Η κοιτίδα των ΙΕ Η συνέχεια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κι άλλα αποτελέσματα! More Results!. Results from SNP
Advertisements

Με λένε Ελλάδα My name is Hellas 4 ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης All-Day School.
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΕΡΑΚΑ (KALLITEHNIKO GYMNASIO GERAKA)
Some information about our place. Greece is a small country on the south of Europe. The peninsula, where Greece is located, is called Balkan.
Γειά σας.
MARIE CURIE  Project about Project  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Team 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
KAΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΕΡΑΚΑ (KALLITEHNIKO GYMNASIO GERAKA)
“Spring through the eyes of the pupils” The 2nd grade students of the 1st elementary school of Sparta are painting and writing about spring (with the computer).
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
The Quran on the Gospel Surah 5:68: Say: “O People of the Book! ye have no ground to stand upon unless ye stand fast by the Law, the Gospel, and all the.
Day 45: Computer repair JSIS E 111: Intensive Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Αυτοκίνητο – Τρένο - Μοτοσικλέτα Άνθρωποι που τρέχουν - Πιγκουίνοι Ψησταριά Ηλιακοί συλλέκτες Ανεμόμυλος - Ιστιοφόρο Γκαζάκι-Νερό-Δοχείο-Φουρφούρι Νερόμυλος.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘Α τρίμηνο 2015 Το α’ τρίμηνο του 2015 ο κλάδος παρουσιάζει τάσεις σταθεροποίησης στα έσοδα του ενώ οι επενδύσεις αυξάνονται με.
ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
‘Inflectra’ - Εμπειρία στην Κύπρο
Πρωταθλητές στο κάπνισμα οι Έλληνες μαθητές.
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Διάλεξε τη σωστή απάντηση
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
GO.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
Διατήρηση και μεταβίβαση της γενετικής πληροφορίας
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
Ευρωπαϊκη Ολοκληρωση: Θεσμοι και Νεεσ Πολιτικεσ
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
Η θεμελιώδης μονάδα ζωής
Ατομική υγιεινή Ενότητα 4.1.
Μπορεί οι λανθασμένες ιδέες να είναι παραγωγικές?
Μάθημα 8ο, ΤΡΟΦΗ & ΤΡΟΦΙΜΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΕΚΘΕΣΗ –ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
aka Mathematical Models and Applications
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Find: Force on culvert in [lb/ft]
3Ω 17 V A3 V3.
Deriving the equations of
Τμήμα Πληροφορικής Α.Π.Θ. Παρουσίαση της Κατεύθυνσης
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Ο Γαλιλαίος και οι παρατηρήσεις του
Το Β1 του 1ου Γυμνασίου Ανατολής παρουσιάζει
Voice.
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η κοιτίδα των ΙΕ Η συνέχεια

Ανατολία και γεωργία: Λύση; Η άποψη του Renfrew αντιμετωπίστηκε με μεγάλο σκεπτικισμό, γιατί προσκρούει σε μια σειρά από (μικρότερα ή μεγαλύτερα) εμπόδια Ανάμεσα στην Ανατολία (υποτιθέμενη κοιτίδα των ΙΕ-γεωργών) και την Ινδική χερσόνησο μεσολαβεί η Μεσοποταμία, με πλειάδα πολιτισμών και πρώιμων γεωργικών εγκαταστάσεων. Κανένας από αυτούς δεν είναι ΙΕ (πιθανή εξαίρεση: Μιτάννι)

Γλωσσικά προβλήματα Α) Σε καμία από τις αρχαίες γλώσσες της Μ. Ανατολής (π.χ. Σουμεριακή, Ελαμική, Ακκαδική) δεν ανιχνεύονται επιρροές από την ΙΕ Β) Η Σανσκριτική με την Αβεστική έχουν πολύ σημαντικές ομοιότητες, άρα ο διαχωρισμός τους θα πρέπει να ήταν λίγο πριν τα πρώτα γραπτά τους κείμενα

Όμως... Η χρονολόγηση των Ινδο-ιρανικών κειμένων είναι πολύ αμφιλεγόμενη, και άλλωστε μπορεί τα πρώτα λειτουργικά κείμενα (Ριγκβέδα, Ζαρατούστρα) να απηχούν προγενέστερες φάσεις και οι γλώσσες να ήταν ήδη πολύ διαφοροποιημένες

Μελέτη περίπτωσης: οι Μινωίτες Αρχαιολογική συνέχεια στην Κρήτη από την νεολιθική περίοδο Πιθανώς από την Ανατολία, έντονη επιρροή: σύμφωνα με τον Renfrew, θα έπρεπε αυτοί οι πρώτοι έποικοι να εξελιχτούν στους «Έλληνες»

Τι διαπιστώνουμε; Οι Μινωίτες δεν μιλούσαν την «ελληνική» (τουλάχιστον όχι όπως την γνωρίζουμε), άρα δεν ανήκουν στους εξ Ανατολίας που κατοίκησαν την Ελλάδα και εξελίχθηκαν στους «Έλληνες» Από την άλλη, τοπωνύμια και λέξεις (π.χ. Λαβύρινθος) έχουν σαφή συγγένεια με γλώσσες και τόπους της Ανατολίας Επομένως;

Ανασκευή της Ανατολικής θεωρίας Ο ίδιος ο Renfrew τροποποίησε αρκετά την αρχική του θεωρία, και μίλησε (1999-2001) για επιμέρους – πολλαπλές ΙΕ κοιτίδες και συνεχή διαδικασία διαμόρφωσης (+ έφιππους νομάδες από τις στέππες για την περίπτωση της Ινδίας)

Τωρινή κατάσταση (state-of-the-art) ?

Γλωσσολογία-βιολογία ΙΙ Συνεργασία μετά από 100 χρόνια

Οι έρευνες του DNA Η αποκωδικοποίηση του ανθρώπινου γονιδιώματος άνοιξε τον δρόμο για την έρευνα στους πληθυσμούς, από άλλη πια βάση (όχι πια κρανιομετρίες και σκελετικά χαρακτηριστικά)

Τύποι ερευνών Α) Αφορούν συνολικά χαρακτηριστικά του DNA B) Απλοομάδες του χρωμοσώματος Υ (πατρική κληρονομιά) Γ) Απλοομάδες του μιτοχονδριακού DNA (θηλυκό πληθυσμό)

Τι μελετάμε; Μεταλλάξεις (σπάνιες) σε συγκεκριμένα σημεία του γονιδιώματος που μπορούν να ταυτοποιήσουν τους πληθυσμούς Με αυτό τον τρόπο, μπορούμε να φτιάξουμε ιστορίες μετακινήσεων πληθυσμών, και γενικά το ιστορικό τους

Σχέση με την γλώσσα Δεν υπάρχει άμεσος συσχετισμός μεταξύ πληθυσμού (γονιδιώματος) και γλώσσας / πολιτισμού Π.χ. Οι Μαγυάροι ήρθαν στη σημερινή Ουγγαρία κατά τον 8ο-9ο αι. μ.Χ., φορείς μιας διαφορετικής γλώσσας. Γονιδιακά όλοι οι Ούγγροι είναι παρόμοιοι με τους γείτονές τους (ομιλητές ΙΕ γλωσσών). Τι συνέβη; Ο πληθυσμός των Μαγυάρων που επέβαλε την γλώσσα του ήταν πολύ μικρός αριθμητικά για να εμφανιστεί διαφορά στο γονιδίωμα

Προφανώς, όμως, Συνδέσεις μεταξύ πληθυσμών (λαών) και γλωσσών γίνονται σήμερα, με την απαραίτητη προσοχή ώστε να μην παρασυρθούμε σε λανθασμένα συμπεράσματα Πρόδρομος: Cavalli-Sforza (‘90), που όμως συνέδεε άμεσα απλότυπους με γλωσσικές ομάδες, και επικρίθηκε έντονα αργότερα

DNA και ΙΕ Τι ακριβώς μπορούν να προσφέρουν αυτές οι έρευνες στη μελέτη του γλωσσικού παρελθόντος; 1996 (Richards): μιτοχονδριακό DNA στην Ευρώπη. 12-20% συνεισφορά από Μ. Ανατολή (περισσότερο στη Ν. Ευρώπη), επομένως υπάρχει έδαφος για υποστήριξη μιας μετακίνησης πληθυσμών από την Ανατολή προς την Ευρώπη Πότε; Την Νεολιθική. Υπολογισμός με βάση τον ρυθμό μεταλλάξεων (μάλλον σταθερός) Το υπόλοιπο 80%? Από τον παλαιολιθικό πληθυσμό της ίδιας της Ευρώπης

Συμπεράσματα; Ίσως το πρώτο κύμα προώθησης των γεωργών να μην επεκτάθηκε σε όλη την Ευρώπη Πιθανή μια παραλλαγή της Ανατολικής υπόθεσης, η θεωρία των στεπών δεν φαίνεται να υποστηρίζεται ιδιαίτερα

Ανδρικός πληθυσμός; Παρόμοια αποτελέσματα στις μελέτες για το Υ Παρόμοια αποτελέσματα στις μελέτες για το Υ Η περιβόητη απλοομάδα R1a: η κατανομή μοιάζει να ταιριάζει με αυτή των ΙΕ. Ίσως και μεγαλύτερη ποικιλομορφία στην Ινδία (καταγωγή εκεί; Ή άλλη εξήγηση, π.χ. Επιμειξίες;)

Πρόσφατες έρευνες 2012 (Science): τα γλωσσικά δεδομένα υπολογίστηκαν με βάση μοντέλα εξάπλωσης επιδημικών ασθενειών. Συμπέρασμα: αρχική κοιτίδα των ΙΕ η Ανατολία πριν από 8.000-9.500 χρόνια Ανάλυση του μιτοχονδριακού DNA των Μινωιτών (2013) : συνάφεια με τον ευρωπαϊκό πληθυσμό (αλλά και με τον τωρινό Κρητικό) 2015-2016: Σαφείς ενδείξεις για μαζική μετακίνηση από τις στέπες προς την Ευρώπη γύρω στο 4.000-3000 π.Χ. > Στηρίζεται η κλασική θεωρία των στεπών

Πού φτάνουμε;

Άρα; Μήπως κάποιες βασικές μας παραδοχές είναι λανθασμένες, και μας οδηγούν σε λάθος συμπεράσματα και σε αδιέξοδα; The problem here, of course, is that over time we have come to know more and more and that our earlier, simpler and more alluring narratives of Indo-European origins and dispersals are all falling victim to our increasing knowledge. We have obviously moved on from the time when Nikolai Merpert first published his analyses of the role of the steppelands within the context of the Indo-European homeland but it is evident that we still have a very long way to go.

Το πιο διάσημο από τα ερωτήματα για την ευρωπαϊκή αρχαιότητα: “Who were the Greeks?”