Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμορφώτρια: Νότα Σεφερλή
Advertisements

Μιχαλίνος Ζεμπύλας Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Δισδιάστατα γραφικά 2D Επίσης τα δισδιάστατα γραφικά μπορούν να διακριθούν δύο μεγάλες κατηγορίες: Διανυσματικά γραφικά (Vector Graphics): Χρησιμοποιούνται.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Προγραμματική Περίοδος 2007 – 2013 Απασχόληση, Ανθρώπινο Κεφάλαιο και Κοινωνική Συνοχή 2007.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Εφαρμογές Προσομοίωσης σε Συγκοινωνιακά Συστήματα – Κυκλοφοριακή ροή/Μεταφορές.
ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Constructivist Learning Environments on the Web: Engaging.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Aντώνιος Γ. Περδικάρης Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ04) Ιονίων Νήσων.
CLIL. H ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΟΥ ΚΛΙΛ Ο όρος Ενσωματωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας (CLIL) πρωτοχρησιμοποιήθηκε τo 1994, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Εισαγωγή N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ Kαθηγητής Παν. Αιγαίου Γ. ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ - Μεταδιδακτορικός Υπότροφος Δ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ - μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ.
Εφαρμογές Οπτικών Ινών στην καθημερινότητα Βιομηχανία Ιατρική Αισθητική Πυρηνική Φυσική Αστρονομία Βιοχημεία Φυσικοθεραπεία Στρατός και Οπλικά Συστήματα.
Αυτοκίνητο – Τρένο - Μοτοσικλέτα Άνθρωποι που τρέχουν - Πιγκουίνοι Ψησταριά Ηλιακοί συλλέκτες Ανεμόμυλος - Ιστιοφόρο Γκαζάκι-Νερό-Δοχείο-Φουρφούρι Νερόμυλος.
Αστροφυσική II Ενότητα 1: Πρωτοαστέρες Χριστοπούλου Παναγιώτα Ελευθερία Σχολή Θετικών Επιστημών Τμ. Φυσικής.
Μάθημα: Μουσική Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μιχαηλίδου Ματίνα Σχ. Έτος:
Τμήμα Πληροφορικής & Επικοινωνιών, Τομέας Υπολογιστικών Τεχνικών & Συστημάτων Πτυχιακή εργασία της Συμέλα Χατζηπαντελή, Επιβλέπων Χ.Στρουθόπουλος - Καθηγητής.
Οι δημόσιες δαπάνες με απλά λόγια και γραφήματα publicspending.gr Παρουσίαση: Ιωάννης Αναγνωστόπουλος Εργαστηρίο Τεχνολογίας Πολυμέσων, Ε.Μ.Π. Ημέρες Ευχρηστίας.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΚΛΗΡΩΝ ΦΑΚΩΝ ΕΠΑΦΗΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΣΗ ΦΑΚΟΥ Να μην φεύγει σχεδόν καθόλου από το limbus κατά τον βλεφαρισμό αλλά και τις διάφορες βλεμματικές.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Εισαγωγή N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ Καθ. Παν. Αιγαίου Γ. ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ Μεταδιδακτορικός Υπότροφος Δ. Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Μία εργασία από τους Μαθηματικούς Σαμπάνη Μαρία & Τζήκο Ιωάννη.
 Λογικό συλλογισμό  Οργάνωση της διαδικασίας της διδασκαλίας  Έννοιες  Γνωστικό προϊόν  Συμβάλλει στην οργάνωση του περιεχομένου της διδασκαλίας 1.
Ενότητα # 1: Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Προγραμματισμός Επιχειρησιακών Πόρων - Enterprise Resource Planning
Α.Π.Θ. Οι σπουδές στο Τμήμα Πληροφορικής Α.Π.Θ. Τμήμα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Α.Ε.Π.Π.)
Στρατηγικές Αποτελεσματικής Διδασκαλίας
Η έννοια της παιγνιοποίησης
Μεταγνωστική Ικανότητα-στρατηγικεσ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Θεωρίες μάθησης και ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αντικείμενο διδασκαλίας
Από τη συμπεριφορά και το gameplay στην εμπειρία των παικτών παρατηρώντας και ...παρακολουθώντας τους παίκτες Κώστας Καρπούζης, Αμαρυλλίς Ραουζαίου ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ.
Από τη συμπεριφορά και το gameplay στην εμπειρία των παικτών παρατηρώντας και ...παρακολουθώντας τους παίκτες Κώστας Καρπούζης, Αμαρυλλίς Ραουζαίου ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ.
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Πρόγραμμα κατάρτισης „Lifestyle επιχειρηματικότητα για τους ενήλικες εκπαιδευομένους“ Τελική συνάντηση Το έργο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη.
ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΑΦΗΣ
Υδρογεωχημεία – Αναλυτική Γεωχημεία
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Building Information Modelling (BIM)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Situated Cognition and the Culture of Learning
Επιμέλεια: Ραμαντάνη Ανθή
Ανάλυση Απόδοσης Πληροφοριακών Συστημάτων
Μαρία-Κυριακή Καρατζομπάνη
Όνομα: Ίρις Σαφάκα Α.Μ. : 6082 Ημερομηνία : 26/6/09
Ποιότητα Ζωής για Όλους; Στιγμές Φευγαλέες;
ΣΥΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΛΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΛΟΒΑΣΤΑΤΙΝΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΓΕΜΣΙΤΑΒΙΝΗ ΣΕ ΚΑΡΚΙΝΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ ΜΗ ΜΙΚΡΟΚΥΤΤΑΡΙΚΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ ΚΑΙ ΟΥΡΟΔΟΧΟΥ ΚΥΣΤΕΩΣ EP056.
Θέματα προς συζήτηση ... Ερωτήσεις απο τα προηγούμενα lectures ...
LPDA: Logarithmic periodic dipole antenna
Ασφαλής Προγραμματισμός σε C
Μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ)
Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Οικονομική του Περιβάλλοντος
ΜΟΔΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ.
Προγραμματισμός Διαδικτύου
Μπορεί οι λανθασμένες ιδέες να είναι παραγωγικές?
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Δημιουργία και εφαρμογή εκπαιδευτικού σεναρίου με ΤΠΕ
Έφη Γουργιώτου Eπίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης
Μιχαήλ Μιχαήλ - Παπαϊωάννου Γιώργος
Η ανατροφοδότηση και εφαρμογές της
بینایی ماشین فصل پنجم: پردازش تصاویر باینری
Εφαρμογή καλών πρακτικών στη διδασκαλία
Ρομποτακια στην ταξη μασ…
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Πολυπλοκοτητα - netlogo
Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής και διευκολυντής
Διαταραχές διάθεσης (Διπολική διαταραχή Κατάθλιψη)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΡΗΤΟΡΙΚΗ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ» Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ – 2016-2017 Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής Βάλια Λουτριανάκη Δημοσιευμένο υλικό. Απαραίτητη η αναφορά του δημιουργού ως εξής: Λουτριανάκη, Β. (2016). Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής. Σημειώσεις μαθήματος. Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ρητορική: θεωρία και πράξη». Ανακτήθηκε από «www.freeopenclass.org» στις 2/11/16.

Ο δάσκαλος-εμψυχωτής : Θεωρεί το παιχνίδι αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φύσης και βασικό εργαλείο και μέθοδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δρα σε πολλά επίπεδα: Στο παιδαγωγικό, ώστε τα παιδιά να κινητοποιηθούν και να ανακαλύψουν διάφορους κώδικες επικοινωνίας και έκφρασης. Στο ψυχολογικό, βοηθώντας τα να αισθανθούν ασφάλεια και εμπιστοσύνη. Στο εκφραστικό, με δράσεις ατομικές και συλλογικές.

Ο δάσκαλος-εμψυχωτής : Συμμετέχει, δεν εξουσιάζει. Ακολουθεί τα παιδιά και δεν τα ελέγχει. Όταν παίζει με τα παιδιά, δεν τους διδάσκει. Δεν μένει αμέτοχος και απαθής στις συγκινήσεις και στα δρώμενα.

Για να παίξει σωστά το ρόλο του πρέπει: Να μπορεί να αφήσει ελεύθερο το σώμα του. Να απελευθερωθεί από αναστολές και εντάσεις. Να μπορεί να σταθεί μπροστά στα παιδιά χαλαρός, οικείος, ανθρώπινος, χωρίς επισημότητες και διδαχές. Να μπορεί με τη συμπεριφορά του να εμπνεύσει την ομάδα, να της δώσει κίνητρα. Να μην την κατευθύνει όπου θέλει. Να την καθοδηγήσει να ανακαλύψει τη χαρά του παιχνιδιού και της δημιουργίας. http://www.pi-schools.gr/download/programs/Oloimero/oloimero_03_05/ekp_yliko/5o_argoys/ueatrikh_agvgh.htm

«Εμψύχωση είναι η ανάπτυξη της δημιουργικής έκφρασης και των δεξιοτήτων μέσα από σχέσεις που βασίζονται στη συνεργατικότητα, την πρωτοβουλία και την αμοιβαία εμπιστοσύνη. Εμψύχωση είναι ακόμη η κινητοποίηση μιας ομάδας προς την κατεύθυνση ενός στόχου, η προσέγγιση του οποίου σηματοδοτεί την ενεργητική παρουσία της ομάδας στην κοινωνία» (Κόκκος, 2003: 212).

Η Φρυδάκη (2009: 149-150), επιχειρώντας να καθορίσει τα όρια νομιμοποίησης της εισηγητικής μορφής διδασκαλίας, υπογραμμίζει ότι δεν αρκεί να ρωτά ο εκπαιδευτικός κάθε τόσο αν όλοι κατάλαβαν το μάθημα ή ακόμα να χρησιμοποιεί όλα τα εποπτικά μέσα που διαθέτει.

Χρειάζεται να βρίσκεται σε εγρήγορση, για να παρακολουθεί τις «σιωπηρές ανταποκρίσεις» του ακροατηρίου του, να εναλλάσσει την παράδοση με άλλες μορφές διδασκαλίας, να αποφεύγει τον επιτηδευμένο διδακτισμό και να επιδιώκει να καταστήσει τους μαθητές κριτικούς ακροατές και ομιλητές με ικανότητα να δομούν τη σκέψη και τον λόγο τους

Εμπειρική μάθηση: «εκπαίδευση που συμβαίνει ως αποτέλεσμα της άμεσης συμμετοχής στα γεγονότα της ζωής». Ο μαθητής-ενεργό υποκείμενο μαθαίνει έχοντας ενδιαφέρον για ό,τι συμβαίνει γύρω του και στοχαζόμενος επάνω στην καθημερινή εμπειρία (Houle, 1980: 221)

Ο καταιγισμός ιδεών, η μελέτη περίπτωσης, η προσομοίωση, η επίδειξη, οι ομάδες εργασίας, η λύση προβλήματος, η συνέντευξη από ειδικό, η εκπαιδευτική επίσκεψη αποτελούν μεθόδους που μπορούν να προσδώσουν στο μάθημα υψηλό βαθμό βιωματικής εμπειρίας.

Παιχνίδι ρόλων, ομάδες εργασίας, συζήτηση στην τάξη, συζήτηση με διάταξη δύο κύκλων (εσωτερικός και εξωτερικός κύκλος), ταυτόχρονη συζήτηση ανά ζεύγη (εταιρική), μέθοδος σχεδίων εργασίας.... Καθεμία από τις προαναφερόμενες τεχνικές έχει ορισμένες προδιαγραφές, η μη τήρηση των οποίων μπορεί να οδηγήσει σε μη επιθυμητά ή και αρνητικά μαθησιακά αποτελέσματα.

Μέθοδοι και τεχνικές βιωματικής διδασκαλίας Μέθοδοι και τεχνικές βιωματικής διδασκαλίας Διερευνητική μέθοδος: α) μελέτη περίπτωσης (ανάλυση περιστατικού), β) «λύση προβλήματος», γ) λήψη απόφασης. Μικροδιδασκαλία. Προσομοίωση. Πειραματική – εργαστηριακή μέθοδος (φυσικές επιστήμες).

Συνεντεύξεις με ειδικούς επιστήμονες, ερευνητές, ανθρώπους του λόγου, της τέχνης, του πολιτισμού, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης… Η διδασκαλία με πολυμέσα ηλεκτρονικής τεχνολογίας. Θεατροκεντρικές μέθοδοι: παιχνίδι ρόλων, θεατρική παράσταση, δραματοποίηση με βάση συγκεκριμένο λογοτεχνικό κείμενο, δραματοποίηση με βάση ελεύθερο κείμενο. Οι ομάδες συνάντησης – Η Συμβουλευτική Η κριτική διδασκαλία και ο κριτικός στοχασμός (reflection).

Τεχνικές λόγου (ημερολόγιο, αφήγηση ιστοριών, δημιουργική γραφή). Παραγωγή και χρήση οπτικοακουστικών μέσων. Βιωματικές αναπαραστάσεις και παιχνίδια. Τεχνικές λόγου (ημερολόγιο, αφήγηση ιστοριών, δημιουργική γραφή). Δραστηριότητες εικαστικής δημιουργίας, παιχνίδι ρόλων και θεατρική δημιουργία. Β. Λουτριανάκη

Δεν αρκεί όμως να γνωρίζει κάποιος τις τεχνικές αυτές αλλά και να είναι σε θέση να τις επιλέξει και να τις εφαρμόσει.

Ένα βιωματικό μάθημα αποσκοπεί στη δημιουργία ενός φιλικού και υποστηρικτικού περιβάλλοντος, που δεν καλύπτει μόνο τις γνωστικές, αλλά και τις ψυχοσυναισθηματικές ανάγκες των μαθητών.

Τεχνικές υποστήριξης (scaffolding) Ο δάσκαλος: Παρουσιάζει τη δεξιότητα στους μαθητές. Λειτουργεί ως πρότυπο μίμησης. Σκέφτεται φωνακτά, ώστε να παρακολουθούν οι μαθητές τους συλλογισμούς και την πορεία σκέψης του. Εργάζεται στην αρχή με απλό υλικό (εύκολα κείμενα / θέματα). Σταδιακά αυξάνει τη δυσκολία του υλικού και περιορίζει τη δική του βοήθεια. Εντοπίζει τα σημεία δυσκολίας του μαθητή και εργάζεται με πρόσθετες ασκήσεις επάνω σε αυτά. Προτιμά την εργασία σε μικρές ομάδες. Χρησιμοποιεί κάποιους μαθητές ως πρότυπα (modeling). Διευκολύνει τη σκέψη τους με παροχή ερωτήσεων και όχι έτοιμων απαντήσεων. Δίνει συχνή ανατροφοδότηση. Παρέχει κίνητρα.