Η Ιστορία των υπολογιστών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκατομμύρια εκατοντάδες μονάδες δεκαδικά
Advertisements

Διαδικαστικά Ώρες γραφείου Υπενθύμιση
ΧΡΗΣΗ Η/Υ Σημειώσεις για το μάθημα του 1ου εξαμήνου σπουδών για την ειδικότητα Ειδικός Φοροτεχνικού Γραφείου ΙΕΚ Ξάνθης ΜΑΘΗΜΑ 2: Εισαγωγή στην τεχνολογία.
Ιστορική Αναδρομή Αρχαιότητα
Η ιστορία των Η/Υ Σταθμοί στην εξέλιξη της επιστήμης των ηλεκτρονικών υπολογιστών Μάθημα: Τεχνολογία Επικοινωνιών Υπεύθυνη Μαθήματος: Μιχαήλ Σταυρούλα.
Αρχές Γλωσσών Προγραμματισμού
HARDWARE 1.Ιστορική αναδρομή 2.To hardware σήμερα (εικόνες-περιγραφή) 3.ερωτηματολόγιο.
Εφαρμογές Πληροφορικής
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ»
La plus rapide conquête connue qui relie les peuples, les groupes et les individus, indépendamment de la race, de l'espèce de la religion et des coutumes.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
2 ο ΕΠΑΛ ΕΥΟΣΜΟΥ/Β΄πτ ΓΕΡΑΓΟΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΓΚΑΓΚΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
UNISTEP PLUS ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΥΚΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΪΌΝΤΩΝ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
LOGO Προγραμματισμός Η/Υ β’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
LOGO Προγραμματισμός Η/Υ β’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών Διαλέξεις 1-2 Διδάσκων: Μιχάλης Τίτσιας.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΑΡΡΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ-ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
Πληροφορική Ενότητα 1 (Μέρος A): Εισαγωγικά. Δήμητρα Αβραμούλη, Καθηγήτρια Εφαρμογών, Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου Τ.Ε., T.E.I. Θεσσαλίας.
Εταιρικές Σχέσεις (Partnerships) Τομεακό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci.
1 Ιστορία των Υπολογιστών. 2 ΙΣΤΟΡΙΑ: Πολύ-πολύ Παλιά... Άβακας (5000π.Χ.) Κίνα, Μεσοποταμία Η ελληνική συμβολή: ο μηχανισμός των Αντικυθήρων (87π.Χ.)
1 Πληροφορική Υγείας Ενότητα 1 : Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών (Μέρος Α) Ευγενία Τόκη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εισαγωγή στου Η/Υ Ενότητα 3: Η εξέλιξη των υπολογιστικών μηχανών του Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Εισαγωγή στην Πληροφορική Ιστορική αναδρομή Χαράλαμπος Γναρδέλλης ΤΑΥ, ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Click to edit Master text styles Ευρετήρια & Πίνακες Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ Ευρετήρια & Πίνακες Υπεύθυνος Μαθήματος: Αλεξόπουλος Σεραφείμ Τμήμα: 4.
Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης Διδάσκουσα: Ιωάννα Πεπελάση Μάθημα: Οικονομική Ιστορία της Ελλάδος 28/05/2015.
[1] Στόχοι Να ορίσουμε τι είναι υπολογιστικό σύστημα και να απαριθμήσουμε τα στρώματά του. Να ορίσουμε τι είναι τα δεδομένα εισόδου, τι είναι το πρόγραμμα.
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 1: Επισκόπηση του πεδίου των ΤΠΕ. Σχέση με την εκπαίδευση Θαρρενός Μπράτιτσης Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών.
Μαθηματικά και τέχνη, μουσική και κλάσματα
Ενότητα 1 : Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών Δρ. Γκόγκος Χρήστος
Ο άνθρωπος έχει πάει στ’ αλήθεια στη σελήνη;
Εξέλιξη Υπολογιστικών Συστημάτων
Η Συμμετοχή της Κύπρου στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Νεολαίας.
Η Ιστορική Εξέλιξη των Υπολογιστών
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Πρώτη Έρευνα Τίτλος: Σχέση μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους μαθητών
Ρύθμιση της γονιδιακής έκφρασης
2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο
Δραστηριοτητεσ απο τον κοσμο τησ φυσικησ για το νηπιαγωγειο
Δημιουργία εφαρμογής διαχείρισης ψηφιακής βιβλιοθήκης
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Εισαγωγή στην Πληροφορική και στην διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων
Δομημένος Προγραμματισμός
25η Μαρτίου Οι ήρωες του 1821 Από τους μαθητές Βισβάρδης Νίκος (Δ1)
Η χιονονιφάδα και το τρίγωνο του Pascal
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΑΓΓΕΛΗΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ
4η Γενιά Υπολογιστών  1)Εικόνες απο 4η Γενιά Υπολογιστών  2)Πληροφορίες απο 4η Γενιά Υπολογιστών  Μανώλης Σκορδαράς.
ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΟΔΗΓΟ ΠΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α5 ΤΟΥ 1ΟΥ ΓΕΛ ΒΥΡΩΝΑ.
Εισαγωγή στις νέες Τεχνολογίες της Επικοινωνίας
Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας
ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΠΡΟΣΣΕΛΗΝΩΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ Ή ΨΕΜΑ;
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
1) Όταν λέμε ότι κάποιος λέει ψέματα επειδή είναι ψεύτης:
Εκατομμύρια εκατοντάδες μονάδες δεκαδικά
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
4ο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής»
Ι. Ιστορία της Πληροφορικής – Κυβερνητικής
Από την αρχαιότητα μέχρι την πρώτη γενιά
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Από την αρχαιότητα μέχρι την πρώτη γενιά
Η ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Γλώσσα και μεταγλώσσα.
Κεφάλαιο 2 Ξένιος Αντωνιάδης 6/12/2019.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Ιστορία των υπολογιστών

Πρώτος γνωστός υπολογιστής: Ο μηχανισμός των Αντικηθύρων. Ο Υπολογιστής των Αντικυθήρων όπως έχει ονομαστεί ένα αστρονομικό όργανο - υπολογιστής που μετρούσε τις εκλείψεις του Ηλίου και της Σελήνης και κατά πάσα πιθανότητα τις τροχιές των πλανητών. Μια διάταξη που είναι από τις πιο σημαντικές μηχανικές εφευρέσεις στην ιστορία της ανθρωπότητας. Μέχρι τώρα πιστεύαμε ότι είχε κατασκευαστεί γύρω στο 90 π.Χ. αλλά μετά την λεπτομερή ανάλυση του, με ένα αξονικό τομογράφο βάρους 8 τόνων από την Αγγλία, βρήκαμε ότι φτιάχτηκε μερικές δεκαετίες νωρίτερα, δηλαδή κοντά στο 125 π.Χ.

300 π.Χ. (;) Ο Άβακας Εργαλείο για μαθηματικούς υπολογισμούς. Ο πιο παλιός άβακας που έχει διασωθεί χρονολογείται στο 300 π.Χ και βρέθηκε στην περιοχή της μεσοποταμίας. Χρησιμοποιείται ακόμα στις μέρες μας, κυρίως στην άπω ανατολή.

O Leonardo da Vinci (1452-1519) σχεδιάσε υπολογιστικές μηχανές που λειτουργούσαν με γρανάζια, αλλά δεν υλοποίησε καμία

1637: Ο λογαριθμικός κανόνας Το 1617 ο John Napier ανακάλυψε τους λογαρίθμους, οι οποίοι μετατρέπουν τον πολλαπλασιασμό σε πρόσθεση. Το 1637, δημιουργήθηκε ο πρώτος λογαριθμικός κανόνας, με τον οποίο μπορούμε να βρούμε το λογάριθμο ενός αριθμού. Χρησιμοποιήθηκε Από τους μηχανικούς της NASA στα προγράμματα Mercury, Gemini και Apollo

1623: Η πρώτη υπολογιστική μηχανή που βασίστηκε σε γρανάζια 1623: Η πρώτη υπολογιστική μηχανή που βασίστηκε σε γρανάζια. Την έφτιαξε ο γερμανός καθηγητής Wilhelm Schickard. Ο ίδιος ονόμασε τη μηχανή του calculating clock

1642: Ο Pascal στην ηλικία των 16 ετών έφτιαξε μία μηχανή που ονομάστηκε pascaline για να βοηθάει τον πατέρα του που ήταν φοροεισπράκτορας. Η μηχανή δεν ήταν απόλυτα ακριβής, επειδή η τεχνολογία της εποχής δε μπορούσε να κατασκευάσει γρανάζια με την απαιτούμενη ακρίβεια.

Το εσωτερικό της μηχανής Pascaline

Λίγα χρόνια μετά τον Pascal, o Γερμανός Gottfried Wilhelm Leibniz έφτιαξε μία μηχανή που έκανε και τις 4 πράξεις. Ο Leibniz επίσης υποστήριζε την χρήση του δυαδικού συστήματος για να γίνονται σ' αυτό οι υπολογισμοί.

1801: Ο Γάλλος Joseph Marie Jacquard παρουσίασε μία επαναστατική μηχανή για την κλωστοϋφαντουργία. Πρόκειται για μία μηχανή που δέχεται προγραμματισμό και έχει την δυνατότητα σύνθετης ύφανσης από διαφορετικά νήματα με αποτέλεσμα την παραγωγή σχεδίων μέσα στην ύφανση του υφάσματος. 

1822: Ο Άγγλος μαθηματικός Charles Babbage δημιουργεί μία καινούργια μηχανή την οποία ονομάζει μηχανή διαφορική μηχανή (difference machine). Στη συνέχεια παρουσιάζει μία νέα μηχανή, την οποία ονομάζει αναλυτική μηχανή

Η αναλυτική μηχανή ενσωμάτωσε για πρώτη φορά την ικανότητα της διακλάδωσης. Έτσι, η επόμενη προς εκτέλεση εντολή μπορεί τώρα να εξαρτάται από το αποτέλεσμα της εκτέλεσης της τρέχουσας εντολής Αληθής Ψευδής Συνθήκη

Τα προγράμματα (λογισμικό) για την αναλυτική μηχανή ανέλαβε να φτιάξει η Ada Byron, κόρη του διάσημου ποιητή Lord Byron, η οποία ήταν τότε 19 ετών. Έγραψε μία σειρά από σημειώσεις στις οποίες αναφέρει αναλυτικά τις ακολουθίες εντολών που είχε ετοιμάσει για την αναλυτική μηχανή. Παρόλο που η μηχανή αυτή δε φτιάχτηκε ποτέ, η Ada κέρδισε μία θέση στην ιστορία σαν ο πρώτος ανθρωπος που προγραμμάτισε υπολογιστή.

1890: Μηχανή του Hollerith. Βοήθησε να γίνει η απογραφή στις ΗΠΑ

1936: Ο υπολογιστής Ζ1 του Zuse

1941: Ο υπολογιστής των Atanasoff-Berry

1941: Ο Colossus

1944: Harvard Mark 1

1943-1945: Ο ΕΝΙΑC

Ένα από τα 4000 αρθρώματα του IBM 704

Τεχνολογική εξέλιξη Πρώτη γενιά (generation) -1950: Λυχνίες Δεύτερη γενιά -1960: Τρανζίστορ, ταινίες, τύμπανα, μνήμη φερριτικού πυρήνα Τρίτη γενιά 1965-: Πρώτα ολοκληρωμένα κυκλώματα (integrated circuits), οικογένειες υπολογιστών Τέταρτη γενιά 1970-: LSI (ολοκληρωμένα κυκλώματα υψηλής ολοκλήρωσης (large scale integrated circuits)) Πέμπτη γενιά 1980-: VLSI (ολοκληρωμένα κυκλώματα υπερύψηλης ολοκλήρωσης (very large scale integrated circuits))                                                                                       

Λογικό κύκλωμα με λυχνία (IBM Pluggable Units - 1950) Λογικό κύκλωμα με τρανζίστορ (1960)

1947: Ανακαλύπτεται το τρανζίστορ 1951: Δημιουργείται ο UNIVAC, ο πρώτος εμπορικός υπολογιστής 1953: Η ΙΒΜ παρουσιάζει τον υπολογιστή ΙΒΜ 701 1954: Ο John Backus και η IBM  παρουσιάζουν τη FORTRAN 1958: Οι Jack Kilby και Robert Noyce παρουσιάζουν το πρώτο ολοκληρωμένο κύκλωμα 1969: Εμφανίζεται το ARPANET, η πρώτη μορφή του σημερινού ΙΝΤΕRNET 1971: Παρουσιάζεται ο INTEL 4004, ο πρώτος μικροεπεξεργαστής 1981: Η Microsoft παρουσιάζει το λειτουργικό σύστημα MSDOS 1983: H Apple παρουσιάζει τον πρώτο υπολογιστή με γραφικό user interface 1985: H Microsoft “απαντά” στην Apple παρουσιάζοντας τα Windows