Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου
Η Κατανάλωση των Εμπορευμάτων Η χρηστική αξία των εμπορευμάτων Ανάγκες και Επιθυμίες Είδη και Ταξινόμηση των Αναγκών Τα Μέσα Ικανοποίησης των Αναγκών Αγαθά και Δικαιώματα Ιδιοκτησίας Το καταναλωτικό Πρότυπο
Η χρηστική αξία των εμπορευμάτων Μπορεί να γίνει κατανοητή είτε από το αίσθημα ικανοποίησης είτε από το αίσθημα δυσφορίας που δημιουργεί η χρήση του εμπορεύματος Αναφέρεται και αποκτά τη σημασία της από την ικανοποίηση των αναγκών και των επιθυμιών που έχει το άτομο
Ανάγκες και Επιθυμίες Οικονομικές Ανάγκες Αγαθά, προϊόντα, εμπορεύματα Εμπράγματη Οικονομία (αντιπραγματισμός) Εγχρήματη Οικονομία (συναλλαγές με χρήμα) Δικαίωμα Κυριότητας (πώληση πράγματος) Δικαίωμα Χρήσης (ενοικίαση πράγματος)
Ζήτηση των Αγαθών Ο καταναλωτής ζητάει οικονομικά αγαθά (α) για να ικανοποιήσει τις οικονομικές ανάγκες του και (β)βάσει της αγοραστικής δύναμής του. Ο καταναλωτής θέλει να λάβει την μέγιστη απόλαυση από την χρήση του οικονομικού αγαθού.
Είδη και Ταξινόμηση των Αναγκών Βιοτικές ή πρωτεύουσες Κοινωνικές και πολιτισμικές Καταναλωτικές Παραγωγής Ατομικές Συλλογικές
Κριτήρια Ταξινόμησης Επιτακτικότητα ανάγκης Προέλευση ανάγκης Υποκείμενο ανάγκης
Τα Μέσα Ικανοποίησης των Αναγκών Διαρκή αγαθά Αγαθά μιας χρήσης Αγαθά για κατανάλωση Αγαθά για παραγωγή
Αγαθά και Δικαιώματα Ιδιοκτησίας Ιδιωτικά αγαθά Δημόσια αγαθά Οιονεί δημόσια αγαθά Ελεύθερα αγαθά
Το καταναλωτικό πρότυπο Συνεχής τάση διεύρυνσης των αναγκών Μίμηση Διάκριση Καταναλωτικό πρότυπο Στατικό ή δυναμικό πρότυπο