ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Advertisements

ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
Δομή του Νέου Προγράμματος Σπουδών Γενικού Λυκείου Απρίλιος- Μάιος 2011 ΤΑΣΟΥΛΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ.
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της Παιδαγωγικής και της παιδαγωγικής των Μέσων Λοΐζος Σοφός Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπάίδευσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Πρόγραμμα Σπουδών Το Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας είναι κληρονόμος μιας μεγάλης παράδοσης που διαμορφώθηκε από προσωπικότητες της ελληνικής Αρχαιολογίας.
project: οψεις της ψυχολογιας
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Φιλοσοφική / Ερμηνευτική Παιδαγωγική
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1 Γκέκα Μαρία Πανεπιστήμιο Κρήτης
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Ιστορία Με τον όρο Ιστορία εννοείται η συστηματική μελέτη του παρελθόντος εστιασμένη κυρίως στην ανθρώπινη, δραστηριότητα έως την ανθρώπινη παρούσα εποχή.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ. Ο όρος ιστορία Η πολυσημία του όρου «ιστορία», οι διαφορετικές σημασιοδοτήσεις που πήρε μέσα στο χρόνο. Οι εννοιολογήσεις του παρελθόντος συνδέονται.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΣΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ.  Η σημερινό διάλεξη είναι μια μορφή εισαγωγής στο υποχρεωτικό μάθημα ‘ Βασικές αρχές Ανθρωπογεωγραφίας ’  Αλλά τι είναι η ανθρωπογεωγραφία.
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Διδάσκουσα: Λέκτορας Μαρία Δασκολιά
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Το Νέο Γενικό Λύκειο Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310(ΦΕΚ 258/ ) Παραστατίδης Κων/νος.
Δομή του Νέου Γενικού Λυκείου Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310 (ΦΕΚ 258/ )
9 ο ΓΕΛ Ιωαννίνων Σχολικό έτος : Γ’ Λυκείου Δομή Ωρολογίου Προγράμματος - Ομάδες Προσανατολισμού – Επιστημονικά Πεδία – Μαθήματα Επιλογής.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ  ΝΟΜΟΣ:4327/2015 (ΦΕΚ 50/Α ́, 14/05/2015), τροποποίηση του Ν. 4186/2013«Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν.ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν.ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΥ Βασικοί άξονες του Νέου Συστήματος Πρόσβασης
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Οργανωσιακός Σχεδιασμός (2) Α. Κύρτσης1 Μάθημα: Οργανωσιακός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού (Διδάσκοντες: Α. Κύρτσης, Π. Γεωργιάδης, Δ. Γκούσκος)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Η βιβλιογραφική έρευνα πηγές. Πρωτογενείς πηγές: άρθρα περιοδικών και συνεδρίων, αναφορές, επίσημες εκδόσεις ευρεσιτεχνίας, προδιαγραφές Δευτερογενείς.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Ερμηνευτική προσέγγιση
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Σχολικό έτος Γ’ Λυκείου
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία;
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Το Νέο Γενικό Λύκειο Μια ανάλυση για τις επιλογές στο Νέο Λύκειο …
Πιέρ Μπουρντιέ Ο Πιέρ Μπουρντιέ ( 1 Αυγούστου  Ιανουαρίου 2002) ήταν Γάλλος φιλόσοφος, κοινωνιολόγος και κοινωνικός επιστήμονας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο 2016-2017 Παιδαγωγική Σχολή Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Μαρία Ρεπούση

Παν – επιστημ- ιο επιστήμες Παν – επιστημ- ιο επιστήμες

Επιστήμες; Science Scientia Knowledge Συστηματική γνώση και πρακτική Σύστημα γνώσης βασισμένης σε επιστημονικές μεθόδους Οργανωμένο σώμα γνώσης που αποκτήθηκε μέσα από αντίστοιχη έρευνα

Επιστήμες ? Απορίες Ερωτήματα

Τυπολογία επιστημών Φυσικές επιστήμες Κοινωνικές επιστήμες

Φυσικές επιστήμες Μελετούν τα φυσικά φαινόμενα Φυσική, χημεία, γεωλογία, βιολογία, ζωολογία, βοτανική, κλπ

Κοινωνικές επιστήμες Μελετούν την ανθρώπινη συμπεριφορά και τα κοινωνικά φαινόμενα αρχή οργάνωση εξέλιξη λειτουργία των ανθρώπινων κοινωνιών

Κοινωνικές επιστήμες Ιστορία; Κοινωνιολογία; Ψυχολογία; Ανθρωπολογία; Φιλοσοφία; Νομικά; Οικονομικά; Πολιτική επιστήμη;

Φυσικές και κοινωνικές επιστήμες Φυσικές επιστήμες Κοινωνικές επιστήμες

Τυπικές επιστήμες [formal sciences] Μαθηματικά Στατιστική Λογική

επιστήμες Φυσικές επιστήμες Κοινωνικές επιστήμες Μαθηματικά Μηχανική Επιστήμες Υγείας Πληροφορικές επιστήμες Εφαρμοσμένες επιστήμες [ιατρική, πληροφορική] Διεπιστημονικές προσεγγίσεις Νέα διεπιστημονικά πεδία

Διάκριση επιστημών Οργανωτικού χαρακτήρα διευθέτηση Μεταβάλλεται μέσα στο χρόνο Αμφισβητείται

επιστήμες Ερωτήματα που απαιτούν διεπιστημονικές προσεγγίσεις Μόλυνση του περιβάλλοντος aids

Σημεία διαφωνιών Επιστημονικότητα κοινωνικών επιστημών Ορισμοί της επιστήμης Επιστήμη είναι η συστηματική γνώση…. Επιστήμη είναι ένας τομέας μελέτης …. παρατήρηση, κατηγοριοποίηση, γενικοί νόμοι, πείραμα, επαναλαμβανόμενο πείραμα Υποκείμενο και αντικείμενο Υποκειμενικότητα και αντικειμενικότητα

Κοινωνικές επιστήμες ; Μια ομάδα από γνωστικά αντικείμενα [disciplines] τις ανθρώπινες όψεις του κόσμου επιζητούν τη γνώση της κοινωνικής ζωής των ανθρώπινων ομάδων και των ατόμων

Κοινωνικές επιστήμες ιστορία;

Τί σημαίνει «ιστορία»;    Ανάγεται ετυμολογικά στο αρχαίο “οιδα”: γνωρίζω  Οιδ-τωρ ιστωρ Γνώστης Ιστορία: γνώση `History Histoire Storia

φυσιογνωμία της ιστορίας; Ιστορία; φυσιογνωμία της ιστορίας;

Η φυσιογνωμία της ιστορίας Ιστορία ως παρελθόν Η ιστορία της Ελλάδας Ιστορία ως μελέτη του παρελθόντος [ιστοριογραφία] Έγραψε την ιστορία της Ελλάδας Ιστορία ως μάθημα Μετά το διάλειμμα έχουμε ιστορία Ιστορία ως υπόθεση Είναι μεγάλη ιστορία Ιστορία ως διήγηση Διηγείται πολύ ωραίες ιστορίες Ιστορία ως μύθευμα Μας είπε κάτι ιστορίες !

Η φυσιογνωμία της ιστορίας Η πολυσημία του όρου σχετίζεται με τις χρήσεις και καταχρήσεις της ιστορίας

Η επιστήμη της ιστορίας ποιο είναι το αντικείμενο της;

Το αντικείμενο της ιστορίας Τα γεγονότα; Ποια γεγονότα; Τα σπουδαία γεγονότα; Ποιος αποφασίζει τι είναι σπουδαίο; Με ποια κριτήρια αποφασίζει; Γεγονός και συμβάν Η ιστορική σημασία τους

Το αντικείμενο της ιστορίας Πράξεις Σκέψεις Συνήθειες Ιδέες Πρακτικές Θεσμοί Επιστήμες πόλεμοι Ιστορία της εκπαίδευσης Ιστορία των γυναικών Ιστορία της παιδικής ηλικίας Ιστορία των επιστημών Ιστορία του β’ παγκοσμίου πολέμου

Το αντικείμενο της ιστορίας οι άνθρωποι μέσα στο χρόνο

Οι άνθρωποι μέσα στο χρόνο Οι κοινωνίες των ανθρώπων Οι συνήθειες, οι νοοτροπίες των ανθρώπων Η πολιτική Η οικονομία Η καθημερινή ζωή Η τέχνη και ο πολιτισμός Η ιδεολογία Η εκπαίδευση

Γιατί χρειάζεται η ιστορία;

Γιατί χρειάζεται η ιστορία; Προβλεπτικότητα Επανάληψη των ιστορικών φαινομένων Αποφυγή λαθών Η έννοια του ιστορικού λάθους

Γιατί χρειάζεται η ιστορία; Παρελθόν; Παρόν; Μέλλον;

Γιατί χρειάζεται η ιστορία; παρελθόν παρόν