ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ Χειμερινό Εξάμηνο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Άνθρωπος είναι ένα ον το οποίο φτιάχνει πολιτισμό και έχει βαθύ στοχασμό, συναισθήματα και σεβασμό στη ζωή των άλλων. Ορισμός.
Advertisements

Άσκηση Ανατομίας σε πτώμα (δωρητή) Μυοσκελετικό σύστημα (οστά, σύνδεσμοι, αρθρώσεις, μύες) Περιφερικό κυκλοφορικό σύστημα (αρτηρίες, φλέβες) Περιφερικό.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 6 η Προσωπικό Μάρκετινγκ και το Μάρκετινγκ Σχέσεων.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑΣ Ι
1 1 Slide Διαδικασίες Markov. 2 2 Slide Διαδικασίες Markov n Οι διαδικασίες Markov είναι χρήσιμες στη μελέτη της εξέλιξης συστημάτων με επανειλημμένες.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Μαθαίνω τις χερσονήσους της Ελλάδας
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ, ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΝΟΥΚΛΕΙΝΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ, ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΛΙΠΙΔΙΩΝ Βιβλιογραφία: [1]
Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΒΑΣΙΣΤΕΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 (σελ
Δημιουργία-Επιμέλεια: Φιλιππούσης Γεώργιος
Εισηγητής: δρ. Χρήστος Λεμονάκης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Πτυχιακή εργασία της ΤΟΠΑΛΙΔΟΥ ΠΑΥΛΙΝΑ(1459)
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ Η πιο σημαντική κατανομή στη στατιστική είναι η κανονική κατανομή. Η Κανονική Κατανομή έχει τεράστια σημασία στη Στατιστική, στην Οικονομετρία,
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Ανάλυση προβλήματος Κεφάλαιο 1.
Είμαστε η ομάδα survivor σήμερα θα κάνουμε ένα Quiz ιστορίας
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ Ένα λαμπρό παρελθόν με αβέβαιο μέλλον
Προσδιορισμός σημείου
Μέγας Αθανάσιος Thug Life Πέρρα Μαρία Φεφέ Αικατερίνη
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
QUIZ.
Κεφάλαιο 2 Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παράλληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Γιατί ο τεχνικός της ΔΕΗ φοράει πλαστικά ή λαστιχένια γάντια όταν αγγίζει τα γυμνά καλώδια;
Μαθηματικά Β΄ Γυμνασίου
Συνέντευξη με μια ομάδα μαθητών
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
The quiz show….
5Ο Συνέδριο Βιοψυχοκοινωνικής Προσέγγισης στην Ιατρική Περίθαλψη με Διεθνή Συμμετοχή ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
Η ταυτότητα της Ευρώπης – Η θέση της Ευρώπης
ΦΟΡΤΙΣΗ ΜΕ ΤΡΙΒΗ Αρχικά η ράβδος και το ύφασμα είναι ουδέτερα – το φορτίο του καθενός και το συνολικό και των δύο είναι ΜΗΔΕΝ.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
14 Νοεμβρίου 2017 Τρίτη σειρά ασκήσεων.
Γεια σας παιδιά καλώς ήρθατε
ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ … ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ!
Τεστ μόνο για τους πολύ έξυπνους
Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: ΜΙΑ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ Εαρινό εξάμηνο
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Beta Version.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
GRIFFITHS J. DAVID, ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, ΠΕΚ 2012
Ασκ. 1.4 βιβλιο μ. λουκα Ποικιλία αγγουριάς, με άνθη κλειστά κατά την ωρίμαση, διασταυρώθηκε με κοινή ποικιλία (άνθη ανοιχτά). Όλοι οι F1 απόγονοι.
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
Λέκτορας, Εργαστήριο Γενετικής
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
Ασφάλεια κινητού τηλεφώνου
Πρόσβαση στην αγορά εργασίας και ισότητα ευκαιριών
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Илмий раҳбар доц.в.б.Тастанов Н.А.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ Χειμερινό Εξάμηνο 2017-2018 Παντελής Τοπάλης ΙΤΕ Γραφείο Δ010 Τηλ. 2810 391159 Βιολογικό: 322 topalis@imbb.forth.gr http://introgenetics.dyndns.org/genetics https://elearn.uoc.gr/course/view.php?id=809

Γιατί «φροντιστήριο» Γενετικής; Ταυτόχρονα με το εργαστηριακό μάθημα για τις Δροσόφιλες. Γενετική μάθημα περισσότερο κατανόησης παρά απομνημόνευσης. Το καλό: Ξέρετε κάποια πράγματα από το Λύκειο. Το κακό: Ξέρετε κάποια πράγματα από το Λύκειο. Το επικίνδυνο: Ξέρετε κάποια πράγματα από το Λύκειο.

Τι θα ήθελα να κάνουμε στα πλαίσια του φροντιστηρίου

ΠΛΑΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟΥ Θέμα Quiz 1 2 3 4 5 6 7 8 9 05/12/17 ΠΛΑΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟΥ Ημερομηνία Θέμα Quiz 26/09/17 Οργάνωση μαθήματος-Εισαγωγή-χ2 τεστ Παράδειγμα 03/10/17 Mendel,Διυβριδισμός,Φυλοκαθορισμός,Επίσταση 1 10/10/17 Συνδυασμένη πιθανότητα - Εκτιμήσεις από γεν. δέντρα 2 17/10/17 Συνδεδεμένα γονίδια – Χαρτογράφηση 3 σημείων 3 24/10/17 Χαρτογράφηση (συνέχεια) 4 31/10/17 Συναρτήσεις χαρτογράφησης - (Τετράδες) 5 07/11/17 Μεταλλαγές Ι (ρυθμός μεταλλαγής) 6 14/11/17 Μεταλλαγές ΙΙ (Σημειακές) 7 21/11/17 Μεταλλαγές ΙΙΙ (Χρωμοσωμικές ανωμαλίες) 8 28/11/17 Μεταλλαγές ΙV (Πολυπλοειδίες) 9 05/12/17 Μοριακή Γενετική (σύζευξη, μεταγωγή, επαγωγή,τεχνικές) 10 12/12/17 ΕΞΕΤΑΣΗ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ

33 ώρες : 11 τρίωρα συμπεριλαμβανομένης της σημερινής εισαγωγής. Επειδή η γενετική ως μάθημα απαιτεί περισσότερο κατανόηση παρά απομνημόνευση το φροντιστήριο σε αυτό θέλει να συμβάλλει. Το φροντιστήριο δίνει έμφαση σε συγκεκριμένα τμήματα της θεωρίας ΑΡΑ η γνώση της ύλης που έχει παρουσιαστεί στην θεωρία θεωρείται δεδομένη. ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΚΑΤΙ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ, ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΜΕ ΡΩΤΑΤΕ!

Μορφή του φροντιστηρίου Βασικός κορμός : Η λύση ενός σετ ασκήσεων το οποίο θα το έχετε στην διάθεσή σας σχεδόν μια εβδομάδα νωρίτερα. Η αναλυτικότερη παρουσίαση μέρους της θεωρίας που απαιτείται για την λύση των ασκήσεων. Ένα quiz.

Λέω για μένα

ΚΑΘΗΓΗΤΗ ! Λένε για μένα (1) Τι θα ήθελα να αλλάξει στο φροντιστήριο για να γίνει καλύτερο. ΚΑΘΗΓΗΤΗ !

Λένε για μένα (2)

Λένε για μένα (3)

Λένε για μένα (4)

Θα πείτε κι εσείς για μένα Λένε για μένα (5) Θα πείτε κι εσείς για μένα

Τι ζητώ από σας Η παρουσία στο φροντιστήριο είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ. Η παρουσία στο φροντιστήριο είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ. ΕΠΙΤΥΧΗΣ παρακολούθηση θα προσδίδει ένα 10% bonus στον βαθμό των γραπτών εξετάσεων του μαθήματος.

Επιτυχής παρακολούθηση σημαίνει Βαθμός >= 5.0 στην εξέταση του φροντιστηρίου στις 12 Δεκεμβρίου 2017 Για βοήθειά σας κάθε βδομάδα θα υπάρχει ένα QUIZ που ΔΕΝ θα βαθμολογείται στην αρχή του μαθήματος αντίστοιχου επιπέδου των ασκήσεων της εξέτασης του Δεκεμβρίου.

Quiz Μια αρσενική μύγα Drosophila με λευκά μάτια διασταυρώθηκε με μια θηλυκή με κόκκινα μάτια. Από τη διασταύρωση αυτή πήραμε 280 απογόνους στην F1 γενιά που είχαν όλοι κόκκινα μάτια. Διασταυρώνοντας δύο άτομα από την F1 γενιά προκύπτουν 319 απόγονοι στην F2 γενιά. Μια ανάλυση των απογόνων της F2 γενιάς έδειξε ότι υπάρχουν: 159 θηλυκά με κόκκινα μάτια, 82 αρσενικά με κόκκινα μάτια και 78 αρσενικά με λευκά μάτια. Με βάση τα δεδομένα να εξηγήσετε τον τρόπο με τον οποίο κληρονομείται το παραπάνω γνώρισμα. Για τα άτομα που διασταυρώθηκαν δίνεται ότι τα θηλυκά έχουν ένα ζευγάρι X χρωμοσωμάτων (ΧΧ) και τα αρσενικά έχουν ένα Χ και ένα Y χρωμόσωμα (ΧY). Να μη ληφθεί υπόψη η περίπτωση μετάλλαξης. Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης 30-05-12

Θεωρία Πιθανοτήτων Τυχαίο Πείραμα: κάθε πείραμα που είναι δυνατόν να επαναληφθεί με το ίδιο σύνολο υποθέσεων και του οποίου το αποτέλεσμα είναι αβέβαιο. Απλό γεγονός (ω): κάθε δυνατό αποτέλεσμα ενός πειράματος. Δειγματικός χώρος (Ω): το σύνολο όλων των δυνατών αποτελεσμάτων ενός τυχαίου πειράματος. Γεγονός (A): κάθε υποσύνολο του δειγματικού χώρου.

Εισαγωγή σε πιθανότητες Το στρίψιμο του κέρματος Πείραμα: Στρίβω ένα κέρμα 3 φορές Επαναλαμβάνω το πείραμα 3 φορές. Δυωνυμικός τελεστής n! (nr) = ------------ r! (n-r)! 1 2 3 4 5 6 7 8 Κ Γ n(3 στα 3) = 3! / 3! * 0! = 1 n(2 στα 3) = 3! / 2! * 1! = 3 n(1 στα 3) = 3! / 1! * 2! = 3

Εισαγωγή σε πιθανότητες Το στρίψιμο του κέρματος Δυωνυμικός τελεστής n! (nr) = ------------ r! (n-r)! n(3 στα 5) = 5! / 3! * 2! = 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Κ Γ

Πολυωνυμική κατανομή Δυωνυμική κατανομή r! P (rx) = --------- px * (1-p)(r-x) x! (r-x)! Πολυωνυμική κατανομή r! P = --------------- p1x1 p2x2 … pkxk x1!x2! ... xk! Σ(p) = 1 Σ(x) = r

0 επιτυχίες: P0 = (10!/0!10!) p0 (1-p)10 = (1-p)10 Δοκιμή κρασιών Ι – Αναγνώρισε σωστά ποιο από 3 άγνωστα δείγματα είναι το ζητούμενο που δοκιμάζεις στην αρχή 0 επιτυχίες: P0 = (10!/0!10!) p0 (1-p)10 = (1-p)10 1 επιτυχία : P1 = (10!/1!9!) p1 (1-p)9 = 10 p (1-p)9 2 επιτυχίες: P2 = (10!/2!8!) p2 (1-p)8 = 45 p2 (1-p)8 3 επιτυχίες: P3 = (10!/3!7!) p3 (1-p)7 = 120 p3 (1-p)7 4 επιτυχίες: P4 = (10!/4!6!) p4 (1-p)6 = 210 p4 (1-p)6 5 επιτυχίες: P5 = (10!/5!5!) p5 (1-p)5 = 252 p5 (1-p)5 6 επιτυχίες: P6 = (10!/6!4!) p6 (1-p)4 = 210 p6 (1-p)4 7 επιτυχίες: P7 = (10!/7!3!) p7 (1-p)3 = 120 p7 (1-p)3 8 επιτυχίες: P8 = (10!/8!2!) p8 (1-p)2 = 45 p8 (1-p)2 9 επιτυχίες: P9 = (10!/9!1!) p9 (1-p) = 10 p9 (1-p) 10 επιτυχίες: P10 = (10!/10!0!) p10 = p10

Δοκιμή κρασιών ΙΙ – Τα προηγούμενα για p = 1/3

Ρ(x) p = 1/3 p = 3/4 P0 P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 /59049 /1048576 1024 1 20686/ 1048576 0.01972 497452/ 0.474407 P1 5120 30 P2 11520 405 P3 15360 3240 P4 13440 17010 P5 8064 12585/59049 0.2131 61236 P6 3360 153090 P7 960 262440 P8 180 221/ 59049 0.0037 295245 P9 20 196830 P10

Ρ(x) p = 1/3 p = 3/4 P0 0.01972 0.474407 P1 P2 P3 P4 P5 0.2131 P6 P7 P8 0.0037 P9 P10 p = 0.35 0.075149 0.995178 p = 0.992 5.35 10-11 5.89 10-5

Μετά από στατιστικό έλεγχο αποδεχόμαστε πως Τύποι σφαλμάτων Μετά από στατιστικό έλεγχο αποδεχόμαστε πως η υπόθεση Η0 είναι Πραγμα-τικότητα Η0 είναι ΑΛΗΘΗΣ (ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ) ΨΕΥΔΗΣ (ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ) ΟΚ (1-α) Σφάλμα τύπου Ι (α – Ψευδώς θετικό) ΨΕΥΔΗΣ Σφάλμα τύπου ΙΙ (β – Ψευδώς αρνητικό) (1-β)

Τεστ θετικό (ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ) Τεστ αρνητικό (ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ) Τεστ θετικό (ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ) Υγιής ΟΚ (1-α) Σφάλμα τύπου Ι (α – Ψευδώς θετικό) Πάσχων Σφάλμα τύπου ΙΙ (β – Ψευδώς αρνητικό) (1-β)

Όταν απορρίπτουμε την Η0 τότε είτε την απορρίπτουμε σωστά, είτε λανθασμένα (σφάλμα τύπου Ι). Η πιθανότητα σφάλματος είναι α. Όταν δεν απορρίπτουμε την Η0 τότε πάλι είτε ενεργούμε σωστά, είτε λανθασμένα (σφάλμα τύπου ΙΙ). Η πιθανότητα σφάλματος είναι β το οποίο είναι άγνωστο. Είναι προτιμότερο να απορρίπτουμε την Η0 παρά να την αποδεχόμαστε για αυτό αποφεύγουμε να λέμε πως την «αποδεχόμαστε» και προτιμούμε το «δεν απορρίπτεται» με βάση τα στοιχεία που έχουμε.

Αα Χ Αα ΑΑ Αα αα ¼ ½ ¼ [Α] [α] ¾ ¼ Αυτή είναι η αρχική υπόθεση Η0 [Α] Αα Χ Αα ΑΑ Αα αα ¼ ½ ¼ [Α] [α] ¾ ¼ Αυτή είναι η αρχική υπόθεση Η0 Παρατηρηθέντα (Π) Αναμενόμενα (Α) Απόκλιση (Π – Α) (Π-Α)2 ---------- Α [Α] 80 ¾ 100 = 75 5 25 25/75 = 1/3 [α] 20 ¼ 100 = 25 -5 25/25 = 1 100 Χ2 = 1+1/3 = 1,333

χ2 (συνέχεια) ν χ2;0.01 χ2;0.05 χ2;0.95 χ2;0.99 1 0.000 0.004 3.841 6.635 2 0.020 0.103 5.991 9.210 3 0.115 0.352 7.815 11.345 4 0.297 0.711 9.488 13.277 5 0.554 1.145 11.070 15.086 6 0.872 1.635 12.592 16.812 Η0 Δεν απορρίπτεται Απορρίπτεται

Βαθμοί ελευθερίας [Α] 80 [α] 20 100 Αριθμός κατηγοριών – 1 – ανεξάρτητες μεταβλητές που έχουν υπολογιστεί από τα δεδομένα. Παρατηρηθέντα [Α] 80 [α] 20 100

Βαθμοί ελευθερίας (ΙΙ) Εποχή Πρότυπο χρώματος Έντονο κόκκινο Κόκκινο Αρχή άνοιξης 29 11 40 Τέλος άνοιξης 273 191 464 Αρχή καλοκαιριού 8 31 39 Τέλος καλοκαιριού 64 128 374 297 671 Β.Ε = 8 – 1 – 4 = 3 Μνημονικός κανόνας: Β.Ε. = (Στήλες – 1) * (Γραμμές – 1)

[Α] [α] Παρατηρηθέντα (Π) Αναμενόμενα (Α) Απόκλιση (Π – Α) (Π-Α)2 ---------- Α [Α] [8] 80 (8000) [7,5] 75 (7500) [0,5] 5 (500) [0,25] 25 (250000) [0,0333] 1/3 (33,333) [α] [2] 20 (2000) [2,5] (2500) [-0,5] -5 (-500) [0,1] 1 (100) [10] 100 (10000) [Χ2 = 0,1333] Χ2 = 1,333 (Χ2 = 133,333)

Ποτέ δεν μπορούμε να αποδείξουμε την ορθότητα μιας Η0. Η αποδοχή ή απόρριψη της Η0 εξαρτάται από τους κινδύνους που είμαστε διατεθειμένοι να δεχτούμε. (Πιθανότητες α και β). Η διατύπωση των υποθέσεων πρέπει να γίνει πριν από το πείραμα (ΠΡΟΣΟΧΗ!) ΒΙΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Παπαϊωάννου – Φερεντίνου (Λίτσας) (1985) ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ: Γ. Μαρκάκης (Σημειώσεις) (1993) BIOMETRY: Sokal – Rohlf (Freeman 3rd edition) (2001)

iGenetics Ακαδημαϊκές Εκδόσεις 2009 36

iGenetics Ακαδημαϊκές Εκδόσεις 2009 37

Βιβλιογραφία An introduction to genetic analysis, Griffiths et al. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?rid=iga.TOC Genetics (From genes to genomes) Hartwell et al. ενότητα 5.2 iGenetics (Κεφάλαιο 2).