Google: teiwest Τ.Ε.Ι. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Κλαδικά Λογιστικά Σχέδια Ξενοδοχειακή Λογιστική Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Advertisements

Η κρίση στα Βαλκάνια Δημιουργία: Ζάρκος Δημήτριος Μίσσιου Γεωργία
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής Κεφ. 39 Ουρδας Ιωάννης 2013.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ.
> > Ερευνητική εργασία Β λυκείου. Κανελλοπούλου Αλεξία Πατσούρα Εύη Σινάνος Νίκος Σίνανος Παναγιώτης Σχολικό έτος Σχολικό έτος Γενικό.
ΒΑΛΣ Ένας Αριστοκρατικός Χορός. Τι Είναι το Βάλς? Πόσα Είδη Υπάρχουν? Θεωρείται, χορός της ισορροπίας λόγω του ότι περιλαμβάνει πολλές στροφές και αποτελεί.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΕΚΤΕΛΕΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ της ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ο εκπαιδευτικός ως ‘αρχιτέκτονας της διδασκαλίας’ «Επιστήμονας» και «Δάσκαλος» Ιωάννης Ε. Βρεττός.
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Η Κρητική Σχολή Η Επτανησιακή Σχολή
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Ενημέρωση για το Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης
Ο μόνος πραγματικός Αριθμός;;;
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
Κωνσταντινίδης Ίβο – Μπαλάφα Δήμητρα Δηώ
Λογοτεχνία και Ιδεολογία
Σεμιναριακό μάθημα: Σύγχρονα Περιβαλλοντικά Ζητήματα
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Γέρικο Νομού Έβρου Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Εκπαιδευτική ομάδα: Αλεξάνδρα- Ιωάννα Βερέττα & Νετζμεττήν Πίσκα.
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον
Δημιουργία και επεξεργασία ερωτηματολογίου με τις google forms
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
Χρήση Η/Υ στις ανθρωπιστικές επιστήμες
Ιουδαϊσμός Εργασία των μαθητριών: Φωτιάδου Αναστασία
Ρομαντισμός.
Ιεραπόστολοι και Κανίβαλοι
Δρ. Παπανικολάου Δημήτρης
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ)
Ισθμός της Κορίνθου Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
Η Ομάδα Yellow.Warriors.RacingTeam
Ινδιάνοι.
ΛαϊκέΣ παραδόσειΣ ήθη και έθιμα
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΤΟΣ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Παύλος Μωραΐτης 18 Ιανουαρίου 2010 Αντίο Παύλο.
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ VON NEUMAN
Το σοσιαλιστικό σύστημα
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 4η (2016 – 17) Εξυπηρέτηση Πελατών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β΄ 1.
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 5η (2017 – 18) H Ελληνική Επιχειρηματικότητα: Η Περίοδος της Κρίσης Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
(το πείραμα και τα συμπεράσματα)
Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος
Καθοδικός σωλήνας (σωλήνας Brown)
Μεθοδολογία Έρευνας Επαναληπτική Διάλεξη
Ιστορική εξέλιξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
«Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών
ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ-ΜΗΤΕΡΑΣ ΧΡΗΣΤΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ Ουζουνάκης Πέτρος1, Φραντζανά Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ Πανεπιστημιακό.
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ
ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΛΩΣΣΑ C
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 2η (2017 – 18) Τα Συστήματα Ταξινόμησης των Υπηρεσιών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΑΙΤΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΑΓΧΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ηλιάδης Χρήστος1, Καρυώτη Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ, Ιδιωτικό Θεραπευτήριο Θεσσαλονίκης 2. Απόφοιτος.
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Πλατή Παναγιώτα1, Βακαλοπούλου Βασιλική2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Απόφοιτος Τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας,
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής
THOMAS, Απειροστικός Λογισμός, ΠΕΚ 2018,
Ἑλλήνων Οἶνος Project Α1 59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών.
ΑΝΑΣΤΟΛΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΤΡΕΠΤΙΚΟΥ ΕΝΖΥΜΟΥ ΤΗΣ ΑΓΓΕΙΟΤΕΝΣΙΝΗΣ (α-μεα)
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Google: teiwest Τ.Ε.Ι. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Εκπαιδευτική … … e-Class Ε-Class Τμημάτων με έδρα την Πάτρα Κατάλογος Μαθημάτων κλπ. Τμήμα: http://logoth.teiwest.gr/ Ανακοινώσεις

Εισαγωγή στη Γλωσσολογία Α. Τερζή Κεφάλαιο 1: Τι είναι γλώσσα

Τι είναι Γλωσσολογία Η επιστήμη που μελετά τα χαρακτηριστικά της Γλώσσας. Σε αυτό το Τμήμα συνήθως, αντί για τον όρο Γλώσσα, χρησιμοποιείται ο όρος Λόγος. Οι δύο όροι είναι συνώνυμοι.

Τι είναι Γλώσσα Ένα βασικό σύστημα επικοινωνίας (των ανθρώπων). Ένα βασικό σύστημα επικοινωνίας (των ανθρώπων). Αποτελεί ένα θεμελιώδες χαρακτηριστικό, το οποίο διαφοροποιεί τους ανθρώπους από τα υπόλοιπα έμβια όντα. Θα εξηγήσουμε παρακάτω γιατί είναι διαφορετικό σύστημα επικοινωνίας από αυτά άλλων έμβιων οργανισμών.

Τι ξέρουμε όταν μιλάμε μια γλώσσα-1 Το σύστημα των φθόγγων Ξέρουμε όχι μόνο ποιους φθόγγους έχει η γλώσσα, αλλά και: ● Με ποιους φθόγγους μπορεί να αρχίζει ή να τελειώνει μια λέξη. Παραδείγματα ● Ποιοι φθόγγοι μπορούν να ακολουθούν ποιους. ● κλπ.

Τι ξέρουμε όταν μιλάμε μια γλώσσα-2 Τις λέξεις Ξέρουμε ότι συγκεκριμένοι συνδυασμοί φθόγγων φέρουν σημασία. Η σχέση (συνδυασμών) φθόγγων και σημασίας είναι αυθαίρετη. Επιχειρήματα: ● Διαφορετικές γλώσσες – διαφορετικές λέξεις ● Η ίδια λέξη/σημασία αλλάζει στον χρόνο Ονοματοποιητικές λέξεις – υπάρχουν κι εδώ εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν το αυθαίρετο της σχέσης λέξης-νοήματος.

Τι ξέρουμε όταν μιλάμε μια γλώσσα-3 Γνώση προτάσεων (και μη προτάσεων). Ξέρουμε ότι η πρώτη πρόταση είναι γραμματική ενώ η δεύτερη όχι (αντιγραμματική) Ο Κώστας έχασε την αστυνομική του ταυτότητα. *Έχασε ο Κώστας αστυνομική την ταυτότητά του. Από πού προκύπτει αυτή η γνώση; ● Απομνημόνευση; ή ● Γνώση κανόνων που φτιάχνουν τις προτάσεις;

Η δημιουργικότητα της γλώσσας Με τη γνώση των κανόνων, μπορούμε να αποσυνθέσουμε μία λέξη ή μία πρόταση και (χρησιμοποιώντας τους κανόνες πάντα) να φτιάξουμε καινούριες. Από την άλλη πλευρά, μπορούμε να καταλάβουμε καινούριες φράσεις και προτάσεις. Αυτό δεν είναι χαρακτηριστικό άλλων συστημάτων επικοινωνίας.

Γλωσσική ικανότητα – Γλωσσική επιτέλεση Γλωσσική ικανότητα – Γλωσσική επιτέλεση Γλωσσική ικανότητα Όλα αυτά που ξέρουμε για τη γλώσσα μας (χωρίς να μας τα έχουν διδάξει συνήθως) Δηλ., αυτά που περιγράψαμε στις προηγούμενες διαφάνειες. Γλωσσική επιτέλεση (επίσης: γλωσσική συμπεριφορά ή πλήρωση) Αυτά που τελικά λέμε, που μπορεί να διαφέρουν από αυτά που ξέρουμε. Διαφέρουν λόγω της παρεμβολής εξωγλωσσικών παραγόντων

Γραμματική 1. Όλα αυτά που ξέρουμε για τη γλώσσα μας = γλωσσική ικανότητα. 2. Το σύνολο των κανόνων που έχουν διατυπωθεί από τους ειδικούς. 3. Η μορφολογία και η σύνταξη. Συνήθως χρησιμοποιούμε τον όρο Γραμματική με την έννοια του 1. ή του 2., τα οποία εξάλλου είναι και πολύ παρόμοια.

Περιγραφική και Ρυθμιστική Γραμματική Σχετικά με τον ορισμό 2. της προηγούμενης διαφάνειας, μπορούμε να διακρίνουμε δύο είδη Γραμματικής: Περιγραφική Γραμματική Περιγράφει αυτά που ξέρει ο φυσικός ομιλητής της γλώσσας. Ρυθμιστική Γραμματική Προσπαθεί να επιβάλει συγκεκριμένους τρόπους ομιλίας. Συνήθως κρίνει τους διαφορετικούς τρόπους ομιλίας (ως λιγότερο σωστούς). Τη δεχόμαστε μόνο όταν πρόκειται για τη διδασκαλία μιας δεύτερης γλώσσας (διδακτική Γραμματική).

Νοηματική Γλώσσα Οι νοηματικές γλώσσες είναι γλώσσες, δηλ. συστήματα επικοινωνίας με γραμματική – όχι απλά κινήσεις των χεριών που κάνουμε όταν μιλάμε. Τα κωφά παιδιά τις κατακτούν όπως κατακτούν και τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά τις ομιλούμενες γλώσσες – δηλ., όταν εκτίθενται στο περιβάλλον που μιλιούνται. Η Αμερικάνικη Νοηματική (ASL) εισήχθη στις ΗΠΑ από τον παιδαγωγό Thomas Gallaudet γύρω στα 1820. Στην Ελλάδα η Ελληνική νοηματική αναγνωρίστηκε το 2000 (Ν. 2817). Πιο παλιά δεν επιτρεπόταν να μιλιέται στα σχολεία.

Οι «γλώσσες» των ζώων - 1 Οι παπαγάλοι; Επαναλαμβάνουν λέξεις, φράσεις, προτάσεις. Όμως: δεν μπορούν να τεμαχίσουν τα συμπλέγματα ήχων που παράγουν, ούτε να κάνουν ενικούς και πληθυντικούς των ουσιαστικών (και πολλά άλλα). Τα πουλιά και οι μέλισσες; Έχουν πολύπλοκα συστήματα επικοινωνίας Όμως: δεν υπάρχουν ενδείξεις εσωτερικής δομής στα κελαηδίσματα των πουλιών. Το ίδιο και για τις μέλισσες, οι οποίες άλλωστε επικοινωνούν μόνο για την τροφή τους.

Οι μέλισσες συγκεκριμένα έχουν ιδιαίτερα πολύπλοκους τρόπους για να επικοινωνήσουν πληροφορίες που αφορούν την τροφή τους. Karl von Frisch (1919) 1. Κυκλικός χορός Χορός σχήμα 8 (tail-wagging dance) Κυκλικός: Παρουσίας τροφής, ποσότητα, είδος Σχήμα 8: Απόσταση από πηγή τροφής (και κατεύθυνση, από τη γωνία με τις ακτίνες του ήλιου).

Αριστερά: round dance (κυκλικός) Δεξιά: tail-wagging (σε σχήμα 8)

Οι «γλώσσες» των ζώων - 2 Γενικά η ανθρώπινη γλώσσα έχει πολύ μεγάλες ποιοτικές διαφορές από τις «γλώσσες» των ζώων. Τα συστήματα επικοινωνίας των ζώων: 1. Χρησιμοποιούνται για περιορισμένους και συγκεκριμένους λόγους (τροφή, εδαφική ακεραιότητα, αναπαραγωγή). 2. Δεν έχουν δημιουργικότητα (βλέπε προηγούμενες διαφάνειες). 3. Δεν μιλούν για τη γλώσσα!

Τομείς της Γλωσσολογίας Φωνητική Φωνολογία Μορφολογία Σύνταξη Σημασιολογία Πραγματολογία Κοινωνιογλωσσολογία Ψυχογλωσσολογία Υπολογιστική Γλωσσολογία