Εισηγητής: Ερρίκος Βασιλικός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλόη Η Αλόη (Aloe ή Aloë) είναι ένα γένος που περιλαμβάνει πάνω από 500 είδη ανθοφόρων, χυμωδών φυτών. Το ευρύτερα γνωστό είδος είναι η Αλόη η γνησία (Aloe.
Advertisements

Η δυναμική της ελληνικής οικογένειας από το παραδοσιακό στο νεωτερικό πρότυπο και νομοθετικές αλλαγές στο οικογενειακό δίκαιο.
Κοινωνικός σχεδιασμός Γιάννης Ζαϊμάκης Πανεπιστήμιο Κρήτης.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Μάθημα 10ον.
Θεωρίες επαγγελματικής ανάπτυξης του ατόμου
ΒΙΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ STRESS – Μάθημα 7ο Άσκηση και διαχείριση του stress 1.
1 Εταιρική Διακυβέρνηση & Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη.
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής Ενότητα 6: Εξατομικευμένες υπηρεσίες διαμονής Διονυσία Φράγκου Τμήμα ΕΑΔΣΑ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
ΑΤΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. ΤΑΞΗ: κανόνες συμπεριφοράς, Αναλυτικό Πρόγραμμα, δραστηριότητες λειτουργία και συμπεριφορά > πειθαρχία > σχολικό ήθος Η αταξία προσβάλλει.
Ελένη Λοΐζου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΚΙΔΑ - Μάρτιος 2016 Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Το συνεχές της μαθησιακής πορείας.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι Διάλεξη 2η Τα θεμελιώδη επιστημολογικά ερωτήματα (διλήμματα) στην Κοινωνική Θεωρία Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc- Λάρισα 2016.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ. Ο περίπλοκος τις περισσότερες φορές τρόπος που επιδιώκουμε να διερευνήσουμε τον αθλητισμό στις προοπτικές κοινωνιολογικών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚ H ΣΤΗΝ ΠΡ A ΞΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 10-1.
ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Σεμινάριο: Θέματα Γνωστικής Ψυχολογίας Παρουσίαση: ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ.
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
ΥΓΕΙΑ-ΑΣΘΕΝΕΙΑ.
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Εισαγωγή στην έννοια της αειφορίας
Εφαρμογές – Γεωργική Πολιτική και Εμπορία Αγροτικών Προϊόντων
Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ «Ικανοποίηση των ασθενών με ΡΑ
ΑΛΛΕΡΓΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ
Ο Πελοποννησιακός πόλεμος από το 420 έως το 404
κεφαλαιο 3 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
κεφαλαιο 6 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εκπαιδευτικη πολιτικη μιντζα νικολετα-μαρια (3170) στ’ εξαμηνο Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ.
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ.
Σεμιναριακό μάθημα: Σύγχρονα Περιβαλλοντικά Ζητήματα
η περινομή (marketing) στην λειτουργία της αγοράς ΑΝΤΩΝΙΟΥ Μαρτίνη
Χρονικός Προγραμματισμός των έργων
«Πειράματα σε ζώα & ανθρώπους και κλωνοποίηση»
μια πολιτική σε διαρκή αναζήτηση ταυτότητας
Είμαστε η ομάδα survivor σήμερα θα κάνουμε ένα Quiz ιστορίας
Ευαισθησία-Ειδικότητα Παράδειγμα(1)
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Ζητήματα στη μελέτη της οικογένειας
ΠΡΟΛΟΓΟΣ.
«ΦΙΛΟΖΩΙΑ ΔΕΙΚΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ»
ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΔΥΟ ΠΑΙΚΤΩΝ
Συντονιστές ν. 4469/2017 και Διαμεσολάβηση Δημήτριος Μάντζος Δικηγόρος ΥπΔΝ - Διαμεσολαβητής Εκτελεστικός Γραμματέας ΟΠΕΜΕΔ ΕΓΔΙΧ

Δρ. Αιμίλιος Σταματόγλου
Προσχολική Παιδαγωγική
This is your presentation title
Έθνος- Εθνικισμός και Διασπορά
ΨΕΜΑ η αλhθeΙΑ η προσεληνωση;
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
Η πόλη της Πέτρας, στην Ιορδανία
Λύση της εταιρείας και κλείσιμο της επιχείρησης
Marketing για εκπαιδευτικούς
Η πόλη της Πέτρας, στην Ιορδανία
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
EιΣαγωγη Στη μελετη τηΣ διγλωΣΣιαΣ
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση 1η Διάλεξη: Εισαγωγή, Δίκαιο & Έγκλημα, Θεωρητικές Προσεγγίσεις/Έννοιες Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος, MSc στις.
ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ ΒΑΚΤΗΡΙΑΚΗΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΔΙΔΟΝΤΑΙ ΜΕΣΩ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Διαδικασίες του Κοινωνικού Γίγνεσθαι
1. Eπιστημολογική αναγκαιότητα και οντολογική ανεξαρτησία
Το Πανεπιστήμιο στη Σύγχρονη Κοινωνία: Φοιτητικό Κίνημα/Συνδικαλισμός, Δημοκρατία, Κοινωνικοποίηση και Γκράφιτι ΕΠΑ 304: Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης.
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Slow APSP.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισηγητής: Ερρίκος Βασιλικός Διεργασίες Ομάδας Εισηγητής: Ερρίκος Βασιλικός

 Ορίζουμε τον εαυτό μας σε σχέση με τις ομάδες αυτές Ομάδες Aνήκουμε σε Ομάδες:   Οικογένεια, τάξη, παρέα, οπαδοί αθλητικής ομάδας, πολιτικής τοποθέτησης, κοινωνικών ενδιαφερόντων, κλπ.  Ορίζουμε τον εαυτό μας σε σχέση με τις ομάδες αυτές

Οι ομάδες ως κατηγορίες Οι Prentice Miller & Lightdale (1994) διακρίνουν μεταξύ ομάδων κοινού δεσμού (βασίζονται στην προσκόλληση των μελών) και ομάδων κοινής ταυτότητας (βασίζονται στην προσκόλληση των μελών στην ίδια ομάδα) Ο Τοnnies (1887/1995) διέκρινε μεταξύ κοινότητας (στηρίζεται σε στενούς διαπροσωπικούς δεσμούς) και στο κοινωνικό σύστημα (που στηρίζεται σε πιο τυποποιημένες απρόσωπες σχέσεις).

‘Ενας ορισμός Ομάδα είναι ένα σύνολο τριών ατόμων και άνω που θέλουν ν’ ανήκουν σε μια ομάδα και αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους βάσει της ομαδικής υπαγωγής τους (Stangor, 2004).

‘Ενας ορισμός Ομάδα είναι δυο ή περισσότερα άτομα που αλληλεπιδρούν πρόσωπο με πρόσωπο έχοντας επίγνωση της υπαγωγής τους στην ομάδα, επίγνωση των άλλων ατόμων που ανήκουν στην ομάδα και επίγνωση της θετικής τους αλληλεξάρτησης καθώς προσπαθούν να επιτύχουν αμοιβαίους στόχους (Johnson & Johnson, 1987).

Ιδιότητες των ομάδων Πώς μπορεί να ορίσει κανείς ένα σύνολο ανθρώπων «ομάδα» και να την ξεχωρίσει από μια απλή συνάθροιση ανθρώπων;

Ιδιότητες των ομάδων Ομοιότητα αξιών (π.χ. μέλη μιας παράταξης) Ιδιότητες των ομάδων Ομοιότητα αξιών (π.χ. μέλη μιας παράταξης) Ομοιότητα στάσεων/προτιμήσεων (π.χ. ίδιες μουσικές προτιμήσεις) Αντίληψη της ομοιότητας από τα μέλη (ίδια ρούχα / διαφορετικά διακριτικά) Αλληλεπίδραση (επικοινωνία) Αλληλεξάρτηση (ως προς την επίτευξη στόχου)

Ομαδική συνεκτικότητα Προσδιοριστικοί παράγοντες Ελκυστικότητα: Της ομάδας Των μελών της ομάδας Συνεκτικότητα Οδηγεί σε: Συνέχιση υπαγωγής στην ομάδα Προσκόλληση στα πρότυπα της ομάδας Διαμεσολάβηση για την επίτευξη των στόχων: Κοινωνική αλληλεπίδραση Ατομικοί στόχοι που απαιτούν αλληλεξάρτηση

Εξέλιξη ομάδας (Moreland & Levine, 1982) Πραγματοποιείται βάσει: Αξιολόγησης Δέσμευσης (αξιολόγησης παρελθόντος και μελλοντικών προοπτικών) Υψηλή απέναντι στους νεοφερμένους αν έχουν όμοια χαρακτηριστικά με τα παλαιότερα μέλη, σημαντικές δεξιότητες ή γνώση, έντονη κινητοποίηση, ή υψηλό status εκτός ομάδας Μετάβασης από ρόλο σε ρόλο

Εξέλιξη ομάδας (Moreland & Levine, 1982) Επίδοξο μέλος Νέο μέλος Πλήρες μέλος Περιθωριακό μέλος Πρώην μέλος Ρόλος Κοινωνική διαδικασία Διερεύνηση Κοινωνικοποίηση Διατήρηση Επανα-κοινωνικοποίηση Ανάμνηση Ομαδικές και ατομικές στρατηγικές Στρατολόγηση Προκαταρκτική εξέταση Προσαρμογή Ενσωμάτωση Διαπραγμάτευση του ρόλου Προσαρμογή Ενσωμάτωση Παράδοση Αναπόληση Δέσμευση Είσοδος Αποδοχή Απόκλιση Έξοδος Χρόνος

Θεωρία Κοινωνικής Ανταλλαγής Αναλογία Κόστους-Ωφέλειας Η αρέσκεια καθορίζεται από τον υπολογισμό του κόστους με το οποίο πρέπει να επιβαρυνθούμε για να λάβουμε μια ανταμοιβή Ανταλλάσσονται πόροι, δηλ. ό,τι μπορεί να έχει αξία για εμάς, π.χ. αγαθά, πληροφορίες, συναισθήματα, χρήματα, status Ο ρόλος του ατόμου που παρέχει τον πόρο καθορίζει την αξία του Επίπεδο σύγκρισης Κριτήριο καθορισμού μιας σχέσης ως κερδοφόρας Προϊόν προηγούμενων εμπειριών Διαφέρει ανάλογα με τον τύπο της σχέσης/τα άτομα που εμπλέκονται/ την κατάσταση/διαχρονικά

Ψυχολογικό Συμβόλαιο Το σύνολο προσδοκιών που έχει ένας εργαζόμενος και προσδιορίζει τι περιμένει ο ίδιος και ο οργανισμός να γίνει αντικείμενο ανταλλαγής σε μια εργασιακή σχέση (Sparrow, 1998) Αφορούν κοινωνικές και συναισθηματικές εκφάνσεις ανταλλαγής. Αποτελούν άρρητες (άγραφες) ανταποδοτικές προσδοκίες. Αποτελούν βασικούς πυλώνες παρακίνησης.

Κοινωνικοποίηση εντός μιας ομάδας Τελετές Μύησης Επίδοξων μελών Συχνά επώδυνες ή ντροπιαστικές δημόσιες διαδικασίες που σηματοδοτούν τη μετάβαση ρόλου που αντιπροσωπεύει η ένταξη στην ομάδα Λειτουργία των τελετών Συμβολική Μαθητεία/Έλεγχος Ενίσχυση αφοσίωσης Ο ρόλος της γνωστικής ασυμφωνίας

Nόρμες Παρέχουν πλαίσιο αναφοράς, δηλ. εύρος δυνατών συμπεριφορών που θεωρεί κανείς ότι μπορεί να εκδηλώσει βάσει των συμπεριφορών των άλλων εντός ενός ομαδικού πλαισίου Αφορούν την αναζήτηση συναίνεσης Αφορούν ρητούς κανόνες ή το άρρητο υπόβαθρο της αλληλεπίδρασης Πρέπει να ανταποκρίνονται στις συνθήκες

H πρακτική σημασία των νορμών: Οι μελέτες αυτοκίνησης του Sherif (1936) Μόνοι Σε ομάδα Προσλαμβα- νόμενη κίνηση σε ίντσες 1η 2η 3η 4η Συνεδρία

Ενδοτικότητα, συμμόρφωση & μεταστροφή Συμμόρφωση (Conformity) Εσωτερίκευση μιας νόρμας ως πρότυπο συμπεριφοράς Μπορεί να αποτελεί εκδήλωση: Ενδοτικότητας (Compliance) Ρηχή, δημόσια, παροδική αλλαγή στη συμπεριφορά και τις εκφραζόμενες στάσεις ως απόκριση σε αιτήματα, εξαναγκασμό ή ομαδική πίεση Μεταστροφής (Conversion) Εσωτερική, ιδιωτική και ανθεκτική αλλαγή στις στάσεις κάποιου

Πώς κοινωνικοποιούμαστε; Τυπικά βάσει: Κλασσικής εξαρτημένης /Συντελεστικής μάθησης Κοινωνικής μάθησης Προ-δραστικής κοινωνικοποίησης (ενεργή αναζήτηση) Εθνομεθοδολογία του Garfinkel (1967) Οι νόρμες είναι περισσότερο εμφανείς όταν παραβιάζονται Παραβιάσεις νεοφερμένων σε νόρμες που τους έχουν επικοινωνηθεί ρητά θα τιμωρηθούν με αφαίρεση αρμοδιοτήτων, αυστηρότερη επίβλεψη κι αυστηρότερες τιμωρίες για επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις Το φαινόμενο της αλτρουιστικής τιμωρίας

Τακτικές κοινωνικοποίησης (Jones, 1986) Ιδρυματικές/θεσμοποιημένες Συλλογική, τυπική, διαδοχική, σταθερή, σειριακή (βάσει προτύπων) και επενδυτική (ανάληψης καθηκόντων) κοινωνικοποίηση Εξατομικευμένες Ατομική, άτυπη, τυχαία, μεταβλητή, διαζευκτική (άνευ προτύπων) και αποεπενδυτική (έκπτωσης) κοινωνικοποίηση

Καινοτομία βάσει προσάρτησης νέων μελών Σε διαδικασίες και πρακτικές Στη σχέση με άλλες ομάδες Στην ισορροπία ισχύος εντός της ομάδας Αλλά υπό προϋποθέσεις: Εκπλήρωση των προσδοκιών ρόλου που έχουν από αυτούς τα παλαιότερα μέλη (τυπικά για παθητικότητα, συμμόρφωση -τουλ. στην αρχή- εξάρτηση & άγχος) Συνέπεια στις τοποθετήσεις τους Άσκηση ισχύος (π.χ. τακτικές ‘Go slow’) ή συνθετικές τακτικές (δηλ. αλλαγή της δομής της ομάδας κατά τρόπο που να τους ωφελεί)

Τέλος, η ανάμνηση των πρώην μελών ως αφήγηση εντός ομάδας Αφηγηματικό υπόδειγμα (Fisher, 1984)- Παραδοχές: Έχουμε την τάση να δομούμε τον κόσμο μας μέσα από ιστορίες Χρησιμοποιούμε συμβολικές λέξεις και πράξεις για να αποδώσουμε νόημα Χρησιμοποιούμε αφηγηματική λογική για να προσδιορίσουμε: Την αφηγηματική συνεκτικότητα (κατά πόσο βγάζει νόημα η αφήγηση) Την αφηγηματική πιστότητα (κατά πόσο η αφήγηση μοιάζει αληθοφανής και σύμφωνη με τις εμπειρίες μας)

Το αφηγηματικό υπόδειγμα (narrative paradigm) (Fisher, 1984) Παραδοχές Η λογική συνδέεται κυρίως με την αντιληπτική μας συνοχή Βιώνουμε τον κόσμο ως μια σειρά από ιστορίες από τις οποίες επιλέγουμε τη δική μας εκδοχή της πραγματικότητας Επιλέγοντας μια αφήγηση, ουσιαστικά προκρίνουμε ιστορίες που την υποστηρίζουν και αγνοούμε όσες τη διαψεύδουν

Ο απώτερος στόχος κάθε αφήγησης: Ιδεολογία Ένα σύστημα πεποιθήσεων προσανατολισμένο στη δράση, με Ιδιαίτερη προτεραιότητα αξιών Αντιδιαστολή στον πλουραλισμό Μια κοινή, ενιαία αντίληψη της πραγματικότητας και αξιολόγηση σχετικών αντικειμένων στάσεων  Οι ιδεολογίες αποτελούν το κοινό πλαίσιο νοητικών μοντέλων που διακατέχουν ομάδες ή άτομα, και παρέχουν τόσο μια ερμηνεία του περιβάλλοντος όσο και μια υπαγόρευση της κατάλληλης δόμησης του περιβάλλοντος (Parsons, 1951).