Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
Advertisements

ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια.
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση. Παράγοντες που την επηρεάζουν Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΣΕΛΚ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ αποβλΗτων Α. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΤΗΝΟ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Εξειδίκευση Εφαρμογής ΕΠ 1.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
Ελάτε να : Να ουρλιάξουμε μαζί για τον πόνο του άλλου.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
12. Αναπαραγωγή & ανάπτυξη Βιολογία Α’ Λυκείου. Αναπαραγωγή Το μόνο σύστημα που δεν είναι απαραίτητο για επιβίωση Ύπαρξη 2 διαφορετικών φύλων Πρωτεύοντα.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Ν.3852/2010 "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" Νικ.-Κομν. Χλέπας Αν. Καθηγητής ΕΚΠΑ
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ.
ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ ΕΝΔΟΦΛΕΒΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΥΓΡΩΝ Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Παράδοση 2 4/3/2016. Πριν από την κύρια επική διήγηση ο ραψωδός προέτασσε έναν ύμνο στους θεούς, όπως τους Ομηρικούς Ύμνους. Το προοίμιο της Θεογονίας.
2 η συνάντηση συμβουλευτικής ομάδας εργασίας Τετάρτη 29/6/2016 Βασίλης Γογγολίδης Δ / νση Σχεδιασμού & Προγραμματισμού Πολιτικών & Δράσεων Έρευνας & Καινοτομίας.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
Ορισμοί Διδακτική είναι κλάδος της παιδαγωγικής επιστήμης που ασχολείται με τους σκοπούς τα μέσα και τις μεθόδους διδασκαλίας . Διδασκαλία για το.
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΠΜΣ Φορολογικού Δικαίου Παπαδόπουλος Βασίλειος
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Σεμιναριακό μάθημα: Σύγχρονα Περιβαλλοντικά Ζητήματα
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Επιμέλεια Τσάμης Δ. Ιωάννης Μαθηματικός
ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΤΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ APACHE II ΚΑΙ APACHE III SCORES, ΤΗΣ 1ης ΗΜΕΡΑΣ ΣΤΗ ΜΕΘ, ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ.
ΠΑΝΤΑΖΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΗΛΙΑΝΑ ΠΑΤΣΟΥΡΑ
Bullying ή σχολικός εκφοβισμός
Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
№207 “Жаңатұрмыс” орта мектебі
Ιδιωτική οικονομική 1η ενότητα «ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ»
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Α΄ ΒΑΘΜΟΥ Σύντομος οδηγός για την.
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
2-босқич магистранти МАЖИДОВ Н.
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος Υπεύθυνος καθηγητής: Σμαΐλης Δημήτριος

Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος Για την επιτυχή ολοκλήρωση της εργασία σας στο μάθημα ‘Μεθοδολογία της διδασκαλίας’ χρησιμοποιήστε τις παρακάτω οδηγίες σε συνδυασμό με το υπόδειγμα σχεδίου μαθήματος που είναι αναρτημένο στο e-class

Παρακάτω θα εξεταστούν αναλυτικά τα μέρη ενός σχεδίου μαθήματος τα οποία είναι τα εξής: Βαθμίδα Εκπαιδευτικές ανάγκες Γνωστικό υπόβαθρο μαθητών Σκοπός Στόχοι Διάρκεια, υλικά και μέσα Περιγραφή διαδικασίας – Φάσεις Αξιολόγηση Εναλλακτικές προτάσεις Προεκτάσεις Φύλλο εργασίας

Σχεδιασμός Μαθήματος 1.Βαθμίδα/Τάξη: Αναφέρεται η τάξη και η βαθμίδα εκπαίδευσης των μαθητών στους οποίους απευθύνεται το μάθημα π.χ. 1η Γυνασίου

Σχεδιασμός Μαθήματος 2. Εκπαιδευτικές Ανάγκες: Οι ανάγκες μπορεί να προέρχονται από: Παρανοήσεις και ελλιπείς γνώσεις των μαθητών Προσδοκίες και ενδιαφέροντα τους Τυχόν αναπηρίες Μαθησιακά προβλήματα (δυσλεξία κλπ) Γλωσσικό και πολιτιστικό υπόβαθρο Στύλ Μάθησης Ηλικία, Φύλο Ψυχολογική κατάσταση

Σχεδιασμός Μαθήματος 3. Γνωστικό Υπόβαθρο μαθητών: αναφέρεται τι γνωρίζουν οι μαθητές (ή τι πρέπει να γνωρίζουν) ώστε να διδαχθούν το συγκεκριμένο θέμα.

Σχεδιασμός Μαθήματος 4. Σκοπός μαθήματος: διατυπώνεται ο γενικός σκοπός της διδασκαλίας και μπορεί να χρησιμοποιηθούν ρήματα όπως κατανοήσουν, γνωρίζουν, μάθουν, κατακτήσουν, εκτιμήσουν.

Σχεδιασμός Μαθήματος 5. Στόχοι μαθήματος (προσδοκώμενα αποτελέσματα): 5. Στόχοι μαθήματος (προσδοκώμενα αποτελέσματα): Για τη διατύπωση των στόχων προτείνεται η χρήση ρημάτων σύμφωνα με τις περιοχές εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και τη στοχοθεσία του B. Bloom. Τα ρήματα εμφανίζονται στην επόμενη καρτέλα. Σημείωση:(για περισσότερες πληροφορίες δείτε τις σημειώσεις του μαθήματος: ταξινόμηση στόχων)

Σχεδιασμός Μαθήματος - SOS Για να είναι πλήρης η διατύπωση ενός στόχου προτείνεται, ενδεικτικά, η χρήση των παρακάτω ρημάτων γνώσεις: ενδεικτικά ρήματα που χρησιμοποιούνται για τη διατύπωσή τους είναι: αναγνωρίζω, διακρίνω, ερμηνεύω, περιγράφω, ορίζω, απαριθμώ, επιλέγω, κατατάσσω, συγκρίνω, συσχετίζω (Γνωστική περιοχή) (ii) στάσεις (αξίες): ενδεικτικά ρήματα που χρησιμοποιούνται για τη διατύπωσή τους είναι: αποδέχομαι, εκτιμώ, απορρίπτω, αμφισβητώ, διερωτώμαι, ενθαρρύνω, παροτρύνω, προτιμώ, υιοθετώ, υποκινώ, υποστηρίζω. (Συναισθηματική περιοχή) (iii) ικανότητες - δεξιότητες: ενδεικτικά ρήματα που χρησιμοποιούνται για τη διατύπωσή τους είναι: επιδεικνύω, κατασκευάζω, μετατρέπω, μετρώ, συντάσσω, σχεδιάζω, υπολογίζω, διορθώνω, ελέγχω, επαληθεύω, επιλύω, εφαρμόζω, χρησιμοποιώ. (Ψυχοκινητική περιοχή)

Σχεδιασμός Μαθήματος 6. Διάρκεια Μαθήματος: αναφέρεται πόση ώρα διαρκεί το μάθημα π.χ. 50 λεπτά κλπ. 7. Υλικά και μέσα: Γίνεται αναφορά στα μέσα που θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές και ο εκπαιδευτικός, όπως πίνακας, προβολείς, υπολογιστές, τηλεόραση εκπαιδευτικό λογισμικό, εκθέματα, φύλλα εργασίας κλπ που είναι απαραίτητα για το μάθημα. Μπορεί ορισμένα μέσα να αποτελούν προτάσεις για την καλύτερη διεξαγωγή της διδασκαλίας και να μην είναι απαραίτητα.

Σχεδιασμός Μαθήματος 8. Περιγραφή διαδικασίας - Φάσεις: Αναφέρονται οι φάσεις της διδασκαλίας και συγκεκριμένα: οι δραστηριότητες και οι τεχνικές διδασκαλίας που θα χρησιμοποιηθούν σε κάθε φάση (τι θα κάνει ο δάσκαλος και τι οι μαθητές) η χρονική διάρκεια της κάθε φάσης και αν είναι απαραίτητο ο τρόπος αξιολόγησης της κάθε φάσης

Συμμετοχικές τεχνικές διδασκαλίας Προτείνεται η χρήση συμμετοχικών τεχνικών διδασκαλίας όπως είναι οι παρακάτω: Εμπλουτισμένη Εισήγηση Καταιγισμός Ιδεών Εργασία σε Ομάδες Μελέτη Περίπτωσης Παιχνίδι Ρόλων Σημείωση: πληροφορίες για τις παραπάνω τεχνικές διδασκαλίας θα βρείτε στις σημειώσεις του μαθήματος στο e-class – Τεχνικές Διδασκαλίας

Η εισήγηση Αν επιλέξουμε να χρησιμοποιήσουμε εισήγηση για να εισάγουμε ένα θεωρητικό θέμα ή μία επιστημονική έννοια κλπ, τότε προσπαθούμε να είναι σύντομη και να είναι εμπλουτισμένη με ερωτήσεις ή με μία διαφάνεια κλπ.

Για κάθε τεχνική διδασκαλίας δίνεται μία σύντομη περιγραφή για τον τρόπο που θα χρησιμοποιηθεί. Για παράδειγμα, αν χρησιμοποιηθεί η τεχνική της εμπλουτισμένης συζήτησης αναφέρονται ενδεικτικές ερωτήσεις που μπορεί να θέσει ο διδάσκων αν χρησιμοποιηθεί η πρακτική άσκηση αναφέρεται το φύλλο εργασίας που θα δοθεί στους μαθητές, αν χρησιμοποιηθεί η εργασία σε ομάδες αναφέρονται οι οδηγίες του εκπαιδευτή

Σχεδιασμός Μαθήματος 9. Αξιολόγηση των μαθητών, του μαθήματος και του εκπαιδευτικού: Προτείνεται με ποιους τρόπους θα αξιολογηθούν οι μαθητές στη συγκεκριμένη έννοια που διδάχθηκαν και δίνονται ενδεικτικά παραδείγματα π.χ. Rubrics, Προφορικών ερωτήσεων, δραστηριοτήτων και φύλλων αξιολόγησης με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, εννοιολογικοί χάρτες, τεστ κλπ. (συμβουλευτείτε τις σημειώσεις του μαθήματος - Αξιολόγηση 10. Εναλλακτικές προτάσεις διδασκαλίας: Αναφέρεται τι άλλο θα μπορούσε να γίνει για την αποτελεσματικότερη επίτευξη του μαθήματος και τυχόν B plan σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά

Σχεδιασμός Μαθήματος 11. Προεκτάσεις: π.χ. εργασίες για το σπίτι. Δίνεται, αν χρειάζεται, το φύλλο εργασίας που θα πρέπει οι μαθητές να εκπονήσουν στο σπίτι. 12. Φύλλο Εργασίας: συμπεριλαμβάνεται το φύλλο εργασίας του μαθήματος π.χ. οδηγίες δραστηριότητας κλπ.

12. Φύλλο Εργασίας - παράδειγμα