ΜΑΘΗΜΑ:ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θεωρίες λογοτεχνίας Συνοπτική παρουσίαση Μαρία Νέζη, Επιμορφώτρια Β΄ επιπέδου.
Advertisements

ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ.
ΟΡΙΣΜΟΣ 1. «Ορίζοντας τον ορισμό». ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση. Παράγοντες που την επηρεάζουν Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ – ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Philip Kotler Τόμος Α΄ κεφ Τόμος Β΄ κεφ Επιμέλεια: Ταμπαχανιώτης Δημήτρης.
1 Η Σημερινή Κατάσταση της Κυπριακής Οικογένειας Κέντρο Ερευνών και Ανάπτυξης, Intercollege.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΧΡΗΣΤΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Ο Εμπειρισμός στην Αναλυτική Φιλοσοφία.
Σχολικό έτος 2011 – Aυτοκίνητο ονομάζεται κάθε τροχοφόρο επιβατικό όχημα με ενσωματωμένο κινητήρα Τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται ώστε να κινούνται.
1 Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών Αποτελέσματα Έρευνας: Δεκέμβριος 2015.
Ανάπτυξη της προσωπικότητας Ο κύκλος της ζωής Κομοτηνή 19/10/2011 Βορβολάκος Θεοφάνης Λέκτορας ΔΠΘ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Μαθηματικών Δείκτες Επιτυχίας – Δείκτες Επάρκειας.
+ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΜΑΙΕΥΤΗΡΑΣ - ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΣ.
Μεταρρύθμιση Φορολογίας Εισοδήματος. Νέες Κλίμακες Φορολογίας Εισοδήματος Το εισόδημα από μισθούς ( συντάξεις ) και επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογείται.
ΣΩΜΑΤΟΜΟΡΦΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ Οι Σωματόμορφες Διαταραχές είναι ψυχικές διαταραχές που παρουσιάζονται με τη μορφή σωματικών διαταραχών. Το βασικό τους χαρακτηριστικό.
Στρατηγικές επιβίωσης αποχωρισμένων αιτούντων άσυλο παιδιών στα κέντρα υποδοχής των νομών Λέσβου και Ιωαννίνων Χρύσα Γιαννοπούλου Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών.
ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ. ΄νεύρωση΄ Παλαιά ψυχιατρική ορολογία για να περιγράψει καταστάσεις που χαρακτηρίζονταν από χρόνιο άγχος και περιελάμβανε μη ψυχωσικές.
1 FDL Group 1 ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής. 2 Τι είναι logistics ; Παγκόσμιος κύκλος εργασιών εταιρειών Logistics 2013 Ελληνικός Κ.Ε. εταιρειών Logistics.
Στοιχεία Ψυχοδυναμικής Θεωρίας Κομοτηνή 02 /10/201 2 Θεοφάνης Βορβολάκος Ψυχίατρος Λέκτορας ΔΠΘ.
1 ΝΕΟΠΛΑΣΙEΣ ΣΕ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ Χρήστος Ν. Χριστόπουλος, MD Ακτινοθεραπευτής - Ογκολόγος Ογκολογική Νοσηλευτική ΑΤΕΙ Πάτρας 2009.
22 ο Σχολείο Καλαμάτας Στ΄1 Άννα Μπαλίκου Σταυρίνα Ξυπολίτου.
ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Ι Διάγραμμα. Παγκόσμια λογοτεχνία Γκαίτε – Έκκερμαν, Weltliteratur Διεθνείς λογοτεχνικές ανταλλαγές Παγκοσμιοποίηση, media,
Η Ψυχοδυναμική Προσέγγιση της Αρρώστιας και της Αναπηρίας
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Ομάδα «Θαλής+ Φίλοι» Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας-ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΥΛΙΑΔΗ ΣΤΕΛΛΑ, ΜΒΑ
Εργασία, ψυχαγωγία, κατάρτιση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
Η καθιέρωση του σοσιαλισμού πριν το 1914
(χρησιμοποιείται στους βενζινοκινητήρες)
Ο ΧΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ Χορός είναι η ρυθµική κίνηση ενός ή περισσοτέρων προσώπων µε τη συνοδεία µουσικής. Είναι µία µορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης.
ΤΡΕΦΟΜΑΣΤΕ ΣΩΣΤΑ, ΖΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!
« Το μουσείο είναι τόπος ελεύθερης πρόσβασης στον πολιτισμό »
Δομημένος Προγραμματισμός
ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ»
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία ( )
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 4η (2016 – 17) Εξυπηρέτηση Πελατών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 5η (2017 – 18) H Ελληνική Επιχειρηματικότητα: Η Περίοδος της Κρίσης Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ VS ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ.
Παραδοσιακή φιλολογία (φιλελεύθερος ανθρωπισμός) και η επανάσταση που έφερε ο δομισμός Στο μάθημά μας συνδυάζουμε δύο διαφορετικές και κάποτε αντίπαλες.
ΜΑΘΗΜΑ:ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ κ. Αυδίκος Γρ. Ευάγγελος
Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών
Επαναληπτική Διάλεξη (2017 – 18).
Συμβουλές για ένα υγιές βάρος
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΙΑΚΩΒΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΑΡΓΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΑΟΥΛΛΗ ΚΑΝΤΡΙΕΛΑ ΧΥΣΜΕΡΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΕΝΕΓΑΚΗ.
ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ – ΠΤΔΕ
Απάτες στα Τρόφιμα και Ασφάλεια Τροφίμων Γιώργος Σάββα, Υγειονομικός Λειτουργός Υγειονομικές Υπηρεσίες, Ιατρικές Υπηρεσίες και υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας,
Θεωρίες Ερμηνείας των Μύθων
ΝΈΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΙΑΝ14) VS. ΕΓΚΡΙΘΕΝ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΥΓ13)
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Με οδηγό μας τον Καρυωτάκη … Τμήμα Γ1 ΣΧΟΛ
Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών που βιώνουν Απώλεια, Θρήνο και Θάνατο
Θεωρίες Προσωπικότητας
ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
PAUL C. HIEMENZ, TIMOTHY P. LODGE ΧΗΜΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΡΩΝ, ΠΕΚ 2014
Ζορμπάς – Καζαντζάκης Συναίσθημα – Λογική
Βιωματική άσκηση λήψης απόφασης: 6 καπέλα σκέψης
ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
Η κοινωνία ενάντια στο Κράτος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΕΠΑΦΗΣ ΓΛΩΣΣΩΝ
PAUL C. HIEMENZ, TIMOTHY P. LODGE ΧΗΜΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΡΩΝ, ΠΕΚ 2014
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑ:ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑ:ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ

ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΞΕΝΟΙ ΘΕΟΙ ΤΕΡΑΤΑ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Ποιες νέες όψεις παίρνουν αυτές οι φιγούρες ετερότητας; Ποιους κριτικούς τρόπους θα πρέπει να αναπτύξουμε ώστε να διακρίνουμε τα διαφορετικά είδη ετερότητας σε έναν πολιτισμό που τα πάντα είναι αβέβαια και μάλιστα σε βαθμό τέτοιο που δυσκολευόμαστε να διακρίνουμε το εγώ από το άλλο;

ΥΠΟΘΕΣΗ Συχνά προβάλλουμε πάνω στους άλλους εκείνους τους ασυνείδητους φόβους που μας κάνουν να περιοριζόμαστε στο ‘εγώ’ μας. ΠΡΟΚΛΗΣΗ Να αναγνωρίσουμε μια διαφορά ανάμεσα στο ‘εγώ’ και στον ‘άλλον’, δίχως να αποκλείεται η δυνατότητα συσχέτισης των δύο.

ΣΤΟΧΟΣ Πρωταρχικός στόχος είναι να διερευνήσουμε τον ξένο με κάποιους όρους φιλοσοφικής κατανόησης. Η Julia Kristeva προτείνει τέσσερις τρόπους πραγμάτευσης της αποξένωσης: Την Τέχνη Τη Θρησκεία Την Ψυχανάλυση Τη Φιλοσοφία

ΔΙΠΛΗ ΚΡΙΤΙΚΗ Από τη μία, εάν οι άλλοι γίνουν υπερβολικά υπερβατικοί θα χάσουμε κάθε επαφή. Σταματάμε δηλαδή να βλέπουμε τον άλλον ευθέως και η δυνατότητα να φανταζόμαστε, να αφηγούμαστε ή να ερμηνεύουμε την ετερότητα διακόπτεται. Από την άλλη πλευρά, εάν οι ‘Άλλοι’ γίνουν υπερβολικά ενδοκόσμιοι, εξαιρούνται από κάθε ηθικό συσχετισμό, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να διακριθούν από τους ίδιους μας τους εαυτούς.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ-ΠΛΑΤΩΝΑΣ Ο Σωκράτης θεωρεί ότι οι ξένοι, οι θεοί και τα τέρατα ανήκουν στο βασίλειο του μύθου. «είμαι ένα τέρας πιο περίπλοκο και άγριο από τον Τυφώνα, ή μήπως είμαι ένα πιο εξημερωμένο και απλούστερο ζώο με μερίδιο σε μια θεϊκή και ευγενή φύση;» Ο Πλάτωνας σηματοδότησε τη μετάβαση από τη μυθολογία των Τεράτων στη μεταφυσική του λόγου. Ο Λόγος είναι θεμελιωμένος στην εκδίωξη του Άλλου, αλλά δεν είναι πλήρως απαλλαγμένος από αυτόν.

ΣΧΕΤΙΚΗ VS ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ Hegel υποστηρίζει ότι το εγώ αυτοπραγματώνεται ως κυρίαρχο υποκείμενο μόνο στο βαθμό που αναγνωρίζεται από το Έτερόν του. Husserl θεωρεί πώς ο άλλος δεν είναι ποτέ απόξενος, αλλά πάντα αναγνωρίσιμος ως άλλος ,ακριβώς επειδή είναι άλλος σε σχέση με μένα. Ο Levinas ισχυρίζεται ότι ο Άλλος δεν δηλώνει τον εαυτό του σε σχέση με τους ορίζοντες του εγώ αλλά εκφράζει τον εαυτό του. Στο πλαίσιο αυτό ο ξένος είναι απόλυτος.

ΘΥΣΙΑ ΖΩΩΝ ΑΝΤΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ Το Λευιτικόν περιγράφει μια ετήσια τελετή εξαγνισμού όπου οι εκλεκτοί του Θεού απαλλάσσονται απο τις συνέπειες ηθικού παραπτώματος μέσω της εκδίωξης ενός αποδιοπομπαίου τράγου, ανακουφίζοντας με αυτόν τον τρόπο τον εαυτό τους απο το σημάδι του ανίερου.

ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ Στις μεσαιωνικές τοιχογραφίες, στα ψηφιδωτά, στους πίνακες, στα χειρόγραφα και στα λειτουργικά σκεύη, υπάρχει εικονογραφική αναπαραγωγή των δαιμόνων και των διαβόλων. Άγιοι προφήτες και ιερείς βασανίζονται απο δαιμονικά Τέρατα Όλες οι σκηνές που απεικονίζουν δαιμονικές φιγούρες έχουν κοινό γνώρισμα τα κατσικίσια χαρακτηριστικά. L.Lorenzi «τα κατσικόμορφα κέρατα στο χριστιανικό συμβολισμό αναπαριστούν την αμαρτία που προέρχεται απο τη ζωώδη φύση του ανθρώπου και η οποία μετατρέπεται σε αμαρτία».

ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ Mircea Eliade περιγράφει τη θυσία ως ένα μέσον απομόνωσης του «ιερού» απο το «κοσμικό». Georges Dumezil την βλέπει ως έκφραση θεσμικών δομών που σχετίζονται με τις λειτουργίες της κυριαρχίας. Georges Bataille την θεωρεί ως μια βίαιη επιστροφή απο τον κόσμο των χρηστικών αντικειμένων σε έναν μη-πραγματκό. Levi-Strauss την αντιμετωπίζει ως θεμελιώδη έκφραση ενός «άγριου νού» που έχει σκοπό να διαιρέσει των κόσμο σε αντιθετικά ζεύγη. Timothy Beal υποστηρίζει πως σπάνια θα συναντήσουμε θρησκεία χωρίς τα τέρατά της.

ΔΙΠΛΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΕΡΑΤΟΣ Το Τέρας δεν είναι μόνο ένα σημάδι μιαρότητας Αποτελεί μια φασματική εμφάνιση κάτι εντελώς αλλόκοτου και θεϊκού το τέρας έτσι μπορεί ταυτόχρονα να μας προσφέρει αισθήματα θαυμασμού και τρόμου.

ΑΠΟΛΥΤΗ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ VS ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΝΔΟΚΟΣΜΙΚΟΤΗΤΑ Rudolf Otto Freud Τα τέρατα είναι οι εμφανίσεις του Άλλου. Αποτελούν έκφραση της θεότητας μέσα απο το μυστήριο και τον τρόμο. Ο συγχρονισμός παράστασης και τρόμου σηματοδοτούν το «ανοίκειο» ως ένα εντελώς βίωμα μυστηρίου που έχει εισβάλλει στο οικείο από ένα άλλο βασίλειο. Το τέρας αποτελεί προσωποποίηση του ανοίκειου και αντιπροσωπεύει εκείνο που βγήκε απο το σκοτεινό υπόγειο ή την κλειδωμένη ντουλάπα, όπου ήταν κρυμμένο και ξεχασμένο.

ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ Εβραίοι στοχαστές κάνουν διάκριση μεταξύ αυτού που ονομάζουν ηθική στάση του μονοθεϊστικού «αγρίου» απο τις παγανιστικές πρακτικές του «ιερού». Χριστιανοί στοχαστές είναι αφοσιωμένοι σε μια κριτική με δύο όψεις: α) τη λάθος χρήση των πρακτικών της θυσίας στη μη- μονοθεϊστική θρησκεία και β) στις εσωτερικές στρεβλώσεις των τελετών της θυσίας μέσα στην ίδια την μονοθεϊστική κληρονομιά.

Rene Girard Ηθικό-θρησκευτική κριτική της θυσιαστήριας τελετής της αποδιοπόμπησης. Τεκμηρίωσε την επιρροή της αποδιοπόμπησης όχι μόνο σε σχέση με τους μύθους της λατρευτικής θυσίας αλλά και σε τομείς όπως η πολιτική, η νομική, η λογοτεχνία, η εθνολογία. Θεωρεί πως όλοι οι μύθοι είναι φορείς της αποδιοπόμπησης.

ΒΙΝΤΕΟ: https://www.youtube.com/watch?v=MTUVcK06KXQ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Σήμερα υπάρχουν πρακτικές αποδιοπόμπησης, και αν ναι πως εφαρμόζονται; Όλοι οι μύθοι, σύμφωνα με τον Girard, είναι φορείς της αποδιοπόμπησης. Δεν υπάρχουν τουλάχιστον κάποιοι που να μην προβάλλουν ψευδείς κατηγορίες πάνω σε αθώα θύματα;