αλλαγή θα πρέπει να εργαστούμε στις γενικές τάξεις σε δύο επίπεδα: Παροχή συνεχούς στήριξης για την αλλαγή των συστημικών παραγόντων που εμποδίζουν την προσοχή στις διακυμάνσεις των μαθητών (τεκμηριωμένος προβληματισμός σχετικά με τους μαθητές ως άτομα, ένα ευρύ φάσμα διδακτικών προσεγγίσεων για την αποτελεσματική διαχείριση των ρουτινών της τάξης). Είναι απαραίτητο να γνωστοποιηθούν στο ευρύ κοινό οι υψηλού επιπέδου γνώσεις σχετικά με τις εκ/κές προσεγγίσεις που είναι αποτελεσματικές για το συγκεκριμένο πληθυσμό που ο εκ/κός έχει επιλέξει να εξειδικευτεί. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Επίτευξη της μεταρρύθμισης Οι ηγέτες θα πρέπει να κατανοήσουν ότι οι εκ/κοί & οι μαθητές ζουν μέσα σ’ ένα πλαίσιο & έναν πολιτισμό. Οι εκ/κοί να ανακατασκευάσουν την αίσθηση του πως μαθαίνουν οι μαθητές, της ποικιλίας μάθησης, τι πρέπει να διδάσκεται ο μαθητής, πως πρέπει να διδάσκεται & ποιος ο ρόλος του δασκάλου σ’ όλα αυτά Οι εκ/κοί θα πρέπει να αποκτήσει μεγαλύτερη εξειδίκευση σχετικά με τις ιδιαίτερες ανάγκες & τα άτομα. Οι στόχοι ανάπτυξης του προσωπικού δεν μπορεί να είναι συγκεκριμένες συμπεριφορές ή δεξιότητες για το δάσκαλο. Ανάγκη για συστηματικές αλλαγές. Απαιτείται ο μετασχηματισμός του δασκάλου, ένας κοινός προσανατολισμός μεταξύ των δασκάλων, της διοίκησης, των μαθητών, των γονέων & της κοινότητας για την ανάπτυξη ενός σχολείου που σέβεται και ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών & των εκπαιδευτικών. Απαιτείται προσωπικός & επαγγελματικός αγώνας. Δεν υπάρχει απλή διαδρομή προς αυτή την κατεύθυνση. Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Bruner «η μόνη μας πορεία ως εκπαιδευτές αν θέλουμε να εκτιμήσουμε την ποικιλία των μαθητών μας είναι να αναπτύξουμε τάξεις που να αποτελούν πρόκληση για τους προχωρημένους μαθητές χωρίς να καταστρέφουμε την αυτοπεποίθησή και την επιθυμία για μάθηση από αυτούς που είναι λιγότερο εκπαιδεύσιμοι» Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018

Ευχαριστούμε!!! Κελεσίδου Ε. - Τσιάνου Ε. 8/11/2018