Συμπληρώματα Διατροφής- Ψυχο-κοινωνική Προσέγγιση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Advertisements

Εισαγωγή στην Ζωοτεχνία
ΥΛΙΚΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΙI : Κρυσταλλοχημεία και Συστηματική των Ορυκτών 6 η Διάλεξη: Φυλλοπυριτικά Ορυκτά ΔΙΔΑΣΚΩΝ : Δ. ΠΑΠΟΥΛΗΣ Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Γεωλογίας.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΝ ΠΑΤΡΩΝ.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Εισαγωγή 1. Επιστημονική εργασία 2  Η επιστημονική εργασία περιλαμβάνει τη συγκέντρωση, παρουσίαση, ανάλυση και ερμηνεία δεδομέμων.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Slide 2.1 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
Σύγχρονες τεχνικές σχεδιασμού κομμωτικής ΚΟΜ 108 ΕΒΔΟΜΑΔΑ 11 ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΙΧΑΗΛ.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Φωτο sava Αγαπητέ Sava, θα σε θυμόμαστε πάντα, θα πορευόμαστε στο δρόμο που χάραξες, θα μεταλαμπαδεύουμε τις τεχνικές σου και την εμπειρία μας στους νεότερους.
Εισαγωγή στη Ρομποτική Ενότητα 11: Επίγεια Ρομποτικά Οχήματα Τζες Αντώνιος Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Μοριακές αλληλεπιδράσεις
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
Πρόγραμμα κατάρτισης „Lifestyle επιχειρηματικότητα για τους ενήλικους εκπαιδευομένους “ Τρίτη συνάντηση Το έργο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη.
Tα ΕπτΑ ΘαΥματα του ΑρχαΙου ΚΟσμου
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Η Κρητική Σχολή Η Επτανησιακή Σχολή
Φυσικές Ιδιότητες των Υλικών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΙΣΤΩΝ
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Πρωτεΐνες μεταφοράς οξυγόνου: μυοσφαιρίνη,
Γεώργιος Παπαδόπουλος
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Μη Γραμμική Δυναμική Ευστάθεια: Συντηρητικά Διακεκριμένα Συστήματα
2η διάλεξη: Αμινοξέα και πρωτεΐνες, μέρος Α
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
…I.Σ.ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗ Κεφ. 14: ΕΞΩΚΥΤΤΑΡΙΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ eclass: MED684
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΥΤΙΚΑ. ΣΤΑΥΡΑΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
ΗΛΕΚΤΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΒΑΦΗ Το αμάξωμα του αυτοκινήτου (ή του αντικειμένου, που θέλουμε να βάψουμε) φορτίζεται κατάλληλα με θετικό φορτίο. Η βαφή (σε σκόνη.
ΜΕΓΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΑΘΗΝΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2011
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Πρόβλημα: Απομάκρυνση κολλοειδών σωματιδίων
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
Επιμορφωτική Ενότητα 13 Χρήση ΤΠΕ για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της διερεύνησης στις φυσικές επιστήμες στην πρώιμη σχολική εκπαίδευση.
Φυσική του στερεού σώματος
Εργασία 5 Μάθημα 795.Πρακτική Άσκηση, ΔΔΜ (α)
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Μεθόδοι και τεχνικές για επιστημονική επιλογή του προσωπικού
ΙΙ. Tο σύστημα Σένγκεν - Είσοδος πολιτών 3ων χωρών
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
N.S. Seccareccia et al, Fig. S1.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Βασικές έννοιες της Μηχανικής
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συμπληρώματα Διατροφής- Ψυχο-κοινωνική Προσέγγιση Δρ. Αντώνης Αλεξόπουλος (Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας Αθλητισμού)

Εισαγωγικά Σχόλια Έλλειψη Ερευνών για την κυπριακή κοινωνία/ αθλητική αγορά Ανάγκη Ερευνών όσο αφορά  Προφίλ καταναλωτών συμπληρωμάτων διατροφής Τρόπους & χώρους προμήθειας Στάσεις ως προς τα συμπληρώματα διατροφής Επίπεδο γνώσης προμηθευτών, προωθητών, καταναλωτών Παρουσίαση Βασισμένη σε έρευνες από άλλες χώρες & συμμετοχική παρατήρηση

Τύποι Συμπληρωμάτων Μικροθρεπτικα στοιχεία Μακροθρεπτικα στοιχεία/υποκατάστατα γευμάτων Συμπληρώματα για αθλητική απόδοση/κοσμητικούς λόγους

Ποιοι είναι οι καταναλωτές; Χρήση και από τα δυο Φύλα (συχνά αντανακλώνται στερεότυπα όσο αφορά τη ‘Σωματική Εικόνα’ όσο αφορά τους λόγους) Οι ηλικίες ποικίλουν – η χρήση εξαρτάται από την κοινωνικό- οικονομική κατάσταση Οι χρήστες φαίνεται να ακλουθούν σχετικά συνήθεια (άσκηση, προσπάθεια για ισορροπημένη διατροφή, επισκέψεις στο γιατρό) Τα συμπληρώματα για εμφάνιση/απόδοση στοχεύουν & ελκύουν δημογραφικές ομάδες ανάλογα με το υποτιθέμενο αποτέλεσμα

Λόγοι Χρήσης (όπως ορίζονται από τους χρήστες) Βελτίωση υγείας Βελτίωση εμφάνισης (αύξηση μυϊκής μάζας/χάσιμο βάρους-λίπους, ανάπλαση ιστών) Βελτίωση/μεγιστοποίηση αθλητικής απόδοσης Αποφυγή φαρμάκων-εναλλακτικές θεραπείες

Στάσεις & Ψυχολογία Καταναλωτών/Χρηστών Επιθυμία για μαγικά σκευάσματα αρχέγονη- ξόρκια, μαγεία Σήμερα η φαρμακοδιεγερση/χρήση συμπληρωμάτων, είναι, από μια άποψη, εξέλιξη της μαγείας Ο άνθρωπος φαίνεται να έχει έμφυτη επιθυμία για τη χρήση ουσιών οι οποίες προκαλούν ‘εξωτικά’ αποτελέσματα

Κίνητρα (πολλές φορές από ανάγκη δημιουργημένη από τα ΜΜΕ) Γνώση-πρόσβαση σε πληροφορίες (όχι απαραίτητα επιστημονικές) Προσωπικοί παράγοντες (ηλικία, φύλο, στάδιο ζωής) Επάγγελμα, οικονομικές συνθήκες Lifestyle Κοινωνική Μίμηση & Κοινωνική Διαδράση

Επιθυμία [και καλλιέργεια νοοτροπίας] εύκολου & γρήγορου αποτελέσματος/προβαδίσματος, χωρίς κόπο

Πολιτισμικοί & Κοινωνικοί Παράγοντες Επηρεασμού Κουλτούρα Οι μοντέρνες κοινωνίες επιβραβεύουν την υγιεινή ζωή- Έμμεση επιβολή συγκεκριμένων τύπων σώματος (Body Image)  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΓΚΗΣ [Αθλητικές] Υποκουλτούρες  ειδική ‘γλώσσα’, χαρακτηριστικά, τρόποι συμπεριφοράς  ‘η υποκουλτούρα του Tupperware & shaker’ Κοινωνική Τάξη  παροχή της δυνατότητας συμμετοχής σε υποκουλτούρες, πρόσβαση Reference Groups/Opinion leaders/ ‘Bro-Science’

Διαδικασία απόφασης αγοραστή Αναγνώριση της ανάγκης Αναζήτηση πληροφοριών Αξιολόγηση εναλλακτικών επιλογών Εφαρμογή της απόφασης Αξιολόγηση μετά την αγορά (το αποτέλεσμα είναι ισο/μεγαλύτερο/μικροτερο της προσδοκίας)

Προβλήματα στην απόφαση για χρήση Πολύ λίγα συμπληρώματα έχουν αποτελεσματικότητα που στηρίζεται από έρευνα (στη συντριπτική πλειοψηφία οι ισχυρισμοί δεν επαληθεύονται) Έλλειψη ερευνών όσο αφορά τις μακροπρόθεσμες παρενέργειες Ο τρόπος με τον οποίο ο μέσος καταναλωτής παρακινείται στη χρήση

Προβλήματα στην απόφαση για χρήση Έντονη διαφήμιση- στρεβλώσεις στη παρουσίαση αποτελεσμάτων Έξυπνη διαφήμιση- επένδυση στη διαχείριση της ψυχολογίας του πιθανού αγοραστή & δημιουργία μύθων (πχ. 2γρ. Πρωτεΐνη/κιλό σωματικού βάρους, Golden Window, οι πολυβιταμινες είναι αναγκαίες για να νιώθει κάποιος ζωτικότητα)

Προβλήματα στην επιλογή για χρήση Street Science- “ο παντογνώστης του κάθε γυμναστηρίου” Άγνοια έλλειψη κριτικής σκέψης, νοοτροπία “τυφλής κατανάλωσης”, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Μίμηση- υπέρ- συμμόρφωση σε ‘αποδεκτούς/επιθυμητους/ ξεχωριστους Σωματοτυπους “εγιω στραωνω τζαι πουλώ, εσύ αμπλεπε τζαι αγόραζε” 

Ο Ρόλος των Γονέων Παροχή της οικονομικής καταβολής για αγορά Οι ενημερωμένοι γονείς μπορούν να λειτουργήσουν σαν φίλτρα Ελλιπής γνώση (Van der Walt & Coopoo, 2016) [Νότιος Αφρική] Απόφαση για τα παιδιά χωρίς να παρθεί γνώμη γιατρού- ανάγκη επιμόρφωσης (Bylinowska J et al, 2012) [Πολωνία] Εικάζεται πως ανάλογη κατάσταση υπάρχει και στη Κύπρο

“Scientia potentia est”

Ευχαριστώ για την προσοχή σας