Οπτική γλώσσα ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ TMHMA ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Α. Κυριολεκτική εικονογραφία (εικαστική αλήθεια) Α. Κυριολεκτική εικονογραφία (εικαστική αλήθεια) Ρεαλιστική μεταφορά πραγματικότητας <Υπερρεαλισμός, κλασική ζωγραφική, ιμπρεσιονισμός ή διακοσμητικές προσεγγίσεις> Β. Εννοιολογική εικονογραφία - Μεταφορικές εφαρμογές του θέματος ή οπτική απεικόνιση μιας ιδέας ή θεωρίας - Αλλά και στοιχεία της πραγματικότητας <Σουρεαλισμός, παραμόρφωση, αφαίρεση, συνθέσεις>
Εφαρμογές των παραπάνω σε: Πληροφόρηση, σχολιασμός, αφήγηση, πειθώ, ταυτότητα
Ανάλογα με το πλαίσιο-πεδίο, χρησιμοποιούμε και την ανάλογη εικονογραφία Π.χ. υπερρεαλισμός για λεπτομερή περιγραφή θέματος
Οπτικές μεταφορές 1. Εννοιολογική εικονογραφία&σουρεαλισμός Ψευδαίσθηση, συμβολισμός, εξπρεσιονισμός >1950 ΗΠΑ θέματα πιο πολύπλοκα Και εικονογράφηση περισσότερο διφορούμενη Norman Rοckwell
Ανάγκη για έκφραση ιδεών και όχι για αποτύπωση της πραγματικότητας. Η εικονογράφηση πέρα από την «επιφανειακή» απεικόνιση, μεταφέρει και την «υφή» του θέματος
Ποια η οπτική γλώσσα της Εννοιολογικής εικονογραφίας? Παρελθόν σουρεαλισμός (Rene Magritte), αφηρημένος εξπρεσιονισμός, κυβισμός, ψευδαίσθηση
Η εννοιολογική εικονογραφία… Δε βασίζεται σε ρεαλιστικές αποδόσεις, διερευνά τις έννοιες πίσω από τους ορισμούς, παράλληλα με το πλαίσιο που δημιουργεί η κοινωνία.
Marshall Arisman
Brad Holland
Brad Holland Richard Borges
Anita Kunz
Robert Weaver
Αφαίρεση Αφηρημένος εξπρεσιονισμός, κυβισμός, κονστρουκτιβισμός Αφηρημένος εξπρεσιονισμός, κυβισμός, κονστρουκτιβισμός Καμία σχέση με την αναπαράσταση της πραγματικότητας. Πλακάτα, ήπια ή έντονα χρώματα, ελεύθερα αντικείμενα, υφές, ατελή σχήματα ή τέλειες γεωμετρικές μορφές, στυλιστικά δυσνόητο
Alana Roth David Lesh
Joel Nakamura
εικαστική αλήθεια Η πραγματικότητα χωρίς συμβολισμούς και αλληγορίες Σίγουρα υπάρχει όμως μια σχετικά μικρή διαστρέβλωση της πραγματικότητας, αλλά τα στοιχεία προσαρμόζονται στην έννοια της “εικόνας”
Οπτική γλώσσα κυριολεκτικής εικονογραφίας Εικονογράφηση: Α. Γραμμική – δίνονται όλες οι λεπτομέρειες της εικόνας Β. Τονική – περισσότερο ρεαλιστική και ακριβής
υπερρεαλισμός Ακρίβεια, Επίπονη παρατήρηση 19ος αι. Προ-ραφαηλίτες και ρεαλιστική απεικόνιση στον καμβά Lorena Pugh, Innocence
Ophelia, John Everett Millais April love, Arthur Hughes
Σκοπός: Αναδημιουργία εικόνας η οποία δεν μπορεί να παραχθεί φωτογραφικά Οπτική γλώσσα: Το υποκείμενο να δείχνει αληθινό, ενώ δεν είναι -ψηφιακά μέσα και χρήση φωτογραφιών
Larry Rostant
Μπορεί να δημιουργήσει δράμα και ένταση με προσοχή στη λεπτομέρεια
Στυλιζαρισμένος ρεαλισμός Κοντά στην πραγματικότητα Ιμπρεσιονισμός- Monet, φως και χρώμα Εξπρεσιονισμός- Kokoshka, έκφραση συναισθημάτων/ υπερβολή, έντονα χρώματα, ενέργεια The whales' song, Gary Blythe
Oskar Kokoshka
Ανθρώπινη μορφή Αναδεικνύω και υπερβάλλω δίνοντας έμφαση σε ένα συγκεκριμένο σημείο του σώματος Jonathan Burton
Διαδοχικές εικόνες Όλες σχεδόν οι εικονογραφήσεις παρουσιάζονται σε έναν ψευδαισθητικά τρισδιάστατο χώρο Αίσθηση κινούμενης εικόνας Κόμικς, αφηγηματικά Σκοπός: 1. Διαφήμιση και προώθηση 2. Διασκέδαση 3. Σχολιασμός, χιούμορ
Παλαιολιθική εποχή, ιερογλυφικά, Bayex Tapestry
Σωστός «ρυθμός» Ταχύτητα, μήκος, έμφαση και δράμα, αλλαγή σκηνής και σεναρίου Διατήρηση προσοχής αναγνώστη Οπτική γλώσσα Διευκόλυνση μέσω ψηφιακών μέσων, διατήρηση των παραδοσιακών τεχνικών
Peter Kuper
Gary Baseman
Casey Sorrow